چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۴
فرهنگی

رئیس اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان کرمان:

ارزیابی عملکرد در آموزش و پرورش صرفاً یک فرآیند نظارتی نیست، بلکه ابزاری برای توانمندسازی همکاران، شناسایی نقاط قوت و اصلاح فرآیندهاست

ارزیابی عملکرد در آموزش و پرورش صرفاً یک فرآیند نظارتی نیست، بلکه ابزاری برای توانمندسازی همکاران، شناسایی نقاط قوت و اصلاح فرآیندهاست
کرمان رصد - رئیس اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان کرمان در حاشیه سی و هشتمین اجلاس روسای ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور گفت: ارزیابی عملکرد در آموزش و پرورش صرفاً یک فرآیند نظارتی نیست، بلکه ابزاری برای توانمندسازی همکاران، شناسایی نقاط قوت و اصلاح فرآیندهاست.
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - رئیس اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان کرمان در حاشیه سی و هشتمین اجلاس روسای ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور گفت: ارزیابی عملکرد در آموزش و پرورش صرفاً یک فرآیند نظارتی نیست، بلکه ابزاری برای توانمندسازی همکاران، شناسایی نقاط قوت و اصلاح فرآیندهاست.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان ماشا‌الله میرزا حسینی، رئیس اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان کرمان، با اشاره به راهبردهای سی‌وهشتمین اجلاس مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور، از طراحی سازوکارهای نظارتی و ارزیابی دقیق برای صیانت از فرآیند بازگشایی مدارس و ارتقای کیفیت اجرای پروژه مهر خبر داد.
وی اظهار داشت: ارزیابی عملکرد در آموزش و پرورش صرفاً یک فرآیند نظارتی نیست، بلکه ابزاری برای توانمندسازی همکاران، شناسایی نقاط قوت و اصلاح فرآیندهاست. در پروژه مهر، این نگاه تحولی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.
میرزا حسینی با تأکید بر ضرورت انسجام مدیریتی و پاسخ‌گویی شفاف، افزود: با تشکیل تیم‌های ارزیابی تخصصی در سطح مناطق و نواحی، تلاش داریم ضمن رصد دقیق مراحل آماده‌سازی مدارس، از بروز خلأهای اجرایی جلوگیری کنیم و زمینه را برای آغاز سال تحصیلی با کیفیت فراهم سازیم.
رئیس اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان کرمان همچنین از تدوین شاخص‌های عملکردی ویژه پروژه مهر خبر داد و گفت: این شاخص‌ها با رویکرد مشارکت‌محور و مبتنی بر عدالت آموزشی طراحی شده‌اند و به مدیران مدارس کمک می‌کنند تا عملکرد خود را به‌صورت مستند و قابل سنجش ارائه دهند.
ماشاالله میرزا حسینی در پایان با اشاره به شعار راهبردی «مدرسه برفراز»، تصریح کرد: «ارزیابی عملکرد باید در خدمت تعالی مدرسه باشد. با همدلی، شفافیت و نگاه توسعه‌محور، می‌توانیم پروژه مهر را به بستری برای ارتقای اعتماد عمومی و کیفیت آموزشی تبدیل کنیم.


نظرات شما