شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۴
فرهنگی

استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش استان کرمان:

معلمان راهبران تحول در آموزش و پرورش هستند / هر برنامه تحولی در آموزش و پرورش نیازمند حساس‌سازی و جلب توجه عمومی است

معلمان راهبران تحول در آموزش و پرورش هستند /  هر برنامه تحولی در آموزش و پرورش نیازمند حساس‌سازی و جلب توجه عمومی است
کرمان رصد - استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش استان کرمان در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال ۱۴۰۴ که با محور پروژه مهر برگزار شد، با بیان اینکه معلمان راهبران تحول در آموزش و پرورش هستند، گفت: هر برنامه تحولی در آموزش و پرورش نیازمند حساس‌سازی و جلب توجه عمومی است.
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش استان کرمان در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال 1404 که با محور پروژه مهر برگزار شد، با بیان اینکه معلمان راهبران تحول در آموزش و پرورش هستند، گفت: هر برنامه تحولی در آموزش و پرورش نیازمند حساس‌سازی و جلب توجه عمومی است.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، محمد علی طالبی با تأکید بر اهمیت جایگاه تعلیم و تربیت گفت : در پس هر جلسه شورای آموزش و پرورش امید ما به تحول و ارتقای وضعیت آموزش و پرورش استان بیشتر می‌شود، با کمک همه دستگاه‌های اجرایی، همراهی مردم و خانواده‌ها و همچنین مساعدت خیران و بخش خصوصی شاهد اقدامات اثرگذار در این حوزه هستیم.
وی با بیان اینکه آغاز هر برنامه تحولی در آموزش و پرورش نیازمند حساس‌سازی و جلب توجه عمومی است، افزود : ضروری است گفتمان آموزش و پرورش و تحول در تعلیم و تربیت در میان مسئولان، نمایندگان مجلس، ائمه جمعه، رسانه‌ها و فعالان اجتماعی به یک اولویت جدی تبدیل شود، در این مسیر حتی می‌توان از ظرفیت برندسازی اجتماعی، انتخاب شعارهای محوری و برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات آموزشی و فرهنگی برای ارتقای جایگاه آموزش و پرورش استفاده کرد.
استاندار کرمان با تأکید بر نقش خانواده‌ها در ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت، خاطرنشان کرد : انجمن‌های اولیا و مربیان باید فعال‌تر شوند و جلسات آن‌ها به‌صورت واقعی، مسئله‌محور و اثربخش برگزار شود، مشارکت خانواده‌ها تنها مالی نیست؛ بلکه همراهی، آموزش مهارت‌های تربیتی و تعامل سازنده با مدارس، نقش کلیدی در موفقیت دانش‌آموزان دارد.
طالبی همچنین معلمان را رهبران تحول در آموزش و پرورش دانست و گفت : توانمندسازی حرفه‌ای معلمان، افزایش انگیزه آنان و ارتقای منزلت اجتماعی‌شان باید در اولویت قرار گیرد؛ در این زمینه هیچ محدودیتی نباید قائل شد و حتی می‌توان نشست‌های دوره‌ای با حضور استادان برجسته کشور برگزار کرد.
وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های بخش خصوصی و خیران، اظهار داشت : باید با یک برنامه‌ریزی راهبردی، مشارکت بخش خصوصی را در حمایت از آموزش و پرورش ساماندهی کنیم؛ چه در ساخت مدارس و چه در حمایت از دانش‌آموزان نخبه و این همکاری می‌تواند ارزش اجتماعی و انگیزه مضاعفی برای بخش خصوصی ایجاد کند .
استاندار کرمان با تأکید بر ضرورت رفع کمبود معلم در آستانه سال تحصیلی جدید تصریح کرد : قابل قبول نیست که در روزهای ابتدایی مهر، کلاس بدون معلم داشته باشیم؛ همه دستگاه‌ها موظف‌اند از همین امروز برای تأمین نیروهای آموزشی برنامه‌ریزی کنند و در این زمینه از ظرفیت‌های استانی و ملی بهره گیرند .
طالبی در پایان ضمن قدردانی از رسانه‌ها و خبرنگاران گفت : حمایت و همراهی رسانه‌ها نقش مهمی در جلب توجه عمومی به آموزش و پرورش دارد، امیدواریم با استمرار این حساسیت و مشارکت همه‌جانبه، بتوانیم در شاخص‌های مختلف آموزش و پرورش شاهد ارتقای وضعیت استان کرمان باشیم و کارنامه‌ای موفق برای مدیران و روسای آموزش و پرورش رقم بخورد.
بر پایه این گزارش، سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان در سال 1404 با محور پروژه مهر با حضور استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش و...در سالن شهید مهدوی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان برگزار شد.

کرمان رصد

کرمان رصد


نظرات شما