کرمان رصد

آخرين مطالب

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

پایگاه‌های بسیج تقویت می‌شود سياسي

پایگاه‌های بسیج تقویت می‌شود
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - رفسنجان - رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: پایگاه‌های بسیج تقویت خواهد شد و شبکه مردمی سایبری انقلاب اسلامی شکل خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر ، سردار غلامرضا سلیمانی پیش از ظهر یکشنبه در همایش بزرگ یاران سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی در مصلی بزرگ امام خامنه‌ای رفسنجان اظهار داشت: امام راحل (ره) پس از ماجرای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام با تهدیداتی که آمریکایی‌ها علیه ملت ایران مطرح کردند، فرمان تشکیل بسیج را صادر فرمودند.
وی افزود: آن روزها جنگ آغاز نشده بود و نشانه جدی از آغاز تجاوز رژیم بعث هم مشاهده نمی‌شد. بسیج تأسیس شد و نقش آفرینی جوانان داوطلب ملت ایران در عرصه تثبیت انقلاب اسلامی آغاز شد اما در 31 شهریور 59 تجاوز گسترده با پشتیبانی نظام سلطه، استکبار جهانی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها کشورهای مرتد منطقه، بلوک شرق، اتحاد جماهیر شوروی سابق علیه ملت ایران آغاز شد و فصل جدیدی از نقش آفرینی ملت ایران در قالب تشکیلات مردمی شکل گرفت.
سردار سلیمانی ادامه داد: در حالی که ما به هیچ وجه آماده ورود به جنگ گسترده نبودیم اما راهبرد امام راحل این بود که اگر تهدیدی علیه نظام آغاز شود با حضور مردم با تمسک به فرهنگ ایثار و شهادت که از عاشورا آموخته‌ایم باید وارد میدان شویم و همین‌گونه شد و آن تهدید بزرگ تبدیل به گنجینه ناتمام شد.
در دفاع مقدس یک الگوی جدید دفاعی بنیان گذاشته شد
وی افزود: در دفاع مقدس دشمن را در دست‌یابی به اهداف خود ناکام گذاشتیم و یک الگوی جدید دفاعی بنیان گذاشته شد، آن الگویی که سردار دل‌ها و فرمانده پرافتخار مقاومت در سطح منطقه مقاومت پیاده‌سازی کرد و با تأسی به آن الگو، جبهه مقاومت را شکل داد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: لشکر ثارالله‌ها توسط فرزندان داوطلب مردم استان کرمان و میهن اسلامی در مقابل دشمن شکل گرفت. گردان 410 غواص رفسنجان سازمان یافت و این‌ها فرزندان این مردم بودند که از آموزشگاه، دانشگاه، مزرعه، محیط کار و همه اقشار در سنین نوجوانی، جوانی و کهنسالی به میدان نبرد می‌آمدند.
سردار سلیمانی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب امروز هم راه حل مشکلات کشور و راه و مسیر ما را تأسی به دوران دفاع مقدس می‌دانند، تصریح کرد: در گام دوم انقلاب قرار داریم و گام اول چله پرافتخار انقلاب و نظام اسلامی با کوله‌بار و گنجینه بی‌بدیلی از تجربیات گران‌بها را پشت سر گذاشتیم. ظرفیت‌های فراوان و کم‌نظیری در کشور داریم و رهبر انقلاب با بیانیه گام دوم نقشه راه ملت ایران را برای چله دوم ترسیم کردند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: گام اول در سایه یک ابر تحول بزرگ در قرن چهاردهم رخ داد و انقلاب اسلامی مستقر شد و بیش از 40 سال پای آرمان‌های این نظام مقاومت و فداکاری شد که صدها هزار شهید، جانباز، آزاده و نیروهای فداکار در میدان سند مقاومت و پیروزی‌های مستمر ملت ایران است.
وی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب که مصادف با قرن پانزدهم است، در انتظار تحول دیگری هستیم، تاکید کرد: گام دوم می‌خواهد به ما تفهیم کند که در ادامه راه با امید به پیروزی و محور قراردادن جوانان در حرکت و نقش‌آفرینی و با روحیه جهادی و بسیجی با تکیه بر ظرفیت‌های گام اول در انتظار شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی هستیم که ابر تحول است.
سرمایه گذاری نظام سلطه برای جدا کردن ملت‌های مسلمان
سردار سلیمانی با اشاره به سخنان گهربار رهبر معظم انقلاب در 17 ربیع‌الاول که شکل‌گیری تمدن اسلامی را منوط به قرارگرفتن کشورهای مسلمان در کنار هم دانستند، گفت: اینکه نظام سلطه هنوز در پی جدایی ملت‌های مسلمان است و روی آن سرمایه‌گذاری می‌کند، به این دلیل است که ظرفیت‌های جهان اسلام را می‌شناسد و با ظرفیت‌های ملت ایران آشنایی دارد، عظمت جمهوری اسلامی ایران را دیده و پیشرفت و توسعه تفکر انقلابی را در جهان اسلام حس کرده است.
وی ابراز داشت: بسیج در گام اول به‌عنوان تشکیلات انقلاب اسلامی تحت فرمان امام نقش‌آفرینی‌های به‌موقع و به اندازه خود را انجام داده است.
وی ادامه داد: بنا بر این است که بسیج با هدایت رهبر معظم انقلاب در گام دوم در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی کند و به‌عنوان یک نیروی فداکار و ایثارگر در میدان باشد و برای طی این مسیر سند راهبردی بسیج به تصویب مقام معظم رهبری رسیده است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: پایگاه‌های بسیج تقویت خواهد شد و شبکه مردمی سایبری انقلاب اسلامی شکل خواهد گرفت و جهاد فرهنگی اجتماعی امتداد خواهد یافت و اقتصاد مقاومتی ما در مسیر رشد شکوفایی قرار خواهد گرفت.
اسلام در حال فتح سنگرهای کلیدی جهان است
سردار سلیمانی بیان کرد: تمرکز بر استیفای حقوق مستضعفان و کم‌کردن فاصله فقیر و غنی و توزیع عادلانه ثروت، همچنین آمادگی مقابله با دشمنانی که در همه شئون ما را هدف گرفتند و علیه ارزش‌ها و باورهای ما و علیه حقوق غیرقابل انکار ملت ایران با رسانه‌های خود اقدام به نشر اکاذیت می‌کنند، در دستور کار قرار دارد.
وی عنوان کرد: دفاع از استقلال و آزادی ملت و تمرکز به سبک زندگی ایرانی اسلامی از دیگر برنامه‌های بسیج بوده و این کارهایی که ذکر شد از یک تشکیلات گسترده که گوش به فرمان امام مسلمین دارد، برخواهد آمد، همان‌طور که این تشکیلات توانست در دوران دفاع مقدس بزرگترین تهدیدها را از بین ببرد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه مکتب حاج‌قاسم الگوی دفاع مقدس است که در جبهه‌های مقاومت توسعه پیدا کرد و تکثیر شد، اظهار کرد: شهادت آن فرمانده بزرگ افتخار جهان اسلام موجی از همراهی و عظمت در ایران و در سطح کشورهای مسلمان و غیرمسلمان خلق کرد. در این راه و مکتب هیج ابهامی وجود ندارد و خداوند ملت ایران را یاری خواهد کرد و قدم‌های این ملت را ثابت می‌کند و یک ابرتحول بزرگ پیش روی ملت ایران خواهد بود.
سردار سلیمانی تاکید کرد: اسلام در حال فتح سنگرهای کلیدی جهان است و ما وارد مرحله جدیدی از تاریخ شدیم که متن آن نابودی صهیونیست‌ها است که امروز دچار بحران موجودیت شده‌اند.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/237156/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رونمایی از طرح جدید ترافیک تهران با یک تغییر بزرگ

تزریق 207 میلیون مترمکعب آب به سفره زیرزمینی در کرمان

روایت «فارن پالیسی» از بده‌بستان ابوظبی-تل‌آویو

مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند

تصویر روز ناسا؛ سایه X شکل پس‌دمه

زلزله کوهبنان کرمان را لرزاند

مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود

یک دوئل مرغوب ایرانی در جام حذفی

شناسایی 612 مبتلا به سرخک در 1402/ بیشترین آمار در 4 استان

ترافیک مرکز کرج با بهره برداری از امتداد بلوار ماهان کاهش می یابد/ متمم موافقت نامه باغ ارتش بزودی در شورای شهر کرج مطرح می شود

دستگاه بلوک زنی

رقیب سرسخت ایران در عراق

امشب ماه کامل صورتی را رصد کنید

مطالعه‌ جدید؛ تقریباً نیمی از شهرهای بزرگ چین درحال غرق‌شدن هستند

تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن

مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد

خبر جدید و مهم برای دارندگان سهام عدالت

پاس کروزها را گل کنید

داعش خراسان؛ پیمانکاران ارزان قیمت تروریسم

تغییرات آب و هوایی چگونه زندگی متولدین 2024 را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟

بازدید نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران از معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی

رفع تصرف اراضی دولتی کرمان

برگزاری مسابقات ورزشی پیشکسوتان سپاه در بندرعباس

کلنگ زنی پروژه 100 واحدی فرهنگیان بروجن

پلمب 65 مشاور املاک و خودرو در کرمان

هشدار هواشناسی برای سیلاب در 21 استان

پلمب 65 واحد صنفی فاقد پروانه کسب مشاورین املاک و خودرو در کرمان

هیل: همه رئیسان ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند

روایت «نیویورک تایمز» از قدرت حماس و چشم‌انداز غزه

پیش‌بینی نگران‌کننده ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی به وقوع می‌پیوندد

آخرین وضعیت ساختمان جدید اهدای خون مشتاق کرمان+تصویر

تاکید معاون استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی مرکز ملی داده‌های زیارت

مشکل خط انتقال آب زرند مرتفع شد

بارندگی سیل‌آسا چه بر سر شهر زرند آورد؟

بارندگی های شدید چه بر سر شهر زرند آورد؟+ فیلم

لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فروسوده در بویین زهرا

ماجرای مرگ دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه رفسنجان چه بود؟

لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا

شاعر کیشوند، "وعده‌ی صادق" را روایت کرد: نشست مرهم از این مژده بر جراحت قدس

تحریم‌ های سفت و سخت و جدید آمریکا علیه ایران

افزایش کرایه‌‌ های تاکسی از این حد ممنوع شد

تزریق 207 میلیون مترمکعب آب به سفره زیر زمینی در کرمان

یورونیوز: پهپاد‌های مهاجم به اسرائیل تسلیحاتی ویرانگر و مخوف هستند

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

تلسکوپ فضایی هابل 34 ساله شد

ماجرای قتل دانشجوی دانشگاه دندانپزشکی رفسنجان

صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ چهار شنبه 5 اردیبهشت ماه

تعطیلی مدارس شهرستان زرند به علت باران

آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور

پیش به سوی کیش ایمن‌تر/ استخدام آتش نشان آقا از میان کیشوندان