کرمان رصد

آخرين مطالب

همه چیز درباره انار و خواص آن! اجتماعي

همه چیز درباره انار و خواص آن!
  بزرگنمايي:

کرمان رصد -

کرمان رصد


اقتصاد آنلاین - فرناز خیابانی؛ شاید به توان گفت هر انسان در طول عمر خود کمتر میوه‌ای را غنی‌تر از انار خواهد یافت! میوه‌ای قرمز و غنی شده که به بسیاری از دلایل یکی از سالم‌ترین میوه‌ها شناخته شده است. انار دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد ویروسی و ضد توموری است و گفته می‌شود منبع خوبی از ویتامین‌ها به ویژه ویتامین A ، ویتامین C و ویتامین E و همچنین اسید فولیک است.
حاوی دو ترکیب - پونیکالاژین و پونیکیک اسید است که همه فواید آن را به همراه دارد. در واقع، شما شگفت زده خواهید شد اگر بدانید آنتی اکسیدان‌های موجود در انار تقریباً سه برابر بیشتر از چای سبز است. خوردن روزانه انار یا نوشیدن آب آن می‌تواند کمک بسیار خوبی برای ایمنی بدن شما باشد. بدینوسیله با دیابت نوع 2 مبارزه کنید، فشار خون را کنترل کنید، هضم غذاها را آسان کرده و پوست خود را نیز درخشان کنید. بنابراین ، دفعه بعد که می‌خواهید میان وعده میل کنید، حتما انار میل کنید.
چه کسانی باید هنگام خوردن انار مراقب باشند انار تقریبا میوه‌ای بی‌خطر است و در صورت مصرف به عنوان میوه یا آب میوه هیچ عارضه جانبی ندارد. با این حال ، عصاره انار ممکن است در برخی موارد منجر به حساسیت شود. علائم حساسیت شامل خارش ، تورم ، آبریزش بینی و مشکل در تنفس است. شرایطی وجود دارد که افراد باید قبل از مصرف انار به هر شکل مراقب باشند.

کرمان رصد

بارداری و شیردهی: مصرف آب انار در دوران بارداری و شیردهی بی‌خطر است ، اما اطلاعات قابل اطمینان کافی در مورد ایمنی استفاده از عصاره انار وجود ندارد.
فشار خون پایین: برای افرادی که از فشار خون پایین رنج می‌برند ، نوشیدن آب انار ممکن است خطر افت فشار خون را بسیار پایین بیاورد.
حساسیت به گیاهان: افرادی که از حساسیت گیاهی رنج می‌برند بیشتر در معرض واکنش آلرژیک به انار هستند.
جراحی: مصرف انار را حداقل 2 هفته قبل از عمل متوقف کنید زیرا این میوه قرمز ممکن است در کنترل فشار خون اختلال ایجاد کند.
مزایای مصرف انار: 1. از ما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند: انار سرشار از آنتی اکسیدان است و بنابراین بدن ما را در برابر رادیکال‌های آزاد ، که مسئول پیری زودرس هستند، محافظت می‌کند. رادیکال‌های آزاد در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب و در اثر سموم مضر در محیط ایجاد می شوند.
2. خون شما را رقیق می‌کند: آنتی اکسیدان‌های موجود در انار به عنوان "رقیق کننده خون" عمل می‌کنند. دانه‌های انار از تشکیل لخته و انعقاد پلاکت‌های خون جلوگیری می‌کند. دو نوع لخته خون وجود دارد ، یکی خوب است که باعث بهبودی در حین بریدگی یا آسیب می‌شود و دوم زمانی که هرگونه لخته داخلی وجود دارد مانند قلب ، عروق یا هر جای دیگر داخل بدن. این نوع لخته‌ها خوب نیست و می‌تواند کشنده باشند.

کرمان رصد

3. پیشگیری از تصلب شرایین: با افزایش سن و نوع شیوه زندگی ما ، دیواره عروق ما به دلیل کلسترول سخت‌تر می‌شود و گاهی اوقات انسداد ایجاد می‌شود. خاصیت آنتی اکسیدانی انار از اکسید شدن کلسترول بد جلوگیری می‌کند. بنابراین، خوردن انار چربی اضافی را از بین می‌برد و از سخت شدن دیواره شریان‌ها جلوگیری می‌کند.
4. مانند ماسک اکسیژن عمل می‌کند: انار به پمپاژ سطح اکسیژن در خون ما کمک می‌کند. به دلیل آنتی اکسیدان های موجود در انار ، با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند ، کلسترول را کاهش می‌دهد و از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند. همه اینها در نهایت به جریان آزاد خون و در نتیجه بهبود سطح اکسیژن در بدن شما کمک می‌کند.
5. از آرتروز جلوگیری می‌کند: انار با مبارزه با آنزیمی که این کار را می‌کند می‌تواند آسیب غضروف را کاهش دهد. انار همچنین توانایی کاهش التهاب را دارد.
6. با اختلال نعوظ مبارزه می‌کند: اگرچه این یک داروی شگفت انگیز نیست اما بله آب انار می‌تواند کمی اختلال نعوظ را بهبود بخشد. و بسیاری از نظریه‌ها این موضوع را ثابت می‌کنند.

کرمان رصد

7. با بیماری های قلبی و سرطان پروستات مبارزه می‌کند: دو مطالعه ادعا می‌کنند که آب انار توانایی مبارزه با سرطان پروستات را دارد. یک آزمایش نشان داد که آب انار رشد را کند کرده و حتی سلول‌های سرطانی کشت شده را از بین می‌برد و همانطور که قبلاً در نکته دوم اشاره کردیم، آب انار خون را رقیق می‌کند و در نتیجه وضعیت آن را بهبود می‌بخشد که به نوبه خود از بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری می‌کند.
8. انار مملو از مواد مغذی مفید است: یک فنجان هسته انار حاوی 24 گرم قند و 144 کالری است. یک فنجان دانه انار حاوی مواد مغذی زیر است: فیبر، پروتئین، فولات، پتاسیم، ویتامین C و ویتامین K.

کرمان رصد

9. حافظه را بهبود می‌بخشد: مطالعه‌ای انجام شد که در آن به افرادی که مشکل حافظه داشتند ، روزانه 237میلی لیتر آب انار داده می‌شد. پس از یک دوره زمانی مشخص ، بهبود زیادی در حافظه کلامی و بصری آنها مشاهده شد. در واقع ، آزمایش دیگری که روی موش‌ها انجام شد نشان می‌دهد که مصرف انار همچنین می‌تواند از آلزایمر جلوگیری کند. اما این آزمایش هنوز بر روی انسان انجام نشده است.
10. فشار خون را پایین می‌آورد: اسید پونیکیک یکی از اجزای اصلی انار است که به کاهش کلسترول ، تری گلیسیرید و کاهش فشار خون کمک می‌کند.

کرمان رصد

11. به هضم غذا کمک می‌کند: همه ما می‌دانیم که فیبر برای هضم خوب است. اما به دلیل شیوه زندگی ما که به سمت خوردن غذاهای ناخواسته تمایل داریم ، از فیبر موجود در سبزیجات و میوه های خود غافل می‌شویم. افزودن انار به رژیم غذایی روزانه می‌تواند یکی از بهترین راه‌ها برای گنجاندن فیبر در برنامه روزانه شما باشد. یک انار حاوی 45 درصد فیبر توصیه شده روزانه شما است.
12. ایمنی را افزایش می‌دهد: انار که سرشار از ترکیبات ضدالتهابی است ، برای افرادی که از اختلالات مرتبط با ایمنی مانند آرتریت روماتوئید و استروآرتریت رنج می برند بسیار مفید است. آنها همچنین سرشار از ویتامین C هستند که تولید آنتی بادی را افزایش می‌دهد و به ایجاد ایمنی کمک می‌کند. انار می‌تواند به شما در حفظ سیستم ایمنی سالم و جلوگیری از بیماری ها و عفونت های شایع کمک کند.

کرمان رصد

13. سطح استرس را کاهش می‌دهد: انار علاوه بر کاهش استرس اکسیداتیو داخلی بدن ، به کاهش استرس روانی که در زندگی شخصی و حرفه ای خود تجربه می‌کنید نیز کمک می‌کند. بر اساس تحقیقی که توسط دانشگاه ملکه مارگارت انجام شد، افرادی که آب انار می نوشیدند سطوح پایین تری از کورتیزول ، هورمون استرس که در شرایط استرس زا افزایش می‌یابد ، داشتند.
14. جلوگیری از تشکیل پلاک: شما از دهانشویه برای بهبود سلامت دهان و دندان خود استفاده می‌کنید اما شگفت آور آنکه آب انار می‌تواند گزینه بهتری نسبت به دهان شویه‌های حاوی الکل باشد. ترکیبات خاصی در انار دارای اثرات ضد پلاک قوی هستند. یک مطالعه نشان داد که عصاره هیدروالکلی انار به طور موثر تشکیل پلاک دندانی را به دلیل تجمع میکروارگانیسم‌ها تقریباً 84 درصد کاهش می‌دهد.

کرمان رصد

15. تقویت استخوان‌ها و عملکرد ورزشی: چندین مطالعه انجام شده در طول این سال ها ثابت کرده است که خوردن مرتب انار می‌تواند برای سلامت استخوان شما عالی باشد. مطالعات روی حیوانات نیز نشان داده است که این میوه می‌تواند تأثیر پیشگیرانه ای بر روی از بین رفتن استخوان داشته باشد. فلاونول های بالا موجود در میوه به طور فعال به مبارزه با هرگونه التهابی که می‌تواند مشکلاتی مانند آسیب غضروف و آرتروز ایجاد کند ، کمک می‌کند. تحقیقات فزاینده ای برای بررسی تأثیر آن بر کاهش مشکلاتی مانند آرتریت روماتوئید ، پوکی استخوان و سایر مشکلات مفصلی در حال انجام است. در واقع ، محتوای آنتی اکسیدان موجود در آب انار برای عملکرد ورزشی نیز مفید است. دوندگان به طور جدی تشویق می شوند تا میوه را نیز مصرف کنند زیرا می‌تواند عملکرد ، فعالیت هوازی و استقامت را افزایش دهد.
16. تقویت کننده باروری طبیعی: میوه قرمز مزیت پنهان دیگری دارد. انار با محتوای غنی آنتی اکسیدان ، سطح استرس اکسیداتیو را در بدن کاهش می‌دهد. استرس اکسیداتیو با اختلال عملکرد اسپرم و همچنین کاهش باروری در زنان ارتباط دارد. مطالعات برای درک سایر مزایای قوی آن برای سیستم تولید مثل در حال انجام است.

کرمان رصد

به غیر از این ، انار همچنین می‌تواند زندگی جنسی شما را تقویت کند. مشخص شده است که این میوه سطح تستوسترون ، هورمون جنسی را در مردان و زنان افزایش می‌دهد. همچنین باعث افزایش جریان خون در ناحیه تناسلی می‌شود. به همین دلیل ، این میوه همچنین لقب "ویاگرا طبیعی" را دارد.
پربیننده ترین 5 راز طلایی کاهش وزن! دانشمندان به معجونی علیه پیری دست یافته‌ اند؟ گلی که شما را مجبور به خودکشی می‌ کند! + عکس آخرین آمار کرونا در ایران (1400/8/3)​​ مزایای زیاد چای سیاه برای بدن!

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/231115/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تشدید بارشها امروز وفردا در کرمان

رعدو برق و تندبادهای لحظه‌ای کرمان را فرا می‌گیرد

اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان

ظرفیت ارزش افزوده معدن در جنوب کرمان 10 برابر بیشتر از کشاورزی است

خواب آشفته اسرائیل برای منطقه

آغاز گرده افشانی در نخلستان‌های بم

برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات

اعزام تیم بوکس نوجوانان مازندران به مسابقات قهرمانی کشور

پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان

بارش‌ها در کرمان تداوم دارد

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند

سرمقاله آفرینش/ از دست رفتن سرمایه های مردم در طرح های بی بازده

بازیگر زیاده‌طلب منطقه

ایران دفعه بعد 3 هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند یا 30 هزار؟!

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

موفقیت ساخت بلوک بتنی جدید به همت دانشجوی تفتی

افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهای فافق

5 صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد

فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند

تلاش راهداران برای بازگشایی راه روستایی جهربه پشوئیه شهداد

5 صفحه مجازی هنجارشکن مسدود شد

5 صفحه مجازی هنجارشکن در زرند مسدود شد

غزه‌ای‌ها زیر آوار گرسنگی

ویدیویی از کاوشگر کنجکاوی که مناطق رسوبی در مریخ را نشان می دهد

سرمربی مس رفسنجان: بازی سنگینی مقابل پیکان داریم

جبران فرصت‌های سوخته در رفسنجان

ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به حاج قاسم

دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران

تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور

ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است

مس کرمان یک گام تا قهرمانی درلیگ برتر هندبال

ساخت بلوک بتنی سبک ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎده ﺍﺯ ﻣﺤﺼﻮل ﺟﺎﻧبی ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﻼﻣﯿﻦ

بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود

تداوم بارش ها در کرمان

ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!

کیهان مطرح کرد: اصلاح‌طلبان در کنار دلالان و رانت جویان

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

سرمقاله تعادل/ تصویرسازی مطالبات کارگران

سرمقاله همشهری/ نگاه ویژه رهبرمعظم انقلاب به فرهنگ کار

توسعه روشی برای بهبود مصرف انرژی در دستگاه‌های مخابراتی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

سرمقاله کیهان/ اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است

سرمقاله وطن امروز/ حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند

سرمقاله خراسان/ فناوری ایرانی ، پیشران دیپلماسی اقتصادی