کرمان رصد - محمدعلی طالبی استاندار کرمان گفت: روابط عمومی به عنوان بخشی از مدیریت کلان توسعه باید تسهیلکننده مسیر ایجاد این گفتمان در استان باشد.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، محمدعلی طالبی، در نشست شورای هماهنگی روابطعمومیهای استان عنوان کرد: در شرایط امروز کشور و به ویژه بعد از جنگ تحمیلی 12 روزه بسیار نیازمند امیدآفرینی در جامعه هستیم و بخشی از بار مسئولیت و امیدآفرینی به دوش روابط عمومی دستگاهها است.
وی ادامه داد: روابط عمومیها هم در انعکاس فعالیتهای نظام اداری و اجرایی و هم در رفع ابهامات و پاسخگویی به انتقادات و نارضایتیهایی که از طرف مردم ابراز میشود، نقش ویژهای دارند و امیدواریم استان کرمان بیش از گذشته به این امیدآفرینی اهتمام داشته باشد.
طالبی، روابط عمومی را آیینه کارآمدی حاکمیت عنوان کرد و گفت: در شرایطی که ابزارهای مختلفی برای کاهش سرمایه اجتماعی و اعتماد میان حاکمیت و مردم به کار گرفته شده است، بیان کارآمدی و موفقیتهای حاکمیت به دوش روابط عمومیهاست.
استاندار کرمان با بیان اینکه شورای هماهنگی روابط عمومیها فرصت بسیار خوبی برای ایجاد صدایی واحد در درون مجموعه دستگاههای اجرایی استان است گفت: در بسیاری از موضوعات نیازمند صدای واحد هستیم. باید بتوانیم روابطعمومیها و مجموعه شورا را روایتگر دستاوردهای دولت و یکی از ابزارهای ایجاد تعامل و ارتباط میان مردم و حاکمیت قرار دهیم.
استاندار کرمان با بیان این مطلب که روابط عمومیها را بخشی از مدیریت کلان توسعه میدانم ابراز داشت: در گذشته نتوانستهایم ضروتهای توسعه و ضعفهایی را که در مباحث توسعه استان وجود دارد، به گفتمان عمومی تبدیل کنیم و الان به دنبال آن هستیم؛ در این راستا روابط عمومیها نقش بسیار حائز اهمیتی دارند که می توانند مردم را درگیر مباحث توسعه در بخشهای کلان کنند.
طالبی با تاکید بر اینکه روابط عمومی به عنوان بخشی از مدیریت کلان توسعه باید تسهیلکننده مسیر ایجاد این گفتمان در استان باشد اظهار داشت: متناسب با این نقش هم باید آموزشهایی برای مجموعه روابط عمومیهای استان تدارک دیده شود.
وی از روابط عمومی استانداری خواست که خیلی زود سرفصلهایی را برای این آموزش و ارتقای جایگاه روابط عمومیها تدارک ببیند. استاندار تاکید کرد: ما هیچ مضایقهای برای تامین منابع مالی برای حضور بهترین اساتید این حوزه در استان نداریم.
طالبی تصریح کرد: بخشی از کار ما علاوه بر ایجاد گفتمان در مردم، عمومی کردن موضوع توسعه در بدنه دستگاههای اجرایی است. شاید بتوان یکی از موانع توسعه در استان را بدنه مدیریتی دستگاههای دولتی بدانیم که چابکی لازم را برای موضوع توسعه نداشته و نتوانستهاند همگام با مدیران ارشاد استان و دستگاههای خود حرکت کنند.
استاندار کرمان اظهار داشت: مسائل و مشکلاتی در ساختار روابط عمومی در استانداری و دستگاههای مختلف وجود دارد، همچنین مشکلاتی در اعتبارات وجود دارد، اما من بخش اعتبارات را برای انجام کارهای اثرگذار مسئله نمیدانم. دنبال طرح و برنامه خوب روابط عمومی هستیم و بدون هیچ مضایقهای اعتبارات لازم را برای اجرای آن برنامهها تامین میکنیم.
وی افزود: روابط عمومیها باید با همین امکانات و شرایط، توانمندی خود را نشان دهند و عزم و اراده را برای انجام تحولات شگرف اثبات کنند.
طالبی با اشاره به پیشنهاد برندینگسازی کرمان گفت: بحث کرمان و شعارهایی که برای آن میگوییم از جمله «کرمان برفراز» و «لبخند دنیا به کرمان 1405»، هدف اصلی ما تغییر نگاه به کرمان و فراهم کردن فرصتهای جدید برای کرمان در مباحث توسعه و موضوعات مختلف است.
وی افزود: برندینگ مجموعهای از ویژگیهایی است که میتوان برای کرمان از آن نام ببریم. باید تلاش کنیم این برندینگ را به نوعی اصلاح کنیم که وقتی از کرمان یاد و نام برده میشود، مجموعهای از ویژگیهای مثبت به ذهن بیاید و همراه با افتخارات بزرگ در عرصههای مختلف باشد.
طالبی تاکید کرد: جمعی از روابط عمومیهای استان در کمیتهای ویژه به روی برندینگسازی استان کار کنند تا نام استان را در عرصههای مختلف بلندآوازه کنیم.
استاندار کرمان گفت: چشمانتظار درخشش روابط عمومیها در عرصههای مختلف هستیم، موضوعاتی که روابط عمومیها به بهترین شکل میتوانند روی آن کار کنند.
وی گفت: روابط عمومیهای ما صدای مردم و انعکاس خواستهها و انتظارات آنها در بخشهای مختلف باشند.