کرمان رصد

آخرين مطالب

واکاوی تساوی‌های دنباله‌دار تیمِ تارتار ورزشي

واکاوی تساوی‌های دنباله‌دار تیمِ تارتار
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - تیم تارتار اگرچه از نظر ساختار دفاعی به استحکام قابل قبولی دست پیدا کرده اما در بخش هجومی فاقد تاکتیک و برنامه مناسب است و ادامه این روند می‌تواند سبزپوشان اصفهانی را دچار مشکلات اساسی کند. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر، جام خلیج فارس روز گذشته با برگزاری هفت دیدار آغاز شد که در یکی از این رقابت‌ها ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه شهید باهنر مقابل مس کرمان با تساوی بدون گل متوقف شد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
ذوب‌آهن باز هم در حسرت برد باقی ماند؛ سبزپوشان اصفهانی که در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته ششم مقابل مس کرمان تن به تساوی دیگری دادند تا برای ششمین بازی پیاپی چیزی بیشتر از یک امتیاز به دست نیاورند.این بازی در شرایطی برگزار شد که هر 2 تیم نیاز وافری به برد و کسب 3 امتیاز بازی داشتند، سبزپوشان اصفهانی تلاش داشتند تا با به دست آوردن اولین پیروزی فصل‌شان به روند ناکامی‌هایشان خاتمه بخشند، مسی‌ها نیز به دنبال آن بودند تا با کسب پیروزی در این دیدار از قعر جدول جدا شوند.
ذوب‌آهن با این تساوی 6 امتیازی شده و با توجه به سایر نتایج لیگ همچنان در رده دهم جدول باقی ماند. مسی‌ها نیز با این نتیجه 4 امتیازی شده و با کسب یک برد، 2 مساوی و 3 شکست به رده دوازدهم جدول صعود کردند.
ذوب‌آهنِ لیگ بیست و دوم اسیر همان معضلی شده است که در فصول گذشته نیز بلای جان این تیم شده بود، تیم تارتار نمی‌بازد اما راه پیروزی را هم فراموش کرده است. سبزپوشان اصفهانی خوب بازی می‌کنند، از نظم تیمی و انسجام تاکتیکی خوبی برخوردارند و ساختار دفاعی مستحکمی دارند با این حال نمی‌توانند گل بزنند. ذوبی‌ها در بیشتر بازی‌هایی که تا به این جای لیگ به نمایش گذاشته‌اند، از دوندگی خوبی برخوردار بوده و به خوبی نیز توپ را در زمین به گردش در می‌آورند ، فوتبالی منطقی و با برنامه به نمایش می‌گذارند اما از خلق موقعیت‌های گلزنی عاجز هستند و اندک موقعیت‌های گلزنی نیز به راحتی از دست می‌رود. درواقع باید گفت فقدان مهره‌های خلاق در خط میانی و کبود یک مهاجم کامل در پیکان خط حمله ذوب‌آهن دلیل اصلی ناکامی‌های اخیر تیم تارتار است.
ذوب‌آهن را می‌توان یکی از بدشانس‌ترین تیم‌های حاضر در لیگ دانست. مصدومیت مهاجم اصلی این تیم در کنار نبود جانشین مناسب برای آنها موجب شده است تا نرخ بهره‌وری شاگردان تارتار از موقعیت‌های گلزنی کاهش یافته و فرصت‌های ایجاد شده به راحتی از دست بروند. از طرف دیگر عملکرد ضعیف سبزپوشان در یارگیری و نبود مهره‌های خلاق و تاثیرگذار باعث شده که تیم تارتار در ایجاد موقعیت‌های گلزنی خنثی و بدون اثر باشد. در حقیقت تیم تارتار زورِ بردن ندارد اما دفاع تیمی منظم و با برنامه‌ای این تیم باعث شده که سبزپوشان اصفهانی شکست هم نخورند.
اما واقعیت تلخ‌تری که شاید این روزها کمتر به آن پرداخته شده این است که بازیکنان ذوب‌آهن از نظر روحی قادر به دیکته بازی خود به حریف نیستند و با استرس زیادی پا به میدان مسابقه می‌گذارند و همین ذهنیت منفی و ناآمادگی روحی از دلایل مهم در اشتباهات پرشمار سبزپوشان به ویژه در خط حمله است. نگاهی به سبک بازی ذوب‌آهن مقابل مس کرمان مشخص می‌‌کند که 2 چالش بزرگ تارتار برای بازگرداندن تیمش به لیگ، ریکاوری روحی و روانی بازیکنان و رفع مشکل گلزنی تیمش است.
ذوب‌آهن در مقابل مس کرمان عملکرد چندان بدی نداشت و بازی نسبتاً خوبی را به نمایش گذاشت. تارتار در بازی روز گذشته تیمش با 2 تغییر نسبت به هفته قبل و آرایش 2_5_3 به میدان فرستاده و از صدقی به جای امیرحسین جدی در پست دفاع چپ بهره گرفت و در خط میانی اسلامی را جانشین درویشی کرده بود. سرمربی ذوب‌آهن با توجه به شیوه بازی مس سعی داشت با تجمع هافبک‌ها در میانه میدان و پرسینگ از جلو، کنترل بازی را در دست گرفته و با اتکا به ارسال از جناحین و ضربات ایستگاهی به گل برسد. تارتار در بازی شب گذشته تیمش را با آرایش محتاطانه‌تری به بازی فرستاده و با توجه به زهر خط حمله مس، سعی داشت تا در گام نخست گلی را دریافت نکند. تاکتیک ذوبی‌ها باعث شد تا شاگردان تارتار به ویژه در نیمه نخست برتری محسوسی نسبت به حریف خود داشته باشند و در بیشتر فاکتورها تیم برتر میدان لقب گیرند اما با این حال سبزپوشان اصفهانی نتوانستند از این برتری بهره ببرند و بیشتر حملات این تیم زهر چندانی نداشت.
نمایش شب گذشته ذوب‌آهن و مس کرمان را می‌توان به 2 بخش کاملاً متضاد تقسیم کرد. شاگردان تارتار در نیمه نخست نسبت به حریف خود فوتبال بهتری به نمایش گذاشتند و با دوندگی بالا موقعیت‌های خوبی را به وجود می‌آوردند که مهاجمان این تیم با بی‌دقتی فرصت‌های خلق شده را یکی پس از دیگری از دست دادند اما در نیمه دوم، خصوصاً در 30 دقیقه پایانی سطح فنی بازی به شدت افت پیدا کرد و هر دو تیم عملاً حرف خاصی برای زدن نداشتند.
شاگردان تارتار در فاز دفاعی چندان تحت فشار قرار نگرفته و روز آرامی را پشت سر گذاشتند. بازیکنان مس جز در چند صحنه نتوانستند خطر چندانی روی دروازه فرعباسی ایجاد کنند و در همان اندک موقعیت‌ها نیز عملکرد خوب خط دفاعی ذوب‌آهن اجازه انجام کار خاصی به آنان نداد.
در نهایت باید گفت تیم تارتار اگرچه از نظر ساختار دفاعی به استحکام قابل قبولی دست پیدا کرده اما در بخش هجومی فاقد تاکتیک و برنامه مناسب است و ادامه این روند می‌تواند سبزپوشان اصفهانی را دچار مشکلات اساسی کند و چالش اصلی تارتار در تعطیلات لیگ، ایجاد نظم تاکتیکی و هدفمند کردن قدرت تهاجمی تیمش خواهد بود.
در آن سو مس کرمان اما بازی خوبی به نمایش نگذاشت؛ شاگردان حسین‌خانی به دنبال ارائه یک بازی تهاجمی بودند اما در عمل اسیر بازی بسته و دفاعی ذوبی‌ها شده و نتوانستند در فاز هجومی کار خاصی را شکل دهند. نارنجی‌پوشان کرمان در فاز دفاعی اما عملکرد خوبی داشته و موقعیت چندانی در اختیار بازیکنان ذوب‌آهن قرار ندادند.
حضور سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن بر مزار شهید سلیمانی + عکسترکیب تیم‌های ذوب‌آهن و سپاهان مشخص شدساعت برگزاری دربی اصفهان تغییر کرد/ رویارویی ذوب‌آهن و سپاهان در غیاب بانوان هوادار
تارتار: تقسیم امتیازات عادلانه بود
به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی تارتار بعد از دیدار ذوب‌آهن مقابل مس کرمان که به نتیجه تساوی انجامید، اظهار داشت: بازی همانطور که دیروز گفتم سنگین و فیزیکی بود. با توجه به کیفیت زمین که خیلی مساعد نبود، دو تیم اجازه پیدا نکردند فیزیکی بازی کنند. تیم‌ها به دنبال بازی مستقیم بودند و ما هم با تغییراتی که ایجاد کردیم توانستیم تا حدودی حملات سریعی داشته باشیم، ولی تصمیمات آخر را خوب نگرفتیم و نتوانستیم به گل برسیم.
سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در ادامه افزود: زمین اجازه کار روی زمین را نمی‌داد. فقط ضربات ایستگاهی و توپ‌های سوم می‌توانست تعیین‌کننده باشد که هر دو تیم در این موضوع موفق نبودند و فکر می‌کنم تقسیم امتیازات عادلانه بود.
وی درباره عدم پیروزی ذوب‌آهن در فصل جاری، اشاره کرد: لیگ سختی را شاهد هستیم و نفت هم از پرسپولیس جلوست. همین که دست خالی از بازی بیرون نیاییم این می‌تواند به ما کمک کند و ما را امیدوارم نگه دارد. مصدومیت سعید باقرپسند هم ضربه بزرگی به ما زد. امیدوارم با اضافه شدن دیگر بازیکنان بتوانیم موقعیت‌های بهتری خلق کنیم.
انتهای پیام/170

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/261073/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رقیب سرسخت ایران در عراق

امشب ماه کامل صورتی را رصد کنید

مطالعه‌ جدید؛ تقریباً نیمی از شهرهای بزرگ چین درحال غرق‌شدن هستند

تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن

مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد

خبر جدید و مهم برای دارندگان سهام عدالت

پاس کروزها را گل کنید

داعش خراسان؛ پیمانکاران ارزان قیمت تروریسم

تغییرات آب و هوایی چگونه زندگی متولدین 2024 را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟

بازدید نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران از معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی

رفع تصرف اراضی دولتی کرمان

برگزاری مسابقات ورزشی پیشکسوتان سپاه در بندرعباس

کلنگ زنی پروژه 100 واحدی فرهنگیان بروجن

پلمب 65 مشاور املاک و خودرو در کرمان

هشدار هواشناسی برای سیلاب در 21 استان

پلمب 65 واحد صنفی فاقد پروانه کسب مشاورین املاک و خودرو در کرمان

هیل: همه رئیسان ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند

روایت «نیویورک تایمز» از قدرت حماس و چشم‌انداز غزه

پیش‌بینی نگران‌کننده ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی به وقوع می‌پیوندد

آخرین وضعیت ساختمان جدید اهدای خون مشتاق کرمان+تصویر

تاکید معاون استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی مرکز ملی داده‌های زیارت

مشکل خط انتقال آب زرند مرتفع شد

بارندگی سیل‌آسا چه بر سر شهر زرند آورد؟

بارندگی های شدید چه بر سر شهر زرند آورد؟+ فیلم

لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فروسوده در بویین زهرا

ماجرای مرگ دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه رفسنجان چه بود؟

لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا

شاعر کیشوند، "وعده‌ی صادق" را روایت کرد: نشست مرهم از این مژده بر جراحت قدس

تحریم‌ های سفت و سخت و جدید آمریکا علیه ایران

افزایش کرایه‌‌ های تاکسی از این حد ممنوع شد

تزریق 207 میلیون مترمکعب آب به سفره زیر زمینی در کرمان

یورونیوز: پهپاد‌های مهاجم به اسرائیل تسلیحاتی ویرانگر و مخوف هستند

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

تلسکوپ فضایی هابل 34 ساله شد

ماجرای قتل دانشجوی دانشگاه دندانپزشکی رفسنجان

صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ چهار شنبه 5 اردیبهشت ماه

تعطیلی مدارس شهرستان زرند به علت باران

آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور

پیش به سوی کیش ایمن‌تر/ استخدام آتش نشان آقا از میان کیشوندان

ماجرای تجاوز 4 پسر جوان به دو دختر نوجوان

ضارب دختران دانش‌ آموز در آمل دستگیر شد

یک خبر خوب و خوشحال‌ کننده برای سربازان

بارش باران با چاشنی رعدوبرق در کرمان

سرمقاله جوان/ در هوای مهاجرت 70 میلیون ایرانی!

سرمقاله اطلاعات/ اهمیت سفر رئیسی به پاکستان

سرمقاله آرمان ملّی/ مشروعیت مردمی قانون

صغیر اصفهانی، شاعری که اندیشه‌ای کبیر داشت

شاید موشک‌های آینده بدون سوخت کار ‌کنند!

جانباز سرافراز «علی طحان سفلی» به خیل همرزمان شهیدش پیوست

درخشش کاراته‌کاهای کرمانی با پنج مدال