کرمان رصد

آخرين مطالب

مروری بر مهمترین اخبار استانها در 9 آذرماه؛

از واگذاری زمین‌ ارتش برای تامین مسکن مردم تا رونمایی سند تحول دولت سياسي

از واگذاری زمین‌ ارتش برای تامین مسکن مردم تا رونمایی سند تحول دولت
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - استانها- مراکز و دفاتر استانی ایرنا در سراسر کشور امروز سه‌شنبه نهم آذرماه 1400 علاوه بر پوشش خبری و تصویری رویدادهای استانی، نسبت به انتشار گزارش ها و مصاحبه هایی با موضوعات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی اقدام کردند که در این گزارش جمع بندی به مهمترین آن اشاره می شود.

به گزارش گروه استان های ایرنا، امروز مرکز ایرنا در کرمانشاه با انتشار گزارش " اهتمام دولت برای رونق اقتصادی مرزهای کرمانشاه با اجرای طرح های حمایتی " به ظرفیت‌های بالفعل این استان در دو مرز رسمی و چهار بازارچه‌ مرزی فعال پرداخت. تقویت و حمایت این ظرفیت در دولت سیزدهم و منتفع شدن مرزنشینان استان کرمانشاه از محورهای این گزارش است.

کرمان رصد


مرکز ایرنا در خرم آباد هم در گزارشی با عنوان " لرستانی‌ها منتظر تکرار دیدار و نگارش دوباره نامه‌های امید " به سفر سیزدهم فروردین امسال آیت الله رییسی اشاره دارد که در کسوت ریاست قوه قضاییه به این استان سفر کرده بود. این گزارش به امیدواری مردم استان لرستان به رفع محرومیت‌ها در فضای عمومی با تکرار سفر ریس جمهوری اشاره می‌کند.
معاون پارلمانی رییس جمهوری نیز که این روزها میهمان مردم مشهد است از رونمایی زودهنگام سند تحول دولت خبر داد. به گفته حسینی، این سند به صورت موضوعی و نه وزارتخانه‌ای، با کمک اندیشکده‌ها و افراد صاحب نظر تدوین شده است.

کرمان رصد


ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری هم که در نشست مشترک با رییس کمیته هوشمندسازی و شفافیت شورای شهر تهران حضور داشت، از شهرداری این شهر خواست تا شتاب ‌دهنده کسب ‌و کارها شود.

کرمان رصد


دادستان کل کشور نیز که به صورت ویدئو کنفرانسی در آیین تودیع و معارفه دادستان انقلاب اسلامی استان ایلام حضور داشت، دستگاه قضایی را پشتیبان دولت در مبارزه با فساد و رفع موانع تولید دانست. وی تاکید کرد که همه باید به دولت سیزدهم جهت حل مسائل مشکلات بخش تولید که دشمن در جنگ اقتصادی آن را نشانه گرفته کمک کنند.
همچنین معاون وزیر اقتصاد و رییس کل سازمان خصوصی سازی در همایش الگوی مطلوب حکمرانی اقتصادی که در کیش برگزار شد از فرورش 250 هزار میلیارد تومان دارایی‌ دولتی در بازار سرمایه خبر داد. قرار است این اقدام تا پایان سال صورت گیرد.
گیاهان دارویی ظرفیتی مناسب برای رونق اقتصادی جنوب خراسان رضوی هم از دیگر گزارش‌هایی امروز ایرناست که خبرنگار ایرنا در گناباد آن را منتشر کرده است. در این گزارش به فراوری و عرضه گیاهان دارویی بعنوان یکی از ظرفیت‌های طبیعی و سنتی ایران‌ برای اشتغالزایی، کارآفرینی و رونق اقتصادی در مناطق مختلف کشور پرداخته شده است.

کرمان رصد


امروز خبرنگار ایرنا مرکز تهران نیز خبری به نقل از مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو پایتخت منتشر کرد که وی در این خبر خواستار توجه دولت و مجلس به بازسازی ناوگان مترو تهران شد. "شایسته اصل" با اشاره به دیدار اخیر شهردار تهران با رییس جمهوری ابراز امیدواری کرد در بودجه سال آینده اعتبارات مناسبی برای بازسازی مترو این شهر اختصاص یابد.

کرمان رصد


این مرکز همچنین با انتشار خبر دیگری از سوی فرماندار ویژه شهرستان ری از متلاشی شدن باند سارقان خطوط لوله انتقال مشتقات نفتی در جنوب تهران خبر داد. تاکنون 6 نفر از افراد این باند هشت نفره دستگیر شده اند و تحقیقات برای روشن شدن ابعاد این پرونده در حال انجام است.
جانشین رییس پلیس راهور ناجا نیز که در سمنان به سر می‌برد از هزینه تصادفات در کشور گفت. به گفته وی سالانه نزدیک به هفت درصد تولید ناخالص داخلی بر اثر حوادث رانندگی از بین می‌رود .

کرمان رصد


مرکز ایرنا در تبریز هم خبری از نماینده مردم این شهر در مجلس شورای اسلامی منتشر کرد که در آن علیرضا بیگی، عقلانیت‌گرایی دولت سیزدهم در سیاست خارجی را امیدبخش دانست . او ابراز امیدواری کرد با تغییر رویکردها و نگرش‌ها، توسعه روابط با کشورهای همسایه به خصوص جمهوری آذربایجان و ترکیه روزافزون شود.
استاندار کرمان نیز که در آیین افتتاح پروژه 396 واحدی مسکن ارتش در این استان حضور داشت، تقویت یگان پهپادی و هوانیروز کویر را با توجه به اهمیت مرزهای جنوب‌شرق کشور ضروری دانست. زینی‌وند تاکید کرد که باید گذر هر جنبنده‌ای از کویر و مرزهای جنوب شرق کشور در دید رادارهای ما باشد.
امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش هم که در این مراسم حضور داشت، با گرامیداشت یاد و خاطر شهید سپهبد قاسم سلیمانی، خواستار انتقال سینه به سینه ویژگی ها و اصول مکتب این شهید با آموزه های فرهنگی، ادبی و تاریخی کشور شد.

کرمان رصد


از مرکز ایرنا در یاسوج هم خبر رسید مهدی روشنفکر نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس در دیدار با میر هاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خواستار سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماع شستا در کهگیلویه و بویراحمد شد. ظرفیت‌های موجود در این استان در حوزه نفت وگاز، گیاهان دارویی، آب و گردشگری از جمله موضوعات بیان شده نماینده مجلس در این جلسه بود.
حضرت‌پور نماینده مردم ارومیه در قوه مقننه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این شهر، با تاکید بر ضرورت اصلاح قوانین برخورد با ساخت وسازهای غیر مجاز کشاورزی ، گفت: طرحی در همین راستا در این کمیسیون به تصویب رسیده که در نوبت ارایه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.
همچنین رییس کل دادگستری استان اصفهان امروز اعلام کرد که احکام 21 متهم تخلف از تعهدات ارزی در اصفهان صادر شده است . بنابر گزارش مرکز ایرنا در اصفهان ، متهمان این پرونده از طریق ارائه اسناد و مدارک غیرواقعی و مجعول به سه بانک، پس از دریافت بیش از 130 میلیون یورو ارز دولتی، آن را در بازار آزاد به فروش رساندند.
در پی انتشار فیلمی از خروج گاز از زمین که گفته می شود متعلق به منطقه زلزله زده هرمزگان است، مدرس گروه زمین شناسی دانشگاه این استان در گفت وگو با خبرنگار مرکز بندرعباس از مردم مناطق زلزله زده هرمزگان خواست به محل خروج گازهای درونی زمین نزدیک نشوند. رضایی علت این امر رو وجود شکستگی در زمین پس از زلزله و در نتیجه آن خروج گازهای درون زمین عنوان کرد.
مرکز ایرنا در اصفهان همچنین با انتشار فیلمی به بررسی آلودگی هوا در این شهر پرداخت. در روزهای گذشته آلودگی هوا نفس کشیدن را برای اصفهان سخت‌تر کرده است. اتمسفر اصفهان از مدت‌ها پیش تا شعاع 50 کیلومتر به حد اشباع و فوق اشباع رسیده و حالا این کلانشهر به لحاظ طبیعی دیگر قدرت خودپالایی ندارد.


ایران مقصدخوبی برای گردشگران پاکستانی است. این عنوان تیتر خبری بود که مرکز ایرنا در مشهد به نقل از سفیر پاکستان در جمهوری اسلامی ایران منتشر کرد. هر سال یک میلیون گردشگر از پاکستان وارد ایران می‌شوند که اغلب آنان برای زیارت حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) به مشهد مشرف می‌شوند.

کرمان رصد


خبرنگار ایرنا در دفتر کیش هم در خبری به نقل از دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی از پروژه محوری را لازمه تحقق برنامه مشترک همکاری های ایران و چین دانست. به گفته خزاعی، برنامه مشترک همکاری های 25 ساله ایران و چین در دل خود می‌تواند 100 پروژه را جای دهد.
" معدنکاران مفقود در شهرستان خوسف پیدا شدند " از جمله عناوین خبری بود که مرکز ایرنا در بیرجند آن را منتشر کرد. مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در این ارتباط گفت که سه معدنکار که در منطقه معدنی آبگرم لوت شهرستان خوسف مفقود شده بودند، سحرگاه امروز با تلاش مردم بومی پیدا شدند. این معدنکاران غیربومی در جست و جوی معدن بودند که شب گذشته با ارسال موقعیت مکانی به خانواده، گم شدن خود را اعلام کردند.
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی نقده نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در ارومیه اعلام کرد که تحقیقات اولیه پرونده واژگونی اتوبوس خبرنگاران نشان می‌دهد که مسوولان استانی از جمله مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی، مدیر حفاظت محیط زیست ارومیه و رییس ستاد احیای دریاچه ارومیه در این خصوص قصور کرده‌اند.

کرمان رصد


همچنین از مرکز ایرنا در زاهدان خبر رسید که درگیری طایفه‌ای در میرجاوه سیستان و بلوچستان یک کشته برجا گذاشته است . فرمانده انتظامی میرجاوه سیستان و بلوچستان با تایید این خبر علت آن را درگیری طایفه‌ای در این شهرستان دانست. در این درگیری چهار نفر مصدوم و یک نفر جان خود را از دست داد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی هم در گفت وگو با خبرنگار دفتر ایرنا در مهاباد از مقاوم سازی 13 هزار واحد مسکن روستایی در آذربایجان غربی در سال جاری خبر داد. به گفته وی تسهیلات بانکی برای مقاوم سازی هر واحد مسکن روستایی از 500 میلیون ریال به یک میلیارد ریال افزایش یافته و این امر زمینه ای برای توسعه مقاوم سازی مسکن روستایی است.
رایزن فرهنگی سفارت عراق هم که برای شرکت در نشست با هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در این شهر به سر می‌برد اعلام کرد که بیش از 10 هزار دانشجوی عراقی در ایران تحصیل می‌کنند . "امجد المظفر" ابراز امیدواری کرد که این تعداد افزایش یابد.

کرمان رصد


مرکز کرمانشاه نیز در خبری به نقل از دادستان عمومی و انقلاب این استان خبر داد که 998 پرونده در دادسرای استان کرمانشاه به سازش ختم شده است . بر اساس این خبر، تعداد کل پرونده های قضایی رسیدگی شده در یک ماه گذشته 9 هزار و 337 مورد بوده است.
استاندار همدان هم کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این استان بر توسعه اقتصادی استان و جلب مشارکت بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: تمامی کسانی که در زمینه تولید و اشتغال سرمایه گذاری کنند مورد حمایت و پشتیبانی ما قرار می‌گیرند.

کرمان رصد


از دفتر ایرنا در تهران نیز خبر رسید که مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران وظیفه نظارت و کنترل دقیق معاینه فنی را بر عهده پلیس راهنمایی و رانندگی دانست و از این پلیس خواست در شرایط کنونی آلودگی هوای پایتخت، با حضور گسترده خود از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی ممانعت کند.
همچنین این مرکز گزارشی تصویری از تشییع پیکری مطهر شهید مدافع امنیت، استوار دوم "امین سعیدی"، با حضور پرشمار مردم در شهرستان رباط کریم منتشر کرد که در اینجا قابل مشاهده است.
مدیر پژوهش شرکت ملی گاز ایران هم در در حاشیه امضای قرارداد ساخت 10 نمونه صنعتی بوسنج گاز طبیعی با یک شرکت فناور در خراسان رضوی اعلام کرد که در حوزه کالا و اقلام بخش توزیع و انتقال گاز 100 درصد خودکفا هستیم و در حوزه پالایشگاه هم حداکثر تا دو سال آینده به خودکفایی می‌رسیم.
" بکارگیری روش‌های نوین آبیاری به احیای دریاچه ارومیه کمک می‌کند " عنوان خبری است که مرکز ایرنا در ارومیه به نقل از رییس جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی منتشر کرد. به گفته وی، با استفاده از روش‌های نوین آبیاری می‌توان جان دوباره به دریاچه ارومیه بخشید.

کرمان رصد


خبرنگار ایرنا در کرمانشاه نیز امروز خبری با عنوان نخستین طرح با سرمایه‌گذاری خارجی در کرمانشاه به تولید رسید ، منتشر کرد که در این خبر استاندار گفته است یک شرکت تولید کننده مواد معدنی کشور چین که نخستین طرح اجرایی با سرمایه‌گذاری خارجی در استان کرمانشاه محسوب می‌شود، به مرحله تولید انبوه محصول خود رسید.
همچنین گروه اخبار استانها جمع بندی آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران را منتشر کرد که در مقدمه این گزارش آمده است: تمامی استان‌ها از وضعیت قرمز شیوع کرونا خارج شده‌اند، اما با توجه به این که وضعیت موجود ناپایدار و خطر سویه جدید و مسری‌تر این ویروس پررنگ‌ شده است، توجه مردم به شیوه‌نامه‌های بهداشتی بیش از پیش ضرورت دارد.
" بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی راهبرد امیدبخش در گام دوم انقلاب "، " گیاهان دارویی ظرفیتی مناسب برای رونق اقتصادی جنوب خراسان رضوی "، " روند کاهشی کرونا در آذربایجان غربی؛ امیدواری در کنار ترس از موج ششم "، " تکمیل بیمارستان‌های نیمه تمام مطالبه عمومی مردم لرستان "، " لزوم تعیین ایده محوری در توسعه صنعتی کردستان "، " تهیه الگوی کشت محصولات در استان فارس، سازوکاری کارساز " و " تخریب بنای قدیمی‌ترین هتل بابلسر و واکنش منفی مردم " از دیگر عناوین گزارش‌هایی است که خبرنگاران ایرنا در مراکز و دفاتر استانی تهیه و منتشر کرده‌اند.
برچسب‌ها
مجلس شورای اسلامی استان لرستان مشهد پاکستان پلیس راهور ناجا چین زاهدان تهران قوه قضاییه مهدی روشنفکر شرکت ملی گاز ایران شهرستان ری مهاباد تبریز آذربایجان غربی کرمان اصفهان سفارت عراق کیش جمهوری اسلامی ایران کردستان ارومیه دنا جمهوری آذربایجان همدان هرمزگان بویراحمد دولت لرستان ایران بازار سرمایه سمنان مارگون کرمانشاه یاسوج دریاچه ارومیه بندرعباس ستاد احیای دریاچه ارومیه دولت سیزدهم ترکیه

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/237512/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرمقاله شرق/ چگونه عرف قانون را می‌بلعد

سرمقاله اعتماد/ در جست‌وجوی تقویت اعتماد و امید

سرمقاله ایران/ سفر به سریلانکا زیر سایه سیاست تعامل همه‌جانبه

سرمقاله جهان صنعت/ ضرورت جلب رضایت مردم

سرمقاله دنیای اقتصاد/ توصیه خیرخواهانه

ساعت هوشمندی که اختلال در ریتم قلب را زودتر از وقوع پیش‌بینی می‌کند

نشست ستاد استانی کنگره ملی شهدای غریب در گلستان برگزارشد

برنامه عملیاتی برای تسریع در امر خدمت رسانی بهتر به جامعه ایثارگری طراحی شده است

تزریق 207 میلیون مترمکعب آب به سفره زیر زمینی

سرمقاله کیهان/ ابعادی از ظهور قدرت ایران در عملیات «وعده صادق»

سرمقاله خراسان/ خطر دوقطبی شدن در موضوع تعطیلات

قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

رسیدگی به درخواست 41 متقاضی توسط سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی

بازی معوقه هفته 12 لیگ برتر هندبال؛ دیدار صدرنشین با خودروسازان

اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان

دیدار معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با نماینده ولی فقیه و استاندار البرز

استان البرز شهدای بزرگی را تقدیم نظام کرده است

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

دیدار مدیرکل اتباع کرمان با خانواده شهیدان آچکزهی

مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده پنج ساله

جنگ غزه با هدف از بین بردن بافت زندگی فلسطینی ها انجام می شود

نوسازی 25 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید

وضعیت تعطیلی مدارس فردا 5 اردیبهشت 1402 (بارش باران) / این شهرها تعطیل شدند

توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است

بازدید میدانی استاندار کرمان از مناطق سیل‌زده شهرستان زرند

پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی

اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد

دیدار استاندار با خانواده آخرین شهید حادثه تروریستی کرمان

غرس ٣٥٠ اصله درخت مثمر زیتون به شکرانه تحقق وعده صادق

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

مدارس زرند فردا تعطیل است

روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند

خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از 8 استان کشور در دهه کرامت

ابراز نارضایتی شهروندان کهنوج از کمبود امکانات رفاهی در برخی از مناطق شهر + فیلم

150آبکشی معابرشهری زرند در پی بارش شدید باران

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

آخرین جزئیات سیل در کرمان + عکس

ستاد بحران: مدارس زرند فردا تعطیل است

دزد 40میلیاردی طلای منزل به دام افتاد

پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان