کرمان رصد

آخرين مطالب

مس رفسنجان _ ذوب‌آهن اصفهان/نَبَرها و نبازها به‌هم رسیدند! ورزشي

مس رفسنجان _ ذوب‌آهن اصفهان/نَبَرها و نبازها به‌هم رسیدند!
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - تیم‌های فوتبال مس رفسنجان و ذوب‌آهن اصفهان در روز دوم بازی‌های مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام‌حذفی، از ساعت 14 امروز برابر هم صف‌آرایی خواهند کرد.
  از ساعت 14 امروز _چهارشنبه بیست‌ویکم_ در ورزشگاه شهدای‌مس رفسنجان یکی از تقابل‌های مهم مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام‌حذفی باشگاه‌های فوتبال کشور، یادواره آزادسازی خرمشهر و مرحله‌ای که به نام «خلیج‌فارس» مزین شده است میان دو تیم لیگ‌برتری مس رفسنجان و ذوب‌آهن اصفهان برگزار خواهد شد.
  کوبل‌داوری در تقابل امروز، محمدحسین زاهدی‌فر به‌عنوان داور وسط قاضی میدان خواهد بود و محمدعلی پورمتقی به‌همراه سعید زیبا، وی را در قضاوت بازی به‌عنوان کمک‌داوران اول و دوم یاری خواهند کرد؛ همچنین یعقوب آشوری ماموریت ایستادن در کنار زمین را تحت‌عنوان داور چهارم برعهده دارد و نظارت داوری نیز به یدالله جهانبازی سپرده شده است.

کرمان رصد

آخرین وضعیت مس رفسنجان و ذوب‌آهن در بین 16 دیداری که در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام‌حذفی امسال مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند؛ فقط چهار بازی بین دو تیم لیگ‌برتری برگزار می‌شود که دو دیدار (مس رفسنجان - ذوب‌آهن و ملوان بندرانزلی - نفت مسجدسلیمان) امروز به انجام می‌رسد و دو دیدار دیگر (استقلال تهران - تراکتور تبریز و مس کرمان - صنعت‌نفت آبادان) فردا برگزار خواهد شد.
اما شرایط دیدار مس رفسنجان و ذوب‌آهن کاملاً با سایر بازی‌ها متفاوت است؛ دلیل آن نیز سبک بازی و تاکتیک این دو تیم است که به نوع تفکر سرمربیان‌شان بازمی‌گردد. تا پایان رقابت‌های لیگ‌برتر در نیم‌فصل نخست، مس رفسنجان با گذشت 15 بازی، چهار پیروزی و یک شکست به‌ثبت رسانده اما 10 تساوی رقم زده که آمار عجیبی به‌شمار می‌رود؛ ضمن اینکه هیچ تیم دیگری این تعداد تساوی را به‌دست نیاورده و فقط ذوب‌آهن، رقیب امروز نارنجی‌پوشان رفسنجانی توانسته در 9 بازی حریفان را متوقف کند و یا پیروزی را با تساوی عوض کرده است.
البته عذر شاگردان مهدی تارتار تاحدودی موجه است؛ چرا که گاندوهای اصفهانی از هفته‌دوم لیگ‌برتر امسال مهاجم اول خودشان (سعید باقرپسند) را از دست داده‌اند و سجاد آشوری هم بیشتر از سه‌ماه می‌شود که مصدوم است و در خط‌حمله اصلاً مهره‌های کلیدی و تاثیرگذاری ندارند که البته همین مسئله هم علاوه‌بر بدشانسی‌های ذوب‌آهن، به‌خاطر فعالیت نادرست گاندوها در پنجره نقل‌وانتقالات و جذب بازیکنان نیز هست و این وضعیت را برای ذوب‌آهن به‌وجود آورده تا فقط 13 گل در 15 بازی به‌ثمر برسانند.

کرمان رصد

اما در طرف مقابل، مس رفسنجان هم دو آقای‌گل سابق لیگ‌برتر را در اختیار دارد و هم یکی از برترین پاسورهای فعلی فوتبال ایران در جمع مسی‌ها است؛ با این‌وجود محمد ربیعی اصلاً عملکرد قابل‌دفاعی در خط‌حمله تیمش ندارد و در شرایطی که گادوین منشا، لوسیانو پریرا و محسن آذرباد را همزمان در تیم خود می‌بیند فقط موفق شده در 15 بازی 9 گل وارد دروازه حریفان کند که از این تعداد گل، فقط چهار گل توسط مهاجمان به‌ثمر رسیده است.
البته خط‌دفاعی هر دو تیم مخصوصاً مس رفسنجان واقعاً تحسین‌برانگیز است؛ ذوبی‌ها 10 گل در 15 بازی لیگ‌برتر خورده‌اند و مس رفسنجان با دریافت تنها چهار گل، بهترین خط‌دفاعی لیگ را تا پایان نیم‌فصل در اختیار دارد. این یعنی نارنجی‌پوشان رفسنجانی میانگین 0.26 گل‌خورده در هر بازی را ثبت کرده‌اند. در ذوب‌آهن هم شرایط خط‌دفاعی خوب است اما یک‌نگرانی وجود دارد و آن‌هم درخصوص غیبت گلر اول گاندوها خواهد بود؛ حبیب فرعباسی در بازی مقابل صنعت‌نفت دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه کشاله ران‌پای خود شد و علاوه‌بر غیبت در بازی هفته گذشته سبزپوشان اصفهانی مقابل هوادار که منجر به باخت یک بر صفر ذوبی‌ها شد، امروز هم در کنار تیمش نیست و پارسا جعفری باید مانند فصل گذشته که به‌دلیل مصدومیت‌های فرعباسی به وی بازی می‌رسید، پس از هفته‌ها نیمکت‌نشینی برای دومین‌بازی پیاپی درون دروازه ذوب‌آهن بایستد و قطعاً وظیفه سنگینی را بر دوش خود می‌بیند که باید تحمل کند.

کرمان رصد

تساوی ممنوع؛ همان چیزی که ربیعی و تارتار در ثبت آن خِبره‌اند در 30 بازی که مس رفسنجان و ذوب‌آهن در لیگ‌برتر روی‌هم رفته انجام داده‌اند، 19 تساوی به‌ثبت رسیده است؛ در این بین، ذوب‌آهن چهار تساوی بدون‌گل داشته و شاگردان ربیعی همین نتیجه را در 8 بازی تکرار کرده‌اند. اما در جام‌حذفی دیگر خبری از تساوی نیست و حتی باوجود اینکه پیش‌بینی می‌شود بازی امروز به وقت‌های اضافه برود، در ضربات‌پنالتی یک‌تیم باید برنده زمین بازی را ترک کند و تیم دیگر با قبول شکست، با جام‌حذفی خداحافظی کند. این دو تیم در فصل‌جاری یک‌بار برابر هم صف‌آرایی کردند که درخشش حبیب فرعباسی و مهار پنالتی گادوین منشا، باعث شد دو تیم در فولادشهر اصفهان موفق به گذر دادن توپ از خط دروازه‌ها نشوند و دیدارشان بدون‌گل مساوی خاتمه یافت.
عملکرد مس و ذوب در فصول گذشته جام‌حذفی تاریخچه ذوب‌آهن در رقابت‌های جام‌حذفی، چهار قهرمانی را روبه‌روی نام این تیم قرار داده است؛ گاندوها یکی از متخصصان جام‌حذفی هستند و در کنار سرخابی‌ها و سپاهان، پرافتخارترین تیم تاریخ جام‌حذفی فوتبال ایران هستند. اما مس رفسنجان که سابقه چندانی در این تورنمنت ندارد، یک‌بار در مرحله یک‌شانزدهم نهایی مقابل دیگر تیم اصفهانی یعنی سپاهان حذف شده و فصل گذشته هم در برابر تیم دسته‌دومی خلیج‌فارس ماهشهر در مرحله یک‌چهارم نهایی تن به شکست داد. از نظر سابقه، پیروزی ذوب‌آهن نسبت به مس رفسنجان محتمل‌تر است اما روی فوتبال هیچ چیزی نوشته نشده و شاید شاگردان ربیعی موفق شدند یک‌مرحله در جام‌حذفی فصل‌جاری بالاتر بروند.

کرمان رصد

در پنج تقابل اخیر مس رفسنجان و ذوب‌آهن اصفهان که تمام این دیدارها در لیگ‌برتر به انجام رسیده؛ سهم مس رفسنجان سه پیروزی و سهم ذوب‌آهن یک برد بوده است، فقط هم یک‌بازی که به همین فصل مربوط می‌شود با تساوی به پایان رسیده و امروز به تعداد پیروزی‌های یکی از این دو تیم افزوده خواهد شد که با طعم جام‌حذفی همراه خواهد بود.
انجام بلیت‌فروشی برای جدال مس و ذوب‌آهن باوجود ممنوعیت حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها یک نکته عجیب و غافلگیرکننده در آستانه این بازی به‌وجود آمده است که از اتفاقات عجیب فوتبال ایران به‌شمار می‌رود و مشخص نیست روی چه اصولی به انجام خواهد رسید، آن هم در شرایطی که قوانینی درباره آن وضع شده است و هیچ تیمی نمی‌تواند در بازی‌های حرفه‌ای فوتبال کشورمان در ورزشگاه خانگی خود از هواداران میزبانی کند و این قانون برای هیچ تیمی دچار تغییر نمی‌شود.

درحالی‌که بازی‌های فوتبال ایران بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود، باشگاه مس رفسنجان اعلام کرد دیدار روز چهارشنبه این تیم دربرابر ذوب‌آهن اصفهان در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور با حضور هواداران در ورزشگاه شهدای مس برگزار می‌شود. وبگاه باشگاه مس رفسنجان در گوشه‌ای از صفحه خود، بخشی را طراحی کرده تا هواداران با خرید بلیت برای دیدار مقابل ذوب‌آهن به ورزشگاه بروند. البته شب گذشته چندین‌بار این وبگاه و لینک را امتحان کردیم اما جوابی نگرفتیم و باید دید واقعاً شاهد حضور تماشاگر در این بازی خواهیم بود یا اصلاً شرایط برای این اتفاق غریب‌الوقوع فراهم نخواهد شد.

 

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/271350/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

متلاشی شدن شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

افشاگری بازیکن پیشین فولاد علیه این تیم

بارش باران در کرمان دو برابر سال گذشته بوده است

ببینید | تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود در کرمان او را به همراه خود می‌برد

لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم + ویدئو | واکنش مردم برای نجات او را ببینید

جدیدترین تصویر از محمدرضا گلزار در آمریکا + عکس

اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به 3 بیمار

(عکس) هزینه 125 میلیون تومانی گلزار برای دیدن لبرون جیمز | گلزار در جایگاه VIP و پشت‌سر پادشاه NBA

ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی

جان دوباره تالاب جازموریان بعد 2 سال خشکسالی

تخصیص٢ هزار میلیارد ریال اعتباربرای بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم

پیگیری اجرانشدن طرح آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم

کبد جوان 22 ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید

پیگیری طرح نیمه تمام آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم

اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد

اجرای نمایش عروسکی«استخوان ماهی جادویی» برای کودکان رفسنجانی

هشت تیم برتر جام حذفی را انتخاب کنید

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

(ویدیو) آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران خودرو در بم

گلوگاه‌های فساد را ببندید

لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم+ فیلم

جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی

پورمحمدی: مس رفسنجان الگوی ادب و اخلاق در فوتبال ایران است

تالاب جازموریان جان دوباره گرفت

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

جوان 22ساله کرمانی به یک بیمار زندگی تازه بخشید

شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در کرمان متلاشی شد

تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود بم او را به همراه خود می‌برد!

امروز در برخی از مناطق کرمان باران می‌بارد

آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران‌خودرو در بم

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

آشتی با سکوها، کنار نویدکیا هستیم (عکس)

هر بازی یک کار ویژه: واسعیِ آماده(عکس)

از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی

ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

مس رفسنجان با حذف پیکان راهی مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی شد

فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس

هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در 5 استان