- نوشته شده توسط:
کرمان رصد
-
شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۴
کرمان رصد - معاون پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان کرمان در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان که با محور پروژه مهر در هتل آسمان کرمان در حال برگزاری است، گفت: پروژه مهر، آبرو و حیثیت آموزش و پرورش و بهترین معیار برای ارزیابی عملکرد مدیران و روسا، در بازگشایی مدارس است.
کرمان رصد - معاون پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان کرمان در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان که با محور پروژه مهر در هتل آسمان کرمان در حال برگزاری است، گفت: پروژه مهر، آبرو و حیثیت آموزش و پرورش و بهترین معیار برای ارزیابی عملکرد مدیران و روسا، در بازگشایی مدارس است.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، سعید احمدی کهنعلی با تأکید بر اهمیت انسجام برای آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: جو غالب در همه شهرستانها و مناطق باید پروژه مهر باشد و همه دستگاهها بدانند مهمترین موضوع اجتماعی این روزها بازگشایی مدارس است، تعامل سازنده با فرمانداران و بخشداران ضروری است و روز اول مهر نباید هیچ نیروی ساماننیافتهای باقی بماند .
وی ساماندهی نیروها را مهمترین اولویت خواند و افزود: ساماندهی باید بر اساس واقعیتها صورت گیرد نه مصلحتاندیشی و سفارشها، هر چه ورودی و هزینهها کمتر و خروجی بیشتر باشد، بهرهوری افزایش می یابد، تلاش کردهایم با مدلهای دقیقتر، تحلیل هزینهها را بهبود بخشیم و دادههای درست از استان را جمعآوری کنیم، امسال از 4800 متقاضی، بیش از 2500 نفر منتقل شدهاند و امروز با قاطعیت میگوییم هیچ سفارشی در آموزش و پرورش قابل انجام نیست.
احمدی کهنعلی با بیان اینکه هر گونه برنامهریزی باید منطبق بر سیاستهای کلان، سند تحول بنیادین و برنامه هفتم توسعه باشد، اظهار داشت: پرداخت هر هزینهای تنها در صورت همراستایی با اسناد بالادستی امکانپذیر است، مهمترین کار ما پایش مستمر شاخصهاست؛ از ثبتنام کتاب و ساماندهی نیرو تا صدور ابلاغها و نامنویسی دانشآموزان .
معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان کرمان ساماندهی نیروی انسانی را بسیار ضروری دانست و گفت: هر نیرویی که درست ساماندهی شود، بین 30 تا 360 میلیون تومان به نفع آموزش و پرورش است و برعکس، در این میان، اعتماد فرهنگیان به سیستم ساماندهی نیز اهمیت ویژه دارد و تحقق عدالت واقعی در گرو همین موضوع است، تبعیض سم مهلک فعالیتهای آموزشی است و مدیران باید با واقعبینی، صداقت و قاطعیت پاسخگو باشند؛ جایگاه آموزش و پرورش با قانونمداری تثبیت میشود نه با جلب رضایت گروهی خاص.
وی همچنین بر ضرورت کاهش هزینههای خانوادهها و استفاده از ظرفیتهای قانونی برای مشارکت بیشتر تأکید کرد و افزود: مرز مشارکت و مداخله باید روشن باشد، باید با تفویض اختیار به مدیران مدارس، زمینه توانمندسازی آنان را فراهم کنیم؛ چرا که هرچه مدیران مدارس قویتر باشند، روند کارها نیز بهتر پیش می رود.
بر پایه این گزارش، گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان با محور پروژه مهر در هتل آسمان کرمان در حال برگزاری است.
تا کنون هیچ نظری ارسال نشده است ...