کرمان رصد

آخرين مطالب

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران:

قراردادهای شهرداری تهران با تولیدکنندگان داخلی شفاف است/ کیفیت تولید اتوبوس‌ در ایران خودرو دیزل مطلوب نیست شهرداری تهران

قراردادهای شهرداری تهران با تولیدکنندگان داخلی شفاف است/ کیفیت تولید اتوبوس‌ در ایران خودرو دیزل مطلوب نیست
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: ما قراردادهای شفافی با تولیدکنندگان داخلی بستیم اما در کنار حمایت از تولید داخلی نمی‌توانیم به نیاز مردم بی‌توجه باشیم.

به گزارش خبرنگار شهر ، مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با حضور در برنامه «بالاتر» شبکه خبر در پاسخ به اظهارات مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل با محوریت تحویل اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت، با بیان اینکه موضوعی اخیراً در رسانه ها در خصوص واردات اتوبوس مطرح شده است، اظهار کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید داخلی با تولیدکنندگان قرارداد بستیم.
وی با اشاره به انعقاد قرارداد خرید دو هزار و 500 دستگاه با تولیدکنندگان داخلی و دو هزار و 500 دستگاه با چینی‌ها، یادآور شد: اولویت اول ما تولیدکنندگان داخلی هستند؛ بیش از 10 سال است که خرید خاصی در این حوزه انجام نگرفته است.
علیزاده افزود: در حال حاضر و در تیرماه سال جاری قرارداد سه هزار و 40 دستگاه بسته شد که 509 دستگاه به دلیل عدم توانمندی بخش خصوصی فسخ شد و تا امروز هیچ اتوبوسی به ما داده نشده است.
مردم ما نمی‌توانند 3 سال صبر کنند تا اتوبوس‌های داخلی وارد ناوگان شود
وی همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه پرداخت‌ها انجام شده است، مردم ما نمی‌توانند 3 سال صبر کنند تا اتوبوس‌های داخلی در سه سال آینده وارد ناوگان شود. علت قرارداد شهردار تهران با چینی‌ها این بود که طبق مفاد این قرارداد بعد از 6 ماه 2 الی 3 هزار دستگاه وارد ناوگان می‌شود که اتفاق بزرگی است. ما قراردادهای شفافی با تولیدکنندگان داخلی بستیم اما در کنار آن نمی‌توانیم به نیاز مردم بی توجه باشیم.
علیزاده با بیان اینکه هزار و 700 اتوبوس فعال در تهران در بدو مدیریت ششم شهری وجود داشت، خاطرنشان کرد: امروز سه هزار و 200 دستگاه اتوبوس شاغل جاری داریم. به جای اینکه مردم 30 دقیقه در ایستگاه‌ها منتظر بمانند نیاز به یک اقدام جهادی داریم تا ناوگان جانی دوباره بگیرد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با بیان اینکه در سطح کشور هزار و 300 شهرداری وجود دارد، یادآور شد: آن شهرها هم ناوگان اتوبوسرانی و نیاز به اتوبوس دارند و شرکت ایران‌خودرو دیزل می خواهد تمام این موارد را پوشش دهد.
تولید هزار دستگاه اتوبوس در ایران خودرو دیزل کفاف نیاز تهران را نمی‌دهد
وی افزود: کلانشهر تهران حداقل 9 هزار دستگاه می‌خواهد و تولید هزار دستگاه تولیدی این شرکت کفاف ما را نمی دهد. بیش از 10 سال است که خط تولید شرکت های داخلی خوابیده است. تمام هم و غم مدیریت شهری توسعه حمل و نقل عمومی است؛ به طوریکه شورای شهر تهران برای سال جاری و آینده بیش از 50 درصد بودجه را به مجموعه حمل و نقل اختصاص داده است.
علیزاده با بیان اینکه ما خودمان و مردم را نباید معطل تولید داخل کنیم، تصریح کرد: بنده طی بازدید از خطوط 45 دقیقه در ایستگاه ایستادم. این به دلیل ضعف و عدم نوسازی ناوگان ماست. باید به هر طریقی که شده اتوبوس وارد ناوگان شود تا شکاف 10 ساله را بپوشانیم. تولید داخل نمی تواند این مسائل را حل کند.
وی با اعلام اینکه در دوره سه ساله اخیر 659 دستگاه از ایران‌خودرو اتوبوس گرفتیم، یادآور شد: این تعداد اتوبوس مشکلی از مشکلات ما را کم نکرد.
تحویل 170 اتوبوس از سوی ایران خودرو دیزل به شهرداری تهران
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران تأکید کرد: شهردار تهران به محض تحویل مدیریت شهری قرارداد 175 دستگاه اتوبوس را با ایران‌خودرو منعقد کرد که 170 اتوبوس تحویل داده شد و مدل مالی آن نقد و غیر نقد بود. 500 میلیارد نقدی پرداخت شد و الباقی به صورت ملک تحویل کارگزار شد.
وی با اعلام اینکه ما شرکت عقاب، اسنا، مپنا و پارسیان موتور را برای عقد قرارداد فرا خواندیم، یادآور شد: مدل مالی ما برای این قراردادها به صورت 25 درصد نقد، 25 درصد غیر نقد و 50 درصد تسهیلات بود. این موضوع را با ایران‌خودرو نیز مطرح کردیم که گفتند ما فقط نقد کار می کنیم.
علیزاده همچنین تصریح کرد: ما اول دستمان را به سمت تولید داخل دراز کردیم؛ نکته اصلی این است که بانک‌های کشور هم تولیدکنندگان را حمایت نمی‌کنند، چراکه ‌می‌دانند این شرکت‌ها ظرفیت تولید را ندارند.
علیزاده با بیان اینکه مدل قرارداد خارجی ابتکار شهردار تهران است، تصریح کرد: ما در این مدل 20 درصد نقد و 80 درصد به صورت فاینانس پرداخت می‌کنیم. تمام مجموعه شهرداری پای کار آمده تا بتواند این نقدینگی را برای ورود اتوبوس هزینه کند.
وی ادامه داد: غیر ممکن است این مدل که برای چینی‌ها تعریف شده، برای تولیدکنندگان داخلی جوابگو باشد. اگر امسال این قرارداد را نمی‌بستیم این عدد بیشتر می‌شد؛ کمااینکه اواخر سال 1400 تعداد 40 دستگاه از شرکت عقاب گرفتیم که هر کدام 5 میلیارد تومان ارزش مالی داشت.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران با بیان اینکه چینی‌ها وعده دادند تا شهریورماه این عدد را محقق کنند، خاطرنشان کرد: تعداد اتوبوس‌های این قرارداد دو هزار و 500 دستگاه تا شهریور سال آینده است و 80 درصد فاینانس آن سود زیر 5 درصد دارد و طی چند سال آینده پرداخت خواهد شد.
کیفیت تولید در ایران خودرو دیزل نامطلوب است
علیزاده با بیان اینکه در دو شرکتی که اتوبوس به ما می دهند کیفیت ها خیلی متفاوت است، یادآور شد: در کیفیت خودرو مردم برای ما اهمیت دارند. بارها مقام معظم رهبری فرمودند در حوزه صنعت خودرو تولید خوب نیست. این نارضایتی مردم به حق است. در حال حاضر کیفیت اتوبوس هم همین است و کیفیت تولید در ایران خودرو دیزل نامطلوب است.
وی ادامه داد: 50 درصد اتوبوس هایی که در این دوره از ایران‌خودرو تحویل گرفتیم خوابیده است. بارها هم مکاتبات متعددی با نهادهای مختلف داشتیم ولی پاسخی نگرفتیم.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران تأکید کرد: ما در خصوص 44 مورد اصلاحی در اتوبوس‌های ایران‌خودرو نامه ارسال کردیم؛ از جمله شیشه‌های جلو و عقب اتوبوس که می‌شکند.
وی افزود: ما نزدیک به 130 مینی‌بوس گرفتیم که تمام این دستگاه‌ها را جمع‌آوری کردیم. دادستان نیز به این مسئله ورود و ایران‌خودرو را مکلف کرد تا این مسائل را حل کند. 22 مورد اصلاحی هم مربوط به مینی بوس‌هاست و تلاش ما این است تا مردم ما با خیال راحت رفت و آمد داشته باشند.
علیزاده با بیان اینکه از جهت بی‌کیفیت بودن اتوبوس‌ها در سال جاری جلسات متعددی با ایران‌خودرو داشتیم و در نهایت دست به دامن دستگاه قوا شدیم، گفت: یک سری موارد به خط تولید برمی‌گردد؛ این 44 مورد اقدامات اصلاحی در اسنا و عقاب وجود ندارد و باید توسط ایران‌خودرو دیزل مورد توجه قرار بگیرد. در تولید داخل مباحث فنی و قیمتی با چین متفاوت است. قیمت اتوبوس داخلی بین 25 تا 40 درصد قیمت از قیمت اتوبوس چینی بالاتر است.
وی اعلام کرد: در قرارداد دو هزار و 500 دستگاه اتوبوس با چینی‌ها قیمت هر دستگاه 220 هزار یورو اما در قرارداد با ایران‌خودرو دیزل 290 هزار یورو است.
علیزاده با اعلام اینکه ما اتوبوس برقی ایران‌خودرو دیزل را بررسی کردیم و مشخص شد که پیمایش آن از خودروی چینی کمتر است، یادآور شد: عمده موضوع اتوبوس برقی باتری و پیمایش است که برای ایران‌خودرو هر باتری بیشتر از 170 کیلومتر پیمایش ندارد. ما چطور باید خودرویی با کیفیت کمتر با قیمت بالاتر خریداری کنیم؟ همین امروز به شهرداری کرج مراجعه کنید؛ 40 دستگاه اتوبوس تحویل داده شده به آنها را تست کنید تا کیفیت را بسنجید.
ادامه دارد...

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/612476/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کشف نشانه احتمالی حیات باستانی در مریخ

رییس بنیاد شهید: ایثارگران در سامانه کاریابی بنیاد شهید مراحل اشتغال به کار را گذرانده‌اند

«جیرفت» در ایتالیا روی پرده می‌رود

مناسبت روز، شنبه 6 مرداد

یک رصد از سحابی Saturn در فاصله 1400 سال نوری از زمین

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: بنیاد شهید کاملا هوشمند شده و تمامی خدمات را به صورت الکترونیک ارائه می‌دهد

حرکت جهت خلاف پراید در فهرج با 3 مصدوم

در نشست هماهنگی برگزاری اجلاسیه پیرغلامان حسینی کرمان چه گذشت؟

آتش سوزی در بازار دستفروشان جیرفت

حرکت خلاف جهت پراید در فهرج 3 مصدوم بر جای گذاشت

درآمد زایی فضاهای تجاری اموزش وپرورش در شهر کرمان

صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ شنبه 6 مرداد ماه

سرمقاله کیهان/ قانون بومرنگ دیروز «دوحه» امروز «پاریس»

سرمقاله وطن امروز/ ماجرای هریس و دموکرات‌های جکسونی

سرمقاله فرهیختگان/ سختی‌های دفاع از انسانیت در جهان سیاست‌زدایی‌شده

سرمقاله شرق/ فیلترینگ و پیامدهای اقتصادی

سرمقاله اعتماد/ دفع این خطر فقط کار پزشکیان است

سرمقاله ایران/ الزامات شکوفایی فرهنگی

سرمقاله دنیای اقتصاد/ برای ایران عزیز

سرمقاله جام جم/ افزایش نشاط اجتماعی با همدلی میان دولت و مجلس

سرمقاله جمهوری اسلامی/ کابینه باید صدای بی‌صدایان باشد

سرمقاله ابتکار/ دولت دکترپزشکیان چگونه دولتی است؟

سرمقاله خراسان/ دولت سایه؛ حزب سیاسی یا...؟

رفتار پیر غلام، الگوی مناسبی برای جذب جوانان به مسیر عشق حسینی است+ فیلم

نظر مخالف حکمای طب سنتی در مورد نوشیدن روزانه 8 لیوان آب/ کمبود آب بدن را با این مایعات جبران کنید

روایت یک روزنامه‌نگار اصلاح طلب از مسجدجامعی!

سالاد قارچ و پنیر کبابی، سالاد خنک و خوشمزه تابستانی

کاهش ساعت کاری ادارات در کیش

پیگیری رفع موانع فعالیت پارک فناوریِ کرمان

برخورد اتوبوس با پراید در کرمان با 2 فوتی!

ری توییت این ویدئوی تخیلی توسط ایلان ماسک

سه بازیکن جوان رفسنجانی به مس ملحق شدند

گهر زمین فاتح دربی فوتسال کرمان

برتری پرارزش گهرزمین برابر فولاد زرند

قایق پرنده برای مسافرکشی آماده می شود

گهر زمین 2 _ 1 فولاد زرند: یک نمایش لالیگایی‌ از سیرجانی‌ها

تجمع هیئات مذهبی جلال آباد و یزدانشهرِ زرند + فیلم

سیرجان برنده دربی فوتسال کرمان شد + فیلم

کلبه‌های بازیافت در کرمان شب‌کار می‌شوند

ترامپ چگونه تله انتخاباتی مرگباری برای خود گذاشت؟

اطلاعاتی خاص در مورد ایستگاه فضایی بین‌المللی

مرگ 2 سرنشین پراید در بم بر اثر برخورد با اتوبوس

تب دنگی ( تب استخوان شکن )

35 مصدوم و 2 کشته در جاده کرمان- جیرفت

کاهش ساعت کاری ادارات استان کرمان تا سه روز آینده

کرمان؛ رتبه نخست سطح زیرکشت گیلاس و زردآلو

برخورد اتوبوس با پراید در کرمان 2 فوتی داشت

تکریم پیرغلامان وخادمان حسینی در کرمان

معرفی امام جمعه جدید شهداد کرمان

تصادف پراید و اتوبوس در جاده کرمان - جیرفت با 35 مصدوم و 2 کشته