کرمان رصد

آخرين مطالب

امام معتقد به آگاه کردن توده های مردم بود/رهبری هیچگاه از راه و خط امام کوتاه نیامدند اجتماعي

امام معتقد به آگاه کردن توده های مردم بود/رهبری هیچگاه از راه و خط امام کوتاه نیامدند
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - امام جمعه کرمان با اشاره به تاکید امامین انقلاب بر آگاه سازی توده های مردم؛ گفت: رهبری از خط و راه امام کوچکترین عقب‌نشینی نکرد و موفق شد کشور را در پیج های متعدد با موفقیت مدیریت کند و از آن عبور دهد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه های نمازجمعه(12 خرداد) بهترین پایان نامه و کار انسان نزد خداوند را تقوای الهی دانست.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در ادامه سلسله مباحث تربیت از دیدگاه آیات و روایات؛ گفت: فرد تحت تربیت باید پذیرای تربیت بوده و انگیزه لازم برای تربیت داشته باشد و به همین دلیل مبحث "خودسازی" مطرح است که در قرآن کریم سه دستور برای این موضوع بیان می شود.
وی اولین دستور خودسازی به پیامبر و هر کسی که از آن حضرت تبعیت کند را بر اساس آیه "فاصبر ان وعدالله حق"(60 روم) صبر و شکیبایی عنوان و بیان کرد: باید در برابر انواع و اقسام انحرافات و ناملایمات صبور بود زیرا صبر سلاح موثر و قوی است که انسان را نجات داده و در خط مستقیم نگه داشته و برنامه خودسازی را به سرعت پیش می برد.
امام جمعه کرمان با بیان اینکه کم صبری، بی حوصلگی، از کوره در رفتن، درگیر شدن، موضع گیری در برابر هر حرفی و...آدمی را از خط تقوا و خودسازی خارج می کند؛ صبر و شکیبایی در برابر دشمنی ها و کارشکنی ها را مورد تاکید قرار داد.
وی ادامه داد: باید با حوصله و متانت توطئه های دشمن را خنثی و با قاطعیت در برابر او ایستاد اما با برنامه و مدیریت نه بدون برنامه و عصبانی بلکه باید بغض نسبت به دشمن را کاملاً نشان داد.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بر صبر و شکیبایی مقابل افراد لجوج و عنود؛ در برابر کینه ها و حسادت ها؛ جهل ها و نادانی ها؛ نسبت‌های ناروا هم تاکید و بیان کرد: در طول تاریخ حتی برجسته ترین انسان و اشرف انبیا یعنی پیامبر اکرم مورد نسبت های ناروا قرار می گرفت و علیه ایشان نشر اکاذیب می کردند اما خداوند ایشان را به صبر و حوصله سفارش کرد.
وی بر صبر و حوصله در برابر تمسخرها و آزار و اذیت ها؛ خشم ها و غضب ها؛ حوادث سخت و ناگوار و پیچیده؛ در برابر تمایلات و هوی و هوس هم تاکید کرد و گفت: وقتی جامعه صابران شکل گرفت وعده های الهی تحقق پیدا می کند و مورد رحمت و لطف خداوند قرار می گیرند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در خطبه دوم نمازجمعه به هفته محیط زیست اشاره کرد و نسبت به مسئولیت انسان به این مهم توجه داد و سپس به مناسبت های پیش رو از جمله قیام 15 خرداد اشاره کرد که آغازی بر انقلاب اسلامی است.
وی به سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل هم اشاره و تصریح کرد: انتخاب شایسته رهبری فرزانه انقلاب دشمن را مایوس کرد.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه امام راحل در رابطه انسان با خود و با خداوند و با جامعه سنگ تمام گذاشت؛ اظهار کرد: هر فردی باید به ظرفیت ها و استعداد و توان خود و عمری که در اختیار دارد توجه کند لذا امام، خود را کامل شناخت و از فرصت ها بهترین بهره را برد.
وی افزود: امام در عرفان و سلوک و در ذکر و ورد، عبودیت؛ معامله با خدا در صحنه های مختلف؛ رفتن به زندان؛ دوره سخت مبارزه؛ ایستادن مقابل قدرت های جهنمی و... چنان ارتباط خود را با خدا قوی کرد که هیچ حادثه ای او را نمی ترساند زیرا فقط ترس از خدا داشت.
امام جمعه کرمان با افزودن این مطلب که عرفان امام با آنچه برخی ها در طول تاریخ به تصویر کشاندند متفاوت است؛ گفت: امام در عرفان و سیر و سلوک انزوا و گوشه گیری و فاصله گرفتن از سرنوشت اجتماع را مناسب نمی دانست بلکه خود را در کنار مردم می دید و معتقد بود توده های مردم باید آگاه شوند.
وی بر ارتباط وثیق و عمیق امام با مردم تاکید و خاطرنشان کرد: امام با همین مردم انقلاب و هزینه های سنگین انقلاب را تحمل کرد و این مشی و حرکت امام است.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با تصریح به این مطلب که تاریخ پس از ائمه اطهار شخصیتی به جامعیت امام راحل یا کمتر دیده و یا اصلاً به خود ندیده است؛ بیان کرد: خلف شایسته امام نیز فردی عامل، عالم و دارای دو تجربه سخت و موفق است.
وی در همین باره خاطرنشان کرد: ایشان در دوران ستمشاهی از این زندان به آن و از این تبعیدگاه به دیگری و دنبال آگاه کردن توده های مردم و عمل کردن به وظیفه انقلابی بودند و در دوران انقلاب هم در مسئولیت های مختلف، تجارب گران قیمتی در کارنامه دارند.
امام جمعه کرمان به تعهد، تخصص، شجاعت لازم، مدیریت قوی در صحنه های مختلف، حرکت در خط و راه امام و کوتاه نیامدن از آن حتی با دوستانی که سالها در جبهه مشترک قرار داشتند اشاره و تصریح کرد: اگر{دوستان} زاویه ای با خط امام پیدا می کردند اما رهبری از خط و راه امام کوچکترین عقب‌نشینی نکرد و موفق شد کشور را در پیچ های متعدد با موفقیت مدیریت کند و از آن عبور دهد.
وی با بیان اینکه این رهبری با نیروهای مسلح و مردم، ما را در برابر قدرت های طراز اول دنیا که جنگ را به رخ ما می کشیدند؛ به بازدارندگی رسانده و کسی جرات نمی کند ما را تهدید به جنگ کند و برای همین دشمن دنبال جنگ نرم است؛ تاکید کرد: جا دارد این رهبری شایسته نظام را ارج نهاده و سجده شکر به جای آوریم و مجلس خبرگان هم بدون هوی و هوس و گرایش های جناحی با کسی بیعت کردند که نظام را با پیشرفت مدیریت کرد.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در پایان گفت: تکلیف سنگینی رهبری بر عهده مجلس انقلابی گذاشت زیرا وقتی این مجلس شکل گرفت عده ای همت خود را بر این گذاشتند که این مجلس تجربه ندارد و چون نگاه این عده به غرب و غرب گرایی مثبت بود می دانستند این مجلس مقابل آن می ایستد و فکر می کردند این مجلس باید پای برجام یک طرفه بایستد اما دیدند جنس مجلس این نیست لذا تبلیغ وسیع علیه مجلس به کار گرفتند و گروه دیگری ظرفیت خود را صرف این کردند که این مجلس خنثی است و موثر نیست و توان کمک به کشور و ریل گذاری ندارد و به صراحت گفتند این مجلس انقلابی نیست.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری با تاکید هم در ابتدا و هم بعد از سه سال، مدال انقلابی را به این مجلس دادند لذا باید توجه داشت معدل قابل قبول مجلس در نگاه رهبری عظیم الشان انقلاب تکلیف او را سنگین تر کرد و مجلس باید ضعف ها و کاستی های خود را کامل بشناسد و در عمر باقیمانده در ریل گذاری قوانین کشور به گونه ای عمل کند که در پایان هم همین مدال را رهبری به او عنایت و هر یک از نمایندگان سهم و دین خود را به انقلاب ایفا کنند.
پایان پیام/80

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/558166/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افزودن خط جدید به مسیرهای اتوبوس در کرمان

فولاد - مس رفسنجان

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)

لبخند گلرهای کی‌روش: رحمان و حامد نمی‌بازند(عکس)

خلاصه بازی فولاد و مس‌رفسنجان + فیلم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

درخشش کاراته کاهای کرمانی در رقابت های قهرمانی کشور

توزیع بیش از 25 هزار جلد پاسپورت در فاریاب

آبگیری بند‌های سنگی، ملاتی و گوراب‌ها در سیرجان

6 مصدوم طی واژگونی پیکان در کرمان

تساوی فولاد و مس رفسنجان در نیمه نخست

گزارش زنده: فولاد 0-0 مس رفسنجان

معرفی شرکت‌های صلاحیت‌دار کرمان برای ارائه خدمات ایمنی و آتش‌نشانی

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

مسی‌ها آماده شکست دادن فولاد در هفته بیست و چهارم

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

کمک 10 کشوربه رژِیم صهیونیستی برای خنثی کردن عملیات وعده صادق

حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

دادستان کرمان صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» را اعلام کرد

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

خودروی گرفتار در سیل عنبرآباد از غرق شدن حتمی نجات یافت

عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود

ساخت سیل‌بند 180 کیلومتری جنوب آغاز می‌شود

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر

هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

راهپیمایی مردم کوهبنان در حمایت ازپاسخ موشکی ایران به اسرائیل

(عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق‌شدن حتمی در عنبرآباد کرمان

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان