کرمان رصد

آخرين مطالب

دولت به تمام تعهدات «رئیس جمهور شهید» از جمله ساخت مسکن متعهد است اجتماعي

دولت به تمام تعهدات «رئیس جمهور شهید» از جمله ساخت مسکن متعهد است
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - مخبر در جلسه شورای عالی مسکن، تاکید کرد: دولت سیزدهم به تمامی تعهدات و پیمان های رئیس جمهور فقید با مردم از جمله ساخت مسکن متعهد است.
به گزارش مشرق، در جلسه شورای عالی مسکن که صبح امروز (شنبه) به ریاست سرپرست ریاست جمهوری برگزار شد، گزارشی از عملکرد و پیشرفت پروژه های نهضت ملی مسکن، نحوه پیگیری اجرای پرداخت تسهیلات مسکن توسط شبکه بانکی و همچنین اقدامات انجام شده در راستای ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها ارائه و همچنین مصوباتی جهت تسریع فرآیند پیشرفت نهضت ملی مسکن مصوب شد.
محمد مخبر در این جلسه با تسلیت و گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله رئیسی و شهدای همراه ایشان و تأکید بر اینکه دولت سیزدهم به تمامی تعهدات و پیمان های رئیس جمهور فقید با مردم متعهد است، تصریح کرد: ساخت مسکن یکی از وعده های مهم رئیس جمهوری بر مبنای قانون جهش تولید مسکن مجلس بود که دولت با پیگیری های مکرر ایشان در طول سه سال گذشته توانست موضوع مسکن را به نقطه ای برساند که الان در کشور موضوع برنامه ریزی برای ساخت 4 میلیون واحد مسکونی با جدیت درحال انجام است.
سرپرست ریاست جمهوری در این جلسه که وزرای راه و شهرسازی، کشور، کار،‌ تعاون و رفاه اجتماعی، نفت، نیرو، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و روسای سازمان برنامه و بودجه ، بانک مرکزی و همچنین مسئولان دستگاه های مربوطه حضور داشتند، تصریح کرد: اقدامات و برنامه ریزی های دولت در حوزه مسکن، پیام امید به مردم به ویژه در میان اقشار آسیب پذیر داده است و ما متعهد هستیم تا زمان تشکیل دولت جدید با تلاش مضاعف، گام های بلند دولت، عملیاتی و نهایی شود.
مخبر با اشاره به اهمیت نوسازی بافت های فرسوده به دلیل ایمن سازی بافت های ناپایدار و همچنین تولید مسکن جدید برای متقاضیان خرید مسکن و بهبود فضای شهری تأکید کرد: در نوسازی بافت های فرسوده باید پیش‌بینی زیرساخت های لازم دیده شود و همچنین بسته های تشویقی برای تکمیل و جذاب تر شدن این پروژه های عمرانی در این بخش از بافت شهری درنظر گرفته شود.
سرپرست ریاست جمهوری با اشاره به برنامه ریزی برای اختصاص 600 هزار میلیارد تومان منابع بانکی و غیربانکی در راستای ساخت مسکن بر اجرای هر چه سریعتر تعهدات بانک ها در اجرای ماده (4) قانون جهش تولید مسکن تاکید و تصریح کرد: رئیس کل بانک مرکزی باید بانک هایی که تاکنون نتوانسته اند به تعهدات خود عمل کنند طی یک هفته آینده مشخص کند و تعهدات لازم را از آنان بگیرد تا در روزهای باقی مانده از دولت پرداخت تسهیلات و سهم الشرکه بانک ها تسریع شود.
مخبر به وزارتخانه های نیرو و نفت دستور داد تا در خصوص ایجاد زیرساخت های لازم برای واحدهای مسکونی در حال ساخت، قرارگاه پشتیبانی در این زمینه تشکیل دهند.
مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی نیز در این جلسه با اشاره به تشکیل 17 جلسه شورای عالی مسکن در دولت سیزدهم گفت: برگزاری منظم این جلسات، نشانگر پیگیری آیت الله رئیسی برای رفع دغدغه مسکن در جامعه بود.
وی با اشاره به بسته های تشویقی شهرسازی به ویژه بسته 19 بندی در 588 شهر دارای بافت فرسوده، تأکید کرد: عملکرد دولت در سال گذشته در راستای صدور پروانه خصوصا در بافت های فرسوده بی‌نظیر بوده تا آنجا که صدور 92 هزار پروانه ساخت در بافت های فرسوده در سال 1402 رکورد سال 1389 را شکسته است.
وی همچنین به تکمیل 131 هزار واحد مسکن مهر در دولت سیزدهم اشاره و تاکید کرد بخش عمده ای از 110 هزار مسکن مهر باقیمانده نیز در سال جاری به سرانجام می رسد.
در این جلسه همچنین وزارت راه و شهرسازی به تشریح اهم اقدامات انجام شده در راستای ساماندهی طرف تقاضای بازار و مسکن و اجاره از جمله عرضه 182 هزار خانه خالی به بازار و معرفی بیش از 120 هزار خانه خالی به سازمان امور مالیاتی جهت اخذ مالیات،‌ راه اندازی سامانه خودنویس و انعقاد 369 هزار قرارداد اجاره بصورت مستقیم و رایگان در این سامانه، پرداخت 453 هزار فقره تسهیلات ودیعه مسکن، ساماندهی و مدیریت سکوهای انتشار آگهی املاک مسکونی، تشکیل دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در 31 استان، راه اندازی گشت مشترک ساماندهی مشاورین املاک و بازرسی از 110 هزار مشاور املاک پرداخت.
در این جلسه گزارشی نیز از عملکرد بانک های عامل در خصوص ماده (4) قانون جهش تولید مسکن ارائه و اعلام شد که تسهیلات ساخت مسکن در ابتدای سال 1402 از 205 فقره قرارداد منعقده به مبلغ 68 هزار میلیارد تومان به حدود 800 هزار فقره قرارداد منعقده به مبلغ 275 هزار میلیارد تومان و رشد 304 درصدی تا پایان اردیبهشت سال جاری رسیده است. همچنین تسهیلات کمک ودیعه مسکن از 224 هزار فقره به مبلغ 13 هزار میلیارد تومان در ابتدای سال گذشته به حدود 462 هزار فقره و مبلغ 36 هزار میلیارد تومانی و رشد 175 درصدی تا پایان اردیبهشت سال جاری رسیده است.
رئیس بانک مرکزی نیز در این جلسه اعلام کرد تورم نقطه به نقطه میانگین قیمت مسکن در تهران که در اردیبهشت 1402 به میزان 107 درصد بوده در اردیبهشت امسال به حدود 12 درصد رسیده است که نشان دهنده کنترل نسبی رشد قیمت مسکن در کشور است.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/628701/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افتتاح کارخانه ترشیجات و شوریجات در بخش آسمینون منوجان

شاگردان پنالتی‌گیر رحمان، ستاره‌های جام حذفی

برگزاری مراسم دعای عرفه در گلزار شهدای گمنام بهشت رضا(ع) مشهد

نقص فنی، علت لغو پرواز کرمان به تهران

علت کنسلی پرواز کرمان به تهران چه بود؟

قحطی شدید در شمال غزه؛ جان ده‌ها هزار کودک در خطر است

تولید فرش های دستباف جهان دراین کارگاه قالیبافی

5 نوع تسهیلات برای ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده ارائه می‌شود

80 میلیارد ریال؛ سهم رفسنجان از تسهیلات مشاغل خانگی در سال جاری

عصر ایران: خدا می‌داند مترجم جلیلی چگونه سخنان او را در مذاکرات می‌فهمیده و ترجمه می‌کرده

مبارزه با اژدهای هفت سر نیاز به رئیس‌جمهور پاکدست دارد

انتخابات 76؛ پیروزی در اوج ناامیدی

سیاست خارجی مطلوب دولت بعد: تعامل با غرب؛ تنش‌زدایی با همسایگان

اگر پوتین در فضا بمب هسته‌ای منفجر کند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

ماهنامه چیلوک مجوز انتشار گرفت

استان کرمانشاه در شاخص‌های مسکن، صعود جهشی داشته است

نامه مس به تاج: استادیوم فینال را عوض کنید!

درخواست جدید مس رفسنجان از فدراسیون فوتبال

تصمیم گیری نهایی در پرونده فساد باشگاه مس رفسنجان

فیلم| گلزار شهدای لارستان معطر به شمیم دعای پُرفیض عرفه

نقد دولت فراموش نشود

افرادی دور پزشکیان حضور دارند که از مبانی انقلاب عبور کرده اند

هزینه‌‌های گزاف در کمین رانندگان متخلف؛ جریمه‌های رانندگی بازدارنده می‌شوند؟

خودزنی به سبک اصولگرایان

آیا شورای نگهبان به اصلاح طلبان «رودست» زد؟!

چند سوال از دکتر پزشکیان

ویدیویی شگفت انگیز از بازگشت فضاپیمای استارشیپ به اتمسفر

درخواست باشگاه مس رفسنجان؛ فینال را در اراک برگزار کنید

فینال جام حذفی را در اراک برگزار کنید

فتح پاستور با وعده‌های خیالی

روزنامه اصولگرا: اصلاح طلبان میخواهند پزشکیان را رادیکال کنند

نتایج امیدوارکننده یک ساختار نانویی برای مقابله با پارکینسون

توافق فینالیست‌ها برای میزبانی اراک

غرق شدن جوان 20 ساله در آبشار سرگرو منوجان

فعالیت کارگاه‌های ساخت طلا در بازار قلعه‌محمود کرمان امکان‌سنجی شد

فیلم| زمزمه دعای روح‌بخش عرفه در گلزار شهدای کرمان

حسین طیبی راهی به تیم فوتسال گهرزمین سیرجان پیوست

رونمایی از تمثال چهار شهید عرصه نظم و امنیت در بلوار کوثر کرمان

جیرفت از نگاه یک باستان شناس

پیش بینی برداشت 350 تن گل‌ از باغستان‌های گل محمدی رابر

فوری: احتمال تغییر در محل فینال جام حذفی

حسین طیبی به تیم فوتسال گهرزمین سیرجان پیوست

احتمال تغییر در ورزشگاه فینال جام حذفی

ضد رانت

آیا مشارکت در انتخابات افزایش می‌یابد؟

چرا «افزایش مشارکت» اولویت نخست است؟

زمان پاسخگویی درباره کارنامه سه ساله

دعای عرفه در گلزار شهدای رشت

ساکنان محله‌های فرسوده شهر‌ها همشهریان ما هستند

درگیری لفظی نتانیاهو و گانتس بالا گرفت