توسط سرپرست اداره امور رفاهی و پشتیبانی آموزش و پرورش استان کرمان صورت گرفت:
تشریح روش ثبت سفارش کتابهای درسی در سامانه مربوط
يکشنبه 14 ارديبهشت 1404 - 08:12:00
|
|
کرمان رصد - رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی آموزش و پرورش استان کرمان، روش ثبت سفارش کتابهای درسی را در سامانه مربوط تشریح کرد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، کامبیز رفیعی گفت: با توجه به فعال شدن سامانه سفارش کتابهای درسی از 1 اردیبهشت 1404، به اطلاع مدیران مدارس میرسد که ثبت سفارش کتاب به چند روش امکانپذیر است. وی افزود: روش اول ثبت سفارش گروهی از طریق کارتابل سیدا (مدیر مدرسه) است که در این روش، مدیر آموزشگاه با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سامانه سیدا شده و سپس از بالای صفحه سمت چپ، بر روی عنوان «سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی» کلیک میکند تا وارد سامانه مربوط شود، سپس با انتخاب گزینه «ثبت شماره موبایل دانشآموزان»، شماره همراه دانشآموزانی که فاقد شماره هستند، ثبت میشود، برای یافتن دانشآموزان بدون شماره همراه، ابتدا پایه و سپس رشته را انتخاب کرده و در قسمت وضعیت موبایل، گزینه «ثبت نشده» را انتخاب و دکمه «جستجو» را لمس می کند . سرپرست اداره امور رفاهی و پشتیبانی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: کاربر پس از تکمیل اطلاعات، گزینه «ثبت سفارش گروهی» را انتخاب می کند، در این صفحه، اطلاعات لازم را تکمیل کرده و پس از اطمینان از درستی تعداد دانشآموزان، شماره همراه مدیر را درج کرده و گزینه «ثبت سفارش» را انتخاب می نماید . رفیعی گفت: در ادامه، صفحه پرداخت سفارش گروهی فعال میشود، این صفحه شامل اطلاعاتی مانند پایه، رشته، تعداد بستهها، قیمت هر بسته و مجموع کل سفارش است، با انتخاب گزینه «مشاهده جزئیات»، اسامی دانشآموزان قابل مشاهده خواهند بود، در صورت اطمینان، پس از لمس گزینه «ثبت و ادامه پرداخت» فرآیند پرداخت کامل می شود، که در بخش «مشاهده سفارش های گروهی» میتوان وضعیت سفارشهای ثبتشده را بررسی و در صورت پرداختنشدن، عملیات پرداخت را ادامه داد . وی اظهار داشت: در روش دوم ثبت سفارش انفرادی توسط دانشآموز از طریق سامانه my.medu.ir مقدور است، در این روش، دانشآموز با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود وارد سامانه my.medu.ir شده و از منوی «سفارش کتب» وارد سامانه ثبت سفارش میشود، سپس با انتخاب گزینه «ثبت سفارش» عملیات مربوط به سفارش و پرداخت را انجام میدهد، دانشآموزان علاوه بر سامانه فوق، میتوانند همانند سالهای گذشته از طریق سامانه irtextbook.ir نیز اقدام به ثبت سفارش نمایند، نام کاربری و رمز عبور در این دو سامانه متفاوت است، در my.medu.ir: رمز عبور از طریق پنل مدیر یا اولیا قابل تغییر است، در irtextbook.ir: نام کاربری، کد ملی و رمز عبور، سریال شناسنامه دانشآموز است. سرپرست اداره امور رفاهی و پشتیبانی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در روش سوم ثبت سفارش انفرادی توسط اولیای دانشآموز است، اولیا میتوانند با مراجعه به سامانه my.medu.ir و انتخاب گزینه «ورود فرهنگیان/عموم»، با وارد کردن شماره تلفن همراه و رمز موقت ارسالشده، وارد سامانه شوند، سپس در منوی سمت چپ، گزینه «ورود به پنل خدمات دانشآموز» مقابل نام فرزند خود را انتخاب کنند، در ادامه، همانند روش دوم، امکان ثبت سفارش کتاب برای فرزند خود را خواهند داشت.
http://www.kerman-online.ir/Fa/News/720796/تشریح-روش-ثبت-سفارش-کتابهای-درسی-در-سامانه-مربوط
|