- نوشته شده توسط:
کرمان رصد
-
شنبه ۳ آبان ۱۴۰۴
کرمان رصد - مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در حاشیه کارگاه آموزشی رویکرد های نوین در تشخیص، ارزیابی و مداخلات اختلالات یادگیری ویژه آموزگاران نیرو های توانبخشی مدیران و معاونان مراکز جامع سنجش استان با بیان اینکه شناسایی اختلالات یادگیری، گامی مؤثر در کاهش ترک تحصیل دانشآموزان است تاکید کرد: رویکردهای نوین در ارزیابی اختلالات یادگیری باید به مدارس ابتدایی راه یابد.
کرمان رصد - مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در حاشیه کارگاه آموزشی رویکرد های نوین در تشخیص، ارزیابی و مداخلات اختلالات یادگیری ویژه آموزگاران نیرو های توانبخشی مدیران و معاونان مراکز جامع سنجش استان با بیان اینکه شناسایی اختلالات یادگیری، گامی مؤثر در کاهش ترک تحصیل دانشآموزان است تاکید کرد: رویکردهای نوین در ارزیابی اختلالات یادگیری باید به مدارس ابتدایی راه یابد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان محمدرضا فرحبخش در این کارگاه بر اهمیت ورود جدیتر به حوزه اختلالات یادگیری تأکید کرد.
وی با اشاره به تجربهای از سفر به سیرجان و گفتوگو با یکی از معلمان ابتدایی، اظهار داشت: متأسفانه به دلیل کمبود نیروهای متخصص و ضعف در توانمندیهای آموزشی، بسیاری از دانشآموزان دارای اختلالات یادگیری نادیده گرفته میشوند. این موضوع ما را بر آن داشت تا با برگزاری جلسات تخصصی و جلب مشارکت مراکز مشاوره، حساسیت بیشتری نسبت به این حوزه ایجاد کنیم.
فرحبخش با بیان اینکه اختلالات یادگیری یکی از عوامل پنهان در ترک تحصیل و بازماندگی از تحصیل است، افزود: «بخش مهمی از دلایل ترک تحصیل، نه صرفاً فقر اقتصادی، بلکه ناتوانی در یادگیری و ضعف در مهارتهای پایهای است که اگر بتوانیم این اختلالات را بهموقع شناسایی و مداخله کنیم، میتوانیم از افت تحصیلی و ترک تحصیل بسیاری از دانشآموزان جلوگیری کنیم.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اجرای طرح «حامی» در تابستان گذشته، گفت: «در این طرح، دانشآموزانی که در دروس فارسی، ریاضی و علوم نیاز به حمایت بیشتری داشتند، در گروههای کوچک آموزش دیدند و نتایج بسیار مثبتی در افزایش اعتماد به نفس و کاهش ترک تحصیل حاصل شد.
محمد رضا فرحبخش با تأکید بر لزوم توانمندسازی معلمان ابتدایی در حوزه شناسایی اختلالات یادگیری، خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر، جذب معلمان ابتدایی با چالشهایی همراه بوده و لازم است با برگزاری دورههای تخصصی، حداقل توان تشخیص اولیه اختلالات را در میان معلمان تقویت کنیم.
وی در پایان با قدردانی از تلاشهای مجموعه آموزش و پرورش استثنایی، گفت: نیروهای این حوزه از ارزشمندترین و پرتلاشترین همکاران ما هستند. اگر در مرحله سنجش اولیه دقت کافی نداشته باشیم، مشکلات آموزشی در مقاطع بالاتر تشدید خواهد شد. از این رو، تقویت زیرساختهای تخصصی و بینبخشی در حوزه اختلالات یادگیری، ضرورتی انکارناپذیر است.
کارگاه آموزشی «رویکردهای نوین در تشخیص، ارزیابی و مداخلات اختلالات یادگیری» با حضور 225 نفر از آموزگاران، نیروهای توانبخشی، مدیران و معاونان مراکز جامع سنجش در استان کرمان با حضور خانم دکتر دکتر سلطانی خدیو، رئیس گروه خدمات توانبخشی و مشاوره سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور برگزار شد.



تا کنون هیچ نظری ارسال نشده است ...