چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۴
فرهنگی

معاونان آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان:

ارتقای کیفیت و عدالت آموزشی مأموریت اصلی معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان است

ارتقای کیفیت و عدالت آموزشی مأموریت اصلی معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان است
کرمان رصد - معاونان آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان در نشست مجازی با معاونان آموزش متوسطه، کارشناسان آموزش و تکنولوژی گروه های آموزشی آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان گفت: ارتقای کیفیت و عدالت آموزشی مأموریت اصلی معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان است.
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - معاونان آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان در نشست مجازی با معاونان آموزش متوسطه، کارشناسان آموزش و تکنولوژی گروه های آموزشی آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان گفت: ارتقای کیفیت و عدالت آموزشی مأموریت اصلی معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان است.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، ابوالحسن خسروشاهی با اشاره به اینکه تقویت تربیت بدنی و ارتقای بهداشت روان می‌تواند نقش مؤثری در تحقق عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت یادگیری ایفا کند، گفت: ارتقای کیفیت آموزشی از اولویت‌های اصلی معاونت‌ها و همه همکاران در سطح استان است و این مأموریت تنها با برنامه‌ریزی دقیق، همکاری بین‌بخشی، تعهد حرفه‌ای و صبر و استقامت محقق می‌شود .
وی با بیان اینکه کیفیت آموزشی زیربنای توسعه و تحقق عدالت تربیتی است، افزود: اگر آموزش اثربخش و کیفی نباشد نه عدالت آموزشی محقق می‌شود و نه تربیت نسلی خلاق، پویا و شاداب و اهداف سند تحول بنیادین تحقق خواهد یافت.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان ارتقای کیفیت آموزشی را موجب توانمندسازی نسلی برای ساختن آینده‌ای روشن دانست و از ارتقای کیفیت یاددهی ـ یادگیری به عنوان یکی از راهبردهای اصلی آموزش و پرورش یاد کرد .
خسروشاهی گفت: از منظر برنامه‌ریزی اولین گام، تحلیل وضع موجود است، انجام تحلیل مدرسه به مدرسه و حتی دانش‌آموز به دانش‌آموز بسیار اهمیت دارد و بسیاری از ناهماهنگی‌ها ناشی از محاسبه نادرست میانگین‌ها و عدم توجه به وزن جمعیتی پایه‌ها است.
وی تأکید کرد: بررسی دقیق نتایج ارزشیابی سال گذشته، شناسایی نقاط قوت و ضعف گفت: مدارس و تحلیل عملکرد معلمان و دانش‌آموزان باید در اولویت قرار گیرد .
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان گفت: دومین محور کار هدف‌گذاری دقیق و قابل سنجش است، اهداف باید قابل اندازه‌گیری باشند تا بتوان درباره رشد و تغییر عملکرد به‌صورت کمی اظهار نظر کرد.
خسروشاهی خواستار تعیین شاخص‌های روشن رشد آموزشی و گزارش‌دهی مبتنی بر اعداد و ارقام شد و بر ضرورت برنامه‌ریزی منسجم برای کاهش صندلی‌های خالی و ارتقای حضور و اثربخشی کلاسی تأکید کرد و از مدیران خواست با مسئولیت‌پذیری گزارش تحلیلی از وضعیت مدارس ارائه دهند.
وی به اهمیت کنترل فضای مدیریتی و ارتباط مؤثر بین همکاران و گروه‌های کاری اشاره و بر نظم اطلاعاتی و توجه به تاریخ‌ها و مستندات تاکید کرد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان با یادآوری سفارش امام علی علیه‌السلام درباره اهمیت صبر در کارها، اظهار داشت: تنها با صبر، برنامه‌ریزی دقیق، همکاری بین‌بخشی و تعهد حرفه‌ای می‌توان ظرفیت‌های بالقوه را به فرصت‌های بالفعل در نظام آموزش و پرورش تبدیل کرد.
بر پایه این گزارش، نشست مجازی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان و روسای ادارات داخلی این معاونت با معاونان آموزش متوسطه، کارشناسان آموزش و تکنولوژی گروه های آموزشی آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان برگزار شد.

کرمان رصد

کرمان رصد

کرمان رصد


نظرات شما