کرمان رصد

آخرين مطالب

صادرکنندگان قم به دنبال حضور موفق در بازارهای آفریقا تا تولید 12 هزار تن کاغذ اجتماعي

صادرکنندگان قم به دنبال حضور موفق در بازارهای آفریقا تا تولید 12 هزار تن کاغذ
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - قم دارای 2 هزار و 500 هکتار باغ انار ، عملیاتی شدن طرح مرمت راه‌های استان با قیر پلیمری پذیرش 2 هزار و 770 دانشجو در دانشگاه قم، مشخص شدن زمین لازم برای سایت اهداف پروازی، لزوم استفاده از فناوری روز در تاکسیرانی، فعالیت 625 کانون فرهنگی هنری مساجد، اسکان 318 هزار زائر اربعین ، تپه تاریخی قلی درویش برای تبدیل به موزه نیازمند اعتبار است ، ظرفیت قم در گردشگری سلامت،لزوم مدیریت واحد جابجایی مسافر و مشکل زمین طرح نهضت ملی مسکن رفع شود از دیگر اخبار هفته گذشته قم است.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
تولید 12 هزار تن انواع کاغذ
رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: بر اساس برنامه‌ تعیین شده، امسال 12 هزار تُن انواع کاغذ در این استان تولید خواهد شد و صنعتگران می‌توانند بخش قابل توجهی از نیاز حوزه چاپ و نشر به این محصول را تامین کنند.
اکبر ابدالی درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: در موضوع توسعه فعالیت‌های صنعتی در قم به دنبال ایجاد صنایع راهبردی و مورد نیاز کشور هستیم و در همین رابطه گسترش سطح تولید کاغذ را با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی این استان و جایگاهی که در صنعت چاپ و نشر دارد به جد دنبال می‌کنیم.
وی با اشاره به راهبرد سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم در افزایش کیفیت محصولات صنعتی تولید شده در استان، بیان داشت: در همین راستا تلاش می‌کنیم کاغذهای تولید شده در قم با داشتن بالاترین سطح کیفی به بازار عرضه شود تا در رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی، عملکرد قابل قبولی داشته باشد.
صادرکنندگان قمی به دنبال حضور موفق در بازارهای آفریقایی
مدیرکل گمرکات قم گفت: بازار کشورهای آفریقایی ظرفیت بسیار خوبی برای عرضه کالاهای ساخت قم دارد که در همین رابطه صادرکنندگان استان در برنامه‌های خود به دنبال حضور موفق در این بازار هستند.
اسفندیار دریکوندی هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: فعالان اقتصادی و صادرکنندگان قمی درحال حاضر توجه ویژه‌ای به ظرفیت مناسب بازار کشورهای آفریقایی دارند و در همین راستا سفرهای تجاری خود را برای شناخت دقیق بازار آن و کالاهایی که در این کشورها نیاز است، آغاز کرده‌اند.
وی افزود: در کشورهای آفریقایی، مسلمانان بسیاری زندگی می‌کنند که علاقه‌مند به استفاده از کالاهای ساخت ایران و به خصوص شهر قم (به دلیل جایگاه فرهنگی که این شهر در جهان اسلام دارد) هستند و همین موضوع از جمله مزیت‌هایی است که موجب شده بازار آفریقا در کانون توجه فعالان اقتصادی استان قرار گیرد.
وی ادامه داد: از دیگر فواید صادرات کالاهای ساخت قم به کشورهای آفریقایی، آشنا شدن فعالان اقتصادی استان با تجار این کشورهاست که موجب می‌شود آنان نیز با ظرفیت‌های اقتصادی قم آشنا شوند و همین مساله زمینه سرمایه‌گذاری‌های مشترک در طرح‌های اقتصادی و تجاری را برای دو طرف فراهم می‌کند.
ظرفیت بالای قم در گردشگری سلامت
استاندار قم ظرفیت گردشگری سلامت را مورد توجه قرار داد و گفت: سالانه میلیون‌ها زائر از کشورهای منطقه به قم می آیند و این امر موجب ایجاد ظرفیت جذب گردشگر پزشکی و درمانی در استان است.
سید محمدتقی شاهچراغی در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی کشور اظهار داشت: قم در دو عرصه فرهنگی و علوم انسانی و نرم‌افزاری در کشور جایگاه ویژه‌ای دارد و ظرفیت قم در این عرصه در کشور بی‌نظیر است.
وی با بیان اینکه مؤسسات بسیار خوبی در این زمینه وجود دارد که ظرفیت بی‌نظیری برای قم به وجود آورده‌اند، افزود: جهاد دانشگاهی استان می‌تواند جمع‌آوری این ظرفیت‌ها را با کمک دیگر نهادها انجام دهد تا این ظرفیت‌ها در کشور معرفی شود و قطعاً نتیجه آن فرا استانی و کشوری است.
قم دارای 2 هزار و 500 هکتار باغ انار
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در حال حاضر 2 هزار و 500 هکتار باغ انار در مناطق مختلف استان وجود دارد که 2 هزار و 400 هکتار آن بارور است و به طور میانگین در هر هکتار آن 15 تُن محصول برداشت می‌شود.
محمد علی سلامی هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: انار دارای ارقام مختلفی است که در استان قم بیشتر رقم "قجاق" در باغ‌ها کشت شده‌ و زمان برداشت آن به طور معمول در مهرماه است، البته ارقام دیگر همچون "ملس ساوه"، "شاه پسند" نیز در باغ‌های استان وجود دارد و کشاورزان قمی در زمینه تولید انار عملکرد خوبی دارند.
وی با اشاره به این که محدودیت‌های ایجاد شده در تامین منابع آبی، سطح باغ‌های انار قم در برخی از مناطق استان را کاهش داده‌است، افزود: با وجود عملکرد خوب کشت انار در قم، به دلیل میزان آبی که برای تولید این محصول به خصوص در فصل تابستان نیاز است، توسعه باغ‌های انار در قم براساس راهبرد تغییر الگوی کشت در دستور کار نیست و تلاش می‌کنیم با ارتقا بهره‌وری سطح کمی و کیفی تولید انار در استان را افزایش دهیم.
لزوم رفع مشکل زمین در طرح نهضت ملی مسکن
استاندار قم با اشاره به کمبود زمین در این استان به‌ ویژه در شهرستان جعفرآباد، بر لزوم پیگیری و اتخاذ تمهیدات لازم برای رفع مشکل زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در این استان تاکید کرد.
سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای مسکن استان در سالن جلسات استانداری قم با اشاره به نیاز روز افزون کشور برای ساخت مسکن، بیان داشت: مسکن نیاز ضروری جامعه بوده و باید با سرعت و دقت به سمت رفع این مشکل حرکت کنیم.
وی با اشاره به وجود 92 هزار متقاضی تایید صلاحیت شده برای تامین مسکن در استان قم تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی باید تمام نیازها برای ساخت این تعداد واحد را به دستگاه‌های خدمت رسان ارائه دهد تا از اتلاف وقت در روند احداث این طرح‌ها جلوگیری شود.
عملیاتی شدن طرح مرمت راه‌های استان قم با قیر پلیمری
رییس اداره نگهداری راه‌های برون‌شهری قم، اعلام کرد: با اعتباری افزون بر 58 میلیارد ریال طرح مرمت و درزگیری محورهای جاده‌ای این استان به طول 300 هزار متر، عملیاتی شد.
محمد معارف وند هفته گذشته دراین خصوص بیان داشت: این طرح که به منظور صیانت از راه‌ها و افزایش عمر آسفالت مورد استفاده قرار می‌گیرد، درسطح راه‌هایی قابلیت اجرایی دارد که ترک‌های آن از عمق و عرض کم برخوردار باشد.
وی افزود: دراین طرح ابتدا با اجرای عملیات بادگیری و تراش با کاتر، ضمن پاکسازی درزها، نسبت به ایجاد عمق مناسب به منظور تزریق قیر پلیمری گرم در محل ترک‌ها، اقدام می‌شود.
تپه تاریخی قلی درویش برای تبدیل به موزه نیازمند اعتبار است
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم گفت: تپه تاریخی هفت هزار ساله قلی درویش این استان به منظور تبدیل شدن به یک سایت موزه نیازمند هزینه‌های زیادی می‌باشد و امید است با جذب اعتبارهای لازم فاز به فاز افتتاح شود.
علیرضا ارجمندی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: قلی درویش ،تپه‌ای است که معتقدیم به اندازه تخت جمشید در استان فارس اهمیت تاریخی دارد اما برای آن بودجه مناسبی اختصاص داده نمی‌شود.
وی بیان کرد: این تپه باستانی کشور با قدمتی بالغ بر هفت هزار سال، 22 دوره معماری را از سر گذرانده‌است.
برداشت 6 هزار تُن پسته در قم
رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: با آغاز فصل پاییز روزهای برداشت محصول پسته از باغ های قم فرا می‌رسد و در همین رابطه پیش‌بینی می‌شود امسال 6 هزار تُن پسته در استان برداشت شود.
محمدرضا حاجی رضا هفته گذشته درآیین شکرانه برداشت پسته در قم، بیان داشت: پسته کاری در بخش باغبانی قم می‌درخشد و اکنون 14 هزار هکتار باغ پسته در این استان موجود است که هفت‌هزار و 500 هکتار آن بارور است و یک‌هزار و 600 نفر از کشاورزان قمی در زمینه تولید این محصول فعالیت می‌کنند.
وی با اشاره به این که ظرفیت پسته کاری در استان قم بسیار ویژه‌ است، افزود: پسته کاری علاوه بر تناسب با شرایط آب و هوایی قم از نظر اقتصادی نیز برای بخش کشاورزی استان ارزش افزوده مناسبی ایجاد می‌کند.
پذیرش 2 هزار و 770 دانشجو در دانشگاه قم
مدیر خدمات آموزشی دانشگاه قم گفت: در سال‌تحصیلی پیش‌رو، 2 هزار و 770 دانشجوی دختر و پسر در سه‌مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه پذیرش می‌شوند و در رشته‌های مختلف و متنوع دانشگاهی به تحصیل علم خواهند پرداخت.
محمود محمودی درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه قم برای سال تحصیلی 1402-1401 در مقطع تحصیلی کارشناسی یک‌هزار و 550 دانشجو،‌ در مقطع کارشناسی ارشد یک‌هزار و 100 دانشجو و در مقطع دکتری 120 دانشجو است که این تعداد بر همین اساس جذب و به تحصیل علم در این دانشگاه که دانشگاه مادر استان قم است، مشغول می‌شوند.
وی با اشاره به این که تمامی روند ثبت‌نام دانشجویان در هر سه مقطع دکتری، کارشناسی‌ارشد و کارشناسی به‌صورت غیرحضوری و از طریق سیستم انجام می‌شود، افزود: آموزش‌ها در سال‌جاری به صورت صد درصد حضوری است و کلاس‌های درس با حضور استادان و دانشجویان به صورت منظم تشکیل خواهد شد.
مشخص شدن زمین لازم برای سایت اهداف پروازی قم
رئیس هیات تیراندازی استان قم گفت: زمین لازم برای ایجاد سایت تیراندازی اهداف پروازی قم مشخص و به دفتر فنی اداره کل ورزش و جوانان استان قم معرفی شده‌است.
محمد جواد متقیان نژاد هفته گذشته درگفت و گو با ایرنا با اشاره به جلسه ای که اخیرا بین استاندار قم، رئیس فدراسیون تیراندازی و مدیرکل ورزش و جوانان قم برگزار شده است ابراز داشت: از تصمیم‌هایی که در این جلسه گرفته شد این بود که قطعه زمینی برای احداث سایت اهداف پروازی در اختیار اداره کل ورزش و جوانان یا هیات تیراندازی قرار گیرد، هم چنین یک زمین نیز برای سایت میدان تیراندازی اختصاص داده‌شود.
وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد اداره کل ورزش و جوانان و هیات تیراندازی استان قم پیشنهادات لازم را به استانداری اعلام کند تا زمین مورد نیاز از نظر جغرافیایی مناسب باشد تا برای سایت اهداف پروازی تخصیص داده شود.
لزوم استفاده از فناوری روز در تاکسیرانی
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم بابیان اینکه شهرداری از فناوری‌های روز دنیا در حمل‌ونقل مسافر استفاده کند، گفت: استفاده از ظرفیت و توان بخش خصوصی راهکار اصولی مدیریت و ارتقای بهره‌وری در بخش خدمات است.
ابراهیم معتمدی در جلسه شورای مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی قم بیان کرد: در حوزه خدمات باید به سمت مردمی کردن فعالیت‌ها حرکت نموده و از توان بخش خصوصی استفاده بیشتری شود.
وی گفت:‌ مردمی‌سازی و استفاده حداکثری از توان فناوری و تکنولوژی‌های مدرن بهترین راه جهت مدیریت مطلوب ناوگان عمومی قم است.
سند دار کردن اراضی به فعالیت‌های کشاورزی قم جان تازه‌ای می‌دهد
رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: اقدام‌های در حال انجام برای سند دار کردن اراضی کشاورزی درقم بسیار با اهمیت است و به فعالیت‌های این بخش مهم اقتصادی استان، هویت و جان تازه‌ای می‌بخشد.
محمد رضا حاجی رضا هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: در این خصوص همکاری خوبی میان سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل منابع طبیعی و همچنین اداره کل ثبت اسناد قم شکل گرفته‌است و امیدواریم بتوانیم در این حوزه که با مباحث حقوقی مرتبط است، به نتیجه لازم دست یابیم.
وی افزود: در همین رابطه از 104 هزار هکتار زمین کشاورزی قابل کشت در قم، مشخصات 24 هزار هکتار تثبیت و تکالیف داخل پلاک مشخص شده‌است که این موضوع به معنای پیشرفت 80 درصدی کارهای مرتبط با سند دار کردن آن‌هاست،‌ در تلاش هستیم تا بقیه اقدام‌های لازم نیز به سرعت انجام و سند زمین برای کشاورزان بهره‌بردار صادر شود.
فعالیت 625 کانون فرهنگی هنری مساجد
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم گفت: 625 کانون فرهنگی هنری مساجد در این استان فعال است که از این تعداد 70 کانون در روستاها قرار دارد.
حجت‌الاسلام محمدرضا حیدری در گفت‌وگو با خبرنگاران در سالن جلسات ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم افزود: در سطح کشور برای نخستین بار 200 کانون فرهنگی هنری مساجد، ویژه خواهران در استان قم فعالیت دارند. 
وی با اشاره به فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد به صورت تخصصی در سطح استان اظهار داشت: کانون هایی داریم که بازی های معارفی طراحی و تولید می کنند و برخی از کانون ها نیز در بخش «سرود» توانمند و فعال می‌باشند.
لزوم مدیریت واحد جابجایی مسافر در قم
شهردار قم ورود به عرصه‌های نوین خدمت‌رسانی را ضروری ارزیابی کرد و گفت: شهرداری از ابتدا مخالف فعالیت تاکسی‌های آنلاین نبوده بلکه به دنبال مدیریت واحد در امر حمل‌ و نقل مسافر و بار دراین شهر است.
سید مرتضی سقائیان نژاد هفته گذشته در جلسه شورای مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی قم، با تاکید بر ضرورت اصلاح اساسنامه سازمان تاکسیرانی، بیان کرد: تا زمان اصلاح احتمالی، اساسنامه کنونی باید باقدرت اجراشده و حداکثر استفاده از ظرفیت‌های آن صورت بگیرد.
وی با بیان اینکه نوسازی و ارتقای کیفیت تاکسیرانی در کلانشهری مانند قم با توجه به حجم بالای زائران و مسافران ورودی ضرورت دارد، افزود: ماهیت تاکسیرانی متفاوت از اتوبوس‌رانی است و در نگاه کلان تاکسی به‌عنوان وسیله حمل‌ونقل عمومی به شمار نمی‌رود و نمی‌توان نسخه واحدی برای این دو ناوگان پیچید.
اسکان 318 هزار زائر اربعین در قم
معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: از هفتم ماه صفر امسال مصادف با سیزدهم شهریورماه تاکنون، 318 هزار زائر ایرانی و غیر ایرانی اربعین در استان قم اسکان‌ یافته‌اند.
ابوالقاسم مقیمی درگفت‌وگو با خبرنگاران، بیان کرد: این تعداد از زائران بین یک تا سه شبانه‌روز در قم اسکان یافته‌اند..
وی خاطرنشان کرد: همچنین از هفتم ماه صفر افزون بر 3 میلیون و 700 هزار زائر اربعینی از محورهای مواصلاتی قم تردد کرده‌اند که بخش زیادی از آن‌ها به‌صورت کوتاه‌مدت در قم حضور یافته‌اند.
برچسب‌ها بسته خبری قم استانداری قم

کرمان رصد

منبع: ایرنا
اخبار استان کرمان
اخبار انار
کلیدواژه: بسته خبری قم استانداری قم بسته خبری قم استانداری قم گفت وگو با خبرنگار ایرنا کانون فرهنگی هنری مساجد سازمان جهاد کشاورزی سایت اهداف پروازی کشورهای آفریقایی کل ورزش و جوانان هزار و 500 هکتار همین رابطه هفته گذشته استانداری قم استان قم دانشگاه قم کشاورزی قم هکتار باغ برای سایت قلی درویش فعالیت ها هزار زائر اداره کل کانون ها ظرفیت ها 2 هزار ن محصول باغ ها راه ها هزار ت قم گفت
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد 36075391 را به همراه موضوع به شماره 100010022100 پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده 74 قانون تجارت الکترونیک مصوب 1382/10/17 مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/261696/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازگشایی راه‌های اصلی جنوب سیستان و بلوچستان تا دو روز آینده

پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان

هشدار کاهش دمای هوا و سرمازدگی محصولات کشاورزی در کرمان

بارش تگرگ در کرمان

رفع تصرف 10 هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت

عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج دستگیر شدند

منطقه زیبای پامنار خوزستان

مدیریت سیل در استان کرمان مانند شب عملیات در دفاع مقدس بود

تعویق مجدد افتتاح پروژه عظیم انتقال آب خلیج فارس به شهرستان رفسنجان

سیرجان فاتح مسابقات فوتسال دانش آموزان پسر استان کرمان

کرمان قهرمان مسابقات والیبال دانش آموزان استان کرمان شد

فروش اقساطی جک J4 کرمان موتور در سال 1403 + شرایط و جزئیات دقیق

عملیات وعده صادق نمونه بی‌نظیری از اقتدار ایران را به نمایش گذاشت

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار

ساعت پخش زنده بازی گل‌گهر سیرجان و استقلال خوزستان از تلویزیون + پخش آنلاین

4000 همت برای تحقق نرخ رشد 8 درصدی در اقتصاد کشور نیاز است

انسداد 29 محور شریانی و غیر شریانی کشور

هشدار سرمازدگی ؛لاله زار بردسیرسردترین نقطه کشور

شهید آوینی نگاه ما را نسبت به موضوعات تغییر داده است

امدادرسانی هلال احمر کرمان به بیش 1500 نفر در جریان سیل اخیر

احتمال وقوع سیل در این سه استان

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

هلال احمر به 1500 نفر در مناطق سیل زده کرمان امدادرسانی کرد

بازگشایی محور فاریاب - کهنوج

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا(س)

وجود 33 هکتار سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان راور

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب‌های اخیر جنوب کرمان

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

بازگشایی محور فاریاب _کهنوج

تاثیر 50 درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری

امدادرسانی هلال احمر کرمان به بیش 1500 نفر متاثر از سیل

تدابیر پیشگیری از سیل از 6 ماه قبل در استان کرمان انجام شد

هواشناسی 30 فروردین 1403 / سامانه بارشی در راه ایران / پیش‌بینی وضع آب و هوا تا 5 روز آینده

امدادرسانی هلال احمر به 250 نفر گرفتار در سیل کرمان

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

سپیداج ؛ آیا تا کنون این جاندار که 3 قلب دارد را دیده اید؟! (+عکس)

استاندار کرمان: سیل جنوب استان تلفات جانی نداشت

سرمربی گل‌گهر: برابر استقلال خوزستان باید پیروز شویم

100 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد

کشف میلیاردی کالای قاچاق در کرمان

رگبار باران و باد شدید در 9 استان / ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده

نیروهای مسلح با اتحاد و آمادگی کامل مقابل دشمنان ایستادند

سیل راه ارتباطی 29 روستای عنبرآباد را مسدود کرد

لاله زار سردترین ایستگاه سرد کشور

شکایت دادستان سیرجان از افشین پیروانی

زمان واریز سهمیه جدید بنزین اعلام شد

شکارچیان غیرمجاز در منطقه راور دستگیر شدند

تماشای سیل، جان پسربچه 8ساله کرمانی را گرفت!