کرمان رصد

آخرين مطالب

امید در دل مردم کویر/ پایان تنش آبی پس از 12 سال مقالات

امید در دل مردم کویر/ پایان تنش آبی پس از 12 سال
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، روز گذشته با استقبال پرشور مردم وارد استان کرمان شد و از چندین پروژه عمرانی از جمله آب‌رسانی به بم و بروات و تصفیه‌خانه فاضلاب سیرجان پس از 12 سال چشم ‌انتظاری مردم این منطقه بهره‌برداری کرد.
به گزارش خبرنگار ایمنا، صبح جمعه‌ای دیگر فرا رسید تا این بار خورشید امید و امیدآفرینی از شرق ایران، دیار کریمان و بزرگان طلوع کند.
  این بار رئیس جمهور دولت مردمی، به منظور افتتاح 10 طرح تولید و انتقال برق و دو طرح آب‌رسانی و جمع‌آوری فاضلاب، با استقبال نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، استاندار و جمعی از مقامات محلی از طریق فرودگاه شهرستان تاریخی «بم» وارد این استان شد. طرح‌هایی که سرجمع 24 هزار و 409 میلیارد تومان اعتبار برای آنها هزینه شده بود و پس از گذشت 11 ماه از وعده رئیس دولت و البته بی‌خیالی و بی‌تفاوت بودن دولت‌های سابق محقق شد و به ثمر نشست.
مهم‌ترین طرح افتتاح شده در این سفر را می‌توان آب رسانی به شهرستان بم و بروات دانست. این طرح با یک دهه وقفه روبرو بود که در سفر سال گذشته رئیس‌جمهور به استان، آیت‌الله رئیسی بر اهتمام دولت به پایان این طرح در کوتاه‌ترین زمان خبر داده بود. روز گذشته این وعده رئیس‌جمهور عملی و محقق شد و طبق نوشته روزنامه خراسان، «گوارایی و روشنایی» را برای دیار کریمان به ارمغان آورد.
استقبال مردم بم از آیت‌الله رئیسی در خروجی فرودگاه محلی این شهر تاریخی با شعارهای «رئیس‌جمهور ما؛ تشکر تشکر» گرم و تاریخی بود. تاریخی از حیث افتتاح طرح و وعده‌هایی که کم کم داشت تاریخی و فرسایشی می‌شد و گرم ی از جهت هوای 40 درجه خطه رفسنجان که قابل تحمل نبود، اما رئیس دولت مردمی را به این خطه کویری و سوزان کشاند.
آب رسانی از جبال بارز به بم و بروات برای 240 هزار جمعیت طرح انتقال آب آشامیدنی به شهرستان‌های بروات و بم اولین برنامه کاری آیت‌الله رئیسی بود. این طرح شامل خط لوله‌ای به طول 57 کیلومتر، ایستگاه پمپاژ به ظرفیت 970 لیتر در ثانیه، دو مخزن 10 و 5 هزار مترمکعبی و 40 کیلومتر خط برق است که فاز اول تصفیه‌خانه این طرح نیز به ظرفیت 250 لیتر از مجموع 1500 لیتر بر ثانیه افتتاح شد.
پروژه آب‌رسانی بم و بروات از سد نسا، بیش از 10 سال نیمه‌کاره رها شده بود و در حالی که سد نسا یکی از بهترین آب‌های استان را از منشأ کوه‌های جبال‌بارز دارد، مردم شهرهای شرقی استان بویژه بم از دسترسی به این آب باکیفیت محروم بودند. این پروژه 240 هزار نفر ساکنان شهرهای بم و بروات را تحت پوشش آب آشامیدنی سالم و پایدار قرار می‌دهد و فاز توسعه طرح آب‌رسانی به سایر شهرستان‌های شرق استان از جمله فهرج، نرماشیر و ریگان نیز 422 هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.
رئیس‌جمهور در این سفر، با حضور در گلزار شهدای کرمان، ضمن زیارت مزار شهید حاج قاسم سلیمانی، یاد مجاهدت‌های شهیدان بویژه سیدالشهدای مقاومت را گرامی داشت. آیت‌الله رئیسی علاوه بر قرائت فاتحه برای شهید سلیمانی و دیگر شهدای کرمان، با زائران مزار شهید سلیمانی نیز در فضایی صمیمی دیدار و گفت‌وگو کرد.
آیت‌الله رئیسی در حاشیه زیارت مزار سردار دل‌ها با بیان اینکه امروز جبهه تولید قدرت در کشور رفع مشکلات مردم است، افزود: ما معتقدیم روح مطهر امام خمینی (ره)، شهید حاج قاسم سلیمانی و همه شهدای گرانقدر کشور ناظر بر ماست و رضایتمندی آنها در گرو کار جهادی است.
سفری پر خیر و برکت منصور شکراللهی، عضو مجموع نمایندگان استان کرمان در مجلس یازدهم پیرامون سفر رئیس جمهور به چند شهر و شهرستان این استان، اظهار کرد: سفرهای رئیس دولت سیزدهم مایه خیر، برکت و آبادانی است.
به گفته وی، دانشکده پرستاری اقدام بزرگی برای جنوب استان کرمان محسوب می‌شود که در این دولت محقق شده و دولت آن را برای کهنوج مصوب کرده است. این اقدام کار تاریخی و ارزشمندی بود.
عضو مجموع نمایندگان استان کرمان در مجلس یازدهم موضوع تامین آب استان کرمان و شهر کرمان از خلیج فارس را یادآور شد و افزود: این اقدام برای تامین آب شرب خواهد بود که از خلیج فارس تا چادرملوی یزد و اردکان و گل گهر سیرجان را شامل می‌شود.
وی تصریح کرد: در آینده هم آب جنوب آب استان کرمان که از دریای عمان تخصیص خورده است عملیاتی خواهد شد؛ مشکل کنونی این طرح نبود سرمایه گذار برای اجرا است اما در صورت تحقق، هشت شهرستان این استان را پوشش خواهد داد.
شکراللهی با اشاره به ارتباط و تعامل مستمر این دولت با کشورهای همسو، همسایه و کشورهای عربی اظهار کرد: این فعالیت‌ها و راهبرد، بسیار تاثیرگذار است. در واقع رابطه با همساگان در مسائل سیاسی، امنیتی و اقتصادی تاثیرگذار خواهد بود و از جمله کارهای خوبی است که در این مدت انجام شده و باید تداوم داشته باشد.
وی با بیان اینکه سفر رئیس جمهور به شمال استان و شهرستان بم با استقبال بسیار خوب مردم روبرو شد، افزود: کرمانی‌ها مردمانی معتقد و همیشه در صحنه بوده‌اند و شهید سلیمانی در این رابطه گفتند که مردم کرمان هیچ زمانی خط ولایت را فراموش نخواهند کرد.
عضو مجموع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر با تدبیر دولت و کمک دیگر قوا کار بزرگی در موضوع معیشت انجام شود این رضایتمندی و امید در بین اقشار مختلف مردم بیشتر خواهد شد.
امید در دل مردم کویر زنده شد حجت الاسلام و المسلمین حسین جلالی، نماینده رفسنجان در مجلس شورای اسلامی در همین رابطه به خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه رئیس جمهور در این سفر به همراه وزیر نیرو حضور داشت، اظهار کرد: از ابتدای شروع دولت سیزدهم کارها و فعالیت‌ها بسیار خیرخواهانه در تمامی نقاط کشور با محوریت مردم انجام شده است، در حالی که در دولت گذشته کمتر شاهد چنین بازدیدهای میدانی و برکاتی بودیم.
به گفته وی، دولت سیزدهم با حضور در استان کویری کرمان که از فقدان و کمبود آب رنج می‌برد، آب پایدار را به بروات و بم رساند و مردم به این نعمت ارزشمند دست یافتند.
نماینده رفسنجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم استان کرمان با وعده‌های رئیس جمهور امیدوار شدند، اظهار کرد: شوق و اشتیاق مردم از این خدمت و کارها قابل توصیف نیست، قطعاً حضور آیت الله رئیسی نجات بخش بود و مردم را به نظام اسلامی امیدوار کرد.
#آب_روشنایی_ آینده در حاشیه سفر امیدآفرین کاروان دولت سیزدهم به استان کرمان، کاربران فضای مجازی با انتشار هشتگ «آب_روشنایی_آینده» به حضور رئیس جمهور در استان کرمان و بهره برداری از پروژه‌های مهم آبرسانی این استان واکنش نشان دادند.





 

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/563568/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازتعریف جامعه مدنی دوم خردادی

آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد

ساخت تراشه‌ای با قابلیت اندازه‌گیری ویتامین C و D

جعل دراماتیک تاریخ

تحقیر آمریکا در دریا و آسمان

شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است

ویتامین D با تغییر باکتری‌های روده موش‌ها، به بهبود ایمنی در برابر سرطان کمک کرد

رونمایی از تراشه مغزی برای کنترل اجسام با کمک افکار

اخراج بازیکن عراقی از باشگاه صنعتی ایران

تحقق 100 درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران

آماده‌باش 14 استان کشور در پی هشدار رگبار و وزش باد شدید

پلمب 2 واحد تولید بلوک سقفی غیراستاندارد در شهر کرمان

مناظره‌ای در مورد حجاب

تهدید شغلی و امنیتی دانشجویان آمریکا توسط دولت

چطور می توانیم بگوییم تحریم ناپذیریم؟

تصمیمات زیگزاگی؛ روایتی از تعارضات بنیادین گفتمان انقلاب به آن دچار شده

رونمایی از اولین ربات تمام الکتریکی

داستان‌های ادامه‌دار ستاره عراقی؛ علی عدنان از ایران رفت!

میزبانی فینال جام حذفی در کرمان مشروط شد!

جدایی ستاره عراقی از مس رفسنجان

طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی و مرزداری ندارد

کشف نشانه‌ای تازه در مریخ برای اثبات وجود موجودات فضایی

اختصاص 700 میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان

بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر

حمله شدید اللحن روزنامه نگار مشهور اسرائیلی به نتانیاهو

زمان پایان لیگ برتر فوتبال اعلام شد

اعلام برنامه 4 هفته پایانی لیگ برتر/ 11 خرداد پایان مسابقات

رسمی؛ اعلام برنامه هفته های 27، 28، 29 و 30 لیگ برتر

استقبال تجار خارجی از محصولات کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢4

پایان همکارى باشگاه مس رفسنجان با بازیکن عراقى

آغاز رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی رفسنجان

رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار

دستگاه های حمایتی از خسارت دیدگان سیل اخیر زرند حمایت کنند

برگزاری فینال جام حذفی در استان کرمان با یک پیش شرط

فینال جام حذفی در یک صورت خارج از کرمان برگزار می شود

ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم

کلنگ‌زنی بیش از 3400 قطعه زمین نهضت ملی مسکن در رفسنجان

پیکر مطهر پدر شهیدان بابایی ملکشاه در بابل تشییع شد

توصیه بازیکن باتجربه پیکان به هم‌بازیان جوانش

برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم

نمایش توانمندی‌های استان کرمان در ایران اکسپو 2024

استاندار البرز از پروژه ادامه بلوار ماهان بازدید کرد

بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود

کیش با کسب بالاترین امتیاز در4 شاخصه سرمایه گذاری، صادرات، بهبود فضای کسب و کار و ارزش تولیدات برتر شد

تکامل کووید در درون بدن مردی هلندی!

ساخت ماده پلیمری دوبعدی که عملکردی شبیه به گرافن دارد

مدیرکل بنیاد شهرستان‌های استان تهران با جانباز هنرمند و خالق عکس‌های ماندگار دوران معاصر دیدار کرد

آیین تجلیل از مقام معلم با حضور مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد

همایش حکمت مطهر 11 اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از 5 کتاب و برپایی بیش از 120 برنامه ملی

اندیشه‌های استاد شهید مطهری ماندگار و جاودانه است