کرمان رصد

آخرين مطالب

در سومین نشست ستاد هفته پژوهش مطرح شد؛

قادری: پژوهش، مقدمه تحول سازمانی است/شریعت: احیای مجدد شـورای پـژوهش وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در دستور کار قرار دارد وزارت رفاه

قادری: پژوهش، مقدمه تحول سازمانی است/شریعت: احیای مجدد شـورای پـژوهش وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در دستور کار قرار دارد
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - رئیس سازمان بهزیستی کشور، پژوهش را مقدمه تحول سازمانی برشمرد و گفت: دولت ها، همه هدایت گر هستند اما آن فردی موفق است که تحول ایجاد کند و یکی از ابزارهای اساسی و مهم تحول، پژوهش است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، علی‌محمد قادری ، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در سومین نشست ستاد گرامیداشت هفته پژوهش با بیان اینکه در حال حاضر، نیازمند مرکز شتاب‌دهنده هستیم که بتواند سرمایه اجتماعی را در سازمان بهزیستی افزایش دهد، گفت: باید جامعه هدف، بالاخص افراد دارای معلولیت را به فناوری ها نزدیک کنیم که تحقق این مهم، نیازمند نقش‌آفرینی پژوهش و آموزش در سازمان است .
رئیس سازمان بهزیستی کشور، بر بازنگری تجربیات و احصاء ظرفیت‌های متفاوت 40 ساله، ضرورت اتخاذ رویکرد پژوهش های سازمانی به سمت کاربردی بودن ، پوشش مسایل راهبردی و منطبق بر نیازهای احصا شده از برنامه های سازمانی، تاکید کرد.
وی گفت: براساس این داده‌ها، باید نقشه و مسیر راه بازطراحی شود، این حوزه، حوزه ارزش‌گذاری و فرهنگ سازی و شامل سه مولفه ایثار، همکاری و افزایش بهره‌وری است .
قادری با بیان اینکه پژوهش، پیش‌زمینه‌ای برای توصیف فعالیت‌هاست، افزود: پژوهش، می‌تواند برنامه‌های هوشمند را بازطراحی کند، تعریف دیگر پژوهش، تولید علم است که براساس آن، راهبردهای سازمانی جاری و ساری می‌شود بنابراین اگر پژوهش های سازمان درست طراحی شود، موجب بازطراحی برنامه‌ها خواهد شد .
رئیس سازمان بهزیستی کشور، موضوع آسیب های اجتماعی و توانمندسازی افراد تحت پوشش را دو ماموریت خطیر در این سازمان نام برد و تصریح کرد: ما در عین حالی که پدافند غیرعامل داریم، موضوع آفندی نیز داریم بنابراین در مقابله و رویارویی با آسیب‌های اجتماعی باید توانمندسازی جامعه تحت پوشش را مدنظر داشته باشیم .
وی با بیان اینکه پژوهش‌ها در سازمان بهزیستی کشور باید بر توانمندسازی اقتصادی جامعه هدف و ارزان‌سازی خدمات تعریف مبتنی باشد، گفت: بر این اساس، مدیران ستادی و استانی سیستم‌های خود را مکانیزه و هوشمند می‌کنند. همچنین بهره‌مندی از ظرفیت‌های صاحب‌نظران، اساتید دانشگاهی و حوزوی، کارآفرینان درون و برون سازمانی و مساجد به عنوان کانون‌های موثر و معنویت‌بخش در طراحی و اجرای پژوهش ضروری است .
قادری در پایان از ارائه 260 طرح و ایده توسط 19 هزار کارمند سازمان بهزیستی کشور خبر داد و یادآور شد: هر ایده در شورای پژوهش سوق و پیوست آموزشی - پژوهشی به خود می‌گیرد؛ دفتر پژوهش با ایجاد گروه‌های حل‌مسئله و سوق دادن پژوهش‌های آتی به سوی تمرکززدایی، فسادزدایی، شفافیت، مردمی‌سازی و خدمات الکترونیک و هوشمندسازی؛ تحت عنوان «فناوری‌های تحول‌آفرین» می‌تواند ارزش گذاری و آورده اقتصادی برای سازمان بهزیستی کشور داشته باشد .
احیای مجدد شـورای پـژوهش وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در دستور کار قرار دارد
در ادامه، رضا شریعت ، رییس ستاد هفته پژوهش وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی نیز هفته پژوهش را به عنوان محملی برای توجه بیشـتر بـه موضـوع تحقیـق و بررسـی در نظـام پژوهش برشمرد و گفت: در آستانه برنامه هفتم و نیز آغاز دولت سیزدهم، این مهم می تواند به عنوان سرمایه ای برای اسـتفاده تصـمیم سازان و تصمیم گیران در راستای حل مشکلات در نظر گرفته شود .
رئیس ستاد هفته پژوهش، گفت: موضوع دائمی شدن ستاد پژوهش و تشکیل دبیرخانه دائمی پژوهش و همچنین احیای مجدد شـورای پـژوهش وزارت متبوع به ریاست وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی به عنوان یکی از اولویت های اصلی و اساسی در دستور کار قرار دارد و به صورت جدی آن را دنبال می کنیم.
شریعت، به نظام مسئله به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌ها و برنامه‌های وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: باید مسایل را احصاء ، رتبه بندی و اولویت بندی کنیم.
وی تصریح کرد: بر همین اساس، موضوعات مربوط به نظام مسئله در حوزه های فعالیت وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی احصا و به بخش‌های مختلف منعکس شده و منتظر پاسخ آنها هستیم .
در ادامه نشست، مهدی رضوان ، دبیر ستاد هفته پژوهش نیز گفت : قطعا مجموعه برونداد حل مسئله از بخش های وابسته به وزارتخانه، کار اساسی و ماندگاری است که با اجرای آن به اهدف نزدیک خواهیم شد .
دبیر ستاد هفته پژوهش، حرکت از سمت پژوهش های کاربردی به راهبـردی را مـورد تاکید قرار داد و گفت : رسیدن به الگوی مطلوب و ارائه راهبردهای عملی در بخش نتایج پژوهش ها ضروری است.
رضوان، همچنین به موضوع دائمی شدن ستاد هفته پژوهش و مشخص بودنِ نقشه راه به عنوان پیش شرط حصول این مهم پرداخت و گفت : محورها و موضوعات در نظام مسئله از حوزه های مختلف وزارتخانه جمع آوری شده که بعد از تحلیل، نتایج آن منتشر خواهد شد .
در ابتدای نشست، دکتر رضازاده رئیس مرکـز فنـاوری اطلاعـات، ارتباطـات و تحـول اداری سـازمان بهزیسـتی کشـور، با قدردانی از فعالیت های ستاد و تلاش های صورت گرفته، اظهار داشت: امید است در پی این اقدامات مفید، همه برنامه های اجرایی با بهره گیری از نتایج پژوهش های کاربردی تدوین و اجرا شوند .
در ادامه نشست نیز اعضای ستاد هفته پژوهش وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به طرح دیدگاه ها و برنامه های مربوط به این هفته پرداختند .
اعلام تهیه پیش نویس سند پژوهشی شامل مسائل مرتبط با سازمان آموزش فنی و حرفه ای و حوزه های مختلف سازمان، لزوم افزایش هماهنگی میان سازمان آموزش فنی و حرفه ای با سایر بخش های وزارتخانه ، برگزاری جشنواره ملی مربیِ پژوهنده توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، تأکید اعضای ستاد بر اهمیت موضوع فعالیت ستاد و دائمی شدن دبیرخانه ، اعلام برگزاری وبینار، نشست های علمی و تخصصی در سطح معاونت ها و دستگاه های تابعه ، تأکید بر اهمیت موضوع نظام مسئله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وجود ظرفیت استخراج یک سند پژوهشیِ کاربردی از این مهم، رصد عملکرد استان ها در راستای تکالیف محول شده در هفته پژوهش، رونمایی از طرح های پژوهشی، تألیفات و ترجمه های صورت گرفته در سطح معاونت ها و دستگاه های تابعـه وزارت متبـوع، در نمایشـگاه هفته پژوهش و فناوری، تکمیل اطلاعات بانک پژوهشگران و طرح های پژوهشی، اعلام برنامه های هفته پژوهش از سوی افراد جدید الورود در ستاد، اعلام توانمندی بخش IT صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر و پیشنهاد همکاری این بخش با دبیرخانه ستاد، پژوهش های ملی صورت گرفته توسط معاونت فرهنگی اجتماعی،برنامه ریزی به منظور قدردانی از پژوهشگران برگزیده هر دستگاه، اعلام مشارکت در نمایشگاه بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری، توانمندسازی کارکنان در سطح معاونت ها و دستگاه های تابعه ، لزوم هماهنگی اعضای ستاد با دبیرخانه ستاد در خصوص تدوین و نهایی نمودن برنامه های پیشنهادی هفته پژوهش، برگزاری نشست های علمی با موضوعات مرتبط با پژوهش و در حوزه مأموریت های دستگاه، از محوری ترین موضوعاتی بود که اعضای ستاد هفته پژوهش به آن پرداختند .
10 آذر 1400 12:07
کد خبر : 250,228
کلیدواژه ها: وزیرتعاون،کارورفاه اجتماعی,سازمان بهزیستی,هفته پژوهش
نظرات بینندگان

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/237766/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دانشگاه آزاد زرند درصدد ایجاد فضای فرهنگی در جوار مرقد شهداست

پلمب 2 واحد تولیدی شن و ماسه در کرمان

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

راه هموار تیم هندبال مس کرمان برای قهرمانی در لیگ برتر

پیش بینی هواشناسی کشور 31 فروردین 1403 / خیزش گرد و خاک در این استان ها

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان

سانحه رانندگی جان نوعروس زرندی را گرفت

لاله‌زار، همچنان سردترین ایستگاه کشور

حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد

صدور حکم قطعی پرونده کثیرالشاکی «الماس مال» کرمان

تساوی گل گهر سیرجان و استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از 10 هزار نفر

لاله زار سردترین ایستگاه کشور

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

15 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز

حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی الماس‌مال کرمان صادر شد

پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد

فیلم/ کاری که تگرگ با یک گندم‌زار در قلعه‌گنج کرد!

سومین سالگرد شهادت سردار سید محمد حجازی در کرمان

خسارت صد میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به بنا‌های تاریخی سیرجان

آبگیری بندهای سنگی و ملاتی و گوراب ها در سیرجان

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

عروسی که به عزا تبدیل شد + فیلم

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

نبود مسیح در 3 بازی به چشم آمد

پرواز شرکت‌های زاگرس و ماهان در مسیر کرمان لغو شد

زمین‌های قولنامه‌ای نخرید

آغاز کار گرده افشانی در نخلستان‌های بم

سیل راه 4 روستای قلعه گنج را مسدود کرد

برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان

25 هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند

بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشکل واحدهای تولیدی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ 2گل بعداز 90

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

کامبک توفانی استقلال خوزستان در سیرجان

آسو رستم مهارنشدنی در خط تهاجمی استقلال

درددل رانندگان از وضعیت نامناسب جاده شهر بابک به سیرجان + فیلم

عطرافشانی گلزار شهدای گرگان به مناسبت روز ارتش

گل گهر سیرجان 2 - 2 استقلال خوزستان/ آبی پوشان از شکست در کویر گریختند

73 هزار خیّر و حامی ایتام در کرمان

گلایه پورموسوی از گل‌گهری‌ها

بارش باران به یک بنای تاریخی در نرماشیر زیان رساند