کرمان رصد

آخرين مطالب

تدوین سند تحولی 5 سال آینده دانشگاه آزاد اسلامی/ایجاد 10 بسته مهم کاری برای تحول دانشگاه ازاد اسلامی اجتماعي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیررضا بازرگان رئیس دانشگاه آزاد سیرجان در نشست خبری رویداد و نمایشگاه تخصصی عصر امید استان کرمان با بیان اینکه 10 بسته مهم کاری را پیشرو قرار دادیم که ذیل سند تحول و تعالی دانشگاه ازاد اسلامی است، گفت: این 10 بسته کاری شامل ارتقا کارآمدی دوره‌های تحصیلی، ارتقا تربیت اخلاقی معنوی و هویتی، ارتقا پاسخگویی و حل مسئله، توسعه فناوری، نوآوری، کارآفرینی، ارتقا جایگاه بین المللی، پیشرفت ملی مرجعیت ساز و تمدن آفرین، کاربردی کردن دانش، بروز خلاقیت و نوآوری، نقش آفرینی موثر درحل مسائل جامعه، نقش پاسخگویی اثربخش می شود.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
بازرگان افزود: دانشگاه ازاد اسلامی در گام دوم خود و انقلاب این سند را تدوین کرده و درحال تغییر از نسل سوم به چهارم دانشگاه است.
وی با بیان اینکه نسل اول دانشگاه، نسل آموزشی بود که فقط به تولید فارق التحصیل و مدرک بسنده م کرد، گفت: نسل دوم علاوه بر نیاز کشور زمانی بود که فارق التحصیلان در رشته‌های مختلف کشور کم بودند و وظیفه اصلی دانشگاه تنها آموزش بود؛ نسل سوم علاوه بر آموزش، به پژوهشی اهمیت میدادکه به آن نسل دانشگاه‌های کارآفرین می گفتند.
وی ادامه داد: نسل چهارم دانشگاه‌ها باید به حل مسائل جامعه بپردازند همانطور که مقام معظم رهبری به این نکته تاکید ویژه ای دارند.
فعالیت 57 سرای نوآوری در دانشگاههای آزاد اسلامی سراسر کشور
وی با اشاره به آماری در حوزه فناوری، پژوهش، نوآوری و کارآفرینی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی سراسرکشور حدود 57 سرای نوآوری دارد که تمام فعالیت‌های حوزه زیست بوم فناوری و نوآوری در آم جریان دارد. در این 57 سرای نوآوری 162 مرکز رشد واحد‌های فناور در واحد‌های مختلف دانشگاه آزاد شکل گرفته شده و بیش از 1800 هسته و واحد فناور در شرکت دانش بنیان درحال فعالیت هستند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان از چند ساله اخیر در حوزه پژوهش، نوآوری، گام‌های مثبتی برداشته شده و با تاسیس مرکز رشد تخصصی در حوزه معدن و پس از آن با تاسیس سرای نوآوری فولاد زنجیره تامین و صنایع وابسته توانسته در حوزه پژوهش، فناوری، نوآوری قدم‌های خوبی بردارد.
وی اضافه کرد: همچنین ابن دانشگاه ارتباط اثربخشی با صنایع، معادن و جامعه داشته به طوریکه ارتباط بین دانشگاه و صنعت برقرار شده است. با تاملی که با صنایع و معادن منطقه داریم توانستیم قراداد‌های خوبی در زمینه ساخت قطعات معدنی و صنعتی در سرای نوآوری و ذیل کارگاه مهندسی معکوس سرا داشته باشیم.
کسب رتبه سطح یک واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان در زمینه فناوری و نوآوری
بازرگان با بیان اینکه مرکزرشد واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان توانسته در رتبه بندی کشور سطح 1 را دریافت کند که فقط 52 مرکز رشد سطح 1 هستند و ان هم برای دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان است، افزود: این دانشگاه از 3 سال قبل با ایجاد زیرساخت هایی به بومی سازی قطعات معدنی و صنعتی پرداخته است. اکنون با فعالیت‌های خوب این کارگاه اعتماد صنعت را جلب کردیم و کارگاه در شهرک صنعتی گل گهر سیرجان توسعه داده شد.
وی با بیان اینکعه همچنین برای تحقق این امر، زمینی را اختصاص دادیم، گفت: فردا دوشنبه 7 خرداد 1401 با حضور مسئولین عالی رتبه دانشگاه آزاد اسلامی آیین کلنگ زنی این کارگاه مهندسی معکوس را خواهیم داشت.در این مکان اعضای هیئت علمی واحد دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان و دانشجویان طرح پویش کارآفرینی مشغول هستند و تاکنون توانسته ایم قطعات موردنیاز صنایع، معادن، و ماشین آلات را به واسطه مهندسی معکوس بومی سازی کنیم.
بازرگان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با برگزاری رویداد عصر امید که پایه گذار این رویداد معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور است پایبند بوده است؛ دانشگاه ازاد اسلامی در خردادماه سال گذشته اولین رویداد ملی را با حضور 3 هزار شرکت دانش بنیان، فناور و خلاق پژروه پژوهشی و زیر ساخت در مصلی حضرت امام تهران برگزار کرد؛ برگزاری این رویداد نشان داد که دانشگاه برای قدم‌های بزرگ و جدی در حوزه دانش بنیان و ارتباط صنعت و جامعه برای قدم برداشتن مصمم است.
رئیس دانشگاه آزاد سیرجان گفت: اولین برگزاری این رویداد در سال گذشته عاملی شد که واحد‌های مختلف دانشگاهی و اعضای هیئت علمی، دانشجویان و ایده پردازان به خودباوری بیشتری برسند و با جدیت بیشتر و بالاتری این مسیر فناوری دانش بنیان را طی کنند.
وی با بیان اینکه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی بعد از موفقیت آمیز بودن این رویداد در سال گذشته تصمیم گرفت در حوزه‌های تخصصی کل کشور چنین رویدادی را سالانه برگزار کند، گفت: در همین راستا، دومین رویداد ملی عصر امید در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی در استان بوشهر و پارس جنوبی در اسفندماه 1401 برگزار شد.
برگزاری سومین رویداد ملی عصر امید در سیرجان
وی گفت: سومین رویداد ملی عصر امید باتوجه به پتانسیل استان کرمان به دلیل وجود شرکت‌های متعدد فولادی در حوزه‌های تخصصی معدن، آهن، فولادو مس با محوریت استان کرمان و دانشگاه آزاد سیرجان از فردا 8 خرداد 1402 تا 11 خرداد برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این رویداد، هم افزایی و هم گرایی بین شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های معدنی و صنعتی است.
وی ادامه داد: بیش از 60 شرکت دانش بنیان و فناور از سراسر کشور و شرکت‌های معدنی و صنعتی منطقه هم در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. این رویداد فقط یک نمایشگاه نیست بلکه مسئولان عالی رتبه کشوری، استانی، شهرستانی نیز در آن حضور خواهند داشت. برنامه ریزی شده که در مدت برگزاری رویداد عصر امید به مدت 4 روز نشست‌های تخصصی برگزار شود.
بازرگان با بیان اینکه سیاست دانشگاه این است که با این رویداد به دانش، یک هویتی بدهیم، افزود: همچنین قرار است دو جلسه متفاوت نیازمندی‌های حوزه‌ مس و نیازمندی‌های حوزه صنعت در آهن و فولاد برای شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی تدوین شود.
ادامه دارد...
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/557152/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ژست شادی حامد لک با شماره هفت (عکس)

افزودن خط جدید به مسیرهای اتوبوس در کرمان

فولاد - مس رفسنجان

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)

لبخند گلرهای کی‌روش: رحمان و حامد نمی‌بازند(عکس)

خلاصه بازی فولاد و مس‌رفسنجان + فیلم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

درخشش کاراته کاهای کرمانی در رقابت های قهرمانی کشور

توزیع بیش از 25 هزار جلد پاسپورت در فاریاب

آبگیری بند‌های سنگی، ملاتی و گوراب‌ها در سیرجان

6 مصدوم طی واژگونی پیکان در کرمان

تساوی فولاد و مس رفسنجان در نیمه نخست

گزارش زنده: فولاد 0-0 مس رفسنجان

معرفی شرکت‌های صلاحیت‌دار کرمان برای ارائه خدمات ایمنی و آتش‌نشانی

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

مسی‌ها آماده شکست دادن فولاد در هفته بیست و چهارم

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

کمک 10 کشوربه رژِیم صهیونیستی برای خنثی کردن عملیات وعده صادق

حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

دادستان کرمان صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» را اعلام کرد

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

خودروی گرفتار در سیل عنبرآباد از غرق شدن حتمی نجات یافت

عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود

ساخت سیل‌بند 180 کیلومتری جنوب آغاز می‌شود

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر

هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

راهپیمایی مردم کوهبنان در حمایت ازپاسخ موشکی ایران به اسرائیل

(عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق‌شدن حتمی در عنبرآباد کرمان

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد