چهارشنبه ۷ آبان ۱۴۰۴
فرهنگی

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش:

راهبران آموزشی نقشی کلیدی در ارتقای عدالت آموزشی دارند / فرهنگیان در صدر اعتماد عمومی جامعه قرار دارند

راهبران آموزشی نقشی کلیدی در ارتقای عدالت آموزشی دارند / فرهنگیان در صدر اعتماد عمومی جامعه قرار دارند
کرمان رصد - معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در جمع راهبرای آموزشی عشایر و معاونان و کارشناسان آموزش ابتدایی نواحی یک و دو با بیان اینکه فرهنگیان در صدر اعتماد عمومی جامعه قرار دارند، گفت: راهبران آموزشی نقشی کلیدی در ارتقای عدالت آموزشی دارند.
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در جمع راهبرای آموزشی عشایر و معاونان و کارشناسان آموزش ابتدایی نواحی یک و دو با بیان اینکه فرهنگیان در صدر اعتماد عمومی جامعه قرار دارند، گفت: راهبران آموزشی نقشی کلیدی در ارتقای عدالت آموزشی دارند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، رضوان حکیم زاده ضمن تبیین اهمیت نقش راهبران آموزشی در تحقق عدالت آموزشی و بهبود کیفیت آموزش در مناطق مختلف کشور، به ویژه مناطق محروم و عشایری گفت: در همان ابتدای شروع کار خود، با چالش نبود پست مصوب برای راهبران آموزشی مواجه شدم .
وی با اشاره به مکاتبه‌های خود با وزیر وقت و پیگیری‌های بعدی برای ارزیابی اثربخشی راهبران آموزشی گفت: در ارزیابی‌ها متوجه شدیم که راهبران آموزشی نه تنها وظایف پیش‌بینی‌شده خود را به درستی انجام می‌دهند بلکه فراتر از آن، در برخی مناطق دورافتاده، خودجوش به آموزش مهارت‌های زندگی و فنی می پردازند .
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش به تجربیات شخصی خود در سفر به مناطق مرزی و محروم کشور اشاره کرد و گفت: در سفر به کردستان و مناطق عشایری، شاهد فعالیت‌های برجسته معلمان و راهبران آموزشی بودم، یکی از معلمان در اطراف زاهدان به من گفت که علاوه بر وظایف آموزشی، خود به آموزش‌های مهارتی چون برق و لوله‌کشی می‌پردازد تا مشکلات دانش‌آموزان و مدارس منطقه را حل کند .
حکیم زاده با اشاره بر لزوم حفظ حرمت و زحمات معلمان، تصریح کرد: معلمان ما با وجود همه مشکلات همچنان در بالاترین سطح اعتماد و اعتبار اجتماعی قرار دارند، ما باید با دقت و توجه بیشتری به مسائل آن‌ها پرداخته و راه‌حل‌های مناسب برای مشکلاتشان پیدا کنیم .
وی بر لزوم حمایت ویژه از معلمان در مناطق عشایری تأکید کرد و گفت: برای جذب معلمان در این مناطق باید از ظرفیت‌های بوم عشایری استفاده کرده و از حمایت‌های دولتی و نهادهای مرتبط برای بهبود وضعیت آموزش در این مناطق بهره‌برداری کنیم .
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمان با قلب خود کار می کنند نه با عقل حسابگر خود و با هیچ حقوق و حق الزحمه ای نمی توان زحمات آنان را جبران کرد، راهبری آموزشی یک فعالیت داوطلبانه و مشتاقانه است و امروز جایگاه راهبران در جامعه رفیع است.
بر پایه این گزارش، گردهمایی راهبران آموزشی عشایر و معاونان و کارشناسان آموزش ابتدایی نواحی یک و دو با حضور معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در هتل آسمان کرمان برگزار شد.

کرمان رصد

کرمان رصد

کرمان رصد

کرمان رصد


نظرات شما