دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۴
فرهنگی

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سیرجان:

نهضت مدرسه‌سازی، گامی بنیادین در توسعه عدالت آموزشی است

نهضت مدرسه‌سازی، گامی بنیادین در توسعه عدالت آموزشی است
کرمان رصد - مدیر آموزش و پرورش شهرستان سیرجان در حاشیه سی و هشتمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور گفت: نهضت مدرسه‌سازی، گامی بنیادین در توسعه عدالت آموزشی است.
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - مدیر آموزش و پرورش شهرستان سیرجان در حاشیه سی و هشتمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور گفت: نهضت مدرسه‌سازی، گامی بنیادین در توسعه عدالت آموزشی است.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، عباس عزت آبادی پور گفت: نهضت مدرسه‌سازی در ایران، یکی از مباحث مهم و بنیادین در حوزه آموزش و پرورش به‌شمار می‌رود که نقشی اساسی در ارتقای کیفیت آموزش و یادگیری دانش‌آموزان ایفا می‌کند، این نهضت با هدف افزایش دسترسی به آموزش باکیفیت و کاهش فاصله‌های آموزشی میان مناطق مختلف کشور آغاز شده است .
وی افزود: نهضت مدرسه‌سازی، حرکتی مؤثر در راستای توسعه زیرساخت‌های آموزشی کشور بوده و با تأسیس مدارس جدید، به‌ویژه در مناطق کمتر برخوردار، زمینه‌ بهره‌مندی کودکان از حق آموزش فراهم‌تر شده است، این اقدام، گامی مؤثر در راستای تحقق عدالت آموزشی محسوب می‌شود .
مدیر آموزش و پرورش شهرستان سیرجان گفت: ارتقای کیفیت آموزشی به‌عنوان یکی از ارکان اصلی آموزش و پرورش، مستلزم سرمایه‌گذاری در آموزش حرفه‌ای معلمان و برگزاری دوره‌های ضمن‌خدمت تخصصی است، توجه به نیازهای محلی، طراحی برنامه‌های آموزشی متناسب با ویژگی‌های فرهنگی و نیازهای منطقه‌ای، می‌تواند در بهبود عملکرد آموزشی و ارتقای سطح یادگیری مؤثر واقع شود، همچنین بهره‌گیری از ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرآیند تدریس، موجب افزایش اثربخشی آموزش و یادگیری می شود.
عزت آبادی پور گفت: استفاده از روش‌های نوین تدریس، بهره‌گیری از شیوه‌های تعاملی، یادگیری مبتنی بر پروژه و فعالیت‌محور، مشارکت فعال دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد، ایجاد فضاهای یادگیری متنوع و کارآمد، طراحی محیط‌های آموزشی خلاقانه، می‌تواند به پرورش نوآوری، تفکر انتقادی و ابتکار در دانش‌آموزان کمک کند، برگزاری کارگاه‌ها و سمینارهای آموزشی، فراهم‌سازی فرصت‌هایی برای تبادل تجربیات، ارتقای دانش تخصصی و به‌روزرسانی علمی معلمان، از جمله اقدامات مؤثر در بهبود کیفیت آموزشی است .
وی گفت: با وجود دستاوردهای قابل‌توجه، نهضت مدرسه‌سازی با چالش‌هایی نیز مواجه است، از جمله این چالش‌ها می‌توان به کمبود منابع مالی، عدم تناسب میان تعداد دانش‌آموزان و معلمان و نارسایی‌های زیرساختی در برخی مناطق اشاره کرد، این موانع می‌توانند روند دستیابی به اهداف نهضت را با اختلال مواجه سازند، در نهایت، مهم‌ترین اصل در مسیر تحقق اهداف نهضت مدرسه‌سازی و ارتقای نظام آموزش و پرورش، توجه به نیازهای واقعی دانش‌آموزان و معلمان و تدوین برنامه‌های منسجم، علمی و پایدار برای بهبود مستمر کیفیت آموزشی است .
بر پایه این گزارش، سی و هشتمین اجلاس مجازی مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور با حضور مدیرکل، اعضای شورای معاونان و مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان در هتل آسمان در حال برگزاری است.


نظرات شما