کرمان رصد - ورزش 3 /دو دریافتکننده قدرتی تیم ملی والیبال ایران با ثبت ۳۷ امتیاز، نقش اصلی را در حملات ایران مقابل فرانسه ایفا کردند.
در دیدار تیم ملی والیبال ایران برابر فرانسه در چارچوب نخستین روز از هفته دوم لیگ ملتهای والیبال که در شهر اورلئان برگزار شد، دو دریافتکننده قدرتی تیم ملی، امتیازآورترین بازیکنان ایران لقب گرفتند و سهم بزرگی در عملکرد قابل قبول شاگردان روبرتو پیاتزا داشتند.
پوریا حسینخانزاده، با وجود اینکه از روی نیمکت وارد ترکیب تیم ملی شد، موفق شد عنوان امتیازآورترین بازیکن ایران را به خود اختصاص دهد. او در این مسابقه ۲۰ امتیاز کسب کرد که شامل ۱۸ امتیاز از حمله، یک امتیاز از دفاع و یک امتیاز از سرویس بود؛ آماری که نشاندهنده تأثیرگذاری بالای او در جریان مسابقه است.
در سوی دیگر، علی حقپرست نیز شب موفقی را پشت سر گذاشت و توانست ۱۷ امتیاز برای ایران به دست بیاورد. از این تعداد، ۱۴ امتیاز از حمله و ۳ امتیاز از سرویس حاصل شد تا این بازیکن نیز یکی از مهرههای کلیدی ایران در جدال با فرانسه باشد.
به این ترتیب، دو دریافتکننده قدرتی تیم ملی والیبال ایران روی هم ۳۷ امتیاز کسب کردند و بار اصلی خط حمله ایران را در شب سخت و نفسگیر اورلئان بر دوش کشیدند.
عرشیا بهنژاد، پاسور تیم ملی والیبال ایران، در طول مسابقه ترجیح داد بیشتر از تواناییهای این دو بازیکن در حملات استفاده کند؛ تصمیمی که تا حد زیادی نتیجهبخش بود و حتی در مقاطعی ایران را در آستانه رقم زدن یک پیروزی بزرگ مقابل فرانسه قرار داد. هرچند در نهایت این دیدار با برتری میزبان به پایان رسید، اما درخشش حسینخانزاده و حقپرست یکی از نکات امیدوارکننده برای تیم ملی ایران بود.