جمعه ۳ مرداد ۱۴۰۴
اقتصادی

وزیر نیرو: سدهای تهران با کاهش ۵۰ درصدی روبرو شده اند

وزیر نیرو: سدهای تهران با کاهش ۵۰ درصدی روبرو شده اند
کرمان رصد - ایرنا /وزیر نیرو با بیان اینکه دمای کشور در برخی مناطق تا ۵ درجه نسبت به میانگین بلندمدت افزایش یافته است، گفت: ورودی ...
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - ایرنا /وزیر نیرو با بیان اینکه دمای کشور در برخی مناطق تا 5 درجه نسبت به میانگین بلندمدت افزایش یافته است، گفت: ورودی سدهای تهران 50 درصد کاهش یافته و بارندگی‌ها نیز با افت 41 درصدی روبرو بوده است.
به گزارشی از وزارت نیرو، عباس علی آبادی امروز (چهارشنبه 1 مردادماه) در نشست مشترکی با حجت‌الاسلام و المسلمین "محمد قمی" رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، با هدف ارتقای همکاری‌های مشترک در حوزه ترویج فرهنگ مصرف بهینه انرژی افزود: قیمت تمام‌شده هر کیلووات‌ساعت برق بیش از 5000 تومان است و این در حالی است که مصرف بالا، اصلی‌ترین چالش ما در بخش برق است.
بازار


وی ادامه داد: در حوزه آب، مشکلات به مراتب عمیق‌تر است و گزارش‌های متعدد نشان می‌دهد که تغییرات اقلیمی به‌شدت جدی شده است. دمای کشور در برخی مناطق تا 5 درجه نسبت به میانگین بلندمدت افزایش یافته و ظرفیت خودپالایی زمین پاسخگوی این حجم تغییرات نیست.
وزیر نیرو خاطرنشان کرد: هزینه شیرین‌سازی و انتقال هر مترمکعب آب از دریا بیش از 5 دلار است و امروز باید صرفه‌جویی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.
علی آبادی گفت: ورودی سدهای تهران 50 درصد کاهش یافته و بارندگی‌ها نیز با افت 41 درصدی مواجه بوده است.
وی با اشاره به پروژه‌های حیاتی از جمله انتقال آب سد طالقان به تهران ادامه داد: نیاز به همراهی نهادهای فرهنگی مانند سازمان تبلیغات اسلامی بیش از هر زمان احساس می‌شود. این سازمان می‌تواند در مقابله با جنگ روانی دشمن در حوزه آب و برق نیز نقش‌آفرینی مؤثری ایفا کند.
وزیر نیرو با تأکید بر ضرورت تولید محتوای هدفمند برای اقشار مختلف جامعه خاطرنشان کرد: باید افکار عمومی را برای عبور از شرایط پیش‌رو آماده کنیم و سازمان تبلیغات اسلامی یکی از نهادهای قدرتمند و همراه در مسیر دعوت مردم به مصرف بهینه آب و برق است.
40 هزار مسجد و 150 هزار مبلغ آماده همکاری برای ترویج فرهنگ مصرف بهینه هستند
در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام و المسلمین " alt="کرمان رصد" width="100%" />

وی افزود: برنامه‌ریزی‌هایی برای تدوین سند مشترک در حوزه پژوهش، تبلیغات و فرهنگ‌سازی در حال انجام است و از ظرفیت 40 هزار مسجد، 150 هزار مبلغ، مؤسسات قرآنی، مداحان، شاعران آیینی و رسانه‌های نوین تبلیغاتی برای این مهم استفاده خواهیم کرد.
قمی خاطرنشان کرد: همچنین آماده‌ایم تا مساجد را به پنل‌های خورشیدی مجهز کنیم و تولید سریال‌ها و آثار نمایشی فاخر با هدف ارتقاء آگاهی عمومی در حوزه آب و برق را در دستور کار قرار دهیم.
اقتصاد آب و برق باید برای مردم تبیین شود
غلامحسین مقیمی مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو نیز گفت: روابط عمومی وزارت نیرو و شرکت‌های زیرمجموعه ارتباط مؤثری با سازمان تبلیغات اسلامی دارند و این همکاری‌ها می‌تواند به خلق جریان‌های اجتماعی مؤثر منجر شود.
وی افزود: مطالعات گونه‌شناسی سازمان تبلیغات اسلامی نشان می‌دهد که این نهاد در فرهنگ‌سازی عمومی و کاهش مصرف بسیار اثرگذار است و با توجه به ظرفیت های بالا می تواند به صنعت آب و برق در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی کمک شایانی کند.
مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو ادامه داد: مسئله مهم در صنعت آب و برق این است که مردم آگاهی دارند، اما باید ابزار همدل‌سازی را برای تغییر رفتار مصرفی فراهم کنیم.
مقیمی خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از پیشرفت‌های نظام در حوزه آب و برق محقق شده و لازم است این دستاوردها با کمک سازمان تبلیغات به صورت موثر برای مردم تبیین شود.


نظرات شما