کرمان رصد - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان گفت: 7 رتبه کشوری و نمره کامل 15 گروه درسی توسط گروه های آموزشی استان کرمان محقق شده است.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، ابوالحسن خسروشاهی گفت: گروههای آموزشی دوره دوم متوسطه نظری استان کرمان در ارزیابی کشوری وزارت آموزش و پرورش خوش درخشیدند و موفق به کسب دو رتبه اول، سه رتبه دوم و دو رتبه سوم کشور شدند، همچنین 15 گروه درسی استان توانستند نمره کامل 100 را در این ارزیابی به دست آورند .
وی افزود: در ارزیابی شاخصهای عمومی و تخصصی که هر ساله توسط وزارت آموزش و پرورش انجام میشود، گروههای آموزشی استان در دوره دوم متوسطه نظری توانستند برای نخستین بار در تاریخ آموزش و پرورش کشور 7 رتبه برتر کشوری را به دست آورند .
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در این ارزیابی، گروههای آموزشی علوم و معارف اسلامی و فناوری آموزشی 2 رتبه اول کشور، گروههای آموزشی ریاضی، زبان انگلیسی و شیمی 3 رتبه دوم کشور و گروههای آموزشی علوم اجتماعی، تفکر و سواد رسانهای و عربی 2 رتبه سوم کشور را کسب کردند.
خسروشاهی با اشاره به رشد شاخصهای کیفی عملکرد گروههای آموزشی استان گفت: میانگین نمرات گروههای آموزشی استان در سالهای اخیر 6/4 نمره افزایش داشته و در ارزیابی امسال نیز میانگین استان 91/3 نمره بالاتر از میانگین کشور است.
وی با تأکید بر نقش محوری گروههای آموزشی خاطرنشان کرد: گروههای آموزشی کانون تحول در آموزش و پرورش و تنها مرجع تخصصی در این حوزه هستند، ارتقا و بهبود کیفیت فعالیت آنها میتواند به تغییرات اساسی در فرآیندهای آموزشی و پرورشی منجر شود .
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان از برنامهریزی گسترده برای سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: امسال در حوزههای مختلف از جمله توانمندسازی معلمان، تهیه بانک سؤالات استاندارد، جشنواره طرح درسنویسی، نظارت بالینی هدفمند و برگزاری آزمونهای شبهنهایی، اقدامات متعددی با شعار کیفیتبخشی به فعالیتهای آموزشی و ارتقای نمرات امتحان نهایی پیشبینی و اجرا می شود.
خسروشاهی در پایان با اشاره به اهمیت برگزاری امتحانات نهایی اظهار داشت: با توجه به نهایی شدن امتحانات نوبت دوم پایه یازدهم و تأثیر 60 درصدی آن در کنکور، کارگروه ویژهای در معاونت آموزش متوسطه استان تشکیل شده است تا برنامهریزی و اقدامات لازم در این زمینه با محوریت ارتقای کیفیت امتحانات نهایی انجام گیرد.