کرمان رصد

آخرين مطالب

نشست قاضی‌زاده هاشمی با نخبگان شاهد و ایثارگر خوزستان/حمایت بنیاد از تأسیس شرکت‌ها و شتاب‌دهنده‌ها برای اشتغال ایثارگران/ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با توجه به خلاقیت و زبان هنری هر منطقه بنیاد شهید و امور ایثارگران

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز پنجشنبه 29 دی ماه در ادامه سفر استانی به خوزستان در دیدار با نخبگان، سرآمدان و کارآفرینان این استان، گفت: بنیاد از تأسیس شرکت‌ها و شتاب‌دهنده‌ها توسط نخبگان شاهد و ایثارگر برای اشتغال ایثارگران حمایت می‌کند.

به گزارش «ایثار»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این نشست با اشاره به هدف دیدار با نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر هر استان، گفت: استان خوزستان استان عروج و دانشگاه عملی معرفت آموزی ملت ایران بوده و هست، چنانچه امام راحل (ره) فرمودند: «ما انقلابمان را در جنگ صادر کردیم»، آنچه در جنگ ما به جهان صادر شد مقاومت ما در برابر سلطه گری و تمرین عملی ترویج و تبلیغ فرهنگ توحید بود.
معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما به مردم عالم نشان دادیم جز خدا نباید بنده کسی بود و در این راه انسان‌های زیادی را فدا کردیم، افزود: انسان‌هایی که در این مسیر قدم برداشتند شخصیت‌های ممتازی بودند که محل دانشگاهشان هم خوزستان بود. آن‌ها از اینجا راهی به خدا پیدا کردند، البته در تمام سرزمین ما هم انسان‌های متدینی بودند که امیدواریم به خوبی بتوانیم حقشان را ادا کنیم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه در تمام سفرهای استانی در جمع فرهیختگان جامعه ایثارگری حضور می‌یابد، تأکید کرد: در این دیدارها استماع نظرها و دریافت دیدگاه‌های نخبگان که از موفقان هستند انجام می‌شود و نقد عالمانه و راهکارهایی برای حل مسائل کشور و بنیاد مطرح می‌شود.
دکتر قاضی‌زاده بیان کرد: همانطور که مستحضرید انقلاب اسلامی مشکلات خاصی را پشت سر گذاشته تا به اینجا رسیده، از جهات مختلف مورد هجمه بوده است، در دورانی جنگ سخت و امروز هم در میان درگیری‌های بی‌امان در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی و سبک زندگی است. سال‌هاست رهبری معظم انقلاب به هر دو موضوع اشاره دارند و اینکه ما باید این درگیری را لمس کنیم، زمان جنگ سخت تمام مؤمنان و معتقدان دست از کار و زندگی خود کشیدند و با ایمان و باور راهی یک مسیر بی‌بازگشت شدند، در چنین حالتی عرصه دفاع شکل گرفت. حالا هم ما در میان درگیری در حوزه‌های جنگ نرم و اقتصادی هستیم و مانند دوران دفاع مقدس صف این درگیری‌ها نیاز به افسران و جوانانی دارد که باید برای دفاع و سپس کنار زدن دشمن کمک کنند.
معاون رئیس‌جمهور با ذکر این مطلب که ستاد مرکزی بنیاد تعیین سیاست‌ها و پشتیبانی و حمایت مالی را به عهده دارد، تصریح کرد: خوشبختانه اعتبارات تسهیلات نسبت به سال گذشته افزایش صد درصدی داشته است که البته باید در عمل اقدامات لازم صورت گیرد. در بحث اقتصادی استان خوزستان بی‌نظیر است، زیرا مجموعه امکانات زیرساختی کامل است، از یک طرف مرز خاکی طولانی و سرزمین بزرگ و نیازمند مصرف بالا دارید، همچنین مرز دریایی، انرژی، خاک کشاورزی و نیروهای تحصیل کرده در این استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه سیاست‌های توسعه در کشور ما ناظر به چند موضوع بوده، خاطرنشان کرد: در سطح خرد وام‌هایی برای خوداشتغالی اعطا شده که چندان موفق نبوده است، به همین دلیل بسیاری علاقه دارند کارمند دولت باشند، زیرا سیاست‌گذاری‌ها غلط بوده است و تنها حدود 15 درصد در کشور ما مهارت کارآفرینی دارند و بقیه تابع هستند، در این صورت زیرساخت توسعه انجام نمی‌شود و در نتیجه در سرمایه‌گذاری‌های بزرگ کشور رانت‌های خصولتی شکل گرفته که خودش مانع رشد، توسعه متوازن و ثروت عادلانه که از اهداف انقلاب است، می‌شود.
وی تأکید کرد: یکی از راهکارهای توسعه شتاب‌دهنده‌ها هستند و آن عامل شتاب می‌تواند شرکت‌های توانمند کوچکی باشند که دارای فکر بدیع، توانایی ایجاد ارزش افزوده هستند تا هم اشتغال و هم ثروت تولید کنند و سپس ایثارگران را در این تولید سهیم کنند تا شاغل شوند.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر زیرساخت‌های لازم برای اشتغال ایثارگران در این بخش فراهم شده، تصریح کرد: نظام بوروکراتیک ما مشکلاتی دارد که نیاز به اصلاح دارند، مراکز رشد و خانه‌های خلاق در این رابطه تفاهم‌نامه‌هایی را امضا کردند تا نقش پشتیبانی را بر عهده گیرند و بستر رشدی شوند که ایثارگران ما مشاغل با ارزش افزوده بالا و دانش فنی تولید کنند و سپس برای حل مسائل تسهیل‌گری کنند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه امسال و سال آینده با توجه به بودجه در حوزه اعطای تسهیلات مشکلی نداریم، تأکید کرد: اما نگران عدم جذب منابع هستیم و مشکل ما این است که نمی‌خواهیم مسائل گذشته را تکرار کنیم تا فرزندان ایثارگران مقروض نشوند، لذا من از نخبگان عزیز استان تقاضا می‌کنم دور هم جمع شده و شرکتی تأسیس کنند و بنیاد هم حمایت خواهیم کرد.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی اگر قرار است به عنوان یک فرهنگ آرمانی و فرهنگ اهل‌بیت (ع) توسعه پدید آید نیاز به اصلاح باورهای آنان داریم، خاطرنشان کرد: چه کسی می‌تواند در این عرصه میدان‌داری کند، بنیاد و نهادهای فرهنگی با انجام اقداماتی در حد لازم و نه کافی کارهایی می‌کنند، در دستورالعمل که ما به بخش فرهنگی بنیاد ارائه کردیم و در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به صورت ملی دنبال می‌کنیم که رئیس آن شورا رییس‌جمهور است، مقرر شد یک درصد بودجه دستگاه‌ها در این مسیر هزینه شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ، افزود: ادبیات هر جامعه و کارکرد فرهنگ متفاوت است، در همین استان خوزستان رنگین‌کمانی از اقوام، ادبیات و زبان‌های مختلف وجود دارد و برای هر منطقه‌ای باید زبان هنری آن منطقه وجود داشته باشد، در این حوزه متناسب با هر منطقه یک جریان مستقل محلی باید شکل گیرد و ماهم پشتیبان آن هستیم و این برنامه بنیاد و دولت است.
معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه چهره‌های فرهنگی باید با خلاقیت و نگاهی که دارند کار را جلو ببرند، اشاره کرد: در حال حاضر مسئولیت مشترک همه ما دفاع از انقلاب، حفظ نام و یاد شهدا و فرهنگ و آرمان شهداست که امر حکومتی هم نیست که ما آن را در قالب یک دستگاه اداری محدود کنیم لذا بنیاد شهید و امور ایثارگران سعی می‌کند در این زمینه رویه‌ها را اصلاح کند و آثار آن هم دیده خواهد شد و دیگران هم به این مسیر وارد می‌شوند و این مسئولیت نخبگان، رهبران اجتماعی، مرجعیت علمی و بزرگان عشایر است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان خطاب به نخبگان شاهد و ایثارگر تأکید کرد: به طور حتم همان‌طور که در گذشته پای کار این انقلاب و نظام بودید امیدوارم حالا هم بتوانیم با کمک هم در حوزه‌های جهاد فرهنگی و اقتصادی مشکلات را حل کنیم، البته موضوعات متفاوت است و در فرهنگ و اقتصاد موارد متعددی مطرح است و استعداد عظیم استان خوزستان باید در این مسیر تبلور پیدا کند.
در این نشست تفاهم‌نامه مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر و پارک علم و فناوری استان خوزستان در زمینه همکاری و حمایت از نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر و استارت آپ‌ها به امضا رسید.
در این نشست نخبگان، نماینده تشکل‌ها و کارآفرینان برتر شاهد و ایثارگر استان خوزستان، مشکلات و دغدغه‌های خودشان را در حوزه‌های مختلف مطرح کردند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/273351/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «دی ماه» سال گذشته

نشست جمعی از منتخبان مجلس دوازدهم

وقوع ناپایداری‌های جوی در استان کرمان

باد و باران و کاهش دما در برخی استان‌ها

وزش باد شدید و کاهش دما در نواحی شرقی کشور

بم میزبان فوتسالیست های ملی پوش ناشنوای ایران

قرائت قرآن با برجسته‌نگار دانش‌بنیان در صداو سیما/افزایش قیمت تبلت نابینایان به 96 میلیون تومان

امشب و فردا؛ این استان‌ها سرد و بارانی هستند

5 مصدوم در حادثه رانندگی ماهان

از شوک داریوش مهرجویی تا داغ کرمان

(تصاویر) آبشار راین در کرمان

شکایت ژاوی از روزنامه‌نگار معروف اسپانیایی!

آرامش در بازار مرغ کرمان

جلسات خانگی پُر فروغ قرآن کریم در بردسیر

کشف مواد مخدر در کرمان

توقیف ساعتی 2345 خودرو از ابتدای طرح نوروزی در کرمان

استقبال ازجشنواره نوروزی در حاشیه تپه باستانی کُنارصندل جیرفت

مامور قلابی و همدستش در سیرجان، دستگیر شدند

احداث 1200 واحد مسکونی تا بهمن سال 1403 در شهرک جوانان

دولت برای کاهش تلفات جاده ای طرح 2 فوریتی ارائه دهد

(تصاویر) اولین عکس از همسر پژمان جمشیدی؛ نگار فرهمند کیست؟

خستگی، خواب آلودگی و واژگونی علت اصلی تصادفات کرمان

توقیف ساعتی بیش از 2345 خودرو از ابتدای طرح نوروزی

وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور

وجود یکهزار هکتار بافت تاریخی در شهر موزه‌ها

تقسیم استان اصفهان به 212 بلوک انتظامی / ارتقای امنیت حاشیه زاینده‌رود

شکایت ژاوی از روزنامه‌نگار معروف

نبود داروخانه هلال احمر، معضلی بزرگ در جنوب کرمان

اسامی برندگان روز شانزدهم مسابقه زندگی با آیه ها در کرمان

بازگشت ملی پوشان به تمرین استقلال

اهدای هزار و 500 بسته کمک‌معیشتی بین خانواده زندانیان کرمان

با متصرفین اراضی ملی، قاطعانه برخورد می شود

آیین اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در کرمان + تصویر

آزادی 236 زندانی در قالب پویش به حرمت علی (ع ) می بخشم

غرق شدن باغات انار «عرب رودبار»

تلاش شبانه‌روزی برای تسهیل خروج بیش از دو هزار و پانصد خودروی گردشگران از حزیره کیش

تاکید سازمان منطقه آزاد کیش بر اهمیت استقرار نظام ارجاع و پزشک خانواده در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش

احیای قدر در جزیره/ مراسم دعا و مناجات شب‌های قدر کیش با سخنرانی حجت‌الاسلام سرلک و مناجات حاج سیدمهدی میرداماد برگزار می‌شود

ثبات مدیریتی؛ خبر خوش عبدالملکی به کیشوندان

برگزاری محفل انس با قرآن ویژه دهه سوم ماه مبارک رمضان در کیش

ورزشکاران جانباز و توان‌یاب سال جدید در مسابقات پارا المپیک پاریس شرکت می‌کنند

رفع اختلال ارجاع تماس‌های 110 به سایر واحد‌های امدادی

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به قتل در کهنوج

231 زندانی جرائم غیرعمد استان کرمان در انتظار آزادی

بازگشت ملی‌پوشان استقلال به اردو؛ آماده‌باش برای نبرد با مس

انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان

مرد میانسال سیرجانی پس از 5 روز سرگردانی در جاده پیداشد

برخورد قاطعانه با متصرفین اراضی ملی در جنوب کرمان

آزادی 318 مددجوی جرائم غیر عمد از زندان های کرمان

پیکر شهید «بهروز واحدی» جمعه در کرج تشییع و تدفین می‌شود