کرمان رصد
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمان:
هدفمندسازی اردوهای دانش آموزش در استان کرمان/ ورود جدی به حوزه هوش مصنوعی و سواد رسانه‌ای در حوزه پرورشی آموزش و پرورش استان کرمان
دوشنبه 23 تير 1404 - 08:08:19
کرمان رصد - معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمان در گردهمایی معاونان پرورشی آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان با تاکید بر هدفمندسازی اردوهای دانش آموزش در استان از ورود جدی به حوزه هوش مصنوعی و سواد رسانه‌ای در برنامه های پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان، محمد ابدالی تکلو در جلسه هم‌اندیشی معاونان و مربیان پرورشی مدارس دولتی و غیردولتی ناحیه دو کرمان، با اشاره به اهمیت گفت‌وگوی مستقیم با بدنه اجرایی مدارس، دو مسئله مهم در سیاست‌گذاری‌های حوزه پرورشی استان را مطرح کرد.
وی با قدردانی از برگزاری این نشست توسط ناحیه دو گفت:از اینکه این فضا فراهم شده تا مستقیم با هم گفت‌وگو کنیم، صمیمانه تشکر می‌کنم. ما در اداره‌کل هیچ ادعایی نداریم که بیشتر یا بهتر از شما که در صف اول کار می‌کنید چیزی داریم. اتفاقاً به تجربه‌ها و نکاتی که از شما می‌شنویم نیاز جدی داریم.
تکلو ابدالی در ادامه ، دو مسئله کلیدی را که به گفته او جزو «گرفتاری‌های جدی در سیاست‌گذاری پرورشی» هستند، با صراحت بیان کرد:
اولین موضوع: چه کنیم که در مربیان پرورشی ایجاد تعهد شود؟
ابدالی در این‌باره گفت: کار پرورشی با سایر حوزه‌ها فرق دارد. مثلاً اگر معلم فیزیک یا زبان کارش را درست انجام ندهد، خیلی زود بازخورد می‌گیرد، خانواده‌ها اعتراض می‌کنند. اما در پرورشی، حتی اگر کاری انجام نشود، شاید اصلاً کسی معترض نشود. چون این کار دیر بازده است، نتیجه‌اش ممکن است سال‌ها بعد خودش را نشان بدهد..
وی افزود:این دقیقاً همان‌جاست که تعهد اهمیت پیدا می‌کند. مربی پرورشی باید بداند که دقیقاً دارد چه کاری انجام می‌دهد. باید برای لحظه به لحظه کارش برنامه داشته باشد. متأسفانه هنوز بعضی از مربیان بدون برنامه کار می‌کنند. در حالی‌که کار تربیتی، لحظه‌محور است. اگر کار امروز انجام نشود، دیگر فردا فایده ندارد. این یک دِین است که به گردن ما گذاشته شده است.
دومین موضوع: چگونه مربیان پرورشی را ارزیابی کنیم؟
محمد تکلوابدالی در ادامه گفت: ما باید به‌گونه‌ای ارزیابی کنیم که هم آن مربی‌ای که زحمت کشیده، بداند که زحمتش دیده شده و هم آن‌که کم‌کاری کرده، متوجه شود باید اصلاح کند. اما این ارزیابی باید منصفانه و دقیق باشد. و جالب است که بیشترین نقش در این زمینه را خود مربیان می‌توانند داشته باشند.»
در پایان، معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان به دو محور جدی برنامه‌ریزی شده در سال جاری اشاره کرد:
_نسخه‌سازی برای اردوهای هدفمند
محمد تکلو ابدالی گفت: «اردو نباید صرفاً یک دورهمی باشد. ما به دنبال این هستیم که هر اردوی مدرسه خروجی مشخص تربیتی داشته باشد. اگر مدرسه‌ای اردو برگزار نکند، قطعاً با او برخورد خواهیم کرد. صدور مجوزها و زیرساخت‌ها هم به عهده ما خواهد بود. اما اصل، محتوا و هدف اردوهاست.»
_ورود جدی به حوزه هوش مصنوعی و سواد رسانه‌ای
وی تأکید کرد: «دورانی که با حرف زدن صرف بشود دانش‌آموز را قانع کرد گذشته است. ما باید ابتدا خود مربیان پرورشی را در این زمینه توانمند کنیم. اگر مربی آماده نباشد، نمی‌تواند در میدان رسانه‌ای امروز نقش مؤثر داشته باشد. ورود جدی و آگاهانه به این عرصه یک ضرورت است.»

http://www.kerman-online.ir/Fa/News/735647/هدفمندسازی-اردوهای-دانش-آموزش-در-استان-کرمان--ورود-جدی-به-حوزه-هوش-مصنوعی-و-سواد-رسانه‌ای-در-حوزه-پرورشی-آموزش-و-پرورش-استان-کرمان
بستن   چاپ