کرمان رصد

آخرين مطالب

رئیس جمهور شهید در اندیشه و عمل پیرو مکتب قرآن بود فرهنگي

رئیس جمهور شهید در اندیشه و عمل پیرو مکتب قرآن بود
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حجت‌الاسلام رئیسی و همراهان ایشان، اظهار کرد: این شهید گرانقدر بیش از 40 سال در عرصه‌های گوناگون مانند آستان قدس رضوی، قوه قضائیه، قوه مجریه و… به مردم خدمت‌رسانی کرد و شهادت به ویژه در ایام میلاد امام رضا (ع) بهترین پاداش برای ایشان بود.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شهید حجت‌الاسلام رئیسی یک عالم فاضل بودند، افزود: علی‌رغم برخی بی اخلاقی‌ها که این شهید والامقام را متأسفانه در رقابت‌های انتخاباتی بی‌سواد معرفی می‌کردند اما ایشان دکتری فقه و مبانی حقوق خصوصی داشتند همچنین فردی اهل مطالعه، فکر، تحلیل و اندیشمند در زمینه‌های مختلف بودند.
وی ادامه داد: شهید حجت‌الاسلام رئیسی پیش از اینکه به امور اجرایی کشور وارد شوند نیز نسبت به موضوعات مختلف کشوری و مشکلات مردم تحلیل، برنامه و دغدغه داشتند به همین جهت نیز امروز لازم است اندیشه‌ها، باورها، نظریه‌پردازی‌ها و تحلیل‌های ایشان احصا و به کار گرفته شوند.
حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر عنوان کرد: شهید حجت‌الاسلام رئیسی در قوه قضائیه با محوریت عدالت به امور ورود پیدا می‌کرد یعنی مفهوم عدالت و اجرای آن برای ایشان از اهمیت بالایی برخوردار بود همچنین با آرامش، وحدت، مهربانی، حفظ شأن و جایگاه تمامی افراد مجموعه دستگاه قضا به پیگیری سند تحول قوه قضائیه و هوشمندسازی این قوه پرداخت و در این زمینه به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کرد که موجب تسهیل و روان شدن امور مردم شد.
وی اضافه کرد: در زمان حضور شهید حجت‌الاسلام رئیسی در آستان قدس رضوی ایشان هرگونه هزینه‌کرد، سرمایه‌گذاری و امور اقتصادی که دور از شأن این مکان معنوی بود را لغو کرد و در مقابل اقدام به راه‌اندازی طرح‌هایی مانند زائر اولی‌ها کرد همچنین توسط ایشان در مراکز فقیرنشین مشهد آشپزخانه‌هایی راه‌اندازی شد، ایجاد بهترین درمانگاه‌ها و مراکز درمانی در نزدیکی حرم رضوی برای تسهیل امور زائران نیز از دیگر اقدامات این شهید والامقام بود.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بنابراین جهت‌دهی موقوفات و درآمدهای آستان قدس به سمتی که برای مردم نفع و منفعتی داشته باشند از جمله مهم‌ترین اقدامات شهید حجت‌الاسلام رئیسی بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر با اشاره به توجه جدی شهید حجت‌الاسلام رئیسی به فرهنگ مقاومت و حمایت از آن، یادآور شد: بارزترین روحیه این شهید گرانقدر در تمامی مسئولیت‌هایی که برعهده داشتند توجه نداشتن به حواشی و اختلافات بود بنابراین ایشان همواره مخالفان خود را تکریم می‌کردند.
وی بیان کرد: اخلاص، مجاهدت، پیگیری، خستگی ناپذیری و… از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی شهید حجت‌الاسلام رئیسی بود همچنین می‌توان ایشان را به عنوان مصداقی بارز از تحقق فرهنگ رضوی و اهل بیت عصمت و طهارت در مقام و جایگاه یک مسئول معرفی کرد.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: با وجود اینکه متأسفانه بداخلاقی‌های جدی از سوی برخی جناح‌ها نسبت به شخصیت شهید حجت‌الاسلام رئیسی رخ داد اما ایشان در طول یک سال بارها با مجموعه‌های مختلف و سرحلقه‌های گروه‌های سیاسی نشست برگزار کرده و با آرامش و متانت به صحبت‌های آن‌ها گوش می‌کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر ادامه داد: یکی از مهم‌‎ترین ابعاد شخصیتی شهید حجت‌الاسلام رئیسی مردمی بودن ایشان بود درواقع مردم خط قرمز این شهید گرانقدر بودند لذا هرجایی که برای رفع مشکلات مردم به وحدت‌آفرینی نیاز بود ایشان در این امر پیش قدم می‌شدند و منتظر مهیا شدن ملزومات تشریفاتی و تشکیلاتی نبودند.
وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های اخلاقی شهید حجت‌الاسلام رئیسی که نمی‌توان از آن سخن نگفت خلوص ایشان بود، عنوان کرد: صحنه‌های اشک ریختن این شهید گرانقدر در کنار ضریح نورانی و شریف حضرت رضا (ع) در جایگاه‌های مختلف رئیس آستان قدس رضوی، رئیس دستگاه قضا و ریاست جمهوری بیانگر همین خلوص است و به علت همین ویژگی اخلاقی بود که ایشان تا این حد در قلوب مردم ایران عزیز و دارای جایگاه والا بود.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: شهید حجت‌الاسلام رئیسی در اندیشه و فکر همچنین در عمل و اجرا پایبند و پیرو مکتب قرآن و اهل بیت (ع) بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر خاطرنشان کرد: در زمان ریاست جمهوری شهید حجت‌الاسلام رئیسی برای اولین بار شورای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور به ریاست رئیس جمهور برگزار شد و این موضوع بیانگر اهمیت این موضوع برای ایشان بود در حقیقت موضوعات فرهنگی و قرآنی از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های این شهید گرانقدر بود.
کد خبر 6118123

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/628672/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اهداء عضو و حیات به سه بیمار نیازمند

افتتاح کارخانه ترشیجات و شوریجات در بخش آسمینون منوجان

شاگردان پنالتی‌گیر رحمان، ستاره‌های جام حذفی

برگزاری مراسم دعای عرفه در گلزار شهدای گمنام بهشت رضا(ع) مشهد

نقص فنی، علت لغو پرواز کرمان به تهران

علت کنسلی پرواز کرمان به تهران چه بود؟

قحطی شدید در شمال غزه؛ جان ده‌ها هزار کودک در خطر است

تولید فرش های دستباف جهان دراین کارگاه قالیبافی

5 نوع تسهیلات برای ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده ارائه می‌شود

80 میلیارد ریال؛ سهم رفسنجان از تسهیلات مشاغل خانگی در سال جاری

عصر ایران: خدا می‌داند مترجم جلیلی چگونه سخنان او را در مذاکرات می‌فهمیده و ترجمه می‌کرده

مبارزه با اژدهای هفت سر نیاز به رئیس‌جمهور پاکدست دارد

انتخابات 76؛ پیروزی در اوج ناامیدی

سیاست خارجی مطلوب دولت بعد: تعامل با غرب؛ تنش‌زدایی با همسایگان

اگر پوتین در فضا بمب هسته‌ای منفجر کند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

ماهنامه چیلوک مجوز انتشار گرفت

استان کرمانشاه در شاخص‌های مسکن، صعود جهشی داشته است

نامه مس به تاج: استادیوم فینال را عوض کنید!

درخواست جدید مس رفسنجان از فدراسیون فوتبال

تصمیم گیری نهایی در پرونده فساد باشگاه مس رفسنجان

فیلم| گلزار شهدای لارستان معطر به شمیم دعای پُرفیض عرفه

نقد دولت فراموش نشود

افرادی دور پزشکیان حضور دارند که از مبانی انقلاب عبور کرده اند

هزینه‌‌های گزاف در کمین رانندگان متخلف؛ جریمه‌های رانندگی بازدارنده می‌شوند؟

خودزنی به سبک اصولگرایان

آیا شورای نگهبان به اصلاح طلبان «رودست» زد؟!

چند سوال از دکتر پزشکیان

ویدیویی شگفت انگیز از بازگشت فضاپیمای استارشیپ به اتمسفر

درخواست باشگاه مس رفسنجان؛ فینال را در اراک برگزار کنید

فینال جام حذفی را در اراک برگزار کنید

فتح پاستور با وعده‌های خیالی

روزنامه اصولگرا: اصلاح طلبان میخواهند پزشکیان را رادیکال کنند

نتایج امیدوارکننده یک ساختار نانویی برای مقابله با پارکینسون

توافق فینالیست‌ها برای میزبانی اراک

غرق شدن جوان 20 ساله در آبشار سرگرو منوجان

فعالیت کارگاه‌های ساخت طلا در بازار قلعه‌محمود کرمان امکان‌سنجی شد

فیلم| زمزمه دعای روح‌بخش عرفه در گلزار شهدای کرمان

حسین طیبی راهی به تیم فوتسال گهرزمین سیرجان پیوست

رونمایی از تمثال چهار شهید عرصه نظم و امنیت در بلوار کوثر کرمان

جیرفت از نگاه یک باستان شناس

پیش بینی برداشت 350 تن گل‌ از باغستان‌های گل محمدی رابر

فوری: احتمال تغییر در محل فینال جام حذفی

حسین طیبی به تیم فوتسال گهرزمین سیرجان پیوست

احتمال تغییر در ورزشگاه فینال جام حذفی

ضد رانت

آیا مشارکت در انتخابات افزایش می‌یابد؟

چرا «افزایش مشارکت» اولویت نخست است؟

زمان پاسخگویی درباره کارنامه سه ساله

دعای عرفه در گلزار شهدای رشت

ساکنان محله‌های فرسوده شهر‌ها همشهریان ما هستند