کرمان رصد

آخرين مطالب

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران:

قراردادهای شهرداری تهران با تولیدکنندگان داخلی شفاف است/ کیفیت تولید اتوبوس‌ در ایران خودرو دیزل مطلوب نیست شهرداری تهران

قراردادهای شهرداری تهران با تولیدکنندگان داخلی شفاف است/ کیفیت تولید اتوبوس‌ در ایران خودرو دیزل مطلوب نیست
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: ما قراردادهای شفافی با تولیدکنندگان داخلی بستیم اما در کنار حمایت از تولید داخلی نمی‌توانیم به نیاز مردم بی‌توجه باشیم.

به گزارش خبرنگار شهر ، مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با حضور در برنامه «بالاتر» شبکه خبر در پاسخ به اظهارات مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل با محوریت تحویل اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت، با بیان اینکه موضوعی اخیراً در رسانه ها در خصوص واردات اتوبوس مطرح شده است، اظهار کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید داخلی با تولیدکنندگان قرارداد بستیم.
وی با اشاره به انعقاد قرارداد خرید دو هزار و 500 دستگاه با تولیدکنندگان داخلی و دو هزار و 500 دستگاه با چینی‌ها، یادآور شد: اولویت اول ما تولیدکنندگان داخلی هستند؛ بیش از 10 سال است که خرید خاصی در این حوزه انجام نگرفته است.
علیزاده افزود: در حال حاضر و در تیرماه سال جاری قرارداد سه هزار و 40 دستگاه بسته شد که 509 دستگاه به دلیل عدم توانمندی بخش خصوصی فسخ شد و تا امروز هیچ اتوبوسی به ما داده نشده است.
مردم ما نمی‌توانند 3 سال صبر کنند تا اتوبوس‌های داخلی وارد ناوگان شود
وی همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه پرداخت‌ها انجام شده است، مردم ما نمی‌توانند 3 سال صبر کنند تا اتوبوس‌های داخلی در سه سال آینده وارد ناوگان شود. علت قرارداد شهردار تهران با چینی‌ها این بود که طبق مفاد این قرارداد بعد از 6 ماه 2 الی 3 هزار دستگاه وارد ناوگان می‌شود که اتفاق بزرگی است. ما قراردادهای شفافی با تولیدکنندگان داخلی بستیم اما در کنار آن نمی‌توانیم به نیاز مردم بی توجه باشیم.
علیزاده با بیان اینکه هزار و 700 اتوبوس فعال در تهران در بدو مدیریت ششم شهری وجود داشت، خاطرنشان کرد: امروز سه هزار و 200 دستگاه اتوبوس شاغل جاری داریم. به جای اینکه مردم 30 دقیقه در ایستگاه‌ها منتظر بمانند نیاز به یک اقدام جهادی داریم تا ناوگان جانی دوباره بگیرد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با بیان اینکه در سطح کشور هزار و 300 شهرداری وجود دارد، یادآور شد: آن شهرها هم ناوگان اتوبوسرانی و نیاز به اتوبوس دارند و شرکت ایران‌خودرو دیزل می خواهد تمام این موارد را پوشش دهد.
تولید هزار دستگاه اتوبوس در ایران خودرو دیزل کفاف نیاز تهران را نمی‌دهد
وی افزود: کلانشهر تهران حداقل 9 هزار دستگاه می‌خواهد و تولید هزار دستگاه تولیدی این شرکت کفاف ما را نمی دهد. بیش از 10 سال است که خط تولید شرکت های داخلی خوابیده است. تمام هم و غم مدیریت شهری توسعه حمل و نقل عمومی است؛ به طوریکه شورای شهر تهران برای سال جاری و آینده بیش از 50 درصد بودجه را به مجموعه حمل و نقل اختصاص داده است.
علیزاده با بیان اینکه ما خودمان و مردم را نباید معطل تولید داخل کنیم، تصریح کرد: بنده طی بازدید از خطوط 45 دقیقه در ایستگاه ایستادم. این به دلیل ضعف و عدم نوسازی ناوگان ماست. باید به هر طریقی که شده اتوبوس وارد ناوگان شود تا شکاف 10 ساله را بپوشانیم. تولید داخل نمی تواند این مسائل را حل کند.
وی با اعلام اینکه در دوره سه ساله اخیر 659 دستگاه از ایران‌خودرو اتوبوس گرفتیم، یادآور شد: این تعداد اتوبوس مشکلی از مشکلات ما را کم نکرد.
تحویل 170 اتوبوس از سوی ایران خودرو دیزل به شهرداری تهران
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران تأکید کرد: شهردار تهران به محض تحویل مدیریت شهری قرارداد 175 دستگاه اتوبوس را با ایران‌خودرو منعقد کرد که 170 اتوبوس تحویل داده شد و مدل مالی آن نقد و غیر نقد بود. 500 میلیارد نقدی پرداخت شد و الباقی به صورت ملک تحویل کارگزار شد.
وی با اعلام اینکه ما شرکت عقاب، اسنا، مپنا و پارسیان موتور را برای عقد قرارداد فرا خواندیم، یادآور شد: مدل مالی ما برای این قراردادها به صورت 25 درصد نقد، 25 درصد غیر نقد و 50 درصد تسهیلات بود. این موضوع را با ایران‌خودرو نیز مطرح کردیم که گفتند ما فقط نقد کار می کنیم.
علیزاده همچنین تصریح کرد: ما اول دستمان را به سمت تولید داخل دراز کردیم؛ نکته اصلی این است که بانک‌های کشور هم تولیدکنندگان را حمایت نمی‌کنند، چراکه ‌می‌دانند این شرکت‌ها ظرفیت تولید را ندارند.
علیزاده با بیان اینکه مدل قرارداد خارجی ابتکار شهردار تهران است، تصریح کرد: ما در این مدل 20 درصد نقد و 80 درصد به صورت فاینانس پرداخت می‌کنیم. تمام مجموعه شهرداری پای کار آمده تا بتواند این نقدینگی را برای ورود اتوبوس هزینه کند.
وی ادامه داد: غیر ممکن است این مدل که برای چینی‌ها تعریف شده، برای تولیدکنندگان داخلی جوابگو باشد. اگر امسال این قرارداد را نمی‌بستیم این عدد بیشتر می‌شد؛ کمااینکه اواخر سال 1400 تعداد 40 دستگاه از شرکت عقاب گرفتیم که هر کدام 5 میلیارد تومان ارزش مالی داشت.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران با بیان اینکه چینی‌ها وعده دادند تا شهریورماه این عدد را محقق کنند، خاطرنشان کرد: تعداد اتوبوس‌های این قرارداد دو هزار و 500 دستگاه تا شهریور سال آینده است و 80 درصد فاینانس آن سود زیر 5 درصد دارد و طی چند سال آینده پرداخت خواهد شد.
کیفیت تولید در ایران خودرو دیزل نامطلوب است
علیزاده با بیان اینکه در دو شرکتی که اتوبوس به ما می دهند کیفیت ها خیلی متفاوت است، یادآور شد: در کیفیت خودرو مردم برای ما اهمیت دارند. بارها مقام معظم رهبری فرمودند در حوزه صنعت خودرو تولید خوب نیست. این نارضایتی مردم به حق است. در حال حاضر کیفیت اتوبوس هم همین است و کیفیت تولید در ایران خودرو دیزل نامطلوب است.
وی ادامه داد: 50 درصد اتوبوس هایی که در این دوره از ایران‌خودرو تحویل گرفتیم خوابیده است. بارها هم مکاتبات متعددی با نهادهای مختلف داشتیم ولی پاسخی نگرفتیم.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران تأکید کرد: ما در خصوص 44 مورد اصلاحی در اتوبوس‌های ایران‌خودرو نامه ارسال کردیم؛ از جمله شیشه‌های جلو و عقب اتوبوس که می‌شکند.
وی افزود: ما نزدیک به 130 مینی‌بوس گرفتیم که تمام این دستگاه‌ها را جمع‌آوری کردیم. دادستان نیز به این مسئله ورود و ایران‌خودرو را مکلف کرد تا این مسائل را حل کند. 22 مورد اصلاحی هم مربوط به مینی بوس‌هاست و تلاش ما این است تا مردم ما با خیال راحت رفت و آمد داشته باشند.
علیزاده با بیان اینکه از جهت بی‌کیفیت بودن اتوبوس‌ها در سال جاری جلسات متعددی با ایران‌خودرو داشتیم و در نهایت دست به دامن دستگاه قوا شدیم، گفت: یک سری موارد به خط تولید برمی‌گردد؛ این 44 مورد اقدامات اصلاحی در اسنا و عقاب وجود ندارد و باید توسط ایران‌خودرو دیزل مورد توجه قرار بگیرد. در تولید داخل مباحث فنی و قیمتی با چین متفاوت است. قیمت اتوبوس داخلی بین 25 تا 40 درصد قیمت از قیمت اتوبوس چینی بالاتر است.
وی اعلام کرد: در قرارداد دو هزار و 500 دستگاه اتوبوس با چینی‌ها قیمت هر دستگاه 220 هزار یورو اما در قرارداد با ایران‌خودرو دیزل 290 هزار یورو است.
علیزاده با اعلام اینکه ما اتوبوس برقی ایران‌خودرو دیزل را بررسی کردیم و مشخص شد که پیمایش آن از خودروی چینی کمتر است، یادآور شد: عمده موضوع اتوبوس برقی باتری و پیمایش است که برای ایران‌خودرو هر باتری بیشتر از 170 کیلومتر پیمایش ندارد. ما چطور باید خودرویی با کیفیت کمتر با قیمت بالاتر خریداری کنیم؟ همین امروز به شهرداری کرج مراجعه کنید؛ 40 دستگاه اتوبوس تحویل داده شده به آنها را تست کنید تا کیفیت را بسنجید.
ادامه دارد...

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/612476/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیش بینی بارش و وزش باد در مناطقی از کرمان

کاشت ٢٠ میلیون اصله نهال درخت در جنوب کرمان

خسارت به 37 بنای تاریخی در سیستان و بلوچستان

20 حلقه چاه برای جبران ناترازی آب کرمان وارد مدار می‌شود

10 میلیارد تومان به بازسازی گلزار شهدای کردستان اختصاص یافت

قیمت روز محصولات کرمان‌ موتور در کارخانه و بازار آزاد

همدان| زیر‌‌و‌بم‌کالابرگ‌الکترونیک و پاسخ به سوالات مردمی از اجرای این طرح

کاهش بار ترافیکی معابر منتهی به خیابان امام‌جمعه در کرمان

دلایل شکست استقلال از زبان پیشکسوت تیم

ساماندهی گلزار شهدا از مهم‌ترین مطالبه خانواده شهدا و ایثارگران

مس‌ رفسنجان - تراکتور؛ سریال «یک هیچ» تکرار می‌شود؟

کنگره شهدای غریب اسارت در کرمان برگزار می‌شود

پینارت، محله‌ای با اصالت و نجیب در جنوب شرقی اصفهان

LiTT یک روش جراحی کم تهاجمی برای از بین بردن بافت غیرطبیعی است

برگزاری کنگره شهدای غریب اسارت در کرمان

بیانی: زنگ خطر برای استقلال به صدا درآمد/ کادر فنی درس‌های لازم را از شکست برابر مس گرفت

اقدامات آبخیزداری تنها در 17 درصد حوزه‌های آبخیز استان کرمان انجام شده است

کیومرث هاشمی: گرفتن میزبانی مسابقات بین المللی یکی از راهکارهای توسعه ورزش است

صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ سه شنبه 15 اسفند ماه

شهردار کرمان عضو هیأت‌مدیره سازمان همیاری شهرداری‌های کرمان شد

بازگشت کابوس 14 ساله به استقلال

تهدید نویدکیا به جدایی از رفسنجان

کاشت 10.000 اصله نهال در کرمان به همت وزارت راه و شهرسازی انجام می شود

شهردار کرمان عضو هیئت‌مدیره سازمان همیاری شهرداری‌های کرمان شد

سلیمانی: ضربه پنالتی باید به نفع پرسپولیس گرفته می شد/ گل دوم مس رفسنجان آفساید بود

سفر سریع محرم به اصفهان برای بهترین اتفاق زندگی

مصرف این سبزی با پنیر قبل از ناهار سردرد را از بین می برد

بیانی: زنگ خطر رای استقلال به صدا درآمد/ کادر فنی درس‌های لازم را از شکست برابر مس گرفت

نویدکیا: می‌دانستیم استقلال جلو بیفتد کارمان سخت‌تر است / اگر لک پنالتی نمی‌گرفت شاید روند تغییر می‌کرد

عاشق گلزنی به تیم نکونام پس از 385 روز (عکس)

نارضایتی اهالی روستای عزیزآباد نرماشیر از تاریکی معابر + تصویر

غیرمنتظره: اشک استقلالی‌ها در آمد (عکس)

نویدکیا تهدید کرد/ 2 روز مهلت برای مدیران مس رفسنجان

پیروزی مس کرمان برابر مس رفسنجان در هفته بیستم لیگ برتر بسکتبال

کارشناسی داوری پنج صحنه جنجالی مس رفسنجان - استقلال؛ از گل مردود تا پنالتی؛

حسینی: بعد از گل دوم مس کارمان سخت شد/ قول می‌دهیم در لیگ جبران کنیم

استقلال در مرحله یک شانزدهم حذف شد

خلاصه بازی مس رفسنجان 2-0 استقلال (جام حذفی ایران - 1402/03)

نویدکیا دیگر به تمرینات مس نخواهد آمد/ باید به فکر تیم باشند

اعزام اولین کاروان خانوادگی به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس

بی‌پولی، صدای مدیرعامل مس رفسنجان را هم درآورد/ اگر مشکل من هستم، با استعفایم موافقت کنید!

خط تولید و توسعه را باید مورد حمایت قرار دهیم/ ایجاد امنیت برای بنگاه‌های اقتصادی مهم است

فرشید باقری: بهترین تیم ایران را بردیم

نکونام منتظرِ محمد نماند، «منتظرمحمد» استقلال را حذف کرد

کام رفسنجانی ها شیرین نماند؛ نویدکیا تهدید به جدایی کرد!

دیدار مردمی فرمانده فراجا خوزستان در مسجد امام خمینی کیانشهر اهواز

لیگ برتر فوتبال زنان؛ دیدار هیات فوتبال البرز 0-4 خاتون بم (عکس)

عاشق گلزنی به تیم نکونام پس از 385 روز(عکس)

دشمن از اینکه حاج قاسم شعاع امنیت ایران را به خارج از کشور برد عصبانی است

خلاصه بازی مس رفسنجان 2 - استقلال 0 (فیلم)