شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۴
ورزشی

پشیمانی لاندو نوریس از فشار بیش‌ از حد در آغاز فصل

پشیمانی لاندو نوریس از فشار بیش‌ از حد در آغاز فصل
کرمان رصد - تسنیم /لاندو نوریس از پشیمانی خود بابت فشار بیش از حد در آغاز فصل فرمول یک می‌گوید؛ تصمیمی که به اشتباهات متعددی از سوی راننده مک‌لارن منجر شد. این راننده ...
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - تسنیم /لاندو نوریس از پشیمانی خود بابت فشار بیش از حد در آغاز فصل فرمول یک می‌گوید؛ تصمیمی که به اشتباهات متعددی از سوی راننده مک‌لارن منجر شد.
این راننده بریتانیایی در تعطیلات تابستانی تنها 9 امتیاز از هم‌تیمی‌اش، اسکار پیاستری عقب‌تر است. با این حال، اشتباهات متعدد و تأثیرگذار در ابتدای فصل، این برنده 9 گرندپری را در موقعیتی دشوار قرار داد. نوریس در ادامه موفق شد فرم خود را بازیابد و در چهار مسابقه اخیر سه پیروزی به دست آورد؛ عملکردی که موجب شد در نیمه دوم «نیمه اول» فصل (دورهای هفتم تا چهاردهم) از هم‌تیمی استرالیایی‌اش پیشی بگیرد.
با این وجود، نوریس اعتراف می‌کند که در مقاطعی و گاه بیش از اندازه در تلاش برای فراتر رفتن از توان خود و خودروی MCL39 بوده است. او معتقد است که گاهی عملکردی در حد 95 تا 99 درصد نیز برای رسیدن به نتایج خوب کافی بوده است.
زمانی که از او پرسیده شد آیا تعهدی کمتر از 100 درصد می‌تواند برای شکست دادن پیاستری و رسیدن به نخستین عنوان قهرمانی فرمول یک کافی باشد، نوریس به بازنگری در عملکردش در ابتدای فصل پرداخت و گفت: فکر می‌کنم این موضوع می‌تواند ترکیبی از هر دو باشد. حتی امسال، در برخی مقاطع، 99 درصد یا حتی 95 درصد هم کافی بوده‌اند. برخی اشتباهات من در اوایل فصل نتیجه همین تلاش برای رانندگی با 101 درصد بود. گاهی این کار فوق‌العاده جواب می‌دهد اما گاهی هم نه. این حس درونی من است و باور دارم که یک راننده می‌تواند گاهی به آن سطح برسد. با این حال، باید پذیرفت که در برخی مواقع، رانندگی با 95 درصد یا حتی 90 درصد هم می‌تواند برای رسیدن به پول پوزیشن یا حتی جایگاه دوم کافی باشد.
در تعیین خط گرندپری بحرین، نوریس اشتباهی مرتکب شد که باعث شد مسابقه را از رده ششم آغاز کند؛ در حالی که پیاستری در جایگاه نخست قرار گرفت. یک هفته بعد، در عربستان بار دیگر اشتباهی مشابه داشت؛ تصادف سنگین در مرحلهٔ Q3 مانع از آن شد که بتواند دوری ثبت کند. در نتیجه، او تنها توانست در صخیر به رده سوم و در پیست جده به رده چهارم برسد؛ در حالی که پیاستری هر دو مسابقه را از آن خود کرد. بدترین اشتباه او اما در گرندپری کانادا رقم خورد؛ جایی که هنگام رقابت برای کسب رده چهارم، با خودروی هم‌تیمی‌اش برخورد کرد و 10 امتیاز ارزشمند را از دست داد. اشتباهاتی که می‌توانستند کار او را در جدول رده‌بندی بسیار سخت‌تر کنند و حالا با تنها یک امتیاز اختلاف، وارد مرحله پایانی فصل شده است.
راننده مک‌لارن اذعان کرد: از اینکه اوایل فصل تلاش کردم خیلی کامل و بی‌نقص باشم، پشیمانم. حالا یاد گرفته‌ام که گاهی عملکردی در حد 90 یا 95 درصد هم کفایت می‌کند و همین کافی است.


نظرات شما