کرمان رصد

آخرين مطالب

برنامه‌های دولت برای خانه‌دار شدن مردم گچساران چیست؟ اجتماعي

برنامه‌های دولت برای خانه‌دار شدن مردم گچساران چیست؟
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - اگرچه طی شدن فرایند مراحل ابتدایی طرح نهضت ملی مسکن در گچساران، افزایش 2 برابری وام های نوسازی واحدهای مسکونی روستایی امیدها برای فراهم شدن بستر مسکن استاندارد و ایمن برای شهروندان کم بضاعت در گچساران را زنده کرده اما مشکلاتی مانند کم بودن میزان تسهیلات بانکی طرح احیای بافت فرسوده و همکاری ضعیف برخی دستگاه های خدمات رسان و همچنین گران بودن مصالح ساختمانی از موانع احداث سرپناه برای مردم کم درآمد است.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
شهروندان ساکن مناطق بافت فرسوده و افراد کم بضاعتی که برای خانه دار شدن از طریق نهضت ملی مسکن یا طرح احیای بافت فرسوده اقدام کرده اند از مسوولان انتظار دارند تا با رفع موانع این طرح ها زمینه را برای ایجاد سرپناه استاندارد و ایمن از طریق حمایت های دولت فراهم کنند.
از آنجا که مسکن استاندارد یکی از مقوله های مهم برای رفاه و حتی امنیت جانی شهروندان ساکن خانه های فرسوده است از مسوولان متولی انتظار می رود با رفع مشکلات مذکور زمینه را برای صاحب خانه شدن افراد کم درآمد در سایه حمایت های دولت فراهم کنند.
انتظارات شهروندان
یکی از شهروندان گچسارانی که برای خانه دار شدن از طریق نهضت ملی مسکن اقدام کرده با اشاره به اینکه پیش از تقاضای مسکن در طرح جدید، خانه ای رهن کرده بود و حالا پول رهن را به عنوان سهم آورده پرداخت کرده گفت: پرداخت اجاره بها برایم بسیار سخت است و از مسئولان انتظار می رود تا در کمترین زمان ممکن برای احداث خانه های این طرح همت کنند.
رویا محمدی به سال ها رنج خانه به دوشی و اسباب کشی اشاره کرد و گفت: امیدوارم با طرح نهضت ملی مسکن صاحب خانه شوم.
یکی از شهروندان گچسارانی که در خیابان امینی شهر دوگنبدان در حال احداث خانه است گران بودن مصالح ساختمانی را یادآور شد و اظهار داشت: دولت با تامین مصالح ارزان قیمت به تکمیل خانه های نیمه تمام بافت فرسوده کمک کند.
احمد یوسفی با بیان اینکه برای تامین هزینه مصالح ساختمانی ناچار به فروش یک طبقه از خانه 2 طبقه در حال احداث خود شده ام ابراز داشت: افراد زیادی هستند که برای نوسازی خانه های خود در حاشیه شهر دوگنبدان اقدام کرده اند اما نمی توانند هزینه های مصالح را تامین کنند.
وی عنوان کرد: با وجود افزایش چشمگیر قیمت مصالح ساختمانی و حق الزحمه کارگر اما هنوز وام های احیای بافت فرسوده 500 میلیون ریال است که نیاز است تا نسبت به افزایش وام اقدام شود.
روند طرح نهضت ملی مسکن
راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت:شهرستان گچساران از نظر روند تامین زمین و انجام مراحل مقدماتی طرح نهضت ملی مسکن پیش تر از سایر نقاط استان است به طوری که هم اکنون ساخت واحدهای مسکونی این طرح در 6 سایت در دست اجراست.

کرمان رصد

محمد راستا اظهار داشت: 12 هزار و 29 شهروند گچسارانی برای استفاده از طرح نهضت ملی مسکن نام نویسی کرده اند که پس از بررسی های انجام شده تقاضای 2 هزار و 711 نفر تایید نهایی شده است.
سبز بودن فرم «ج» متقاضی به این معنا که از ابتدای انقلاب تاکنون از امکانات دولتی یا یارانه‌ای بخش مسکن و زمین و وام مسکن استفاده نکرده باشد ، متأهل یا سرپرست خانوار بودن و داشتن سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا و نداشتن مالکیت خصوصی املاک یا مسکن از جمله شروط اولیه ثبت نام در این طرح است.
وی تاکید کرد:تاکنون یکهزار و 925 نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در گچساران افتتاح حساب بانکی کرده اند و به 758 نفر پروژه تخصیص یافته است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همکاری ضعیف برخی از دستگاه های خدمات رسان از موانع پیش روی شتاب بخشی به این طرح است.
راستا تصریح کرد: با توجه به اینکه طرح های نهضت ملی مسکن جزو اولویت های مهم دولت در کهگیلویه و بویراحمد است انتظار می رود دستگاه های اجرایی نسبت به این موضوع توجه و حساسیت بیشتری داشته باشند.
وی با بیان اینکه این اداره کل هم اکنون با چالش هایی در زمینه تامین آب و برق برای اجرای طرح های نهضت ملی مسکن در گچساران مواجه است ابراز کرد: اجرایی 6 سایت مسکن نهضت ملی مسکن در گچساران در قالب بیش از یکهزارو 700 واحد در دست اجراست.
راستا بیان کرد: این میزان مسکن ملی در مناطقی مانند خنگ بنار، کارکنان و جاده پازنان در زمینی به مساحت بیش از 16 هکتار در دست ساخت است.
وی اظهار داشت: هم اکنون ساخت 240 واحد در قالب چهار فاز در سایت خامی گچساران در دست اجرا است که به دلیل نبود امکانات آب و برق برای ادامه ساخت با مشکل مواجه هستند.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: پیمانکاران طرح نهضت ملی مسکن سایت خامی گچساران هم اکنون خاکبرداری در قالب چهار فاز در این منطقه را انجام داده اند و در حال عملیات بتن ریزی هستند.
وی ادامه داد: به دلیل نبود آب و برق در این طرح پیمانکاران این پروژه ملی اقدام به خرید بتن و میلگرد آماده می کنند که این امر علاوه بر روند کند اجرایی این طرح موجب هزینه اجرایی بالا برای پیمانکاران این منطقه شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در زمینه تامین زیر ساخت های این طرح از جمله آب و برق چندین نشست تاکنون برگزار شده ولی متاسفانه دستگاه های خدمات رسان آب و برق هیچ گونه همکاری در این زمینه نداشته اند.
راستا تاکید کرد: واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن به صورت مجتمع های چهار واحدی به مساحت 98 تا 108 متر مربع در سه تا چهار طبقه تسطیح و خاکبرداری شده اند.
آخرین وضعیت طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران در پاسخ به درخواست مالکان واحدهای مسکونی در حال ساخت طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان برای وام های بانکی گفت: در حال پیگیری برای افزایش وام این طرح به مبلغ 2میلیارد ریال هستیم ولی هنوز محقق نشده است.
محمدمراد راغ پور تاکید کرد: در زمان حاضر 250 مسکونی طرح احیای بافت فرسوده با میانگین پیشرفت فیزیکی 50 تا 70 درصد در حال احداث است.
وی بیان کرد:یکهزارو 200 میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت از سال 1394 تاکنون برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان پرداخت شده است.

کرمان رصد

محمدمراد راغ پور اظهار داشت: این میزان اعتبار در قالب تسهیلات ارزان قیمت و تسهیلات بلاعوض برای 2هزارو 250 واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان هزینه شداز این میزان ا بیش از 210 میلیارد ریال آن تسهیلات بلاعوض بوده است.
راغ پور با بیان اینکه پنج هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان وجود دارد گفت: در فاز نخست برای نوسازی سه هزار واحد مسکونی برنامه ریزی شده که تاکنون عملیات اجرایی 2 هزار و 250واحد انجام شده است.
وی ادامه داد: برای نوسازی هر واحد مسکونی 500 میلیون ریال وام بانکی ارزان قیمت و 210 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می شود.
وی تصریح می کند: تسهیلات بانکی با سه سال دوره تنفس، پنج درصد کارمزد و 15 سال دوره بازپرداخت پرداخت شده است.
راغ پور تاکید می کند: جمع آوری انشعاب‌های برق، آب و گاز، تخفیف در پروانه‌های ساختمانی و ضمانت زنجیره‌ای از دیگر مشوق های ارائه شده برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان بوده است.
وی زیباسازی، ایمن سازی و رونق اشتغال بخش مسکن در پروژه ملی نوسازی بافت فرسوده را از پیامدهای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان ذکر می کند.
راغ پور تصریح کرد: بافت فرسوده دوگنبدان در زمینی به میزان 164 هکتار در هشت محله این شهر واقع شده و در این محلات بیش از 25هزار خانوار سکونت دارند.
طرح بازآفرینی بافت فرسوده شهر دوگنبدان هم اکنون در محله های لبنان , رادک , سادات، کیامرثی و سعدی در دست اجرا ست.
طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان که سال 1387 تصویب شده بود چند سال به دلیل نبود اعتبار راکد بود اما با پیگیری های انجام شده عملیات اجرایی آن در چند سال گذشته آغاز شد.
نوسازی خانه های روستایی
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران گفت: هفت هزار واحد مسکونی روستایی در این شهرستان وجود دارد که تاکنون 55 درصد آنها مقاوم سازی شده است.

کرمان رصد

محمدمراد راغ پور افزود: از سال گذشته تاکنون110 واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات بانکی ارزان قیمت در روستاهای این شهرستان نوسازی شده است.
راغ پور ابراز کرد: برای مقاوم سازی هر یک از این واحدهای مسکونی فرسوده روستایی تسهیلات بانکی ارزان قیمت به مبلغ یک میلیارد ریال با سود پنج درصد و دوره بازپرداخت 15 ساله پرداخت شده است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران از افزایش مبلغ تسهیلات بانکی مسکن روستایی در گچساران خبر داد و افزود: مبلغ هر فقره تسهیلات بانکی نوسازی خانه های روستایی در سالجاری 2 میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه نوسازی واحدهای مسکونی مناطق روستایی از مطالبات مردمان روستانشین است تاکید کرد: برای زیباسازی سیمای روستاها و رفاه مردم نوسازی خانه های آنان در اولویت برنامه دولت است.
شهرستان 126 هزار نفری گچساران دارای 122 روستا و 30 هزار نفر جمعیت روستایی، 38 دهیاری و 44 روستای دارای شورای اسلامی است.
برچسب‌ها کهگیلویه و بویراحمد یاسوج مسکن

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/265342/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیل راه 4 روستای قلعه گنج را مسدود کرد

برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان

25 هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند

بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشکل واحدهای تولیدی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ 2گل بعداز 90

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

کامبک توفانی استقلال خوزستان در سیرجان

آسو رستم مهارنشدنی در خط تهاجمی استقلال

درددل رانندگان از وضعیت نامناسب جاده شهر بابک به سیرجان + فیلم

عطرافشانی گلزار شهدای گرگان به مناسبت روز ارتش

گل گهر سیرجان 2 - 2 استقلال خوزستان/ آبی پوشان از شکست در کویر گریختند

73 هزار خیّر و حامی ایتام در کرمان

گلایه پورموسوی از گل‌گهری‌ها

بارش باران به یک بنای تاریخی در نرماشیر زیان رساند

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

کام‌بک طوفانی استقلال خوزستان در سیرجان/ تساوی شهرآورد بی‌هوادار اما جذاب

آبخیزداری ومدیریت هفتاد میلیون متر مکعب روان آب در جنوب کرمان

گرامیداشت شهید حبیبی فر در گلزار شهدای زاهدان

گل‌گهر در دقایق تلف‌شده برد را با تساوی عوض کرد

گل‌گهر 2-2 استقلال خوزستان؛ جنون فوتبالی در سیرجان، کامبک پس از پایان 90 دقیقه!

تشکیل پرونده 96 شهید و 120 جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان

100 هزار میلیارد تومان طرح در کرمان در دست اجرا

تساوی بدون گل‌گهر و استقلال خوزستان در نیمه نخست

ازپُرآبی رودخانه‌های خشکیده تا سرریز شدن بند‌های خاکی کرمان

ازپُرآبی رودخانه های خشکیده تا سرریز شدن بندهای خاکی کرمان

بهره برداری از 25 هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

حضور فعال بیش از ٧٠ تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی کرمان

برنامه ریزی برای تولید نان کامل سبوس‌دار در کرمان

تصادفی که بزرگراه ‌شمالی ‌کرمان را مسدود کرد + فیلم و تصاویر

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هوای کرمان بارانی به همراه بارش تگرگ

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

ساختمان قدیم فرمانداری کرمان مرکز سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود

اعزام تجهیزات بالگردی، ادوات مهندسی و خودروهای امدادی به مناطق سیل‌زده‌ جنوب شرق کشور

آزمون‌های آموزش و پرورش به صورت الکترونیک برگزار می‌شوند

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

فسخ یکطرفه قراداد تامین آب منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خلاف قوانین است/چوب لای چرخ صنعت نگذارید

سارقان حوزه رفسنجان، در کرمان دستگیر شدند

امدادرسانی هلال احمر به بیش 1500 نفر متاثر از سیل کرمان

کشف طلاجات سرقت شده یک شهروند در کهنوج

بازگشایی محورهای سیستان و بلوچستان تا 48 ساعت آینده

حضور فعال بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محور‌های بارانی کرمان

زیرساخت های توسعه ای استان کرمان باید تقویت شود

اصلاح سیل بندهاوایجاددیواربتنی جلوی خسارت سیل درجنوب کرمان راگرفت

برنامه‌های 20‌گانه دستگاه‌های اجرایی استان کرمان چیست؟

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

برگزاری بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در کرمان