کرمان رصد

آخرين مطالب

کاهش 95درصدی رشدتورم مسکن اجتماعي

کاهش 95درصدی رشدتورم مسکن
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - همچنین مصوباتی درباره چگونگی پرداخت تسهیلات در این بخش و ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها درنظرگرفته شد که جام‌جم جزئیات آن رابررسی کرده است.جلسه شورای عالی مسکن به ریاست سرپرست ریاست‌جمهوری باحضور رؤسای راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نفت، نیرو، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد.
محمد مخبر در این جلسه تصریح کرد: ساخت مسکن یکی از وعده‌های مهم رئیس‌جمهوری بر مبنای قانون جهش تولید مسکن مجلس بود که دولت با پیگیری‌های مکرر ایشان در طول سه سال گذشته توانست موضوع مسکن را به نقطه‌ای برساند که الان در کشور موضوع برنامه‌ریزی برای ساخت چهار میلیون واحد مسکونی با جدیت در حال انجام است.وی افزود: اقدامات و برنامه‌ریزی‌های دولت در حوزه مسکن، پیام امید به مردم به‌ویژه در میان اقشار آسیب‌پذیر داده است و ما متعهد هستیم تا زمان تشکیل دولت جدید با تلاش مضاعف، گام‌های بلند دولت، عملیاتی و نهایی شود. مخبر با اشاره به اهمیت نوسازی بافت‌های فرسوده به‌دلیل ایمن‌سازی بافت‌های ناپایدار و همچنین تولید مسکن جدید برای متقاضیان خرید مسکن و بهبود فضای شهری تأکید کرد: در نوسازی بافت‌های فرسوده باید پیش‌بینی زیرساخت‌های لازم دیده شود و همچنین بسته‌های تشویقی برای تکمیل و جذاب‌تر شدن این پروژه‌های عمرانی در این بخش از بافت شهری درنظر گرفته شود.
کاهش تورم نقطه به نقطه
سرپرست ریاست‌جمهوری با اشاره به برنامه‌ریزی برای اختصاص 600هزار میلیارد تومان منابع بانکی و غیربانکی در راستای ساخت مسکن بر اجرای هر چه سریع‌تر تعهدات بانک‌ها در اجرای ماده (4) قانون جهش تولید مسکن تاکید و تصریح کرد: رئیس کل بانک مرکزی باید بانک‌هایی که تاکنون نتوانسته‌اند به تعهدات خود عمل کنند طی یک هفته آینده مشخص کند و تعهدات لازم را از آنان بگیرد تا در روزهای باقیمانده از دولت، پرداخت تسهیلات و سهم‌الشرکه بانک‌ها تسریع شود. مخبر به وزارتخانه‌های نیرو و نفت دستور داد تا درخصوص ایجاد زیرساخت‌های لازم برای واحدهای مسکونی در حال ساخت، قرارگاه پشتیبانی در این زمینه تشکیل دهند.در ادامه این جلسه گزارشی نیز از عملکرد بانک‌های عامل درخصوص ماده (4) قانون جهش تولید مسکن ارائه و اعلام شد که تسهیلات ساخت مسکن در ابتدای سال 1402از 205فقره قرارداد منعقده به مبلغ 68هزار میلیارد تومان به حدود 800 هزار فقره قرارداد منعقده به مبلغ 275 هزار میلیارد تومان و رشد 304 درصدی تا پایان اردیبهشت سال‌جاری رسیده است. همچنین تسهیلات کمک‌ودیعه مسکن از 224 هزار فقره به مبلغ 13هزارمیلیارد تومان درابتدای سال گذشته به حدود 462 هزارفقره و مبلغ 36 هزار میلیارد تومان و رشد 175درصدی تا پایان اردیبهشت سال‌جاری رسیده است.رئیس بانک مرکزی نیز دراین جلسه اعلام کرد تورم نقطه‌به‌نقطه میانگین قیمت مسکن در تهران که دراردیبهشت1402 به میزان 107درصد بوده دراردیبهشت امسال به حدود 12درصد رسیده که نشان‌دهنده کنترل نسبی رشد قیمت مسکن درکشور است. کارشناسان معتقدند اقدامات بانک مرکزی در راستای کنترل تورم که نتیجه آن کاهش رشد نقدینگی وثبات بازار ارز است باعث شده تورم انتظاری کاهش چشمگیری داشته باشد. 
رکوردشکنی پروانه ساخت در بافت فرسوده
مهرداد بذرپاش،وزیرراه وشهرسازی با اشاره به بسته‌های تشویقی شهرسازی به‌ویژه بسته19بندی در588 شهردارای بافت فرسوده، تأکید کرد:عملکرد دولت درسال گذشته درراستای صدور پروانه خصوصا دربافت‌های فرسوده بی‌نظیربوده تاآنجا که صدور92هزار پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده درسال1402رکورد سال1389راشکسته است.وی همچنین به تکمیل 131 هزار واحد مسکن مهردردولت سیزدهم اشاره وتاکید کرد:بخش عمده‌ای از 110هزارمسکن مهر باقیمانده نیز در سال‌جاری به سرانجام می‌رسد.
ساماندهی تقاضای بازار مسکن
درجلسه شورای عالی مسکن وزارت راه و شهرسازی به تشریح اهم اقدامات انجام شده در راستای ساماندهی طرف تقاضای بازار مسکن واجاره از‌جمله عرضه 182هزار خانه خالی به بازار ومعرفی بیش از120هزارخانه خالی به سازمان امور مالیاتی جهت اخذ مالیات،‌ راه‌اندازی سامانه خودنویس و انعقاد 369هزار قرارداد اجاره به‌صورت مستقیم و رایگان در این سامانه، پرداخت 453 هزار فقره تسهیلات ودیعه مسکن، ساماندهی و مدیریت سکوهای انتشار آگهی املاک مسکونی، تشکیل دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در31 استان، راه‌اندازی گشت مشترک ساماندهی مشاورین املاک و بازرسی از 110 هزار مشاور املاک پرداخته شد. درخصوص ساماندهی بازار اجاره‌بها نیزمتناسب باقانون جدید مجلس برای ساماندهی اجاره و مسکن، به شورای مسکن استان‌ها اعلام شد تا فردا، میزان سقف اجاره‌بها را مطابق این قانون به وزارت راه و شهرسازی اعلام و جهت تصمیم‌گیری نهایی به دبیرخانه شورای عالی مسکن ارائه کنند.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/628819/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

با جایگزین قدرتمند و سریع باتری‌های لیتیوم‌یون آشنا شوید

فروش اقساطی 3 خودرو کرمان موتور آغاز شد/ شاسی بلند جدید KMC A5 هم به طرح فروش اقساطی آمد (+جدول فروش)

عیادت رهبر معظم انقلاب اسلامی از آیت‌الله مکارم شیرازی (فیلم)

اقامه نماز تسلیم وبندگی با حضور کیشوندان و گردشگران

مشرق: اصلاح طلبان تغییر تاکتیک داده اند

فضانوردان «آرتمیس» به سیستم هشدار قوی تشعشع نیاز دارند

چین فناوری کاملا خودران تسلا را آزمایش می کند

رئیس ستاد انتخاباتی حجت الاسلام پورمحمدی در استان کرمان معرفی شد

خروج 17 شهرک شهر کرمانشاه از بن‌بست

اولین ماهواره پهن‌باند سوئد به مدار زمین‌ایستا رسید

هواشناسی: طوفان شن از اواسط هفته کرمان را فرا می‌گیرد

ورود بی رویه سرمایه گذار به بافت تاریخی گرگان

طوفان شن از اواسط هفته کرمان را فرا می‌گیرد

لزوم توجه به معیشت محله‌های کمتر برخوردار

دفاع سایت نزدیک به زاکانی از ایده «تحویل گوشت درب منزل»

کشف سیاره‌های فراخورشیدی قابل سکونت در پرتو ستاره‌های مجاور

بعد از مسلم اولادقباد؛ حسین طیبی هم به گهرزمین سیرجان پیوست

پیش بینی افزایش ابر و وزش باددر کرمان /شهداد گرم‌ترین شهر کشور

رییس ستاد پورمحمدی در کرمان معرفی شد

هشدار در مورد احتمال وقوع انفجار کیهانی نادر

مدیرکل بنیاد کرمانشاه: خانواده های شاهد و ایثارگر سفیران فرهنگی نظام اند

نویدکیا با همه مهره‌ها علیه سپاهان

5 سال در استقلال بودم این‌قدر حرف‌های بد نشنیدم

نماز عید قربان در جیرفت برگزار شد

تخریب 100 هزار واحد فرسوده در دولت شهید رئیسی

پورمحمدی پدیده مناظرات می‌شود؟

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک حالا در 100 کشور جهان در دسترس است

مشارکت بالا در انتخابات به تشکیل دولت قوی کمک می‌کند

تحلیلگر آمریکایی: بلینکن، آمریکا را در باتلاق نتانیاهو فرو می‌برد

لزوم تقویت اندیشه دینی توسط کاندیدای اصلح

پروانه ساخت در بافت های فرسوده یک هفته ای صادر می شود

تدوین بسته تشویقی برای حفظ هویت فرهنگی در بافت فرسوده

نقص فنی، پرواز دیشب کرمان تهران را کنسل کرد

اعتراض باشگاه سپاهان و مس رفسنجان کارساز شد؟

اقامه نماز عید قربان در کرمان

نانو کورکومین به درمان بیماری‌های عصبی کمک می‌کند

نقص فنی، پرواز دیشب کرمان _ تهران را کنسل کرد

نماز عید قربان در شهرستان های استان کرمان +عکس

نماز عید قربان در مصلی کرمان برگزار شد

امام جمعه کرمان: حضور حداکثری در انتخابات توان کشور را افزایش می‌دهد

رشدصادرات محصولات گلخانه ای جنوب کرمان

گلایه از مشکلات ثبت نام برای وام فرزندآوری در فاریاب

رشد صادرات محصولات گلخانه‌ای جنوب کرمان

رئیس جمهور باید شیفته خدمت به مردم و فردی آزموده باشد

عید قربان نماد بندگی

اهداء عضو و حیات به سه بیمار نیازمند

افتتاح کارخانه ترشیجات و شوریجات در بخش آسمینون منوجان

شاگردان پنالتی‌گیر رحمان، ستاره‌های جام حذفی

برگزاری مراسم دعای عرفه در گلزار شهدای گمنام بهشت رضا(ع) مشهد

نقص فنی، علت لغو پرواز کرمان به تهران