يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۴
فرهنگی

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان:

توزیع نیروی انسانی باید بر اساس شاخص‌های عدالت آموزشی، محرومیت مناطق و نیاز واقعی مدارس صورت گیرد

توزیع نیروی انسانی باید بر اساس شاخص‌های عدالت آموزشی، محرومیت مناطق و نیاز واقعی مدارس صورت گیرد
کرمان رصد - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان در نشست مجازی با معاونان آموزش در آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان که با محور پروژه مهر و ساماندهی نیروی انسانی برگزار شد، گفت: توزیع نیروی انسانی باید بر اساس شاخص‌های عدالت آموزشی، محرومیت مناطق و نیاز واقعی مدارس صورت گیرد.
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان در نشست مجازی با معاونان آموزش در آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان که با محور پروژه مهر و ساماندهی نیروی انسانی برگزار شد، گفت: توزیع نیروی انسانی باید بر اساس شاخص‌های عدالت آموزشی، محرومیت مناطق و نیاز واقعی مدارس صورت گیرد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، ابوالحسن خسروشاهی گفت: در ادامه روند برنامه‌ریزی برای آغاز سال تحصیلی 1405-1404 و در چارچوب اقدامات پروژه مهر، توجه به عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزش بسیار اهمیت دارد، توزیع نیروی انسانی در مدارس باید بر اساس شاخص‌های عدالت آموزشی، محرومیت مناطق و نیاز واقعی مدارس صورت گیرد .
وی افزود: به منظور ارتقای کیفیت آموزشی، از نیروهای متخصص به‌صورت هدفمند در پایه‌ها و رشته‌های مختلف استفاده شود، توسعه متوازن میان شاخه‌ای و ساماندهی رشته‌ها بسیار مهم است، با توجه به گسترش رشته‌های تحصیلی به‌ویژه در شاخه‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش، توسعه رشته‌ها باید به‌گونه‌ای مدیریت شود که منجر به مازاد یا کمبود نیرو نشود .
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان گفت: آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق ملزم هستند پیش از نهایی‌سازی رشته‌های جدید، هماهنگی لازم با حوزه‌های طرح و برنامه و منابع انسانی را انجام دهند تا از تبعات احتمالی جلوگیری شود .
خسروشاهی گفت: در راستای افزایش بهره‌وری منابع انسانی هیچ نیروی انسانی نباید دارای ساعت مازاد باشد و هیچ کلاس درسی نباید بدون معلم بماند.
وی بر استفاده مؤثراز نیروهای موجود، بازتخصیص هوشمند معلمان و تجمیع کلاس‌ها در صورت امکان تأکید کرد و گفت: آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق موظف هستند با استفاده از ظرفیت دبیران دارای کسری ساعت، کلاس‌های فاقد معلم را پوشش دهند .
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در خصوص ثبت‌نام و هدایت تحصیلی در پایه‌های هفتم و دهم پیگیری جدی ثبت‌نام دانش‌آموزان مد نظر قرار گیرد و هدایت تحصیلی هوشمند و مبتنی بر ظرفیت واقعی هنرستان‌ها و رشته‌های نظری به عنوان اولویت مطرح شود.
خسروشاهی با اشاره به طرح اجتماعات یادگیری (شمیم) و تعیین‌تکلیف مدیران مدارس خاطرنشان کرد: به منظور ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان، اجرای طرح «شمیم» با محوریت اجتماعات یادگیری معلمان مورد تأکید است و تعیین وضعیت مدیران مدارس (به ویژه مدیران مدارس ویژه و مدارس تراز) پیش از بازگشایی باید نهایی شود.
وی اظهار داشت: برای تجمیع دروس عمومی در هنرستان‌ها باید به منظور استفاده بهینه از نیروی انسانی و افزایش بهره‌وری، دروس عمومی در هنرستان‌های فنی و کاردانش به صورت متمرکز و در قالب تجمیعی برنامه‌ریزی شوند و بر پیشبرد برنامه‌های مرتبط با مدارس تراز سند تحول بنیادین تأکید شود .
بر پایه این گزارش، در این جلسه هدف‌گذاری شد که حداقل 40 درصد مدیران مدارس ویژه، پیش از آغاز سال تحصیلی تعیین و تثبیت شوند تا برنامه‌ریزی‌های آموزشی با ثبات بیشتری انجام شود.


نظرات شما