کرمان رصد

آخرين مطالب

برنامه ریزی برای تولید نان کامل سبوس‌دار در کرمان اجتماعي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان همایش گرامیداشت روز ملی گندم و نان ویژه گردهمایی مادران خانواده امروز در حالی در تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار شد که همه چیز رنگ و بوی مشارکت مردمی داشت، انجمن تغذیه سالم استان کرمان با همکاری قرارگاه مردمی نان کامل یک جلسه تمام عیار را ترتیب داده بودند که در آن از ویژگی نان سالم که غذای اصلی ما ایرانی هاست بگویند و به تقویت بعد سلامتی خانواده کمک کنند. مهمانان برنامه هم مادران، بانوان صاحب نظر و دغدغه مندان عرصه سلامت و بهداشت در استان کرمان بودند که در نشست سه ساعته از ویژگی های یک نان سالم و تاثیر آن در زندگی افراد گفتند و شنیدند. البته در این نشست متخصصان طب سنتی بزرگی چون حکیم حسین خیراندیش و علی اصغر زنده دل هم حضور داشتند و در مباحث مختلفی از اهمیت نان سالم در طب اسلامی گفتند. مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان اولین کسی بود که از اینگونه نشست ها قدردانی کرد و در این همایش گفت: انسان ترکیبی از جسم و روح است، نسخه های غربی به دلیل توجه تنها به بعد جسمانی و نبود توجه به بعد روحی وجود آدمی رو به نابودی هستند. مریم السادات طباطبایی بیان کرد: همانقدر که سلامت روح دارای اهمیت است سلامت جسم هم اهمیت دارد و صد البته سلامت روح در گرو سلامت جسم خواهد بود. مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کرمان هم گفت: فرهنگ مصرف نان در کرمان نان تافتون است که سطح سبوس گیری خوبی دارد یعنی فقط13.5درصد سبوس گندم در این نان گرفته شده و نان های سوپر مارکت ها بدون نظارت بهداشتی است و پیشنهاد شده این نان ها با بسته بندی سیب سلامت تولید و در مغازه‌ها عرضه شود. مسئول کارگروه رسانه ای همایش گرامیداشت روز ملی گندم و نان در کرمان نیز افزود: تنها یک کارخانه تولید آرد کامل در استان کرمان داریم که آن هم در رفسنجان واقع شده است. مرضیه حسینی راد ادامه داد: در کلانشهر کرمان تنها سه نانوایی پخت نان با آرد کامل فعالیت می کنند. حکیم علی اصغر زنده دل متخصص طب سنتی نیز در این همایش افزود: نان غذایی استراتژیک در تمام جهان است و بیش از 500 نوع نان محلی در کشور ایران وجود دارد و ایران کشوری با اقلیم های مختلف است که فرایند اختصاصی به خود در تولید نان دارد. حکیم حسین خیراندیش پدر طب اسلامی ایران و رییس دانشگاه بین المللی طب سنتی اسلامی ایرانی نیز در این نشست به صورت پرسش و پاسخ به سوالات شرکت کنندگان در مورد انواع بیماری ها و راه‌های درمان آنها پرداخت‌.

کرمان رصد

مهمانان برنامه هم مادران، بانوان صاحب نظر و دغدغه مندان عرصه سلامت و بهداشت در استان کرمان بودند که در نشست سه ساعته از ویژگی های یک نان سالم و تاثیر آن در زندگی افراد گفتند و شنیدند.
البته در این نشست متخصصان طب سنتی بزرگی چون حکیم حسین خیراندیش و علی اصغر زنده دل هم حضور داشتند و در مباحث مختلفی از اهمیت نان سالم در طب اسلامی گفتند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان اولین کسی بود که از اینگونه نشست ها قدردانی کرد و در این همایش گفت: انسان ترکیبی از جسم و روح است، نسخه های غربی به دلیل توجه تنها به بعد جسمانی و نبود توجه به بعد روحی وجود آدمی رو به نابودی هستند.
مریم السادات طباطبایی بیان کرد: همانقدر که سلامت روح دارای اهمیت است سلامت جسم هم اهمیت دارد و صد البته سلامت روح در گرو سلامت جسم خواهد بود.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کرمان هم گفت: فرهنگ مصرف نان در کرمان نان تافتون است که سطح سبوس گیری خوبی دارد یعنی فقط13.5درصد سبوس گندم در این نان گرفته شده و نان های سوپر مارکت ها بدون نظارت بهداشتی است و پیشنهاد شده این نان ها با بسته بندی سیب سلامت تولید و در مغازه‌ها عرضه شود.
مسئول کارگروه رسانه ای همایش گرامیداشت روز ملی گندم و نان در کرمان نیز افزود: تنها یک کارخانه تولید آرد کامل در استان کرمان داریم که آن هم در رفسنجان واقع شده است.
مرضیه حسینی راد ادامه داد: در کلانشهر کرمان تنها سه نانوایی پخت نان با آرد کامل فعالیت می کنند.
حکیم علی اصغر زنده دل متخصص طب سنتی نیز در این همایش افزود: نان غذایی استراتژیک در تمام جهان است و بیش از 500 نوع نان محلی در کشور ایران وجود دارد و ایران کشوری با اقلیم های مختلف است که فرایند اختصاصی به خود در تولید نان دارد.
حکیم حسین خیراندیش پدر طب اسلامی ایران و رییس دانشگاه بین المللی طب سنتی اسلامی ایرانی نیز در این نشست به صورت پرسش و پاسخ به سوالات شرکت کنندگان در مورد انواع بیماری ها و راه‌های درمان آنها پرداخت‌.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/621663/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیام ناتو به روسیه با برپایی بزرگ‌ترین مانور از زمان جنگ سرد

بلا و بهای خام‌اندیشی

ابداع صفحات خورشیدی خم شونده و قابل شستشو

تشکیل کمیته امنیت روانی برای برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی

فرار نساجی از منطقه سقوط/ دربی کرمان برنده نداشت

همدلی سازمان منطقه آزاد، نهادها و اصناف برای بهبود شرایط کارگران/ امضای تفاهم نامه تنظیم امور کار درجزیره کیش

محدودیت‌های نانوشته علیه معلمان

عملیات شهادت‌طلبانه شهروند ترکیه‌ای در قدس

فرقان؛ ردپای مارکسیسم

مردی که تسلیم نمی‌شود

«دلار چند؟»

دوراهی قالیباف برای رسیدن به صندلی ریاست

نجات آقای « ب.ز»

معمای عجیب پزشکی: این 500 کوتوله از دیابت، سرطان و بیماری قلبی در امانند

فیبر کربن، یکی از قدرتمندترین الیاف مصنوعی ساخته دست بشر

معاون استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

وقوع زلزله در سیرج / کرمان لرزید

آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور

علیه کارگر؛ تبعات قراردادهای موقت

کشف رازی غیرمنتظره در مورد سحابی حلقه جنوبی

برگزاری همایش مدیران بیمه دی در شیراز

مس با محرم دربی استان را هم نباخت

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد

تساوی دربی استان کرمان | مس رفسنجان 1-1 گل گهر سیرجان

خلاصه بازی مس رفسنجان و گل گهر + فیلم

مس 1 - 1 گل‌گهر؛ دربی کرمان برنده نداشت

تعلیق دانشجویان دانشگاه کلمبیا اعتراضات را شعله‌ور کرد

نفوذ سرمایه‌داری در سنگر کمونیست‌ها

ایران هسته‌ای مخلوق شرایط و تحولات است

هشدارها و حسرت‌های دو رئیس‌جمهور

بوی گشایش ارزی از ریاض می‌آید

تصور روز ناسا: سحابی کله‌ماهی!

ارزیابی مناطق متاثر از زمین لرزه سیرچ/ خسارتی گزارش نشد

رقابت بیش از 21 هزار کرمانی درآزمون آموزش و پرورش

جام حذفی ایران؛ از درخشش کرمانی‌ها تا شکست‌ناپذیری مس رفسنجان

وزیر کشور حکم شهردار کرمان را امضا کرد

نقشه‌ تلسکوپ فضایی «جیمز وب» از آب‌وهوای یک سیاره فراخورشیدی

با الگوپذیری از معلم شهید مطهری نقش واقعی معلم و استاد را در کشور به ثمر برسانیم

ادای احترام رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام شامخ شهدای مازندران

مس رفسنجان 0-0 گل گهر؛ گزارش زنده

جزییات زلزله 4.6 ریشتری در کرمان

اعزام 2 تیم امدادونجات هلال احمر به سیرچ کرمان

زلزله سیرچ را لرزاند؛ اعزام 2 تیم امدادونجات به منطقه

عملیاتی شدن 123 درصدی تعهد اشتغال استان کرمان

شهردار کرمان با حکم وزیر کشور منصوب شد + متن حکم

زمین لرزه سیرچ کرمان خسارت جانی و مالی نداشت

دستگیری عامل ضرب و شتم یک موتورسوار در رفسنجان

ترکیب دو تیم مس رفسنجان و گل‌گهر سیرجان اعلام شد

عاقبت دانه‌درشت‌ها

قراردادی با چین وجود دارد؟