کرمان رصد

آخرين مطالب

به‌زودی بزرگ‌ترین شرکت سرمایه‌گذاری در استان کرمان تشکیل می‌شود اقتصادي

به‌زودی بزرگ‌ترین شرکت سرمایه‌گذاری در استان کرمان تشکیل می‌شود
  بزرگنمايي:

کرمان رصد- محمدرضا پورابراهیمی در نشست مشترک با حضور استاندار کرمان، مدیران دستگاه های اجرایی استان و مدیر ان عامل شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی استانی و شرکتهای ملی  که در محل کمیسیون اقتصادی مجلس تشکیل شد  اظهار داشت: این نشست به منظور بررسی آخرین وضعیت طرح های اقتصادی شهرستان های کرمان و راور برگزار شده تا آخرین وضعیت طرح های اقتصادیِ در دست اجرا و برنامه های تسریع در جهت فرآیندهای عملیاتی آنها مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: ظرفیت کمیسیون اقتصادی در جهت توسعه فعالیت های اقتصادی کشور و استان کرمان است و آماده هستیم براساس ظرفیت های موجود، کمک های لازم به امر توسعه در استان کرمان و به ویژه در مرکز استان و شهرستان راور را انجام دهیم.

پورابراهیمی تصریح کرد: در طول یک سال و نیم گذشته تلاش های زیادی برای اجرای بزرگ ترین پروژه های صنعتی و معدنی در شهرستان های کرمان و راور در دستور کار قرار گرفت و علی رغم تحریم های گسترده و محدودیت های تامین مالی، به فضل الهی موفق به ایجاد ظرفیت های سرمایه گذاری جدید به ارزش بیش از 50 هزار میلیارد تومان در شهرستان های کرمان و راور شدیم و این طرح ها در راستای تکمیل چرخه فعالیت های صنعتی و معدنی استان کرمان است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان داشت: ایجاد کارخانه بزرگ تولید لاستیک های فوق سنگین با ظرفیت 30 هزار تن که در حال حاضر تمامی آنها وارداتی است، ایجاد کارخانه تولید الکترودهای گرافیتی که الکترود موردنیاز واحدهای فولادی کشور و استان را تامین می کند و اکنون تماما وارداتی است، ایجاد ظرفیت کارخانه های جدید فرومنگنز و فروسیلیس، ایجاد بزرگ ترین بندر خشک مرکز لجستیک در شهر کرمان، ایجاد بزرگ ترین ظرفیت تولید سل های خورشیدی در خاورمیانه، طرح های توسعه فعالیت های صنعت مس و ایجاد مجموعه جدید فرآوری صنعت مس در کشور از جمله طرح های مهم در دستور کار یک سال و نیم گذشته کمیسیون اقتصادی بوده است.

وی در ادامه بیان کرد: جا دارد از همکاری مدیرعامل شرکت های بزرگ و همچنین مدیران دستگاه های اجرایی در همکاری برای عمیاتی شدن این پروژه ها صمیمانه تقدیر کنم.

پورابراهیمی فهرست طرح ها، ظرفیت ها و برنامه زمان بندی، آخرین وضعیت و مشکلات پیش روی طرح ها در سطح استانی باید با دستور استانداری و پیگیری مدیران حل شود را ارائه داد و گفت: مسائل ملی را از طریق کمیسیون حل می کنیم و امیدواریم با کمک سرمایه گذاران کما فی السابق کار در استان جلو برود و شاهد بهره برداری از این طرح ها در آینده نزدیک باشیم.

بنابراین گزارش، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این نشست با تقدیر از رییس کمیسیون اقتصادی مجلس که اولویتشان را به امر تولید و اشتغال استان کرمان قرار داده است، گفت: امروز اولویت ما در استان حل مشکلات معیشیتی و اقتصادی مردم برای بهبود وضعیت زتدگی آنهاست.

وی افزود: این اقدامات مورد حمایت جدی دولت و ما در استان خواهد بود و دلیل حضور ما بررسی آخرین وضعیت اجرای بزرگ ترین طرح های سرمایه گذاری است که توسط ریاست کمیسیون اقتصادی به نحو مطلوب در دستور کار بوده و ما آماده هرگونه همکاری برای استمرار مسیر حرکت طرح های مذکور در استان هستیم.

استاندار کرمان در ادامه اعلام کرد: ظرفیت شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی استان در کنار منابع ملی و استانی توانمندی خوبی برای ایجاد بزرگ ترین شرکت سرمایه گذاری به صورت مشترک فراهم می کند لذا با مذاکراتی که با رییس کمیسیون اقتصادی و سایر افراد متخصص در این حوزه داشتم، جمع بندی این است موضوع تشکیل بزرگ ترین مجموعه سرمایه گذاری کشور در استان کرمان با توجه به ظرفیت های شرکت های استانی و منابع نقدینگی بخش خصوصی فراهم گردد تا بتواند در کل جغرافیای استان کرمان از شمال تا جنوب با شناسایی فرصت های سرمایه گذاری همانند اقداماتی که در مرکز استان توسط رییس کمیسوین در حال انجام است، پیگیری و اجرایی کند.

در ادامه این نشست رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تشکر از پیشنهاد استاندار کرمان درخصوص تاسیس شرکت سرمایه گذاری استان اعلام کرد: آماده پیگیری همکاری سازمان های تخصصی بزرگ از جمله بورس و بازار سرمایه و نیز سایر شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی کشور در جهت تسریع در فرآیند تشکیل شرکت سرمایه گذاری مشترک در استان کرمان هستیم.

وی عنوان کرد: بیش از 4000 همت(هزار میلیارد تومان) حجم نقدینگی کشور است که به راحتی با حضور شرکت های بزرگ سرمایه گذاری، مورد استقبال مردم برای مشارکت خواهد بود و با منابع حداقلی شرکت های بزرگ از جمله  شرکت ملی مس، گل گهر ، چادر ملو ، گهر زمین  گروه بارز  ....و نیز منابع نقدینگی بخش خصوص که پیش بینی میشود امکان پذیره نویسی بیش از 70 درصد از این منابع خارج از سهم موسسین از طریق بازار سرمایه امکانپذیر است فراهم گردد  و این می تواند بزرگ ترین ظرفیت اقتصادی استان کرمان در دولت سیزدهم برای اجرای طرح ها مهم اقتصادی  در استان کرمان باشد.

پورابراهیمی تصریح کرد: پیشنهاد اینجانب این است همزمان با دستورات لازم برای ایجاد شرکت مذکور با حضور شرکت های صنعتی معدنی که با همکاری کمیسیون اقتصادی  انجام می شود، طرح مطالعاتی اجرای پروژه های مهم در شمال، مرکز و جنوب استان کرمان نیز در دستور کار مشاور ذی صلاح قرار بگیرد.

گفتنی است: استاندار کرمان در ادامه با پیشنهادات فنی و تخصصی ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس موافقت کرد و افزود: اقدامات لازم را در دستور کار نشست های تخصصی در استان و مجلس قرار خواهیم داد.

همچنین در این نشست مدیران عامل شرکت های گل گهر سیرجان، چادرملو، شرکت ملی مس، شرکت گهرزمین، گروه صنعتی بارز، فولاد راور و تولید سلول های خورشیدی کرمان، گزارش کامل خود را درخصوص مراحل اجرایی پروژه ها و همکاری لازم ارائه دادند.

شایان ذکر است با پیگیری های دکتر پورابراهیمی طرح های در دست اقدام به شرح ذیل می باشند:

1-پارک لوجستیک محل اجرا کرمان کمربندی امام رضا(ع) با ظرفیت سالانه 12میلیون تن کالا سرمایه ثابت 10 میلیارد تومان و اشتغال 200 نفر

2-کارخانه تولید سلول و ‌پنل خورشیدی و اینورتور محل اجرا کرمان بخش ماهان سرمایه گذاری 500 میلیون یورو و اشتغال 600 نفر

3-طرح توسعه مس شهید باهنر تولید لوله و مفتول مسی تیوب ث بسپار 
الف: تولید تیوب های مسی سرمایه گزاری 6/6 میلیون یورو با ظرفیت 6000 هزار قالب
ب:تولید باسپار سرمایه گذاری 700 هزار دلار 
ج: تولید مفتول و سیم مسی سرمایه گذاری 238 میلیارد تومان با ظرفیت 80 هزار تن سالانه

4-طرح تولید الکترود گرافیتی محل اجرا کرمان بلوار کمربندی امام رضا (ع) ظرفیت 30 هزار تن سالانه سرمایه گذاری 160 میلیون یورو و اشتغال 500 نفر 

5-طرح تولید لاستیک های فوق سنگین ظرفیت سالانه 30 هزار تن معادل 80هزار حلقه محل اجرا کرمان جاده باغین-سعدی سرمایه گذاری ثابت 158 میلیون یورو و اشتغال 794 نفر 

6- پتروشیمی شرکت رنگدانه سیرجان نوع تولید پلیمرهای زیست تخریب پذیر سرمایه گذاری 600 میلیون دلار در عسلویه 400 میلیون دلار در کرمان اشتغال 1000 نفر

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/254546/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رقیب سرسخت ایران در عراق

امشب ماه کامل صورتی را رصد کنید

مطالعه‌ جدید؛ تقریباً نیمی از شهرهای بزرگ چین درحال غرق‌شدن هستند

تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن

مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد

خبر جدید و مهم برای دارندگان سهام عدالت

پاس کروزها را گل کنید

داعش خراسان؛ پیمانکاران ارزان قیمت تروریسم

تغییرات آب و هوایی چگونه زندگی متولدین 2024 را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟

بازدید نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران از معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی

رفع تصرف اراضی دولتی کرمان

برگزاری مسابقات ورزشی پیشکسوتان سپاه در بندرعباس

کلنگ زنی پروژه 100 واحدی فرهنگیان بروجن

پلمب 65 مشاور املاک و خودرو در کرمان

هشدار هواشناسی برای سیلاب در 21 استان

پلمب 65 واحد صنفی فاقد پروانه کسب مشاورین املاک و خودرو در کرمان

هیل: همه رئیسان ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند

روایت «نیویورک تایمز» از قدرت حماس و چشم‌انداز غزه

پیش‌بینی نگران‌کننده ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی به وقوع می‌پیوندد

آخرین وضعیت ساختمان جدید اهدای خون مشتاق کرمان+تصویر

تاکید معاون استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی مرکز ملی داده‌های زیارت

مشکل خط انتقال آب زرند مرتفع شد

بارندگی سیل‌آسا چه بر سر شهر زرند آورد؟

بارندگی های شدید چه بر سر شهر زرند آورد؟+ فیلم

لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فروسوده در بویین زهرا

ماجرای مرگ دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه رفسنجان چه بود؟

لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا

شاعر کیشوند، "وعده‌ی صادق" را روایت کرد: نشست مرهم از این مژده بر جراحت قدس

تحریم‌ های سفت و سخت و جدید آمریکا علیه ایران

افزایش کرایه‌‌ های تاکسی از این حد ممنوع شد

تزریق 207 میلیون مترمکعب آب به سفره زیر زمینی در کرمان

یورونیوز: پهپاد‌های مهاجم به اسرائیل تسلیحاتی ویرانگر و مخوف هستند

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

تلسکوپ فضایی هابل 34 ساله شد

ماجرای قتل دانشجوی دانشگاه دندانپزشکی رفسنجان

صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ چهار شنبه 5 اردیبهشت ماه

تعطیلی مدارس شهرستان زرند به علت باران

آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور

پیش به سوی کیش ایمن‌تر/ استخدام آتش نشان آقا از میان کیشوندان

ماجرای تجاوز 4 پسر جوان به دو دختر نوجوان

ضارب دختران دانش‌ آموز در آمل دستگیر شد

یک خبر خوب و خوشحال‌ کننده برای سربازان

بارش باران با چاشنی رعدوبرق در کرمان

سرمقاله جوان/ در هوای مهاجرت 70 میلیون ایرانی!

سرمقاله اطلاعات/ اهمیت سفر رئیسی به پاکستان

سرمقاله آرمان ملّی/ مشروعیت مردمی قانون

صغیر اصفهانی، شاعری که اندیشه‌ای کبیر داشت

شاید موشک‌های آینده بدون سوخت کار ‌کنند!

جانباز سرافراز «علی طحان سفلی» به خیل همرزمان شهیدش پیوست

درخشش کاراته‌کاهای کرمانی با پنج مدال