کرمان رصد

آخرين مطالب

مقایسه جک J4 با کی ام سی ایگل؛ تفاوت در چیست؟ اجتماعي

مقایسه جک J4 با کی ام سی ایگل؛ تفاوت در چیست؟
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کی ام سی ایگل به‌عنوان خودروی فیس لیفت شده داخلی رونمایی شد؛ با مقایسه جک J4 با کی ام سی ایگل همراه ما باشد. به گزارش گجت نیوز، هنگامی که بحث خرید خودروی زیر یک میلیارد تومان مونتاژی مطرح می‌شود، نام محصولاتی همچون جک J4 و ام وی ام X22 Pro بر سر زبان‌ها می‌افتد. جک J4 محصول شرکت کرمان موتور بوده که به‌دلیل ظاهر نه‌چندان دلچسب آن، خریداران را دو به شک می‌کرد. از یک سو این محصول در رده قیمتی خود کیفیت ساخت بهتری را به نسبت خودرو‌های داخلی به خریداران تقدیم می‌کرد و از سوی دیگر به‌دلیل ظاهر زشت خود نمی‌توانست قشر جوان جامعه را مجاب به پرداخت هزینه کند. چند سالی می‌شود جک J4 به‌عنوان یک محصول با تیراژ بالا در کارخانجات کرمان موتور مونتاژ شده و در بازار به فروش می‌رسد. کرمان موتور برای حفظ جایگاه و محبوبیت فروش این محصول در بازار‌های داخلی و افزایش توانایی رقابت این محصول با mvm x22 pro پلتفرم این خودرو چینی را از شرکت مبدا خریداری کرده است تا با ایجاد تغییراتی در المان‌های ظاهری این خودرو، آن را به محصولی جذاب تبدیل کند و نتیجه کار نیز منجر به تولید خودرویی با نام ایگل شده است. اگر اخبار خودرو را دنبال کرده باشید می‌دانید که ایگل محصول جدید شرکت کرمان موتور بوده که مهندسان ایرانی با ایجاد تغییراتی بر روی ساختار جک j4 آن را تولید کرده‌اند؛ اما این تغییرات شامل چه مواردی می‌شوند؟ برسی تفاوت‌های جک J4 و گی ام سی ایگل در ادامه این مطلب به تغییراتی که مهندسان شرکت کرمان موتور روی خودروی جک J4 انجام داده‌اند، می‌پردازیم. با وجود یکسان بودن پلتفرم دو خودرو، ایگل را می‌توان نسخه فیس لیفت شده جک J4 به‌حساب آورد. هر دو خودرو در تمای نما‌ها دارای شمای نسبتا یکسانی هستند؛ اما تغییرات در هر سمت خودرو ایگل وجود دارد که این محصول را به خودرویی جذاب و جوان‌پسند تبدیل کرده است. بازطراحی چهره جک J4 توسط مهندسان ایرانی سبب شده تا نمای ساده و زمخت این خودرو تغییر کند و ظاهر بیش از حد ساده این محصول به‌مراتب بهتر شود. برای طراحی چراغ‌های نمای جلویی ایگل، از خودرو جک J7 الهام گرفته شده است. چراغ‌ها در ایگل به‌صورت کشیده طراحی شده و در جلوپنجره خودرو شاهد کروم‌کاری‌های متعدد هستیم. کروم‌کاری‌ها در این محصول به‌صورت لانه زنبوری نبوده و دارای طراحی کشیده هستند و چراغ‌های جانبی خودرو را به یک‌دیگر مرتبط می‌سازند. طراحی نمای عقب خودرو نیز مدرن‌تر شده و شاهد طراحی به‌روزتری هستیم. البته مهندسان کرمان موتور، طراحی چراغ‌های عقب این خودرو را تغییر نداده‌اند و تنها گرافیک داخلی چراغ‌ها دستخوش تغییرات شده است. مقایسه کابین جک J4 با کی ام سی ایگل تفاوت‌های ایجاد شده در کابین خودرو ایگل، به دو مورد بسیار ساده محدود می‌شود. اولین تغییر مربوط به برداشته شدن لوگوی جک از روی غربیلک فرمان و جایگزین شدن آن با لوگوی KMC می‌شود و مورد دوم به اضافه شدن تریم دو رنگ رودری‌ها و صندلی محدود می‌شود. در واقع در بازطراحی جک J4 تغییر خاصی در کابین این محصول نیفتاده و شاهد همان طراحی گذشته هستیم. در بخش میانی داشبورد شاهد کرو‌م‌کاری U شکل هستیم که مانیتور و دریچه‌های میانی سیستم تهویه را در خود جای داده است. در بخش پایینی این قسمت هم شاهد دکمه‌های کنترلی سیستم تهویه نیمه اتومات این خودرو هستیم. مقایسه جک J4 با کی ام سی ایگل در بخش پیشرانه قلب تپنده محصول جدید کرمان موتور از لحاظ مشخصات فنی با نمونه قبلی هیچ تفاوتی ندارد و شاهد همان پیشرانه 4 سیلندر تنفس طبیعی 1.5 لیتری با توان تولید 103 اسب بخار قدرت و 146 نیوتن‌متر گشتاور هستیم. البته از لحاظ نرم افزاری شاهد ری‌مپ شدن خودرو با نرم‌افزار شرکت کرمان موتور هستیم؛ مهندسان کرمان موتور مدعی شده‌اند که ایگل به نسبت نمونه پیشین، سازگاری بهتری با بنزین داخلی دارد و می‌تواند فرآیند احتراق را کامل‌تر به انجام برساند. جعبه‌دنده ایگل همانند J4 از نوع CVT بوده که توان تولید شده توسط موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. البته مهندسان کرمان موتور برای کاهش قیمت و ایجاد تنوع در محصولات خود، قول عرضه ایگل با دنده دستی را نیز داده‌اند که به‌زودی شاهد عرضه این محصول به بازار خواهیم بود. ایمنی و امکانات رفاهی مقایسه جک J4 با کی ام سی ایگل در بخش امکانات رفاهی و ایمنی به ما نشان می‌دهد که نسخه پایه محصول جدید کرمان موتور تفاوتی با نمونه پیشین ندارد؛ اما نسخه فول ایگل قرار است به سانروف برقی و استارت دکمه‌ای نیز مجهز شود. از امکانات پایه کی ام سی ایگل می‌توان به چراغ‌های LED جلو، فرمان برقی مهز به دکمه‌های کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل، شیشه‌ها و تنظیم آینه‌های بغل برقی، روکش‌های چرمی صندلی‌ها با تریم دو رنگ جدید، کروز کنترل و قابلیت محدود کردن سرعت، کامپیوتر سفری در وسط کلاستر آنالوگ، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو از داخل کابین، سنسور نور، چراغ بدرقه، سامانه نظارت بر فشار باد تایرها، کیسه هوا برای راننده و شاگرد، ترمز‌های ضد قفل ABS و سیستم توزیع الکترونیکی نیرو EBD اشاره کرد.

کی ام سی ایگل به‌عنوان خودروی فیس لیفت شده داخلی رونمایی شد؛ با مقایسه جک J4 با کی ام سی ایگل همراه ما باشد.
به گزارش گجت نیوز، هنگامی که بحث خرید خودروی زیر یک میلیارد تومان مونتاژی مطرح می‌شود، نام محصولاتی همچون جک J4 و ام وی ام X22 Pro بر سر زبان‌ها می‌افتد. جک J4 محصول شرکت کرمان موتور بوده که به‌دلیل ظاهر نه‌چندان دلچسب آن، خریداران را دو به شک می‌کرد.
از یک سو این محصول در رده قیمتی خود کیفیت ساخت بهتری را به نسبت خودرو‌های داخلی به خریداران تقدیم می‌کرد و از سوی دیگر به‌دلیل ظاهر زشت خود نمی‌توانست قشر جوان جامعه را مجاب به پرداخت هزینه کند.
چند سالی می‌شود جک J4 به‌عنوان یک محصول با تیراژ بالا در کارخانجات کرمان موتور مونتاژ شده و در بازار به فروش می‌رسد. کرمان موتور برای حفظ جایگاه و محبوبیت فروش این محصول در بازار‌های داخلی و افزایش توانایی رقابت این محصول با mvm x22 pro پلتفرم این خودرو چینی را از شرکت مبدا خریداری کرده است تا با ایجاد تغییراتی در المان‌های ظاهری این خودرو، آن را به محصولی جذاب تبدیل کند و نتیجه کار نیز منجر به تولید خودرویی با نام ایگل شده است.
اگر اخبار خودرو را دنبال کرده باشید می‌دانید که ایگل محصول جدید شرکت کرمان موتور بوده که مهندسان ایرانی با ایجاد تغییراتی بر روی ساختار جک j4 آن را تولید کرده‌اند؛ اما این تغییرات شامل چه مواردی می‌شوند؟
برسی تفاوت‌های جک J4 و گی ام سی ایگل در ادامه این مطلب به تغییراتی که مهندسان شرکت کرمان موتور روی خودروی جک J4 انجام داده‌اند، می‌پردازیم.
با وجود یکسان بودن پلتفرم دو خودرو، ایگل را می‌توان نسخه فیس لیفت شده جک J4 به‌حساب آورد. هر دو خودرو در تمای نما‌ها دارای شمای نسبتا یکسانی هستند؛ اما تغییرات در هر سمت خودرو ایگل وجود دارد که این محصول را به خودرویی جذاب و جوان‌پسند تبدیل کرده است.
بازطراحی چهره جک J4 توسط مهندسان ایرانی سبب شده تا نمای ساده و زمخت این خودرو تغییر کند و ظاهر بیش از حد ساده این محصول به‌مراتب بهتر شود. برای طراحی چراغ‌های نمای جلویی ایگل، از خودرو جک J7 الهام گرفته شده است. چراغ‌ها در ایگل به‌صورت کشیده طراحی شده و در جلوپنجره خودرو شاهد کروم‌کاری‌های متعدد هستیم. کروم‌کاری‌ها در این محصول به‌صورت لانه زنبوری نبوده و دارای طراحی کشیده هستند و چراغ‌های جانبی خودرو را به یک‌دیگر مرتبط می‌سازند.
طراحی نمای عقب خودرو نیز مدرن‌تر شده و شاهد طراحی به‌روزتری هستیم. البته مهندسان کرمان موتور، طراحی چراغ‌های عقب این خودرو را تغییر نداده‌اند و تنها گرافیک داخلی چراغ‌ها دستخوش تغییرات شده است.
مقایسه کابین جک J4 با کی ام سی ایگل تفاوت‌های ایجاد شده در کابین خودرو ایگل، به دو مورد بسیار ساده محدود می‌شود. اولین تغییر مربوط به برداشته شدن لوگوی جک از روی غربیلک فرمان و جایگزین شدن آن با لوگوی KMC می‌شود و مورد دوم به اضافه شدن تریم دو رنگ رودری‌ها و صندلی محدود می‌شود.
در واقع در بازطراحی جک J4 تغییر خاصی در کابین این محصول نیفتاده و شاهد همان طراحی گذشته هستیم. در بخش میانی داشبورد شاهد کرو‌م‌کاری U شکل هستیم که مانیتور و دریچه‌های میانی سیستم تهویه را در خود جای داده است. در بخش پایینی این قسمت هم شاهد دکمه‌های کنترلی سیستم تهویه نیمه اتومات این خودرو هستیم.

کرمان رصد

مقایسه جک J4 با کی ام سی ایگل در بخش پیشرانه قلب تپنده محصول جدید کرمان موتور از لحاظ مشخصات فنی با نمونه قبلی هیچ تفاوتی ندارد و شاهد همان پیشرانه 4 سیلندر تنفس طبیعی 1.5 لیتری با توان تولید 103 اسب بخار قدرت و 146 نیوتن‌متر گشتاور هستیم.
البته از لحاظ نرم افزاری شاهد ری‌مپ شدن خودرو با نرم‌افزار شرکت کرمان موتور هستیم؛ مهندسان کرمان موتور مدعی شده‌اند که ایگل به نسبت نمونه پیشین، سازگاری بهتری با بنزین داخلی دارد و می‌تواند فرآیند احتراق را کامل‌تر به انجام برساند.

کرمان رصد

جعبه‌دنده ایگل همانند J4 از نوع CVT بوده که توان تولید شده توسط موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. البته مهندسان کرمان موتور برای کاهش قیمت و ایجاد تنوع در محصولات خود، قول عرضه ایگل با دنده دستی را نیز داده‌اند که به‌زودی شاهد عرضه این محصول به بازار خواهیم بود.
ایمنی و امکانات رفاهی مقایسه جک J4 با کی ام سی ایگل در بخش امکانات رفاهی و ایمنی به ما نشان می‌دهد که نسخه پایه محصول جدید کرمان موتور تفاوتی با نمونه پیشین ندارد؛ اما نسخه فول ایگل قرار است به سانروف برقی و استارت دکمه‌ای نیز مجهز شود.
از امکانات پایه کی ام سی ایگل می‌توان به چراغ‌های LED جلو، فرمان برقی مهز به دکمه‌های کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل، شیشه‌ها و تنظیم آینه‌های بغل برقی، روکش‌های چرمی صندلی‌ها با تریم دو رنگ جدید، کروز کنترل و قابلیت محدود کردن سرعت، کامپیوتر سفری در وسط کلاستر آنالوگ، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو از داخل کابین، سنسور نور، چراغ بدرقه، سامانه نظارت بر فشار باد تایرها، کیسه هوا برای راننده و شاگرد، ترمز‌های ضد قفل ABS و سیستم توزیع الکترونیکی نیرو EBD اشاره کرد.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/624926/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیل در کمین تهران هم هست

وام بدهید، بچه بیاورند

حمید مولانا «امت» را به کتابفروشی‌ها فرستاد

ایلان ماسک برای راه‌اندازی استارلینک وارد اندونزی شد

راه اندازی غرفه نمایشگاهی تجهیزات پزشکی جانبازان توسط تشکل‌های ایثارگری

افتتاح کارگاه بلوک سازی در روستای ری آباد میامی

شوراهای حل اختلاف، بازوی توانمند دادگستری

10 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در استان کرمان مصرف شد

افتتاح ساختمان جدید شورای حل اختلاف رفسنجان

مصلحین و حکمین قرآنی رفسنجان از پرتلاش‌ترین و موفق‌ترین مجموعه‌های استان کرمان

خدمت‌رسانی گردان نانوای خانوک به زائران رضوی+فیلم

آزادی بیش از هفت هزار مددجو در استان کرمان

دختر عاشق، خودش را ربود تا اخاذی کند!

جسد پسربچه 5 ساله بعد از 27 روز پیدا شد

مذاکرات ایران و آمریکا در عمان تایید شد

سرمقاله صبح نو/ تلاش آمریکا برای فرار از مخمصه

سرمقاله آرمان امروز/ خرمشهر به مثابه بغداد

تعطیلی شنبه با کدام پیوست فرهنگی یا اقتصادی توجیه شده است؟

حمله «کیهان» به مقاله «عبدی»: حامیان متهمان دانه‌درشت عصبانی از محکومیت وزیر سابق

دستورکار مذاکرات عمان با آمریکا

درمان بیماری‌های صعب‌العلاج از خاک فیلیپین و زامیبیا!

زهی خیال باطل...

انحراف اتوبوس از جاده در کرمان؛ 28 نفر دچار حادثه شدند

این خانه‌ ها مشمول مالیات می‌ شوند

اینفوگرافی/ 8 ویژگی محیط‌های کاری مثبت و پویا

سرمقاله اعتماد/ این آخرین سیلاب نیست!

سرمقاله شرق/ ارزیابی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

سرمقاله ایران/ دفاع روسیه از محور مقاومت؛ استراتژی زودگذر یا سیاست اصولی؟

سرمقاله دنیای اقتصاد/ ایران و ابهام راهبردی در عصر آشوب منطقه‌ای

سرمقاله جمهوری اسلامی/ روحانیت و خطر دوری از مردم

سیر اندیشه‌های فلاسفه اسلامی در باب موسیقی

دانشمندان بافت مغز انسان را منجمد، ذوب و احیا کردند بدون هیچ آسیبی

سند دار شدن نیمی از اراضی کشاورزی

ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده زنجان مشمول تشویق شد

اختتامیه رویداد آموزشی – تولیدی داستان مصور

استقبال مردم فاریاب از کاروان خدام امام رضا (ع)

تدبیر طب ایرانی برای آلرژی‌های فصل بهار

بخش اعظمی از میراث فرهنگی استان کرمان در تملک اوقاف است

مهدی افشارنیک آزاد شد

وکیل: مریم شکرانی تبرئه شد

تکمیل کارخانه تولید تجهیزات نیروگاه‌های خورشیدی در استان کرمان در آینده نزدیک

ماجرای توقیف یک رنجرور 15 میلیاردی در چالوس

عکس «تلسکوپ فضایی هابل» از طلوع یک ستاره شبیه به خورشید

هند برای دومین ماموریت مریخی خود آماده می‌شود

دیدار فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران با دو خانواده شهید کرمانشاهی

تندیس های طلایی در دستان برگزیدگان بخش واکنش سریع

بازداشت مامور قلابی در حین مزاحمت در تهران

آموزش و پرورش یک اطلاعیه مهم صادر کرد

سرمقاله خراسان/ استعفا یا عزل؛ لطفا به حرمت جان شهروندان اقدام کنید!

سرمقاله کیهان/ یاری که جایگزین ندارد