کرمان رصد

آخرين مطالب

راهبرد مدیریت شهری تمرکز بر توسعه حمل‌ونقل عمومی شهرداری تهران

راهبرد مدیریت شهری تمرکز بر توسعه حمل‌ونقل عمومی
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در یادداشتی برای روزنامه همشهری به راهبردهای شهرداری تهران در رابطه با توسعه حمل‌ونقل عمومی پرداخت.

به گزارش شهر، عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در یادداشتی برای روزنامه همشهری نوشت:
احداث مترو برای پایتخت یک مطالبه عمومی از سوی شهروندان پرند بود که در روزهای اخیر شاهد افتتاح آن بودیم و این را باید گفت که این مترو صرفا متعلق به مردم پرند نیست؛ بلکه درخواست احداث مترو در شهرهای اقماری دیگر نیز وجود دارد؛ به‌عنوان مثال شهرهای اسلامشهر، اندیشه، شهریار، پردیس، پاکدشت، ورامین و پیشوا و... نیاز به مترو دارند و برخی از اهالی این شهرها در تهران مشغول به‌کار هستند. تهران در شب 9میلیون و 400هزار نفر جمعیت دارد و در روز بیش از 12میلیون نفر؛ این تفاوت 3میلیون نفری از همین شهرهای اطراف هر روز صبح به پایتخت می‌آیند و شب‌هنگام به خانه خود باز می‌گردند. در این میان رئیس‌جمهور سال گذشته سفری به شهر پرند داشتند و در این سفر قرار شد هرچه سریع‌تر اقدامات لازم برای بهره‌برداری از متروی پرند انجام شود.
احداث این مترو کاری بود که از 18سال پیش شروع شد اما بعد از افتتاح ایستگاه فرودگاه امام خمینی(ره) به نتیجه نرسید. مهم‌ترین هدف مدیریت شهری ششم، توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی است. ما در این رابطه شعار نمی‌دهیم؛ هدف ما به‌طور قطع توسعه ناوگان عمومی تهران است که این را در تمام عملکرد حمل‌ونقلی تهران شاهد هستیم. در حال حاضر تعیین‌ شده که برای متروی پرند فعلا در فاز اول 2رام قطار در خط تردد کنند و به مرور این تعداد افزایش پیدا خواهد کرد. متروی پرند از روز جمعه فعال شده اما از امروز(شنبه) به‌صورت رسمی از ساعت 6صبح در خدمت مردم خواهد بود. براساس آنچه شورای شهر مقرر کرده در هفته جاری متروی پرند به صورت رایگان خدمت‌رسانی خواهد کرد تا به‌زودی در صحن شورای شهر نرخ کرایه این خط مصوب شود. شهرداری تلاش خواهد کرد که صبح‌ها و بعدازظهرها در ایام پیک، خدمات‌دهی بیشتری داشته باشد. در حال حاضر 2رام 3واگنه در این خط فعال است که دولت وعده داده 3رام 5واگنه هم به این خط اضافه کند. بر همین اساس تا آن زمان سرفاصله حرکت قطارها حدود یک‌ساعت است که با مساعدت شخص رئیس‌جمهور و اضافه شدن واگن‌های نورسیده از چین و اورهال قطارهای موجود تا سال آینده، این سرفاصله کمتر هم خواهد شد. پیشنهاد شهرداری تهران برای نرخ بلیت 13هزار تومان است که البته منوط به بررسی کارشناسی و تصویب شورای شهر است. البته می‌دانید بهای تمام‌شده خدمات برای ما در این خط بیش از 28هزار تومان است.
شهرداری تهران در واقع با ارائه یارانه به مردم ازجمله شهروندان، تلاش می‌کند رفت‌وآمد مردم را بر بستر حمل‌ونقل عمومی تسهیل کند. این هزینه در واقع کمک غیرمستقیم شهرداری تهران برای کاهش ورود خودروهای شخصی و حمل‌ونقلی غیراستاندارد و در نتیجه کاهش ترافیک مبادی ورودی شهر و کاهش آلودگی هواست. مطالعات انجام‌شده نشان می‌دهد احداث خط متروی پرند تا حد قابل توجهی آلودگی هوا و ترافیک را کاهش خواهد داد. پیش‌بینی می‌شود با فعال شدن کامل این طرح، روزانه شاهد پذیرش 15هزار نفر مسافر باشیم. در حال حاضر شبکه متروی تهران 303کیلومتر مسیر دارد و 155ایستگاه نیز فعال است. 46کیلومتر مسیر و 15ایستگاه جدید در 2سال گذشته به متروی تهران اضافه شده است و امیدواریم این تعداد تا پایان سال به 160ایستگاه برسد.
از اسفندماه سال گذشته یعنی در طول 9‌ماه گذشته تاکنون طی 3نوبت در مجموع 10ایستگاه جدید در خطوط 6 و 7 و حالا در انتهای خط یک با حضور ریاست محترم جمهور افتتاح شده است. این یعنی رکورد کمتر از یک‌ماه برای افتتاح هر ایستگاه که با افتتاح 5ایستگاه دیگر این رکورد بهبود خواهد یافت. اگر بخواهیم به خطوط جدید مترو که در دستور کار قرار دارد اشاره کنیم باید این را گفت که برای احداث 4خط جدید یعنی خطوط 8، 9، 10 و 11مترو مطالعات انجام و مجوز شورای‌عالی ترافیک نیز اخذ شده است.
در حال حاضر عملیات عمرانی خط10 نیز با حضور ریاست محترم جمهور آغاز شده است. فرایند اجرایی خط9 نیز تا انتهای سال ان‌شاءالله با همکاری قرارگاه خاتم آغاز خواهد شد. با احداث 4خط جدید، متروی تهران به حدود 500کیلومتر و 330ایستگاه خواهد رسید. البته با اتمام خطوط6 و 7 عملا شبکه موجود متروی تهران تکمیل شده است. مردم پرند نیز با یک بلیت می‌توانند به همه شبکه متروی تهران به‌راحتی دسترسی داشته باشند. شهردار تهران مطالبه تکمیل متروی ورامین را از دولت داشته است که در حال مذاکره با دولت هستیم؛ اگر به جمع‌بندی برسیم، ساخت مترو برای شهرستان ورامین توسط شهرداری نیز عملیاتی خواهد شد. همچنین درباره متروی پردیس و احداث مترو در غرب استان تهران مطالعات در حال انجام است. شبکه حمل‌ونقل عمومی پایتخت باید متناسب با سرعت تحول پایتخت و رشد روزافزون آن متحول شود. درباره پروژه بزرگ برقی‌سازی ناوگان اتوبوس، ون و تاکسی نیز در روزها و هفته‌های آتی خبرهای خوبی خواهید شنید.
منبع:همشهری
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/593416/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مترجمی که همه جای والیبال هست/ مشاور رئیس فدراسیون، سرپرست فولاد سیرجان در سفر به ژاپن!

قطعه «گل سنگم» استاد انوشیروان روحانی با پیانوی سامان احتشامی

اجرای احساسی قطعه «اسکله» از محسن یگانه در کنسرت اروپا

مختومقلی؛ شاعری فراتر از ادب، معلمی برای جامعه

امواج گرانشی زیبا

مریخ، ثبت شده توسط Curiosity

واکنش بخش رسانه ای تیم ملی ایران به اظهارات باشگاه مس رفسنجان – آفتاب نو | اخبار ورزشی

مومنی: چرا مس بابت پرونده فساد باید سقوط کند؟

بیانیه باشگاه مس خطاب به مالک نساجی: سالم در لیگ برتر ماندیم – آفتاب نو | اخبار ورزشی

برتری تیم هندبال ساحلی ایران مقابل اردن و صعود به دور بعد

تیم ملی چوگان ایران راهی جام جهانی شد

از ایوان بند «بمونی برام» را بشنوید

موسیقی مقامی خراسان در موزیک ویدئوی «برج ولایت»

اکونومیست: پوتین چه می‌خواهد؟

سردترین سیاره ی شناخته شده کشف شد

عدس گرانشی را ببینید

جانباز 70درصد «حاج حسن خیری» به مقام والای شهادت نائل آمد

بیانیه بخش رسانه‌ای تیم ملی: نساجی سقوط کرده و مس رفسنجان مانده، همین نشان می‌دهد ادعای‌تان بی اساس است/ حدادیان بی چشمداشت از تیم ملی حمایت کرده!

پایان بزرگ‌ترین اضطراب پورموسوی در مس

واکنش رسانه تیم ملی به ادعاهای مس رفسنجان؛ این حرف‌ها جای تعجب دارد و حرکت مالک نساجی بدون نفع بود

واکنش بخش رسانه‌ای تیم ملی فوتبال به بیانیه باشگاه مس رفسنجان

واکنش بخش رسانه‌ای تیم ملی فوتبال به بیانیه باشگاه مس

واکنش بخش رسانه‌ای تیم ملی به بیانیه مس رفسنجان

واکنش بخش رسانه ای تیم ملی ایران به اظهارات باشگاه مس رفسنجان

دستبرد بزرگ سپاهان از یحیی گل‌محمدی

پرسپولیس از باشگاه خیبر شکایت کرد

شاید سیدحسین مقابل سپاهان هم غایب باشد!

پرسپولیس با یک گلزن قرارداد بست!

واکنش مجتبی جباری به شایعه راه‌رفتن در اصفهان!

آهنگ «چشمای مست تو» با خوانندگی سینا شعبانخانی

صدا، دوربین، سیگار، حرکت!

کارمندان «مایکروسافت» حق ندارند از «دیپ‌سیک» استفاده کنند

واکنش تند مس رفسنجان به اتهام فساد: سالم ماندیم و نیاز به تهیه بلیت هواپیما برای رقیب نداشتیم/ فراموش نمی‌کنیم قلعه نویی صعود را به چه کسی تقدیم کرد!

سالم ماندیم و نیاز به تهیه بلیت هواپیما برای رقیب نداشتیم/ فراموش نمی‌کنیم قلعه نویی صعود را به چه کسی تقدیم کرد!

آغاز مذاکرات لورکوزن با گزینه اصلی جانشینی ژابی

سوالات و اعتراض تند سرمربی سپاهان از خود و بازیکنان!

تکواندو نونهالان جهان؛ رقبای چهار نماینده کشورمان مشخص شد

یزدانی: رقابت با یونس امامی باعث افتخار است

زارع: باید اشتباهات گذشته‌ام را جبران کنم

عموزاد: در فینال فنی خوردم که غافلگیر شدم

مراسم اهدای جام قهرمانی رقابت‌های کشتی جام تختی

ویدئوی زیرخاکی از خوانندگی مسعود صادقلو

آواز دل انگیزی از «پرواز همای» در طبیعت زیبا

دولت دوم ترامپ به دنبال تغییر بنیادین در سیاست خارجی آمریکاست

نانوپوشش ضدخوردگی، استانداردهای صنعت را به چالش می‌کشد

افزایش توان تولید گرافن با راه‌اندازی تأسیسات جدید

واکنش تند مس رفسنجان: قلعه نویی صعود به جام جهانی را به مالک نساجی تقدیم کرد؛ برای ماندن نیازی به خرید بلیط هواپیما نداریم!

افتتاح طرح های محرومیت زدایی در شهداد

گلزن هر هفته لیگ برتر را بشناسید!

عکس/ سلفی عجیب نگار جواهریان در پشت‌صحنه سریال وحشی