کرمان رصد

آخرين مطالب

صداقت و خلوص سیاسی امام راحل، تحسین مخالفانش را برانگیخته بود/ قیام 15 خرداد بیانگر پیوند مستحکم مردم و روحانیت اجتماعي

صداقت و خلوص سیاسی امام راحل، تحسین مخالفانش را برانگیخته بود/ قیام 15 خرداد بیانگر پیوند مستحکم مردم و روحانیت
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - حجت الاسلام حمید بامری گفت: یکی از ویژگی های امام راحل، صداقت و خلوص سیاسی بود، آنچه که امام خمینی (ره) را از دیگران متمایز کرد به طوری که مخالفانش نیز او را تحسین می کردند، خلوص سیاسی و عدم شائبه‌ های قدرت طلبانه در ایشان بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (12 خردادماه) حجت الاسلام حمید بامری در خطبه های نماز جمعه عنبرآباد، یکی از دغدغه های جهان امروزی را گرم شدن کانون خانواده دانست و گفت: دنیای مدرن علی رغم تمام پیشرفت هایش در مسئله خانواده در مانده است.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
امام جمعه عنبرآباد با بیان این مطلب که در دنیای مدرن مفهوم خانواده و روابط خانوادگی جایگاه اصلی خود را از دست داده، ابراز کرد: در دنیای مدرن زن و مرد به صورت قراردادی زیر یک سقف زندگی می کنند، عشق، محبت و صفایی ندارند اما اسلام محیط خانه را محل عشق، محبت و ارتباط عاطفی دانسته و توجه به غرایز جنسی را محدود به محیط خانواده می داند.
وی خاطرنشان کرد: تمام حقوق و وظایفی که در اسلام آمده در حقیقت تبیین دقیق حدود و مرزها است تا در محیط خانواده زن و مرد با محبت در کنار یکدیگر زندگی شیرینی را تجربه کنند از نگاه قرآن، زن و شوهر یک روح در دو پیکرند.
حجت الاسلام بامری یکی از عوامل تحکیم و پایداری خانواده ها را عفت و پاکدامنی برشمرد و تصریح کرد: در رعایت عفت و پاکدامنی در زندگی و ترک روابط خارج از خانواده، هیچ فرقی میان زن و شوهر نیست با این که خدای متعال در قرآن به جزئیات احکام نماز و روزه هیچ اشاره ای نکرده اما به صورت کلی گفته و بیان آن را به رسول خدا واگذار کرده است اما در بیان مسائل خانوادگی و تربیتی به ریزترین مسائل پرداخته است.
خطیب جمعه عنبرآباد با اشاره به این که عفت و پاکدامنی در سلامت و تحکیم بنیان خانواده نقش بسیار اساسی دارد، اظهار کرد: عامل دیگر پایداری و تحکیم خانواده، داشتن اخلاق خوب است چرا که باعث شیرینی، رشد زندگی و رشد خانواده می شود.
وی ادامه داد: امانت داری، خوش زبانی، خیرخواهی، گذشت، ایثار، بردباری، وظیفه‌ شناسی، نجابت، کم توقعی، نرم خویی از امتیازات یک انسان می باشد که اسلام به آن اهمیت داده است.
حجت الاسلام بامری تاکید کرد: متاسفانه امروز یکی از گلایه های زن و شوهر ها از یکدیگر و یکی از منشأ های اختلاف بین زن و شوهرها، نداشتن اخلاق نیک است که زندگی ها را به تنش می کشد، حسن خلق باعث از بین رفتن کینه ها و گوارایی زندگی است.
امام جمعه عنبرآباد با اشاره به این که در آستانه 14 خرداد سالروز ارتحال ملکوتی امام راحل قرار داریم، عنوان کرد: یکی از ویژگی های امام راحل، صداقت و خلوص سیاسی بود، آنچه که امام خمینی (ره) را از دیگران متمایز کرد به طوری که مخالفانش نیز او را تحسین می کردند، خلوص سیاسی و عدم شائبه‌ های قدرت طلبانه در ایشان بود.
وی بینش امام راحل را با بسیاری از فعالان برجسته و مشهور سیاسی را متفاوت برشمرد و خاطرنشان کرد: انگیزه ایشان از ورود در عرصه سیاست و بر عهده گرفتن مسئولیت و رهبری یک انقلاب بزرگ، تنها یک تکلیف الهی بود که البته این انگیزه با دوراندیشی و آینده نگری منافات ندارد.
حجت الاسلام بامری با بیان این مطلب که صداقت سیاسی به معنای ساده لوحی و ساده اندیشی نیست، ابراز کرد: هوش سرشار امام راحل و فراست الهی ایشان هیچ گاه اجازه نمی داد صداقت و خلوص سیاسی به ساده لوحی، زود باوری و ساده اندیشی تبدیل شود و همین ویژگی ها، مواضع قابل توجهی از افرادی که در خدمت رژیم پهلوی بودند را تغییر داد و توطئه آمریکایی کودتا علیه انقلاب و رو در رو کردن ارتش و انقلابیون را خنثی کرد.
خطیب جمعه عنبرآباد حقانیت و منطقی بودن مواضع را از دیگر ویژگی های امام خمینی (ره) دانست و گفت: مواضع سیاسی و شعارهای انقلابی ایشان در هر مقطعی برخاسته از متن نیاز جامعه و کاملاً مستدل و قابل قبول بود و در اتخاذ این مواضع آنچه که برای امام مهم بود مبانی مسلم شرعی در چارچوب مستدل و منطقی آن مواضع و شعارها بود، نه ملاحظات محافظه‌کارانه و یا رادیکال مآب، به طوری که جامعه و توده مردم هم منطقی بودن این مواضع و درستی آن را تشخیص می دادند.
وی ادامه داد: هنگامی که ایشان بر خلاف بسیاری از جریان ها و سردمداران رقیب، آمریکا را منشاء همه مفاسد و مشکلات معرفی کرده و شعار شاه باید برود را مطرح کردند، این شعار برای نخبگان جامعه مستدل و منطقی و برای مردم هم پذیرفتنی و قابل درک بود.
حجت الاسلام بامری تصریح کرد: دریافت جامعه از موضع گیری ها و روش های سیاسی امام این بود که این مواضع منطقی، مبتنی بر استدلال، دور از هیاهو زدگی و جو زدگی و کاملاً منطبق با نیاز و مصلحت عمومی انقلاب و جامعه و متکی بر اصول و مبانی و ارزشهای اسلامی است.
امام جمعه عنبرآباد موفقیت تدابیر امام راحل را در صحنه عمل دانست و خاطرنشان کرد: رهبری یک انقلاب هنگامی موفق است که در صحنه عمل، میدان تجربه، کارآمدی و توفیق خود را نشان دهد و کارآمدی واقعیتی است که توده مردم و اقشار انقلابی مخصوصا نخبگان و چهره‌های شاخص جامعه قادرند آن را لمس کنند.
وی بیان کرد: امام خمینی (ره) در طول شکل گیری انقلاب اسلامی و در تعامل و پیوند متقابل با انقلابیون و نیروهای مبارز درستی استراتژی و تصمیمات خود را به منصه ظهور می رساندند.
حجت الاسلام بامری قاطعیت و استواری در رفتار سیاسی را سایر ویژگی های امام خمینی (ره) برشمرد و افزود: ایشان در مقاطع حساس و سرنوشت ساز به هر تشخیصی که می رسید با قاطعیت و شجاعانه دنبال می‌کرد و از آنجایی که متکی بر پشتوانه قوی ایمان و انگیزه الهی بود هرگز دچار سستی و تردید نمی شد.
خطیب جمعه عنبرآباد ضمن گرامیداشت 15 خرداد ماه، ابراز کرد: این روز باید زنده نگه داشته شود چرا که در 15 خرداد 1342 یک قیام مردمی به وجود آمد که مبداء نهضت انقلاب اسلامی شد و نشان داد که آحاد ملت ایران با روحانیت و مرجعیت که مظهر آن امام راحل بود پیوندی مستحکم دارند.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام 15 خردادماه، تصریح کرد: 15 خرداد ماه حاوی این پیام بود که پیوند روحانیت و مردم ضامن پیشرفت، اوج گیری و پیروزی نهضت می‌شود، این روز بیانگر نقش سرنوشت‌ ساز پیوند مردم و روحانیت است و نشان داد که وقتی مردم وارد میدان می‌شوند وقتی پشتوانه یک نهضت، احساسات، اندیشه و حضور مردم با آن همراه می شود آن نهضت ادامه دار است و پیروزی رقم می‌زند.
حجت الاسلام بامری عنوان کرد: با توجه به این که در فصل گرما قرار داریم بنابراین در مصرف آب و برق به طور جدی صرفه جویی کنید چرا که عدم رعایت صرفه جویی در منابعی مثل آب و برق باعث عدم توازن بین تولید و مصرف می‌شود که این مهم ناپایداری منابع را به دنبال دارد.
امام جمعه عنبرآباد تاکید کرد: عدم رعایت صرفه جویی و مصرف درست در آب، موجب می شود دچار بحران و کمبود منابع شویم، هر چند خشکسالی های پی در پی این کمبودها را به دنبال داشته اما ما با مصرف درست و مدیریت خودمان از ایجاد مشکل و بحران در تامین منابع جلوگیری کنیم.
پایان پیام/586

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/558157/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

درخشش کاراته کاهای کرمانی در رقابت های قهرمانی کشور

توزیع بیش از 25 هزار جلد پاسپورت در فاریاب

آبگیری بند‌های سنگی، ملاتی و گوراب‌ها در سیرجان

6 مصدوم طی واژگونی پیکان در کرمان

تساوی فولاد و مس رفسنجان در نیمه نخست

گزارش زنده: فولاد 0-0 مس رفسنجان

معرفی شرکت‌های صلاحیت‌دار کرمان برای ارائه خدمات ایمنی و آتش‌نشانی

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

مسی‌ها آماده شکست دادن فولاد در هفته بیست و چهارم

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

کمک 10 کشوربه رژِیم صهیونیستی برای خنثی کردن عملیات وعده صادق

حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

دادستان کرمان صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» را اعلام کرد

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

خودروی گرفتار در سیل عنبرآباد از غرق شدن حتمی نجات یافت

عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود

ساخت سیل‌بند 180 کیلومتری جنوب آغاز می‌شود

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر

هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

راهپیمایی مردم کوهبنان در حمایت ازپاسخ موشکی ایران به اسرائیل

(عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق‌شدن حتمی در عنبرآباد کرمان

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

(عکس) سلفی دونفره زیبای محمدرضا گلزار و همسرش

مرگ تازه‌عروس زرندی در شب ازدواج

رفع مشکل خطوط انتقال آب و برق فرودگاه شهدای جیرفت

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

دانشگاه آزاد زرند درصدد ایجاد فضای فرهنگی در جوار مرقد شهداست

پلمب 2 واحد تولیدی شن و ماسه در کرمان