سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۴
فرهنگی

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

۵.۵ درصد دانش آموزان عشایری کشور در مدارس عشایری استان کرمان تحصیل می کنند/ هیچ دانش‌آموزی نباید به دلیل شرایط زندگی عشایری از حق آموزش محروم بماند/ فعالیت ۲۷۵ مدرسه با وجود یک تا نفر دانش آموز در استان کرمان

۵.۵ درصد دانش آموزان عشایری کشور در مدارس عشایری استان کرمان تحصیل می کنند/ هیچ دانش‌آموزی نباید به دلیل شرایط زندگی عشایری از حق آموزش محروم بماند/ فعالیت ۲۷۵ مدرسه با وجود یک تا نفر دانش آموز در استان کرمان
کرمان رصد - مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در مراسم تکریم و معارفه مدیر آموزش و پرورش عشایری استان با بیان اینکه ۵.۵ درصد دانش آموزان عشایری کشور در مدارس عشایری استان کرمان تحصیل می کنند گفت: هیچ دانش‌آموزی نباید به دلیل شرایط زندگی عشایری از حق آموزش محروم بماند.
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در مراسم تکریم و معارفه مدیر آموزش و پرورش عشایری استان با بیان اینکه 5.5 درصد دانش آموزان عشایری کشور در مدارس عشایری استان کرمان تحصیل می کنند گفت: هیچ دانش‌آموزی نباید به دلیل شرایط زندگی عشایری از حق آموزش محروم بماند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان محمدرضا فرحبخش در این مراسم با تأکید بر اهمیت آموزش و پرورش عشایری به عنوان نماد عدالت آموزشی در کشور، اظهار داشت: آموزش و پرورش عشایری، جلوه‌ای روشن از تلاش نظام تعلیم و تربیت برای تحقق عدالت آموزشی در دورترین نقاط استان است.
وی افزود: امروز بیش از 11 هزار دانش‌آموز در مدارس عشایری استان کرمان مشغول تحصیل هستند که این رقم معادل پنج و نیم درصد از کل دانش‌آموزان عشایر کشور است.
فرحبخش با اشاره به ضرورت ساماندهی مدارس عشایری بر اساس نیازهای واقعی و شرایط جغرافیایی افزود: در استان کرمان 275 مدرسه با جمعیت زیر 10 نفر فعال هستند که 7 مدرسه از این تعداد تنها یک دانش‌آموز دارند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان خاطر نشان کرد: بخش عمده‌ای از مدارس کم جمعیت استان در مناطق عشایری واقع شده‌اند که نشان‌دهنده تعهد آموزش و پرورش به پوشش کامل تحصیلی حتی در نقاط صعب‌العبور است.
محمدرضا فرحبخش با تأکید بر توجه ویژه به مدارس عشایری، خاطرنشان کرد: جذب 100 درصدی نوآموزان عشایری و اجرای کامل طرح سنجش سلامت در بدو ورود به دبستان، از جمله اقدامات مؤثر در جلوگیری از ترک تحصیل و انسداد مبادی بی‌سوادی در این مناطق است و هیچ دانش‌آموزی نباید به دلیل شرایط زندگی عشایری از حق آموزش محروم بماند.
وی در ادامه با اشاره به نقش مدارس عشایری در تحقق اهداف سند تحول بنیادین گفت: مدرسه در مناطق عشایری باید نه‌تنها محل آموزش، بلکه مأمن تربیت، نشاط و رشد اجتماعی باشد. در همین راستا، برنامه‌ریزی برای تجهیز مدارس، ارتقای کیفیت آموزشی، توانمندسازی معلمان و استفاده بهینه از منابع در دستور کار قرار دارد.
در پایان این مراسم، جواد شیخ حسینی مدیر جدید آموزش و پرورش عشایری استان کرمان معرفی شد و از خدمات اصغر شمس الدینی مدیر پیشین با اهدای لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.


نظرات شما