کرمان رصد

آخرين مطالب

10 فیلم ترسناک تاریخ سینما با موضوع روح! + عکس فرهنگي

10 فیلم ترسناک تاریخ سینما با موضوع روح! + عکس
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - این فیلم ها ترسناک ترین ها در نوع خود هستند و اکثر کسانی که اولین بار این فیلم ها را تماشا کرده اند حسابی ترسیده‌اند

ترسناک ترین فیلم‌ های تاریخ سینمای با موضوع روح
در این مقاله 10 فیلم ترسناک با موضوع روح که نمونه‌های موفق‌تر این ژانر هستند را به شما معرفی می‌کنیم. این فیلم‌ها ترسناک ترین‌ها در نوع خود هستند و اکثر کسانی که اولین بار این فیلم‌ها را تماشا کرده اند حسابی ترسیده اند و شاید تا مدتها نتوانسته اند موضوع آن را فراموش کنند.
آب سیاه 2002
نشتی لوله کشی در این فیلم ترسناک به کارگردانی ‌هایدئو ناکاتا تبدیل به دلیل اصلی و غیرعادی ترس و وحشت فراوان می‌شود. در آب سیاه ناکاتا دوباره بچه ای با توانایی ماوراطبیعه را در قالب یک روح قرار می‌دهد، در قالب روح «میتسوکو» (میری اوگاچی) که به دنبال تلافی برای مرگ زود هنگامش آمده است. قرمز بودن کیف «میتسوکو» و وجود آب در این فیلم شباهت‌هایی به فیلم «حالا نگاه نکن» دارد.

کرمان رصد


مه یا دود 1980
«جیمی ‌لی کورتیس» با «جان کارپنتر» کارگردان فیلم همکاری می‌کند و این فیلم به نسبت فیلم قبلی شان در گیشه نیز موفق تر بود. فیلمی‌ که پایانی متفاوت برایمان به ارمغان می‌آورد و فراتر از استانداردهای فیلم‌های روانی است.

کرمان رصد


استقامت شیطان 2001 
شاید این فیلم بیشتر در رده فیلم‌های عجیب و غریب و باورنکردنی شناخته شده‌تر باشد، بدن‌های جهش یافته قابل لمس که در چرخش‌های دوربین «گیولرمو دل تورو» جا خوش کرده اند! او در این فیلم گریزی هم به ماوراءالطبیعه زده است.

کرمان رصد


در سناریوی فیلم مرگ به طور قابل توجهی قد علم می‌کند همراه با آغاز جنگ داخلی اسپانیایی که در یک یتیم خانه به وقع می‌پیوندد. در این یتیم خانه روح بی قرار «سانتی» جوان (جونیو والورده) پرسه می‌زند. درحالیکه تاریک ترین شکل‌های رفتار بشری بر روح سانتی مصیبت زده سلطه می‌افکند، احساس نگرانی و تشویش هم کم کم در سراسر فیلم غلبه می‌کند.
جن مزاحم 1982
و حالا ما به اولین فیلم با موضوع خانه جن زده در لیستمان رسیدیم. در این فیلم همکاری موفقیت آمیز استیون اسپیلبرگ در نقش نویسنده و تهیه کننده با کارگردان فیلم یعنی توب هوپر به خوبی به چشم می‌خورد. حس شگفتی از اینکه یک نفر برای همراه شدن در فرار «برد» می‌آید با «کارول آنی فریلینگ» (هِدِر اوروکی) که دزدیده می‌شود.

کرمان رصد


تسخیر شده 1963
منتظر ماندن برای یک فیلم جن زده و بعد حضور ناگهانی دو آدم شرور؟ چه چیز عجیبی در آن می‌بینید؟خوب، شاید از نظر مفهومی بهتر از پیدا کردن شخصی برای دوباره سازی نسخه اصلی «تسخیر شده» (سال 1963) به کارگردانی «جان د بونت» باشد.

کرمان رصد


به هر حال «رابرت وایز» که نسخه جدید را کارگردانی کرد هوش و فراست خود را در پروسه فیلم سازی به کار برد، تا اینکه شما بتوانید فیلمی ‌را ببینید که هم پریشانی و دل نگرانی‌های یک فیلم ترسناک را به همراه دارد و هم از کیفیت بالای دلفریبی‌های روان شناسانه برخوردار است.
حس ششم 1999
آن چه باعث شگفت انگیز بودن تماشای این فیلم می‌شود، نه فقط بازی‌های درخشان، هیجانی بودن و یا حتی موضوع فیلم است، بلکه دیدگاه شیامالان و نحوه بیان فیلم می‌باشد که مخاطب را به خود جذب می‌نماید، و در نتیجه او را به تماشای نمایشی غنی از احساسات: هراس، غم، شادی، پریشانی و رضایت می‌نشاند.

کرمان رصد


در این فیلم شیامالان تسلط و هنر خود را در به هم بافتن موضوعات پیچیده روانشناسی، دینی و ماوراء الطبیعی به یکدیگر به صورت یک داستان قوی و مافوق انتظار نشان می‌دهد. حس ششم با اینکه در ظاهر در ژانر فیلم‌های ترسناک قرار می‌گیرد، ولی حقیقتا داستانی درباره روابط انسانی در یک پیش زمینه ماوراء الطبیعی است؛ به طوری که حتی مردگان تا اواسط فیلم به مخاطبین نشان داده نمی‌شوند و هنگامی ‌که آنها در لحظاتی کوتاه ولی تاثیرگذار دیده می‌شوند فیلم نگاه خود را تغییر داده و تماشاگر کول را می‌بیند که با یافتن تسلط بر خود، بدون ترس با ارواحی که به صورت ناعادلانه و خشونت بار مرده اند ارتباط بر قرار می‌کند و به صحبت می‌نشیند. درحقیقت حس ششم فیلمی ‌است که می‌کوشد بدون لوث کردن مفاهیم ماورالطبیعه روابط متقاعد کننده ای بین مرده‌ها و زنده برقرار کند.
حالا نگاه نکن 1973
«جان باکستر» (دونالد ساترلند) و همسرش، «لارا» (کریستی) داغ‌دیده و پریشان از مرگ دختر کوچک‌شان، برای تسکین و فراموشی این فقدان بزرگ به ونیز می‌روند، و به پیر دختری انگلیسی و خواهر نابینایش - که توانائی‌های ذهنی ماوراءالطبیعه‌ای دارد - برمی‌خورند که از طرف دختر مرده‌شان به آن دو از آینده و خطری نامعلوم هشدار می‌دهند. «جان» چندبار بچه‌ای با بارانی قرمز را در کوچه پس کوچه‌های ونیز می‌بیند، و بالاخره زمانی که در کوچه‌ای بن‌بست گیرش می‌اندازد، خود را با پیرزن کوتوله مخوفی روبه‌رو می‌بیند که به ضرب چاقو جانش را می‌گیرد.

کرمان رصد


برمبنای داستان کوتاه و گیرای دو موریه، و با استفاده خلاق از لوکیشن‌های دلگیر ونیز در زمستانی سرد و پُر از بارندگی، روگ چشم‌اندازی خلق می‌کند که در آن هرچیزی نحس و شوم به‌نظر می‌آید. تمام فیلم به کابوسی طولانی می‌ماند و انگار همه چیز کنار هم قرار گرفته تا تماشاگر به آن صحنه پایانی برسد: همراه چشم‌های از حدقه بیرون زده ساترلند، آن بارانی قرمزپوش را تعقیب می‌کند، در عطش دیدن چهره‌اش می‌سوزد و بعد، آن چهره کریه و دشنه مخوفی که انگار بر قلب تماشاگر می‌نشیند.
دیگران 2001
دیگران چه کسانی هستند؟ ارواح مردگان پس از مرگ کجا زندگی می‌کنند؟ آیا در همین جهان و یا جهانی دیگر.
در یکی از سکانس‌های شاهکار این فیلم که کمتر کسی به ان توجه کرده پدر خانواده از جنگ به صورت کاملا پریشان برمی‌گردد و در حالی که روی تخت نشسته و روبه روی آینه اما اینه هیچ کسی و هیچ تصویری در آیینه نشان نمی‌دهد ...

کرمان رصد


حقیقت فیلم از این قرار است که یک مادر ( نیکول کیدمن ) پس از دوری از همسرش که به جنگ جهانی رفته و در جنگ کشته شده است دچار جنون می‌شود و دو فرزند دختر و پسر خودش را می‌کشد و در نهایت دست به خودکشی می‌زند....فیلم از جایی شروع می‌شود که بیننده فقط متوجه یک تغییر مکان معمولی می‌شود از شهری به شهر دیگر ....اما در واقع این انتقال از جهانی به جهان دیگر صورت گرفته است.
اما پس از دیدن این فیلم انسان دچار یک نوع شوک و بهت زدگی می‌شود و نا خوداگاه به فکر فرو می‌رود یعنی همان چیزی که عوامل فیلم می‌خواستند.
حلقه 1998
بار دیگر همان افسانه قدیمی، طی نامه ای خبر مرگ کسی به او داده می‌شود و سپس یک کاست ویدئویی برای او فرستاده می‌شود که مرگش را پس از یک هفته پیش بینی کرده و این مرگ دقیقا پس از 7 روز اتفاق خواهد افتاد. محتوای فیلم حلقه نیز اینگونه است و بیننده را با تصاویر وهم انگیز و کابوس مانند روبرو می‌کند. و در امتداد فیلم یک خبرنگار مطبوعاتی با نام «راشل کلر» با بازیگری نائومی‌ واتس به این قضیه مشکوک شده و به پی گیری آن می‌پردازد.

کرمان رصد


گفتنی است این فیلم بازسازی یک فیلم به یاد ماندنی ژاپنی به همین نام است و کارگردان ژاپنی به نام هیدئو ناکاتا (Hideo Nakata) این داستان ترسناک و خیالی را ساخته است. این فیلم به زودی تبدیل به پدیده ای شد که موجب تکثیر و ساخت فیلم‌های وحشتناک و به این سبک، در تاریخ سینمای ژاپن گردید.
درخشش یا تلالو 1980
و حال رسیدیم به شاهکار استنلی کوبریک . او از عناصر ترسناک به خوبی بهره گرفته است: از روح دختران دوقلو، فوران خون، الهام شدن به پسر کوچک خانواده و نوشتن کلمه قتل به صورت برعکس روی آینه ( REDRUM ) و تکرار آن توسط پسر و بالاخره گریه دیوانه وار جک نیکلسون که می‌گفت «جانی اینجاست».

کرمان رصد


کوبریک در «درخشان» ما را با حال و هوای روان پریشانه فیلم درگیر می‌کند که از همان صحنه‌های آغازین فیلم که خانواده جک نیکلسون برای رفتن به هتل در جاده می‌رانند مشهود است تا انتهای فیلم که با تصویر یخ زده جک نیکلسون تمام می‌شود و به راستی که جک نیکلسون در این فیلم فوق العاده بازی کرد.
منبع: سیمرغ

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/270650/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فاز نخست شهربازی تکمیل می شود/ رونمایی از اتوبوس گردشگری در گرگان

مدارس زاهدان و 4 شهرستان کرمان چهارشنبه تعطیل شد

اطلاع‌رسانی نقش مهمی در ترغیب مالکین به اخذ سند دارد

امشب رانندگی در جاده‌های استان کرمان خطرناک است

فرودگاه های کرمان در حال آماده باش

موج سنگین سامانه بارشی در بخش نگین کویر

مضحکه شدن زن صهیونیست عاقبت همنشینی با مسیح علینژاد

سد نسا بم هنوز پر نشده است

توقیف شوتی‌ها در رودبار

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

از سرگیری پروازهای قطر به ایران

حضور ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده ای جنایی

تصمیم غیرمنتطره گروسی برای سفر به تهرن

نمایش های برتر کرمان راهی مرحله کشوری شدند

عطرافشانی گلزار شهدای سنندج در آستانه روز ارتش

واگذاری 460 زمین در ادامه‌ اجرای طرح ملی مسکن در بردسیر

آغاز برداشت گندم از مزارع عنبرآباد

حدنگاری اراضی کشاورزی کرمان در اولویت ثبت اسناد و املاک استان

مرور خاطرات با ستاره بازى ایران - کره

رژه یگان‌هایِ مستقر در استان کرمان، فردا همزمان باروز ارتش

وضعیت راه‌های کشور؛ بارش باران در جاده‌ها

مسدودی راه ارتباطی 7 روستای ریگان/ مدارس شرق استان کرمان تعطیل شد

از سفر به استان‌های جنوب شرقی اجتناب کنید

اجتناب از سفر به استان‌های جنوب شرقی با توجه به هشدار هواشناسی

اطلاعیه تعطیلی مدارس چهارشنبه 29 فروردین

آماده باش کامل به 5 فرودگاه عملیاتی استان کرمان

شکرگزاری مردم از بارشهای رحمت الهی در 19 شهرستان کرمان

شرایط جوی مناسب نیست، سفر نروید

نوسازی بیش از 260 هزار واحد فرسوده در کشور با همت مالکان کلید زده شد

ابلاغ طرح تفصیلی بافت تاریخی گرگان

مدارس شرق کرمان چهارشنبه غیرحضوری شد

راه دو روستای بم مسدود شد

مدارس چهار شهرستان شرقی کرمان چهارشنبه تعطیل شد

تعطیلی مدارس جنوب استان کرمان همچنان ادامه دارد

محور زهکلوت-دلگان در کرمان مسدود شد

تخلیه 50 خانوار روستا‌های کرمان به علت وقوع سیلاب

4 شهر استان کرمان دچار آبگرفتگی شدند

بارش باران و طغیان رودخانه 3 جاده را در جنوب کرمان مسدود کرد

مدارس شهرستانهای رودبارجنوب و فاریاب برای فردا تعطیل شد

پیروزی مس کرمان برابر شهرداری آستارا در لیگ یک فوتبال

مسدودی 3 محور در جنوب استان کرمان

مدارس شهرستانهای رودبارجنوب و فاریاب در جنوب کرمان برای فردا تعطیل شد

صفر شدن تعرفه صادرات محصولات ایران به روسیه

بارندگی شدید در کرمان / مدارس رودبار و فاریاب تعطیل شد

اجتماع مردم رودبار قصران در حمایت از حمله موشکی سپاه به اسرائیل

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

زنده گیری یک حلقه مار از داخل کامیون در محور مهریز- انار

محور زهکلوت-دلگان مسدود شد

آماده باش راهداران رودبار جنوب