- نوشته شده توسط:
کرمان رصد
-
سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۴
کرمان رصد - معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی کشور در بیست و سومین گردهمایی روسای شورای هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی کشور در کرمان گفت: واقعیسازی شهریه مدارس غیردولتی، کیفیتبخشی آموزشی و پرورشی و توانمندسازی معلمان از راهبردهای وزارت آموزش و پرورش در حوزه مدارس غیردولتی است.
کرمان رصد - معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی کشور در بیست و سومین گردهمایی روسای شورای هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی کشور در کرمان گفت: واقعیسازی شهریه مدارس غیردولتی، کیفیتبخشی آموزشی و پرورشی و توانمندسازی معلمان از راهبردهای وزارت آموزش و پرورش در حوزه مدارس غیردولتی است.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، احمد محمودزاده ضمن تبیین بخشی از فرمایشات رهبری در خصوص اهمیت و جایگاه علم، گفت: از دیدگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) علم اقتدار است و قدرت سیاسی و نظامی میآفریند و دشمن هم با آگاهی از این موضوع به کشور ما حمله کرد و جمعی از دانشمندان هستهای را به شهادت رساند.
وی افزود: دانشآموز در تراز نظام باید دارای برجستگیهای اخلاقی و علمی باشد و بخشی از این تربیت با اندیشه والا و دستان توانای معلمان محقق میشود، همه ما در تلاشیم تا طبق فرموده رهبری که آموزش و پرورش حکومتی است، این حکمرانی تحقق یابد و هیچ عدولی از این مسیر نداشته باشیم .
معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی کشور با بیان اینکه انعطافپذیری سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی به ارتقای جایگاه آموزش و پرورش کمک میکند، گفت: این سازمان هم در حوزه حاکمیتی و هم در حوزه تنوع مدارس اقدام کرده و مدارس بزرگسالان مجازی را برای دانشآموزان داخل کشور، خارج از کشور و بازماندگان از تحصیل راهاندازی کرده است، اساسنامه این مدارس در گذشته تدوین و در این دولت مصوب شد، این سازمان مشارکتی است و هم مردم، هم نهادهای انقلابی و هم دستگاههای دولتی در آن سهیم هستند.
محمودزاده ادامه داد: دولت و رئیسجمهور توجه ویژهای به آموزش و پرورش دارند و در راستای منویات رهبری که تأکید دارند آموزش و پرورش هزینه نیست بلکه سرمایهگذاری است، دو مقوله عدالت آموزشی و نهضت مدرسهسازی در اولویت قرار گرفته است، همچنین ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی و تحقق الگوی مدرسه تراز، برای ارتقای مدیریت آموزشگاهی مدنظر است .
وی تصریح کرد: مدارس باید با دو عنصر مدیریت آموزشگاهی و تحول در کلاس درس به جایگاه اصلی خود بازگردند و اجتماعات یادگیری در این مسیر شکل میگیرند، اجرای طرح شمیم و برگزاری دورههای تخصصی برای توانمندسازی معلم که عنصر اصلی در کلاس درس است، در دستور کار قرار دارد، تا زمانی که برای معیشت و دانش معلم برنامه نداشته باشیم، کیفیت در مدارس محقق نمیشود .
معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی کشور گفت: واقعیسازی شهریه مدارس غیردولتی، کیفیتبخشی آموزشی و پرورشی، 30 ساعته شدن ساعات کاری معلمان غیردولتی و پوشش 30 روزه بیمه، همچنین توانمندسازی معلملن مدارس غیردولتی از جمله اقدامات در راستای ارتقای کیفیت مدارس است، مدارس از نظر پرورشی و مقابله با آسیبهای اجتماعی ظرفیتهای بالقوهای دارند که باید بالفعل شوند.
محمودزاده تأکید کرد: آموزش هوش مصنوعی به دانشآموزان و آموزش کاربرد آن به معلمان، بخشی از برنامه های تحولی و توانمندسازی معلمان در آموزش و پرورش است.
وی در پایان گفت: کمیته رصد، پایش و مداخله تشکیل شده است و در تمامی موارد آموزشی و پرورشی مدارس غیر دولتی با دقت مورد تحلیل و پایش قرار میگیرند و در صورت نیاز با مداخله جدی به ارتقای کیفیت آن ها کمک میکنیم.
بر پایه این گزارش، بیست و سومین گردهمایی روسای شورای هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی کشور با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی در مجتمع غیردولتی مفید شهر کرمان برگزار شد.

تا کنون هیچ نظری ارسال نشده است ...