کرمان رصد

آخرين مطالب

مروری بر مهمترین اخبار استانها در 7 آذرماه

ازصادرات 110میلیون دلاری گلستان تا هدفگذاری برای اعزام 5 میلیون زائر سياسي

ازصادرات 110میلیون دلاری گلستان تا هدفگذاری برای اعزام 5 میلیون زائر
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - استانها - مراکز و دفاتر استانی ایرنا در سراسر کشور امروز یکشنبه 7 آذر ماه 1400 علاوه بر پوشش خبری و تصویری رویدادهای استانی، نسبت به انتشار گزارش ها و مصاحبه های با موضوعات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی اقدام کردند که در این گزارش جمع بندی به مهمترین آن اشاره می شود.

به گزارش گروه استانها، امروز مرکز ایرنا در خرم آباد در آستانه سفر رییس جمهوری به استان لرستان با انتشار گزارش های « 180 کارگر صدر فولاد خرم‌آباد در انتظار گرمای دوباره کوره‌ها » و « امید به پایان 20سال بلاتکلیفی کتابخانه مرکزی خرم‌آباد در سفر هیات دولت » به بررسی مشکلات این استان پرداخته است.
دفتر ایرنا در گنبدکاووس هم با شادمهر نماینده مردم این شهر در مجلس درباره نوری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت وگویی انجام داد که او در این مصاحبه برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را قانع کننده دانست .
همچنین این دفتر در خبری دیگری به نقل از مدیرکل گمرکات استان گلستان از صادرات 110 میلیون دلاری امسال این استان به خارج از کشور از جمله قزاقستان، ترکمنستان، عراق، افغانستان، بلغارستان، رومانی، ایتالیا، روسیه، قرقیزستان، ازبکستان و پاکستان خبر داد.

کرمان رصد


امروز وزیر جدید آموزش و پرورش پس از دریافت رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی با حضور در حرم امام راحل با آرمان های بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی تجدید میثاق کرد. او در این آیین از دست‌اندرکاران نظام تعلیم و تربیت خواست به اجرای اسناد تحول بنیادین کمک کنند.

کرمان رصد


محرابیان وزیر نیرو هم که امروز برای بازدید از کارخانه های گروه صنعتی مپنا در شهرستان فردیس استان البرز به این استان سفر کرده است این گروه صنعتی را محصول تلاش و تدبیر نخبگان کشور دانست که در طول سال‌های گذشته تمام توان، اراده و علم خود را برای برپایی آن به کار گرفته‌اند.
از مرکز ایرنا در مشهد نیز خبر رسید که "ولف دیتریش هایم" سفیر اتریش در ایران به این شهر سفر کرده است. او که به دیدار شهردار مشهد رفته بود اقدام مسئولان ایران برای واکسیناسیون در مدت زمان کم و حجم زیاد را بسیار خوب توصیف کرد و گفته بود که :«از این مساله تعجب نمی‌کنیم زیرا تعداد زیادی از پزشکان ایرانی‌الاصل در اتریش هستند و می‌دانیم نظام سلامت ایران بسیار پیشرو است.»

کرمان رصد


پیشرفت های علمی کشور در سایه امنیت پایدار حاصل شده است. این تیتر خبری بود که به نقل از فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ب ر روی خروجی مرکز ایرنا در ارومیه قرار گرفت. کارنامه درخشانی نیروی دریایی در سال های بعد از انقلاب اسلامی در دفاع از کیان جمهوری اسلامی از جمله تاکیدات امیر سرتیپ علی حاجیلو بود.
بیش از 1700 روستای کرمانشاه از نعمت گاز برخوردار هستند ، عنوان خبری بود که مرکز ایرنا در کرمانشاه آن را از سوی مدیر عامل شرکت گاز استان کرمانشاه اعلام کرد. شهبازی همچنین گفت که میانگین برخورداری روستاهای کشور از نعمت گاز 88 درصد است که در استان چهار درصد کمتر بوده که البته این مقدار در سال های قبل تا 30 درصد نیز می‌رسید.
رئیس بسیج مستضعفین نیز که امروز میهمان مردم کرمان است در آئین آغاز بهره بردرای از طرح آبرسانی به 63 روستای این استان بر رفع مشکلات با تاسی از مکتب شهید سلیمانی تاکید کرد. وجود نارسایی ها، کاهش نزولات آسمانی و کمبود منابع آب از محورهای سخنان سردار سلیمانی در این آیین بود.

کرمان رصد


مرکز ایرنا در بوشهر نیز به نقل از مدیرکل راه و شهرسازی اعلام کرد که از محل مصوبات سفرهای ششم و هفتم استانی رئیس جمهوری و هیات دولت سیزدهم به بوشهر و فارس 400 میلیون دلار و یورو تهاتر نفتی برای پروژه راه آهن بوشهر- شیراز تصویب شده است.
آیت الله نیازی نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری هم در خبری از دفتر خرم‌آباد ، بر تقویت تفکر بسیج برای سربلندی و موفقیت نظام تاکید و خواستار تقویت فعالیت‌های جهادگونه و بسیجی شد.
دفتر مرکزی مشهد نیز در خبری به نقل از مسوول امور اربعین ستاد بازسازی عتبات عالیات از هدف گذاری برای اعزام پنج میلیون زائر برای اربعین آینده خبر داده است. افضلی که در آیین قدردانی و تکریم موکب‌داران خراسان رضوی سخن می‌گفت اعلام کرد که به زودی سهمیه اعزامی استانها، براساس توان موکب‌داران هر استان ابلاغ می شود.
امروز همچنین از گناوه خبر رسید جمیری نماینده بوشهر درمجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران فلسفه اصلی دیدارهای مسئولان و نمایندگان با مردم را حل و کاهش مشکلات این مناطق اعلام کرد. تکمیل جاده ساحلی بندرریگ به گناوه و احداث پل باکسی در مسیر جاده ساحلی گناوه به بوشهر از دیگر محورهای سخنان این نماینده مجلس بود.
سردار نیل فروشان معاون عملیات ستاد کل سپاه پاسداران نیز که به ایلام سفر کرده است در اجلاسیه زنان و کودکان شهید استان ایلام تاکید کرد که دشمن می داند که توان و جرات حمله نظامی به ایران را ندارد چرا که ما به مدد بهره گیری از دانش روز و استقامت مردم امروزه به یکی از قدرتمندترین کشورهای منطقه تبدیل شده ایم.
رئیس عقیدتی ناجا که در کرمان به سر می‌برد در واکنش به حوادث اخیر اصفهان گفت که نیروی انتظامی در اصفهان به نفع مردم وارد عمل شد . خبر حجت الاسلام ادیانی را که مرکز ایرنا در کرمان پوشش داده است به نقل از او اعلام کرد که روزی که دشمن (در بین مردم در اصفهان) نفوذ کرد، سوار بر موج شد و نیروی انتظامی می دانست که دشمن مردم را هدف قرار می دهد.
خبرنگار مرکز ایرنا در اهواز هم به نقل از دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی از درخواست کشاورزان ماهشهری برای رهاسازی 10 روزه آب سد مارون خبر داد و گفت که این آب برای آبیاری زمین‌های زیرکشت پاییزه پایین دست رودخانه جراحی در حوزه شهرستان ماهشهر شد.

کرمان رصد


حامد یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کشاورزان ماهشهری بنا به توصیه مسوولان اجرایی و آب و برق خوزستان، در فصل تابستان به دلیل کمبود ذخیره آب سدهای استان، به امید کشت پاییزی، کشت و کار نکردند و اکنون که فصل پاییز کشت گندم را شروع کردند آب برای آبیاری وجود ندارد.
از شهر ری هم خبر رسید فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه فرماندهان و کارکنان مناطق این نیرو روز یکشنبه به مناسبت هفتم آذرماه (روز نیروی دریایی) با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب تجدید میثاق کردند. او در این مراسم اعلام کرد که امروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به لطف مجاهدت‌ و از جان گذشتگی‌های نیروی‌های خدوم و راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب با اقتدار کامل در عمق اقیانوس‌ها حضور دارد.

کرمان رصد


مرکز بجنورد نیز در خبری اعلام کرد که پلنگ مادر به همراه سه توله‌اش در ساریگل اسفراین مشاهده شد . معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مشاهده این پلنگ‌ها را نشان از امنیت و پویایی زیستگاه این گونه وحشی در منطقه و پارک ملی ساریگل دانست.

کرمان رصد


خبرنگار مرکز اراک هم خبری به نقل از سازمان دامپزشکی کشور با عنوان مشاهده آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان اراک منتشر کرد. بر اساس نتایج یافته‌های تشخیصی از نمونه‌های استاندارد پرندگان تلف شده توسط اداره کل دامپزشکی استان مرکزی، رخداد جدید آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این زیستگاه طبیعی شناسایی و تایید شد.
همچنین خبرنگار دفتر مرکز ایرنا در ساری در پی انتشار ویدئویی از گفت وگوی یک فعال محیط زیستی با یک خرس در حیات وحش، با تهیه گزارشی، به سراغ پشت پرده این گفت‌وگو رفته است. این گزارش را می‌توانید اینجا مطالعه کنید.
از گرگان هم خبر رسید که مدیرکل هواشناسی گلستان هشدار داده که خشکی هوا و وزش باد گرم، احتمال وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های هیرکانی و زیستگاه‌های حیات وحش شرق این استان را افزایش می‌دهد. او دلیل این امر را ورود جریانات گرم جنوبی و افزایش 12 درجه‌ای دمای هوا طی 2 روز آینده اعلام کرده است.

کرمان رصد


مرکز ایرنا در زاهدان هم در خبری از کشف کانسار جدید طلا در محدوده میرجاوه سیستان و بلوچستان خبر داد. این خبر که به نقل از معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان منتشر شده ذخیره این کانسار جدید را 6 میلیون و 242 هزار تن کانسنگ طلا با عیار 1/06 گرم در تن اعلام کرد.
سردار زهرایی مسئول بسیج سازندگی کشور که میهمان مردم اراک است در آیین بهره‌برداری از استخر ذخیره آب کشاورزی روستای اسفندان شهرستان کمیجان اعلام کرد که آبرسانی به هفت هزار و 200 روستا با همکاری دولت در دستور کار است. او همچنین از بسیج سازندگی برای ساخت 130 هزار مسکن محرومان با همکاری وزارت راه خبر داد.
همچنین گروه اخبار استانها جمع بندی آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران را منتشر کرد که در مقدمه این گزارش آمده است: سویه جدید کرونا، روند رو به کاهش کووید- 19 در برخی مناطق و ماجرای مسوولان با واکسن نزده ها از جمله مهمترین اخبار کرونایی استان ها برای امروز یکشنبه -هفتم آذر- بود.
" رونق مرزها، هدیه پساکرونایی دولت مردمی به آذربایجان غربی "، " رونق شیرین صادرات خرمالو از آستارا "، " اشتغالزایی در کرمان/ آمارهای امیدبخش و نگرانی برای 18 تا 35 ساله‌ها "، " تبدیل گلستان به قطب گردشگری کشاورزی کشور نیازمند برنامه‌ریزی "، " تنظیم بازار کالاهای اساسی، انتظار مردم و دغدغه دولت "، " سلامتی مازندرانی‌ها تاراج فرصت‌سوزی واکسن‌گریزان " و " ماجرای تخلیه لوازم خانگی کره‌ای در کیش چه بود؟ " از جمله دیگر عناوین گزارش هایی است که خبرنگاران ایرنا در مراکز و دفاتر استانی تهیه و منتشر کرده‌اند.
برچسب‌ها
استان لرستان بوشهر اراک کیش پاکستان استان ایلام تالاب میقان اراک ارومیه گناوه اهواز لرستان بجنورد شهرستان ری ایلام آذربایجان غربی کرمان گرگان بلغارستان اصفهان خوزستان کرمانشاه فارس

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/237141/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

100 هزار میلیارد تومان طرح در کرمان در دست اجرا

تساوی بدون گل‌گهر و استقلال خوزستان در نیمه نخست

ازپُرآبی رودخانه‌های خشکیده تا سرریز شدن بند‌های خاکی کرمان

ازپُرآبی رودخانه های خشکیده تا سرریز شدن بندهای خاکی کرمان

بهره برداری از 25 هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

حضور فعال بیش از ٧٠ تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی کرمان

برنامه ریزی برای تولید نان کامل سبوس‌دار در کرمان

تصادفی که بزرگراه ‌شمالی ‌کرمان را مسدود کرد + فیلم و تصاویر

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هوای کرمان بارانی به همراه بارش تگرگ

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

ساختمان قدیم فرمانداری کرمان مرکز سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود

اعزام تجهیزات بالگردی، ادوات مهندسی و خودروهای امدادی به مناطق سیل‌زده‌ جنوب شرق کشور

آزمون‌های آموزش و پرورش به صورت الکترونیک برگزار می‌شوند

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

فسخ یکطرفه قراداد تامین آب منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خلاف قوانین است/چوب لای چرخ صنعت نگذارید

سارقان حوزه رفسنجان، در کرمان دستگیر شدند

امدادرسانی هلال احمر به بیش 1500 نفر متاثر از سیل کرمان

کشف طلاجات سرقت شده یک شهروند در کهنوج

بازگشایی محورهای سیستان و بلوچستان تا 48 ساعت آینده

حضور فعال بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محور‌های بارانی کرمان

زیرساخت های توسعه ای استان کرمان باید تقویت شود

اصلاح سیل بندهاوایجاددیواربتنی جلوی خسارت سیل درجنوب کرمان راگرفت

برنامه‌های 20‌گانه دستگاه‌های اجرایی استان کرمان چیست؟

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

برگزاری بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در کرمان

بازگشایی راه‌های اصلی جنوب سیستان و بلوچستان تا دو روز آینده

پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان

هشدار کاهش دمای هوا و سرمازدگی محصولات کشاورزی در کرمان

بارش تگرگ در کرمان

رفع تصرف 10 هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت

عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج دستگیر شدند

منطقه زیبای پامنار خوزستان

مدیریت سیل در استان کرمان مانند شب عملیات در دفاع مقدس بود

تعویق مجدد افتتاح پروژه عظیم انتقال آب خلیج فارس به شهرستان رفسنجان

سیرجان فاتح مسابقات فوتسال دانش آموزان پسر استان کرمان

کرمان قهرمان مسابقات والیبال دانش آموزان استان کرمان شد

فروش اقساطی جک J4 کرمان موتور در سال 1403 + شرایط و جزئیات دقیق

عملیات وعده صادق نمونه بی‌نظیری از اقتدار ایران را به نمایش گذاشت

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار

ساعت پخش زنده بازی گل‌گهر سیرجان و استقلال خوزستان از تلویزیون + پخش آنلاین

4000 همت برای تحقق نرخ رشد 8 درصدی در اقتصاد کشور نیاز است

انسداد 29 محور شریانی و غیر شریانی کشور

هشدار سرمازدگی ؛لاله زار بردسیرسردترین نقطه کشور

شهید آوینی نگاه ما را نسبت به موضوعات تغییر داده است

امدادرسانی هلال احمر کرمان به بیش 1500 نفر در جریان سیل اخیر

احتمال وقوع سیل در این سه استان

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

هلال احمر به 1500 نفر در مناطق سیل زده کرمان امدادرسانی کرد