کرمان رصد

آخرين مطالب

لزوم تهیه و ترسیم پیوست رسانه ای در کشور اجتماعي

لزوم تهیه و ترسیم پیوست رسانه ای در کشور
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - ایسنا/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه رسانه ابزاری در اختیار قدرت های استکباری و متجاوز شده، گفت: ما می توانیم در بخش مثبت واقعیت ها و ارزش های نظام جمهوری اسلامی و ارزش های فرهنگی و دینی، افکار و سیاست ها را از طریق رسانه در دنیا، منطقه و کشورمان نهادینه کرده و زمینه اجرای آن را به وجود بیاوریم و فلسفه وجودی انقلاب پیاده کردن ارزش های دینی و انقلابی و استکبارستیزی بوده و این وظیفه رسانه هاست.
حجت الاسلام ابراهیم حمیدی امروز 19 مردادماه در بازدید از خبرگزاری ایسنا استان کرمان با گرامیداشت روز خبرنگار و یاد و خاطره شهداء به ویژه شهدای خبرنگار اظهار کرد: شهداء همه هستی خود را برای اعتلای نظام هزینه کردند.
وی با اشاره به فعالیت خبرگزاری های ایسنا و ایکنا در مجموعه جهاد دانشگاهی افزود: از خدمات جهاد دانشگاهی در حوزه های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی قدردانی می کنم. جهاد دانشگاهی بعد از انقلاب در این عرصه ها خیلی خوب، فعال و موفق عمل کرده و بسیاری از پروژه هایی که در کشور اجرایی شده، نتیجه زحماتی است که تحقیقات علمی، پژوهشی و حتی اجرایی آن در جهاد دانشگاهی انجام می شود.
حمیدی تصریح کرد: در استان های مختلف با جهاد دانشگاهی ارتباط داشته ایم و خدمات ارزشمندی که این نهاد در استان کرمان انجام می دهد، قابل تقدیر است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه گفت: کار رسانه و خبرنگاری بسیار مهم و حساس است و همیشه اینگونه بوده و در هر جامعه ای با هر دیدگاه و نقش سیاسی که در هر کشوری برجسته است، مطبوعات و رسانه نقش بی بدیلی هم در جهت مثبت هم در جهت منفی دارند.
وی اظهار کرد: در جهت مثبت در هر کشوری که ارزش های دینی و اسلامی حاکم است و در راس آنها نظام اسلامی، وظیفه اطلاع رسانی و تبیین ارزش های دینی و انقلاب به عهده رسانه هاست و رسانه های جمهوری اسلامی علی رغم همه مشکلات، تنگناها و کمبودها حضور فعال دارند و انصافا نقش خوبی ایفا می کنند.
حمیدی با بیان اینکه تعداد رسانه ها در کشور ما خیلی زیاد است و این زمینه فراهم شده همه گرایش های سیاسی در کشور و همه کسانی که دوست دارند، در عرصه رسانه کار بکنند و زمینه فعالیت باز باشد تصریح کرد: مقام معظم رهبری نگاه ویژه ای به رسانه ها دارند و از رسانه خواستند که ضمن حفظ استقلال خود و تعدد و تکثر، وظیفه اطلاع رسانی و تبیینی خود را به بهترین وجه انجام بدهند. اما باید بیش از این کار شود و در نظام اسلامی وظیفه و رسالت خطیر و سنگینی متوجه رسانه ها است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به وجهه منفی کار رسانه اظهار کرد: در کشورهای استکباری استفاده ابزاری و سیاسی از رسانه ها در دستور کار است و برای توجیه سیاست های استکباری خود از ابزار رسانه استفاده می کنند و برای توجیه اقدامات تجاوزگرایانه، قبل از هر کاری رسانه را جلو می اندازند.
وی افزود: هیچ کشوری نمی تواند بدون مدیریت افکار عمومی کاری انجام بدهد لذا اولین کار، پیوست رسانه ای را ترسیم می کنند و با بمباران تبلیغاتی که توسط رسانه ها راه می اندازند، زمینه سازی می کنند برای کار غلط خودشان و وقتی افکار عمومی را همراه کردند، به عرصه ورود و کار خود را انجام می دهند.
حمیدی تصریح کرد: اتفاقاتی که در فلسطین، افغانستان، یمن و ... می افتد همه با پیوست رسانه ای انجام می شود. در ظالمانه بودن سیاست ها شکی وجود ندارد که یک دولت استکباری در دنیا به یک کشور دیگر حمله کند و تصرف فیزیکی یک کشور مستقل را انجام داده و مستقر شده و فریاد حقوق بشر سر بدهد و بگوید برای دفع تروریسم است در حالی که اقدام خودشان تروریستی است.
وی بیان کرد: قدرت های استکباری از قبل زمینه سازی این کار را کرده و آنچه می خواهند از طریق رسانه ها به خورد جامعه می دهند و مردم زمانی از خواب بیدار می شوند که سال ها از این اتفاق گذشته و کلاه سرشان رفته است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه رسانه ابزاری در اختیار قدرت های استکباری و متجاوز شده، گفت: ما می توانیم در بخش مثبت واقعیت ها و ارزش های نظام جمهوری اسلامی و ارزش های فرهنگی و دینی، افکار و سیاست ها را از طریق رسانه در دنیا، منطقه و کشورمان نهادینه کرده و زمینه اجرای آن را به وجود بیاوریم و فلسفه وجودی انقلاب پیاده کردن ارزش های دینی و انقلابی و استکبارستیزی بوده و این وظیفه رسانه هاست.
وی افزود: لازم است مسئولیت و رسالت رسانه ها بازخوانی شود تا خبرنگاران انگیزه بیشتر پیاده کرده و هنرمندانه این وظیفه را به خوبی انجام بدهند.
حمیدی با اشاره به مشکلات فرا روی رسانه ها و کمبود امکانات تصریح کرد: یکی از دلایل موفقیت رسانه های بیگانه این است که امکانات و پول در اختیار دارند اما در کشور ما ظرفیت مالی و مادی که باید در اختیار رسانه ها برای مقابله در جنگ رسانه ای قرار گیرد وجود ندارد.
رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: اما انگیزه، ایمان به خدا و تعهد در رسانه ها وجود دارد و بخشی از مسائل را جبران می کند مثل دفاع مقدس که امکاناتی نداشتیم در مقابل امکانات دنیا. اما رزمندگان ما با ایمان به خدا و اعتقاد راسخ به مبانی دینی و اسلامی و امداد الهی بود که موجب سربلندی کشورمان در هشت سال دفاع مقدس در برابر همه دنیا و استکبار شد.
وی افزود: اکنون اعتقاد و ایمان را هر چه تقویت کنیم، به ما انگیزه کار می دهد تا با امکانات موجود کارهای ماندگار و مهمی انجام بدهیم و خداوند ما را یاری می کند.
حمیدی در پایان گفت: جهاد دانشگاهی مورد اعتماد نظام است و کمک های علمی، آموزشی و فرهنگی به جامعه می دهد و آرزوی موفقیت برای همه داریم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/258671/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افزودن خط جدید به مسیرهای اتوبوس در کرمان

فولاد - مس رفسنجان

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)

لبخند گلرهای کی‌روش: رحمان و حامد نمی‌بازند(عکس)

خلاصه بازی فولاد و مس‌رفسنجان + فیلم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

درخشش کاراته کاهای کرمانی در رقابت های قهرمانی کشور

توزیع بیش از 25 هزار جلد پاسپورت در فاریاب

آبگیری بند‌های سنگی، ملاتی و گوراب‌ها در سیرجان

6 مصدوم طی واژگونی پیکان در کرمان

تساوی فولاد و مس رفسنجان در نیمه نخست

گزارش زنده: فولاد 0-0 مس رفسنجان

معرفی شرکت‌های صلاحیت‌دار کرمان برای ارائه خدمات ایمنی و آتش‌نشانی

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

مسی‌ها آماده شکست دادن فولاد در هفته بیست و چهارم

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

کمک 10 کشوربه رژِیم صهیونیستی برای خنثی کردن عملیات وعده صادق

حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

دادستان کرمان صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» را اعلام کرد

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

خودروی گرفتار در سیل عنبرآباد از غرق شدن حتمی نجات یافت

عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود

ساخت سیل‌بند 180 کیلومتری جنوب آغاز می‌شود

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر

هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

راهپیمایی مردم کوهبنان در حمایت ازپاسخ موشکی ایران به اسرائیل

(عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق‌شدن حتمی در عنبرآباد کرمان

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان