يکشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۴
فرهنگی

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان:

سند تحول بنیادین مبنای تمامی فعالیت های آموزش و پرورش است

سند تحول بنیادین مبنای تمامی فعالیت های آموزش و پرورش است
کرمان رصد - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد در دبیرستان دخترانه دوره اول شهید دکتر بهشتی ناحیه یک کرمان گفت: معیار و استاندارد نظام تعلیم و تربیت کشور در سند تحول بنیادین تبیین شده و همه فعالیت‌ها باید تربیت‌محور و منجر به رشد متوازن شخصیت دانش‌آموزان باشد.
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد در دبیرستان دخترانه دوره اول شهید دکتر بهشتی ناحیه یک کرمان گفت: معیار و استاندارد نظام تعلیم و تربیت کشور در سند تحول بنیادین تبیین شده و همه فعالیت‌ها باید تربیت‌محور و منجر به رشد متوازن شخصیت دانش‌آموزان باشد.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، ابوالحسن خسروشاهی گفت: هر فعالیت و تولیدی در کشور نیازمند معیار و الگوست و در حوزه تعلیم و تربیت، این معیار همان سند تحول بنیادین است .
وی افزود: تا پیش از تصویب سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش کشور فاقد استاندارد مشخصی در مسیر تربیت بود، اما امروز این سند نقشه‌ راه نظام آموزشی است و تأکید دارد که معلمان باید مربی، طراح و تربیت‌محور باشند .
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به سه هدف اساسی دوره متوسطه اول بیان کرد: هویت‌یابی، استعدادیابی و هدایت تحصیلی سه محور اصلی فعالیت‌های این دوره هستند، باید کاری کنیم تا دانش‌آموزان کشور، دین و ارزش‌های ملی خود را بشناسند و به پرچم و مرز و بوم خود افتخار کنند .
خسروشاهی ادامه داد: در گام دوم، دانش‌آموزان باید استعدادها و علایق خود را بشناسند تا بتوانند در پایان دوره متوسطه اول مسیر تحصیلی و شغلی خود را آگاهانه، آزادانه و عاشقانه انتخاب کنند، این هدف زمانی محقق می‌شود که مدرسه به محیطی برای یادگیری و پرورش انگیزه تبدیل شود .
وی با تأکید بر ضرورت توسعه رشته‌های مهارتی و فنی گفت: در برنامه هفتم توسعه، هدایت دانش‌آموزان به سمت رشته‌های مهارتی یک ضرورت است، چرا که امنیت و توسعه پایدار در گرو تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد است .
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: مدرسه باید محیط تربیت و یادگیری باشد؛ جایی برای پرورش شهروندانی مسئول، متعهد و وطن‌دوست، اگر حس مسئولیت در دانش‌آموز نهادینه شود، نیازی به ناظر بیرونی نخواهد بود، چرا که وجدان درونی بهترین ناظر است .


نظرات شما