کرمان رصد

آخرين مطالب

ضرورت بازسازی و نوسازی منازل مسکونی قدیمی اجتماعي

ضرورت بازسازی و نوسازی منازل مسکونی قدیمی
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - جلسه شورای اداری کوهبنان با حضور امام جمعه و نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس به ریاست سرپرست فرماندار و با حضور اعضای شورای تامین و اعضای شورای اداری در سالن کنفرانس فرمانداری کوهبنان برگزار شد.
در ابتدای این نشست عفت شریعتی کوهبنانی گفت: باید علاج واقعه را قبل از وقوع کنیم تا در آینده بارندگی‌ها تبدیل به فاجعه نشود در حالی که کرمان از جمله استان‌های گسل دار و زلزله خیز کشور است که باید برای کاهش خسارات برنامه ریزی شود.
شریعتی می‌گوید طی ماه‌های گذشته با وزیران نیرو، آموزش و پرورش و معاون اجرایی رئیس جمهور دیدار‌هایی داشتیم ظرفیت‌ها را عنوان کردیم که کوهبنان نیاز‌های مهم و اولیه‌ای دارد که راه مواصلاتی کوهبنان به زرند باید در اسرع وقت سامان دهی شود تا جان مردم به مخاطره نیفتد.
نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: ارتقای کیفیت اقتصادی زرند و کوهبنان به همراه انتقال آب ضروری است، فایده منابع معدنی این دو شهرستان باید برای مردم منطقه باشد تا حق و حقوق معادن به مردم منطقه پرداخت شود.
به گفته نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های زرند و کوهبنان باید بین مدیران معادن و کارخانجات با مدیران و دستگاه‌های اجرایی همکاری و تعامل برقرار شود جلسات ماهانه داشته باشند تا آنان احساس کنند دستگاه اجرایی پشتیبان آنان هست و مردم هم بفهمند کارخانجات و‌ معادن در تمام مواقع همراه و در کنار آنان هستند تا کار‌ها بیشتر پیش برود.
شریعتی کوهبنانی گفت: شناسنامه معنوی استان کرمان با نام پاک سردار دل‌ها مزین شده لذا نگاه تمام دنیا به کرمان است که ویژگی‌های خاصی دارد.
به گفته شریعتی کوهبنانی ارتقای جایگاه بام فرهنگی استان کرمان باید مد نظر همگان باشد لذا هفته فرهنگی کوهبنان باید تدوین شود تا علما، شهدا و فرهیختگان کوهبنان معرفی گردند.
نماینده مردم‌زرند و کوهبنان در مجلس گفت: اعتبارات خوبی برای کوهبنان در نظر گرفته شده باید تلاش کنیم که وزرای دولت نگاه ویژای به منطقه داشته باشند، باید از ظرفیت بنیاد علوی برای تکمیل پروژه‌ها از جمله استخر بهره ببریم.
شریعتی کوهبنانی می‌گوید بهداشت و درمان کوهبنان باید مورد توجه جدی باشد در حالی که شاهد افزایش آمار ویروس کرونا هستیم.
شریعتی کوهبنانی گفت: تلاش‌های سپاه، بسیج و نیروی انتظامی بر کسی پوشیده نیست، اما برای تحقق و کمال برنامه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کوهبنان همگان باید تلاش کنند.
در ادامه مجید توکلی سرپرست فرمانداری کوهبنان با تسلیت ایام تاسوعا و عاشورا گفت: پس از سیل روز‌های اخیر با دستور استاندار دیار کریمان معاون ایشان در مناطق سیل زده شهرستان حضور پیدا کردو از نزدیک در جریان مشکلات قرار گرفت.
به گفته توکلی تعدادی از مدیران درگیر سیل در شهرستان با هشت مدیر کل و ریاست دانشگاه علوم پزشکی دیار کریمان دیدار کردند لذا مقرر شد طی دو ماه آینده با حضور استاندار کرمان مصوبات بررسی شود.
سرپرست فرمانداری کوهبنان گفت: با مساعدت نماینده مردم در مجلس کار‌هایی در دستور کار قرار دارد تا در آینده شاهد خسارت از ناحیه سیل نباشیم.
توکلی می‌گوید در بحث راهداری بازدید از راه‌های اصلی و روستایی با حضور مدیر کل انجام خواهد شد و به مدت یک‌ماه بولدوزر برای رفع مشکلات راه‌های روستایی در منطقه حضور دارد.
به گفته توکلی در صورتی که 40 درصد هزینه خرید تجهیزات و ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین را خیرین و معادن پرداخت کنند 60 درصد مابقی را دولت پرداخت خواهد کرد.
سرپرست فرمانداری کوهبنان گفت: معادن باید خدمات به روستا‌ها و مناطق پائین دست خود بدهند لذا بدنبال‌پیگیری حق و حقوق مردم این مناطق هستیم و در راستای روکش آسفالت جاده کوهبنان به پابدانا هم کار‌هایی در دستور کار داریم.
توکلی می‌گوید در بحث بهداشت و درمان نیاز به کار اساسی داریم که درمانگاه پابدانا برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر باید تجهیز و شبانه روزی شود.
سرپرست فرمانداری کوهبنان گفت: بنیاد شهید و بنیاد مسکن شهرستان باید خدمات بیشتری به خانواده شهدا خصوصا در بخش طغرالجرد بدهند.
توکلی می‌گوید پس از سیل اخیر در بحث کشاورزی شاهد حضور مدیر کل جهاد کشاورزی در شهرستان بودیم که در راستای لایه روبی و اصلاح قنوات، کانال‌های انتقال آب و استخر، تامین خوراک دام و... کار‌های خوبی انجام شد.
توکلی گفت: با توجه به زلزله خیر بودن شهرستان کوهبنان بازسازی و نوسازی منازل مسکونی قدیمی در روستا‌ها باید در دستور کار قرار گیرد تا خانه‌های مستحکم و استاندارد احداث شود.
سرپرست فرمانداری کوهبنان می‌گوید در بحث هلال احمر نیاز به تجهیزات امدادی و آمبولانس داریم تا در صورت بحران در کوهبنان و شهرستان‌های مجاور خدمت رسانی زودتر و راحت‌تر انجام شود.
سرپرست فرمانداری کوهبنان گفت: در بحث میراث فرهنگی، کوهبنان حرف‌ها برای گفتن دارد تیمچه شهر کوهبنان باید احیا شود، زیرا در آینده آثار باستانی کوهبنان زمینه را برای حضور گردشگران و سرمایه گذاران فراهم می‌کنند.
باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/257518/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

آقای ذوالنوری ممنون

انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

انگیزه‌های خاص 3 تیم لیگ یکی با صعود مس

گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

خلاصه بازی مس رفسنجان و پیکان تهران + فیلم

رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

راه ارتباطی 50 روستا در گنبکی مسدود شد

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان!(عکس)

عنایتی: از دستاوردم برای باشگاه پیکان خیلی خوشحالم

فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان آغاز می‌شود

عنایتی: از دستاوردم در پیکان خوشحالم

فیلم/ آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از ورود سیلاب

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه

قهرمانی مس رفسنجان در جام‌حذفی؟ نویدکیا: شانس‌مان را امتحان می‌کنیم!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دردسر تیک‌تاک

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فیلم| جاری شدن رودخانه فصلی رفسنجان در پی بارش باران

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد

عملیات وعده صادق باعث افتخار مردم ایران و تاریخ ساز شد

یک هشتم نهایی جام حذفی| صعود مس رفسنجان در ضیافت پنالتی ها

دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

پیکان‌سواری مس رفسنجان زیر باران/ صعود نارنجی‌پوشان به مرحله بعد جام‌حذفی

قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه

مس رفسنجان 1 (5)-(4) 1 پیکان؛ صعودی سخت اما شیرین، دم عنایتی گرم!

صعود مس رفسنجان در جام حذفی در ضیافت پنالتی‌ها

سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد

مس رفسنجان 1 (5) - (4) 1 پیکان/ شاگردان نویدکیا راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شدند

مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان

نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد

خلاصه بازی مس رفسنجان 1 (5) - پیکان 1 (4)

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل