کرمان رصد

آخرين مطالب

روزشمار نابودی اسرائیل در همه پادگان‌های ارتش دیده می‌شود سياسي

روزشمار نابودی اسرائیل در همه پادگان‌های ارتش دیده می‌شود
  بزرگنمايي:

کرمان رصد- سرتیپ دوم امیر غلامعلیان در مراسم گرامیداشت روز ارتش در شهرستان سیرجان با تبریک ایام دهه ارتش و فرا رسیدن شب های لیالی قدر اظهار کرد: 29 فروردین دهه ارتش است و ما هر سال گرامی میداریم دهه ای را که از 21 فروردین سالگرد شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی شروع می شود و ختمش سوم اردیبهشت شهادت امیر سپهبد دریادار قرنی است.

وی با اشاره به چگونگی شکل گیری 29 فروردین و روز ارتش خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در22 بهمن 1357 یک تغییری در هندسه قدرت دنیا به وجود آمد و نظام دو قطبی با محوریت شرق و غرب در دنیا به صورت انحصاری برخورد می کردند و دنیا را در ید قدرت خودشان داشتند و با ظهور این قدرت سوم فعل و انفعالاتی در نظم ژئوپلوتیک دنیا به وجود آمد که قطعا شکل گیری نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرتی که تاثیر گذاری داشته باشد در فرایند های تاثیر گذار سیاسی و اقتصادی و اجتماعی در جهان و بخصوص در منطقه غرب آسیا باب میل خیلی از قدرت های دنیا نبود و از ابتدای شکل گیری این نهاد نوپا توطئه ها و فتنه های مختلف  بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سازمان دهی و برنامه ریزی کردند و هدف گذاری اولیه شان در نظام جمهوری اسلامی ایران توطعه انحلال ارتش بود.
ارشد نظامی آجا در جنوبشرق گفت: کسانی که اوایل شکل‌گیری انقلاب و زمانی که هنوز انقلاب اسلامی و نظام نوپای جمهوری اسلامی شکل سیاسی و قوام سیاسی خودش را پیدا نکرده بود اطراف انقلاب بودند و سهم خواهی از انقلاب اسلامی را داشتند، لیبرال ها، گروه های چپ گرا، نیرو های آزادی خواه کسانی هستند که توطئه انحلال ارتش را مدام مطرح می کردند اما دید بصیر و آینده نگر معمار بزرگ انقلاب حضرت امام رضوان الله تعالی الیه که با فرمان تاریخی خودشان در تاریخ 20 فروردین سال 1358 فرمان به ماندگاری ارتش جمهوری اسلامی ایران دادند و فرمان دادند که ارتش در خرداد و در 29 فروردین با تمام ساز و برگ های خودش در شهرها به رژه بپردازد و موجودیت خودش را برای ماندگاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ظهور بنشاند.
فرمانده قرارگاه منطقه ای ارتش و ارشد نظامی آجا در جنوبشرق افزود: شکل گیری 29 فروردین به این شکل بود و خدارا شکر می کنیم که این فرمان تاریخی از طرف امام صادر شد و مقدر شد که ارتش برای نظام جمهوری اسلامی ایران بماند و نقش آفرینی کند.
امیر غلامعلیان عنوان کرد: دقیقا 5 روز بعد از صدور این فرمان  تاریخی در سوم اردیبهشت سال 1358 اولین شهید ترور در نظام جمهوری اسلامی ایران بین 17 هزار شهید که از ترور ناجوانمردانه به درجه شهادت نائل آمدند شهید سپهبد قرنی رئیس ستاد مشترک ارتش توسط منافقین به شهادت رسید و این سند افتخاری است برای ارتش که اولین شهید ترور در نظام جمهوری اسلامی ایران متعلق به ارتش است.
وی ابراز کرد: تمام این اهداف برنامه هایی بود که پیش بینی شده بود و آنهایی که چشم دیدن منافع جمهوری اسلامی ایران را نداشتند ارتش را با عنوان یک مزاحم برای برنامه های خودشان میدانستند اما خداوند مقدر کرده بود که ارتش بماند و فتنه هایی که برای قطع ریشه های جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی شده بود یکی پس از دیگری بخشکاند.
امیر غلامعلیان گفت: شما دیدید و در تاریخ ثبت شده، بحران هایی که پس از انقلاب اسلامی در نقاط کشور اتفاق افتاد قائله کردستان و آذربایجان، در خوزستان، در شمال ایران که یکی پس از دیگری توسط بدنه تضعیف شده ارتش که ناشی از سیاست های غلط دولت موقت و کسانی بود که سکان سیاسی کشور را بدست گرفتند و بدنه ارتش را تضعیف کرده بودند و این فتنه ها یکی پس از دیگری سرکوب شد و شهر ها یکی پس از دیگری توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران آزاد شد و از تجزیه کشور جلوگیری شد و این برگ زرین خدمتی بود که ارتش در اول انقلاب انجام داد.
فرمانده قرارگاه منطقه ای ارتش و ارشد نظامی آجا در جنوبشرق خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس زمانی که کشور آمادگی یک تهاجم گسترده را نداشت و تنها نیروی نظامی منسجم به صورت کلاسیک در بدنه ی انقلاب حضور داشت محوریت جنگ را به عهده گرفت و کشوری را که با حمایت 28 کشور دنیا تهاجم گسترده ای را علیه جمهوری اسلامی ایران تحمیل کرده بود و ادعای فتح چند روزه جمهوری اسلامی ایران را داشت با همان بدنه تضعیف شده تثبیت کرد و دشمن را در مواضع خودشان و در نهایت با شکل گیری قرارگاه های مشترک بین سپاه و ارتش که به برکت فرماندهی بی بدیل شهید صیاد شیرازی شکل گرفت جنگ رهبریت شد و همین امر باعث شد که وجبی از خاک جمهوری اسلامی ایران به سیطره اشغال کسی در نیاید و این ها همه از برکات دستور امام خمینی ره مبنی بر ماندگاری ارتش بود.
ارشد نظامی آجا در جنوبشرق کشور عنوان کرد: امروزه ارتش جمهوری اسلامی ایران ویژگی های بسیار منحصر به فردی دارد که در بسیاری از کشور های دنیا شما همچنین ویژگی هایی نمی بینید اولین ویژگی ارتش جمهوری اسلامی ایران این است که تابع فرمان هست. ولایت مداری اولین سند پرافتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران است هیچ کاری در ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام نمی شود مگر که رگه هایی از ولایت پذیری و ولایت مداری درون خودش نشان بدهد.
وی به دومین ویژگی ارتش اشاره کرد و افزود: دومین ویژگی ارتش مردمی بودن آن است  و امروز شعار اساسی ما ارتش فدای ملت است که از نمونه های آن می توان به کمک در زلزله ی غرب کشور در سیل لرستان  گلستان و کرمان  اشاره کرد و اینها از برکات فرمان امام در 28 فروردین 1358 بود.
وی با تاکید بر اینکه معنویت محوری و تاکید بر آموزه های دینی ویژگی منحصر به فرد دیگر ارتش می باشد عنوان کرد: تعالی آموزه های معنوی و فرهنگ تعالی بخش اسلام در آموزه های ارتش است. ارتش یک زمانی اتکا به مستشاران خارجی داشت، آیین نامه هایش ترجمه آیین نامه های بیگانه و آمریکایی بود، اما امروزه تلفیقی از آموزه های معنوی و فرهنگ عاشورایی دارد و یک ارتش معنویت محور را تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرده است.
وی افزود: امروزه مجموعه ارتش یک مجموعه بصیرت محور است و در دفع و مقابله با تهدیدات نظامی،  امروز اتحاد و همبستگی و انسجامی که بین نیرو های مسلح جمهوری اسلامی ایران وجود دارد در هیچ کجای برهه ای از تاریخ وجود نداشته است که این ها از برکت برخورداری از یک مدیریت منسجم در بدنه  نظام جمهوری اسلامی ایران است که ناشی از رهبری بی بدیل حضرت امام در دهه اول انقلاب و سه دهه رهبری بی بدیل حضرت آقا از زمان انتخابشان به عنوان رهبر جمهوری اسلامی ایران است .
امیر غلامعلیان گفت: بسیاری از انقلاب های دنیا در یک مقطعی آمدند و نظام سیاسی را سرنگون کردند اما شما الان آثاری از این انقلاب ها نمی بینید چون یک رهبری ثابت نداشتند و خیلی زود به فراموشی سپرده شدند.
ارشد نظامی آجا در جنوبشرق کشور ویژگی منحصر به فرد بعدی ارتش دشمن ستیز بودن دانست و اذعان داشت: امروز شعار اصلی ارتش محور رژیم صهیونیستی است، امروزه شما در تمام پادگان های ارتش روزشمار نابودی اسرائیل را مشاهده میکنید و به برکت برخورداری از یک سامانه فرماندهی و مدیریت جهادی تمام تکنولوژی ها و فناوری هایی که مورد نیاز تولید امنیت و بازدارندگی دشمن است در بدنه کشور با اتکا به نیروی جوان تولید می شود، در صنایع هوایی، دریایی و در تکنولوژی های زمینی و سامانه های پدافندی که از برکت دستور فرمان امام است.
وی اظهار کرد: توجه به نیروی انسانی به عنوان اصلی ترین مؤلفه قدرت ملی در یک نظام پایدار امروز در ارتش جمهوری اسلامی ایران دارد و خودش را نشان می دهد. توجه به سرمایه های انسانی که دقیقا عین فرمایش امام در بیانیه گام دوم انقلاب است، نسل جوانی که باید آینده ملت را در 40 سال آینده مدیریت و سازماندهی و برنامه ریزی کند.
فرمانده قرارگاه منطقه ای ارتش و ارشد نظامی آجا در جنوبشرق گفت: امروزه رهبر جمهوری اسلامی ایران ارتش را یک شجره طیبه و یک گنجینه از ارزش های اسلامی و معنوی توصیف می کنند و ارتش را متدین تر انقلابی تر از همیشه توصیف می کند که این ها همه از برکات فرمان تاریخی امام در اول انقلاب است.
وی گفت: در سخنرانی های رهبر معظم انقلاب اگر تفکر داشته باشید یک اصطلاح را در ادبیات انقلاب اسلامی ایران ایشان جهاد تبیین نام گذاری کرده اند که بسیار مهم است مخصوصا برای ارتش که تجارب هشت سال دفاع مقدس و عبور از فتنه های مختلف را به عنوان سبقه تاریخی در ذهن خودمان داریم و این جهاد تبیین رسالت بسیار سنگینی را برای فرماندهان و مدیران در نیروهای مسلح عنوان می کند که ما وظیفه داریم که نگذاریم تاریخ دوران هشت سال افتخار ، عزت و دلاور مردی ارتش و نیرو های نظامی جمهوری اسلامی ایران دچار بدگویی بشود،  باید این هارا به نسل جوان منتقل کنیم و از این گسست نسلی جلوگیری و انتقال تجارب وظیفه اصلی فرماندهان در ارتش جمهوری اسلامی ایران است.
ارشد نظامی آجا در جنوبشرق کشور خاطرنشان کرد: کارهایی که در بدنه ارتش جمهوری اسلامی ایران برای بریدن دست بیگانگان انجام شده است بایستی مستند سازی بشود و به نسل جوان منتقل بشود.
امیر غلامعلیان افزود: امروز نیروی زمینی در سرتاسر مرزهای جمهوری اسلامی ایران مستقر است و این افتخار را داریم  به عنوان یک سرباز نظامی به عنوان کسانی که برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قسم خورده ایم که در کنار مردم و برای مردم باشیم و برای ماندگاری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از بزرگترین هستی و علایق خودمان گذر کنیم و انشالله خداوند توفیق نصیب ما بکند که سکان رهبری مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران به دست مقام معظم رهبری را به صاحب اصلی خودش حضرت ولی عصر (عج) تقدیم کنیم.
اطعام 200 خانوار از خانواده های نیازمند و ایتام کرمان
امیرغلامعلیان همچنین در مراسم افطاری خانوارهای کمیته امداد اظهار کرد: فعالیت های اجتماعی ارتش از بارزترین تاثیرات اهتمام و توجه به  مسئولیت اجتماعی و مشارکت در رفع مشکلات اقشار آسیب پذیر جامعه است که  از جمله آن می‌توان به تامین جهیزیه و اقلام ضروری اقشار آسیب پذیر، کمک به سیل زدگان، کمک به زلزله زدگان و آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد اشاره کرد که امروز شاهد گوشه هایی از این حرکت ارزش مند در دهه ارتش هستیم.
فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوبشرق خاطرنشان کرد: در همین راستا در دهه گرامیداشت ارتش که همزمان با شب های لیالی قدر است و با همت قرارگاه منطقه ای ارتش جنوبشرق میزبان 200 خانوار از خانواده های تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام باشیم و افطاری را درکنار این عزیزان سپری کنیم.
آزادسازی 2 زندانی جرائم غیر عمد با خانواده تحت پوشش کمیته امداد
ارشد نظامی آجا در جنوبشرق عنوان کرد: همچنین، قرارگاه منطقه ای ارتش جنوبشرق در ادامه عمل به مسئولیت های اجتماعی امشب اقدام به آزادسازی 2 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد که خانواده انها تحت پوشش کمیته امداد بودند را با اعتبار مشخص شده از طرف ستاد دیه استان نمود و در این شب گرامی این اعتبار تحویل ستاد دیه استان گردید تا هرچه سریعتر این دو عزیر به آغوش خانواده برگردند.
امیر غلامعلیان افزود: امتیاز مهم ارتش مردمی بودن است. ارتش از مردم، با مردم، در کنار مردم و در خدمت اهداف مردم است. این ویژگی باید حفظ شود و روز به روز گسترش یابد. همه ما موظف هستیم این فرهنگ و تفکر و منش مردمی بودن را در خودمان و در سازمان تقویت کنیم و با همین مرام پیش برویم.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/250275/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

آخرین جزئیات سیل در کرمان + عکس

ستاد بحران: مدارس زرند فردا تعطیل است

دزد 40میلیاردی طلای منزل به دام افتاد

پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان

مدارس این شهر فردا تعطیل شد

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

برای از ما بهتران؟

هند به دنبال ماموریت‌های فضایی بدون زباله تا سال 2030

پیش بینی بارش‌های سیل آسا در 21 استان/ هشدار زرد صادر شد

166 هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است

هشدار بارش شدید باران در 21 استان

وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها

برداشتِ خوشه‌های طلایی گندم در منوجان

تعطیلی مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه

مدارس زرند تعطیل شد

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

هشدار باران شدید در 21 استان کشور

سرباز وکارمند دادگستری کودکان را ازسیل نجات دادند

بارش‌های سیل‌آسا در 8 استان کشور همچنان ادامه دارد

هشدار سیل صادر شد؛ وضعیت بارش این 21 استان تا پنجشنبه 6 اردیبهشت

آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید

اجرای حکم یک روزنامه‌نگار

70 درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد

نحوه پرداخت عوارض آلایندگی به شهرهای استان بوشهر صحیح نیست

جمهوری اسلامی: اهانت‌کننده به پیشوایان دین را به جای محاکمه بر صدر می‌نشانند

معاون رئیسی: تعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست

سیستم بادبان خورشیدی پیشرفته ناسا؛ شاهکار جدید فناوری‌ فضایی!

استفاده از بند سنگی‌ها برای ذخیره سازی آب در بم پشت سراوان

نجات جان دو کودک گرفتار درسیلاب ورودی دادگستری زرند

هشدار شدید باران در 21 استان

آبگیری بخشی ازتالاب جازموریان بر اثر بارندگی‌های اخیر

هشدار باران شدید در 21 استان

نجات جان دو کودک در سیلاب ورودی دادگستری زرند

پیش‌بینی بارندگی شدید در رفسنجان

هم میهن خطاب به رئیسی: مسئولیت احیای گشت ارشاد را بپذیرید

روزنامه اصولگرا: فرافکنی های منصوری ادامه دارد

جوان: یارانه انرژی را به جای خودروها به کدملی بدهید

ناسا نقشه ٧٢ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ را به‌ نمایش گذاشت

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی horsehead و Orion

بارش شدید باران در روستاهای انار