کرمان رصد - در یکی از مدارس منطقه هریس، طرحی ابتکاری و تأثیرگذار با عنوان شنبههای تشویقی به همت مربی پرورشی مدرسه اجرا میشود؛ طرحی که توانسته است با ایجاد انگیزه و نشاط در میان دانشآموزان، فرهنگ اقامهی نماز را بهصورت عملی و قلبی در دل آنان نهادینه کند.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در یکی از مدارس منطقه هریس، طرحی ابتکاری و تأثیرگذار با عنوان شنبههای تشویقی به همت مربی پرورشی مدرسه اجرا میشود؛ طرحی که توانسته است با ایجاد انگیزه و نشاط در میان دانشآموزان، فرهنگ اقامهی نماز را بهصورت عملی و قلبی در دل آنان نهادینه کند. در این برنامهی هفتگی، دانشآموزان داوطلب ابتدا زیر نظر مربی پرورشی، نحوهی صحیح وضو، قرائت و اقامهی نماز جماعت را فرا میگیرند و سپس هر هفته یکی از آنان، به صورت داوطلبانه، نماز را در جمع همکلاسیهای خود اقامه و یا تشهد و سلام و بخشهایی از نماز را اجرا میکند .
این تجربهی زیبا، در مدرسهای که نمازخانه ندارد، نه تنها مهارت دینی و اعتمادبهنفس دانشآموزان را تقویت کرده، بلکه صفای خاصی به فضای مدرسه بخشیده است. علی خدائی کلوانق؛مربی پرورشی دبستان تختی نمرور هریس با عشق و علاقه پیگیر فعالیتهای فرهنگی و تربیتی دانشآموزان است و برای تشویق بیشتر با هزینهی شخصی خود برای امام جماعتهای کوچک مدرسه، هدایایی تهیه کرده و از آنان در مراسم صبحگاه تقدیر میکند. او میگوید: میخواهم بچهها یاد بگیرند نماز فقط یک فریضه نیست، بلکه فرصتی برای دوستی با خدا است .
این مدرسه روستایی با وجود کمبرخورداری و محدودیت امکانات، توانسته است نمونهای موفق در اجرای فعالیتهای پرورشی و ترویج فرهنگ نماز باشد. اجرای چنین برنامههایی در راستای تأکید ویژه وزیر آموزش و پرورش بر احیای فریضهی نماز و توجه به فعالیتهای پرورشی در مدرسه انجام میشود .
این طرح نشان میدهد که با خلاقیت، عشق و ارادهی معلمان متعهد، میتوان در مدارس چراغ ایمان، نشاط و تربیت دینی را روشن نگه داشت و مسئولیتپذیری و محبت الهی را در دل دانشآموزان پرورش داد.