کرمان رصد

آخرين مطالب

ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کرمان؛ از لزوم تامین نیازها در داخل استان تا خط و نشان دادستان برای شرکت‌های غیرمتعهد اقتصادي

ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کرمان؛ از لزوم تامین نیازها در داخل استان تا خط و نشان دادستان برای شرکت‌های غیرمتعهد
  بزرگنمايي:

کرمان رصد -  ، صبح امروز جلسه ستاد استانی اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه با حضور استاندار، رئیس کل دادگستری، دادستان، رئیس اتاق بازرگانی استان و جمعی از مدیران برگزار شد و اعضای ستاد بر تامین نیازهای شرکت‌های بزرگ از تولیدات داخل استان تاکید کردند.
ظرفیت‌های صنایع کرمان به‌خوبی معرفی نشده‌اند
رئیس کل دادگستری استان کرمان در سخنانی اظهار داشت: در اجرای قوانین مصوبات با مشکلاتی مواجه هستیم که به‌خوبی اجرا نمی‌شوند و اگر اجرا می‌شدند مشکلات موجود را نداشتیم بنابراین باید راهکارهای اجرایی تدوین کنیم.
 
حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی ابراز کرد: استان کرمان ظرفیت‌های زیادی دارد که می‌تواند به شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی نه‌تنها در استان کرمان بلکه در شرق کشور کمک کند و باید از این ظرفیت استان حمایت شود.
وی ادامه داد: نتوانسته‌ایم، صنایع کرمان را آن‌طور که شایسته است در کشور معرفی کنیم و ممکن است در دیگر استان‌ها به تولیدات کرمان نیاز باشد، اما اطلاعی از این ظرفیت نداشته باشند بنابراین اطلاع‌رسانی در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.
رئیس کل دادگستری استان کرمان همچنین انجام تعهدات به موقع و درست از سوی مجموعه‌های تولیدی برای شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان را مورد تاکید قرار داد.
لزوم حمایت از دانش‌بنیان‌ها توسط شرکت‌های بزرگ
در همین حال استاندار کرمان خواستار ارائه دستورالعمل مرتبط با تامین نیازهای شرکت‌های بزرگ کرمان از محصولات داخل استان برای شورای تامین با در نظر گرفتن مواردی چون ضمانتنامه محصولات و توجه به دانش‌بنیان‌ها شد و بیان داشت: این دستورالعمل را بعد از تصویب در شورای تامین استان کرمان به شرکت‌های بزرگ ابلاغ می‌کنیم و دادستان پیگیر این مصوبه باشد.
محمدمهدی فداکار ادامه داد: قانون به دانش‌بنیان‌ها اجازه داده سرمایه‌گذاری کنند و شرکت‌های بزرگ در صورت حمایت از دانش‌بنیان‌ها می‌توانند در آینده از مزایای این مجموعه‌ها استفاده کنند.
وی ابراز داشت: بعضی از افراد تعصب استانی ندارند و مدیرعامل شرکت هم برای اینکه خط تولید از کار نیفتد مجبور است از تولیدات خارج استان برای تامین نیازها استفاده کند.
حسین مهرابی معاون امور اقتصادی استاندار کرمان نیز در سخنانی اظهار داشت: فعالیت گروه صنعتی دانش‌بنیان قطعه‌گستر کرمان از 10 درصد ظرفیت به 30 درصد رسیده و هنوز 70 درصد ظرفیت برای توسعه باقی مانده است.
خط و نشان دادستان کرمان برای شرکت‌های غیرمتعهد
در همین حال دادستان عمومی و انقلاب کرمان با تبریک هفته بسیج از فرمایش رهبری در زمینه حمایت از تولید سخن به میان آورد و اظهار کرد: دو جلسه برای گروه صنعتی دانش‌بنیان قطعه‌گستر کرمان در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان کرمان طی سال‌های 99 و 1400 برگزار کرده‌ایم.
مهدی بخشی ادامه داد: شرکت‌های صنعتی و معدنی فعال در استان کرمان تعهداتی به مجموعه گروه صنعتی دانش‌بنیان قطعه‌گستر کرمان در راستای راه‌اندازی، تولید بیشتر و استفاده از ظرفیت بیشتر این واحد داشتند.
وی با قدردانی از فلاح مدیرعامل شرکت گهرزمین سیرجان برای انجام همکاری با گروه صنعتی دانش‌بنیان قطعه‌گستر کرمان در راستای اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان کرمان تصریح کرد: این حمایت موجب شد تا مجموعه مذکور به‌ تعطیلی کشانده نشود و این مهم در گوشه ذهن بنده به‌عنوان دادستان می‌ماند.
دادستان کرمان متذکر شد: از دوستان شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان گلایه داریم که در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری کرمان متعهد شدند، اما کاری انجام ندادند و این شرکت‌ها به استان اهمیت نمی‌دهند و توجهی به تعهدات قانونی و اخلاقی خود ندارند.
بخشی اضافه کرد: بعضی از شرکت‌های صنعتی و معدنی استان کرمان در ارزوئیه و جنوب استان کرمان تعهداتی دارند که انجام نمی‌دهند و این عدم تعهد هم در گوشه ذهن دادستان می‌ماند، زیرا حمایت از مردم و حقوق عامه جزو وظایف و اولویت‌های ماست.
وی اظهار داشت: به‌چه علت بعضی از افراد به تعهدات‌شان عمل نمی‌کنند، چرا حرمت یک مجموعه که اشتغالزایی می‌کند را نگه نمی‌دارند، ما به‌عنوان مدعی‌العموم به این بخش ورود می‌کنیم و شرکت‌های صنعتی و معدنی استان کرمان باید کارهای‌شان شفاف و مشخص باشد و از تولید و اشتغالزایی حمایت کنند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این نشست خواستار تصویب مصوبه‌ای شد که بر اساس آن شرکت‌های صنعتی و معدنی استان کرمان ملزم شوند حداقل 30 درصد نیازها را در داخل استان تامین کنند تا حمایت از مجموعه‌های تولیدی و دانش‌بنیان استانی صورت گیرد.
سید مهدی حسینی‌نژاد ابراز داشت: مصوبه‌ای داشته باشیم شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان کرمان برای ثبت سفارش قطعات ابتدا استعلام‌ها را از کمیته استانی بگیرند و بعد ثبت سفارش را انجام دهند تا در صورت وجود محصول مورد نظر در استان این خرید را در داخل انجام دهند.
تامین 70 درصد نیازهای شرکت‌های بزرگ کرمان از خارج استان
در عین حال رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاروزی استان کرمان ابراز داشت: کمتر از 30 درصد نیازهای شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان کرمان از سوی مجموعه‌های فعال در داخل استان تامین می‌شود و تامین بقیه نیازها از سایر استان‌هاست.
سید مهدی طبیب‌زاده با اشاره به اینکه کارگاه‌های کوچک و زودبازده استان کرمان وضع چندان خوبی ندارند، عنوان کرد: اگر 50 درصد نیازهای شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی کرمان به داخل استان بیاید، شاهد جذب فارغ‌التحصیلان، رشد صنعت و رونق واحدهای صنعتی خواهیم شد.
وی تصریح کرد: شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان کرمان باید در حرکت جمعی وارد صحنه شوند تا شاهد خیر و برکت حضور آنها باشیم.
به گزارش فارس، همچنین مسؤولان قضایی و استانی از گروه صنعتی دانش‌بنیان قطعه‌گستر کرمان بازدید کردند که در زمینه تامین قطعات صنایع و معادن فعالیت می‌کند.
پایان پیام/80019/ب

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/265139/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

درخشش کاراته کاهای کرمانی در رقابت های قهرمانی کشور

توزیع بیش از 25 هزار جلد پاسپورت در فاریاب

آبگیری بند‌های سنگی، ملاتی و گوراب‌ها در سیرجان

6 مصدوم طی واژگونی پیکان در کرمان

تساوی فولاد و مس رفسنجان در نیمه نخست

گزارش زنده: فولاد 0-0 مس رفسنجان

معرفی شرکت‌های صلاحیت‌دار کرمان برای ارائه خدمات ایمنی و آتش‌نشانی

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

مسی‌ها آماده شکست دادن فولاد در هفته بیست و چهارم

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

کمک 10 کشوربه رژِیم صهیونیستی برای خنثی کردن عملیات وعده صادق

حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

دادستان کرمان صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» را اعلام کرد

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

خودروی گرفتار در سیل عنبرآباد از غرق شدن حتمی نجات یافت

عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود

ساخت سیل‌بند 180 کیلومتری جنوب آغاز می‌شود

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر

هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

راهپیمایی مردم کوهبنان در حمایت ازپاسخ موشکی ایران به اسرائیل

(عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق‌شدن حتمی در عنبرآباد کرمان

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

(عکس) سلفی دونفره زیبای محمدرضا گلزار و همسرش

مرگ تازه‌عروس زرندی در شب ازدواج

رفع مشکل خطوط انتقال آب و برق فرودگاه شهدای جیرفت

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!