کرمان رصد - مشاور وزیر آموزش و پرورش در ارتقای کیفیت آموزش مدارس دولتی درسی و هشتمین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش کشور، گفت: تحقق سند تحول بنیادین نیازمند گفتمانسازی در سطح ملی و سازمانی است.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کمرئی در سیوهشتمین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش کشور، اظهار کرد: برخی از کارشناسان معتقدند سند تحول بنیادین تاکنون بهطور کامل در مدارس اجرایی نشده، اما وزارت آموزش و پرورش در سطح ستاد، برنامههای خود را برای تحقق اهداف این سند دنبال میکند .
وی با تأکید بر ضرورت ایجاد مدیریت راهبردی در دل سازمان، افزود: الگوی مفهومی مدرسه تراز سند تحول بنیادین طراحی شده و تاکنون 7 هزار نفر از طریق راهبران آموزشی بهصورت غیرمستقیم در این مسیر قرار گرفتهاند .
کمرئی ابزارهای کلیدی تحقق این سند را «رویکرد ترکیبی»، «پرهیز از یکسانسازی برنامههای مدارس»، «توجه به برنامه راهبردی با تمرکز بر اهداف تحولی» و «الگوی تعالی در پوشش متوازن شاخصهای مدرسه تراز» برشمرد .
مشاور وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: استانها باید بدانند که صرفاً توانمندسازی مدیران و بهبود فرآیند یاددهی و یادگیری کافی نیست؛ بلکه تحقق اهداف سند در گروی ایجاد مدرسه تراز با درک درست از رسالت و جلب اعتماد کامل در سطح استانهاست.