کرمان رصد

آخرين مطالب

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان: قشر کارگری و کارفرمایی در دوران فراگیری بیماری کرونا نگذاشتند چرخ صنعت از رونق بیفتد وزارت رفاه

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان: قشر کارگری و کارفرمایی در دوران فراگیری بیماری کرونا نگذاشتند چرخ صنعت از رونق بیفتد
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: قشر کارگری و کارفرمایی در دوران فراگیری بیماری کرونا نگذاشتند چرخ صنعت از رونق بیفتد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون,کار و رفاه اجتماعی استان همدان، شعبانی سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته کار و کارگر (5 تا 11 اردیبهشت ماه) برگزار شد، گفت:با شیوع کرونا کادر پزشکی و تیم سلامت در کنترل این بیماری نقش بسزایی داشتند که در کنار این طیف قشر کارگری و کارفرمایی هم نگذاشتند چرخ صنعت از رونق بیفتد و گاهی با شرایط سخت هم به مدیریت وضعیت پرداختند.
وی افزود: با برگزاری پویش تقدیر "یک شهروند از یک کارگر" در هفته کار و کارگر که در این راستا شهروندان از کارگرانی که در اطراف خود می‌شناسند، تقدیر می‌کنند شاید بتوان قدری از زحمات این قشر غیور را جبران کنیم.
شعبانی در نشست خبری به مناسبت هفته کارگر اظهار کرد: نقش جامعه کارگری در فضای کسب و کار و عرصه‌های خدمات انکار ناپذیر است و به همین دلیل پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه هر سال به نام هفته تجلیل از مقام کارگر نامگذاری شده است.
وی بیان کرد: با شیوع کرونا کادر پزشکی و تیم سلامت در کنترل این بیماری نقش بسزایی داشتند که در کنار این طیف قشر کارگری و کارفرمایی هم نگذاشتند چرخ صنعت از رونق بیفتد و گاهی با شرایط سخت هم به مدیریت وضعیت پرداختند.
شعبانی از برگزاری پویش تقدیر "یک شهروند از یک کارگر" در هفته کار و کارگر خبر داد و افزود: در این راستا شهروندان از کارگرانی که در اطراف خود می‌شناسند، تقدیر می‌کنند.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه دوشنبه‌های هر هفته در کارگاه‌های صنعتی در قالب میز خدمت حضور می‌یابیم تا از نزدیک سخنان کارگران و کارفرمایان را بشنویم و پیگیر حل مشکلات آنها باشیم، خاطرنشان کرد: دوشنبه این هفته 9 میز خدمت در کارگاه‌های صنعتی تشکیل خواهد شد.
وی با اشاره به 15 هیات تشخیص و 6 شورای حل اختلاف در اداره کار که به ازای هر کدام کمیته مصلحین تشکیل می‌شود افزود: 265 هزار و 450 نفر در استان بیمه‌شده تامین اجتماعی هستند که از این تعداد 138 هزار و 360 نفر بیمه شده اجباری را شامل می‌شود.
شعبانی با بیان اینکه 22 هزار و 931 نفر کارگر ساختمانی در استان فعال هستند، عنوان کرد: 24 هزار و 351 کارگاه در استان فعال هستند که 1.9 درصد کارگاه‌های تولیدی کشور را شامل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تعداد کارگاه‌های 6 تا 10 نفر یک‌هزار و 773 مورد است، گفت: یک‌هزار و 680 کارگاه 11 تا 50 نفر و 403 کارگاه 50 نفر به بالا هستند.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر 2 هزار و 159 نفر در استان بیمه بیکاری می‌گیرند که متوسط سالی 6 هزار دادخواست رسیدگی می‌شود، افزود: پاسخگویی به دادخواست‌ها باید 15 روزه باشد و اخیرا سامانه‌ای طراحی شده که البته زمان رسیدگی را طولانی کرده اما در تلاشیم زمان را کاهش دهیم.
وی با اشاره به اینکه 29.6 درصد کارگران استان در بخش کشاورزی و 29.5 درصد در بخش صنعت فعالیت دارند ، گفت: 40.9 درصد کارگران بخش خدمات هستند.
وی با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال به دو شیوه از حوزه کارگری و کارفرمایی حمایت می‌شود که یکی با پرداخت تسهیلات به پایداری مشاغل کمک می‌شود و دیگری توسعه در فضای کسب و کار افزود: پنج تسهیلات توسط دولت با محوریت دبیرخانه اشتغال پرداخت می‌شود که یکی با نرخ 6 تا 10 درصد است و سقفی هم ندارد و بسته به طرح توجیهی پرداخت می‌شود.
شعبانی با تاکید به اینکه تسهیلات مشاغل خانگی 100 میلیون تومان و نرخ 4 درصد برای خوداشتغالی است گفت: تسهیلات تبصره 18 نیز پرداخت می‌شود که ردیف اعتباری دارد و در نرخ سود 8، 14 و 18 درصد است.
وی با بیان اینکه تسهیلات تبصره 16، قرض‌الحسنه است که به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی تعلق می‌گیرد یادآور شد: تسهیلاتی هم در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید پرداخت می‌شود.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه برای حفظ اشتغال موجود، خوداشتغالی و توسعه فضای کسب و کار تسهیلات پرداخت می شود که لازمه اثربخشی آن ساز و کار نظارت است، افزود: در حال حاضر عمده مشکل بیکاری فارغ التحصیلان است که در اولویت اول درخواست کار هستند و اولویت دوم مراجعینی به دنبال شغل بهتری بوده و تعدادی هم دنبال کار اداری هستند.
وی با اشاره به اینکه استان همدان در حال حاضر در حوزه خوشه‌های صنعتی به موفقیت رسیده و تجربه‌های خوبی داشته است، گفت: پیشنهاد است این خوشه‌ها را ارتقا دهیم.
شعبانی با تاکید به اینکه این خوشه‌ها به عنوان رمز موفقیت دو مشکل دارند که یکی بازاریابی ضعیف است که در تلاشیم در این زمینه موفقیت‌هایی کسب شود عنوان کرد: دومین مشکل برند است که واحدها نتوانستند در این عرصه فعالیت اقتصادی موفقی کسب کنند.
وی با بیان اینکه برنامه امسال دولت مبارزه با فقر مطلق است و در این راستا کسی که مسکن، پوشاک و تغذیه مناسب نداشته باشد تحت سامانه‌ای توسط دولت آن هم با محوریت کمیته امداد حمایت می‌شود، تصریح کرد: وزارت تعاون به دنبال زیست‌بوم اشتغال است که نگاه همه‌جانبه به فضای کسب و کار داشته باشد و تقویت بخش تعاون یک بخش از کار است.
وی با اشاره به اینکه همدان در حوادث ساختمانی رتبه‌های اول را در کشور دارد که با استانداردسازی خطوط تولید و افزایش ایمنی به دنبال به حداقل رساندن آسیب‌ها هستیم افزود: ما به دنبال تغییر رویکرد در آمار اشتغال هستیم و سال گذشته در این راستا 490 میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه روستا از سوی دولت پرداخت شد.
شعبانی در پایان تاکید کرد: در اجرای طرح داشتن پیوست نظارتی باعث پایدار ماندن آن می‌شود و این پیوست در هر شرایطی باعث کاهش انحرافات خواهد شد.
10 اردیبهشت 1401 14:31
روابط عمومی اداره کل تعاون,کار و رفاه اجتماعی استان همدان |
کد خبر : 266,916
کلیدواژه ها: هفته کار و کارگر, چرخ صنعت , یوسف شعبانی, سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان
نظرات بینندگان

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/250560/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

آشتی با سکوها، کنار نویدکیا هستیم (عکس)

هر بازی یک کار ویژه: واسعیِ آماده(عکس)

از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی

ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

مس رفسنجان با حذف پیکان راهی مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی شد

فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس

هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در 5 استان

وضعیت آب و هوا امروز 7 اردیبهشت؛ نیمه شرقی کشور بارانی می‌شود

تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

سیلاب در شرق استان کرمان، بدون تلفات

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

آقای ذوالنوری ممنون

انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

انگیزه‌های خاص 3 تیم لیگ یکی با صعود مس

گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

خلاصه بازی مس رفسنجان و پیکان تهران + فیلم

رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

راه ارتباطی 50 روستا در گنبکی مسدود شد

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان!(عکس)

عنایتی: از دستاوردم برای باشگاه پیکان خیلی خوشحالم

فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان آغاز می‌شود

عنایتی: از دستاوردم در پیکان خوشحالم

فیلم/ آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از ورود سیلاب

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه

قهرمانی مس رفسنجان در جام‌حذفی؟ نویدکیا: شانس‌مان را امتحان می‌کنیم!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دردسر تیک‌تاک

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فیلم| جاری شدن رودخانه فصلی رفسنجان در پی بارش باران